Record mondial: Toyota Mirai a parcurs 1.360 de kilometri cu un singur plin de hidrogen

Publicat sâmbătă, 09.10.2021 11:05 de Alexandru Monenciu

Un exemplar Toyota Mirai a parcurs 1.360 de kilometri cu un singur plin de hidrogen. Noul record mondial a fost certificat de Guinness World Records.

În luna mai, un exemplar Toyota Mirai de ultimă generație a stabilit un record mondial pentru mașinile alimentate cu hidrogen, după ce a reușit să parcurgă 1.003 kilometri cu un singur plin. Trei luni mai târziu, însă, această performanță a fost de domeniul trecutului.

Asta pentru că, tot o Toyota Mirai a reușit să parcurgă o distanță și mai mare fără să realimenteze. Mai exact, 1.360 de kilometri prin sudul Californiei.

Această performanță a fost certificată de Guinness World Records și un reprezentant al organizației a confirmat faptul că rezervorul nu a fost niciodată deschis pe perioada acestei încercări.

Mașina a fost alimentată cu un plin de hidrogen (totul a durat 5 minute), iar cei 1.360 de kilometri au fost făcuți în 2 zile, la finalul lunii august. Punctul de plecare a fost Centrul Tehnic Toyota din Gardena, California, și în prima zi a fost parcursă distanța de 761 de kilometri.

Restul distanței a fost acoperită a doua zi. De-a lungul călătoriei, susține Toyota, mașina a consumat 5.65 kilograme de hidrogen și a emis 0 emisii CO2 în mod direct.

Potrivit niponilor, pe aceeași distanță, o mașină cu motor termic ar fi emis 301 kilograme de CO2.

via Toyota

  • Mr. X, sâmbătă, 09.10.2021 12:35

    Asa da, bravo Toyota. Asta este alternativa adevarata la termice.

  • ss, sâmbătă, 09.10.2021 13:16

    O masina cu motor emite intr-o mie de km 300kg de CO2 doar daca se descompune pe drum

  • ss, sâmbătă, 09.10.2021 13:17

    motor termic

  • Mana-rece-suflet-cald, sâmbătă, 09.10.2021 14:06

    Deci 1.360 de km. cu o greutate a combustibilului de numai 5,65 Kg. Asta da eficiență. Bine, bănuiesc că există acolo și o baterie care acumulează în ea energie (căci motorul e tot electric) și care are și ea o greutate. Oricum ar fi, e impresionant. Rămâne de văzut gradul de siguranță, precum și infrastructura de încărcare cu hidrogen necesară. Probabil ăsta e viitorul, deși destul de îndepărtat.

  • ForH, sâmbătă, 09.10.2021 14:11

    Începe să se întrevadă că nu bateria e viitorul, ci hidrogenul.

  • Vali, sâmbătă, 09.10.2021 16:34

    Degeaba! Tot germanii sunt mai buni cu softuri pentru diesel. Se vede la vanzari.

  • Edikkk, sâmbătă, 09.10.2021 17:08

    0 emisii pentru deplasarea maşinii, dar producerea hidrogenului este extrem de poluantă !! De fapt, o maşină direct pe gaz metan CNG, este cu mult mai verde decât o maşină pe hidrogen. 95% din cazuri hidrogenul este obţinut din GAZ METAN şi ABUR (apă, apă, dar adusă la nivel de abur cu arderea de gaz metan!) ! Acest proces are dublă emisie de carbon: - arderea gazului pentru producerea aburului, apoi - procesul în sine CH4 + H2O (+ heat) → CO + 3H2 CO + H2O → CO2 + H2 (+ small amount of heat) https://www.energy.gov/eere/fuelcells/hydrogen-production-natural-gas-reforming https://youtu.be/GbcXfbRvvrA Japonezii care se duc într-o direcţie total greşită.

    Dutz, sâmbătă, 09.10.2021 21:25

    Nu se pot folosi surse regenerabile in loc de gaz? Nu te mai obosi, ca știu ca nu poți raspunde simplu la o întrebare, mai ales când demonstrezi cu formule chimice ceva ce chiar tu in alte situații negi. Aici ai cam dat-o final in strachini și toată obsesia ta pentru a combate niște simple păreri și opțiuni personale ți s-au spart in fata. Recomand sa pui in rama măgăria pe care ai făcut-o pentru ca in viața o sa dai de unii care sunt mai deștepți decât tine (inevitabil) și la un moment dat anonimatul nu te va mai proteja de a fi executat scurt și definitiv. In viața mea deșii am lucrat cu mulți oameni am concediat chiar pe putini… dar in aproape toate cazurile pentru așa ceva… Dar încă ești anonim așa ca poți arunca cu mizeri… da-i sa sune!!!

  • Bubi Mubi, sâmbătă, 09.10.2021 17:48

    Hidrogenul este viitorul. Daca-si imagineaza vreun cititor dă pă net că transporturile se pot baza pe bateriuțe, să continuă să viseze. Citroen Ami, Dacia Spring și restul trotinetelor nu reprezintă domeniul transporturilor.

  • Edikkk, sâmbătă, 09.10.2021 19:19

    @Bubi Mubi Ami, Spring şi gata? Ai demonstrat ? Tesla ceva nimic? Mercedes EQx nimic? VW IDx nimic? Dar că avem pe hidrogen un singur model Mirai ? Şi ăla mult mai scump decât maşinile electrice cu baterii? Mda

  • @Edikkk, sâmbătă, 09.10.2021 19:52

    Ar mai fi câțiva retarzi cu Tesla, unul prin România, și un tăntălău cu Porsche pe youtube. Eu ți-am spus despre viitor. 20-30 de ani termicele rămân de bază. Mai e nevoie de câteva autobaze cu electrice în flăcări și s-a spălat segmentul electric.

  • Crincenul, sâmbătă, 09.10.2021 20:06

    Da,Edikkk, retarzii de japonezi o să dea faliment imediat, probabil main

  • Crincenul, sâmbătă, 09.10.2021 20:08

    Mâine

  • Dutz, sâmbătă, 09.10.2021 20:50

    Masini cu combustie = casete VHS sau unele mai speciale vinil; Mașini cu baterii și motor electric = CD, DVD, Blu-Ray; Mașini cu hidrogen = SSD. Cam așa văd eu lucrurile. Am mare respect (și nu sunt singurul) pentru ceea ce japonezii au făcut in multe domenii și dacă ei cred (si nu doar ei) ca hidrogenul este o soluție sunt mai mult decât convins ca o sa facă ceva in direcția asta. Bicicleta, trotineta electrica…. da de ce nu??? Mașina electrica însă are prea multe variabile in ecuație pe care deocamdată doar dacă le ignori este sustenabila și eficientă decizia de achiziție.

  • Edikkk, sâmbătă, 09.10.2021 21:19

    Măi Dutz, mă umflă râsul când spui că hidrogenul bla bla bla... Chimie ai făcut la şcoală? Bun simţ ceva? Să citeşti deasupra măcar? La video youtube te-ai uitat? Uite, din nou: CH4 + H2O (+ heat) → CO + 3H2 CO + H2O → CO2 + H2 (+ small amount of heat) Producţia (industrială, reală) de hidrogen este un mare generator de CO și CO2 !! Mult mai poluant decât gazul metan. Nici nu mai i-au în calcul, înmagazinarea (lichefierea), transportul şi distribuţia, staţiile de încărcare (adevărate bombe). Trezeşte-te din vise şi ai măcar bunul simţ să te informezi. Plus că hidrogenul produs azi, în cantităţi foarte mici, extrem de mici comparativ cu necesarul pentru un eventual milion de maşini, este de fapt în industrie pentru sudare, lipire, criogenare, producere amoniac, etc Până când o să avem hidrogen verde, poate trec 100 de ani sau niciodată. Toyota vrea să facă maşini termice 100 de ani de acum încolo, şi mint de îngheaţă apele cu mirai lor şi crezi că va produce cineva hidrogen verde din electroliza apei, când din gaz metan e mai ieftin, chiar dacă fac kk pe ea de planetă??? Să fim serioşi. De aici şi ipocrizia maximă a Toyota!! Mirai ZERO emisii, dar nu îşi asumă responsabilitatea pentru hidrogen că e mai negru decât petrolul. Iar hidrogenul albastru, un scandal mare, în care au minţit la greu că nu e chiar aşa poluant şi când colo dezastru. Vezi video. Hai pa

    Dutz, sâmbătă, 09.10.2021 21:39

    Tu nu știi sa razi… ești doar un alt caz de copil abuzat, ignorat și dezorientat si chiar îmi pare rău pentru situația ta. Din simplu fapt ca nu ești capabil sa accepți un alt punct de vedere atunci când tu ți-l expui pe al tău in moduri chiar lipsite de inspirație și nepoliticoase confirmi ce am spus. Dacă nu-ți poți susține ceea ce spui fata in fata cu cineva este penibil și josnic. Tot ce am spus despre mașini și alte păreri, pot sa le susțin in fata oricui, oriunde și dacă am jignit pe cineva îmi asum consecințele. To poți?

  • Dutz, sâmbătă, 09.10.2021 21:52

    Astăzi Libanul (tot… cam 7 mil locuitori) are pana de curent pentru nu se știe câte zile. Este nevoie de mai multe soluții pentru toată planeta… suntem mulți și toți avem dreptul sa ne facem viața mai buna. Cine poate și are surse regenerabile și curate foarte bine… cine nu ce sa facă??? Sa stea la lumina stelelor sa nu-i polueze aerul lui Edikkk??? Sunt convins ca fix la el se gândesc acuma toți!!!

  • Edikkk, sâmbătă, 09.10.2021 22:35

    Dutz.... ooooo... am concediat puţini.... alfa man... uuuu... Nu intru în munca mea, pentru că profesional nu e frumos să expun aici, dar dacă ne-am compara-o cred că te-aş lua :)) Acum serios, când turui ca moara hodorogită şi nu citeşti, nu vezi video, nu te informezi şi te arunci ca găina la scuipat, aşa se întâmplă. Hai mai frumos, să încerc. Degeaba vă doriţi dvs ca hidrogenul să fie o sursă verde de energie. Unu, nu este o sursă, este o "baterie", precum în definitiv este şi benzina/motorina sau bateria (litiu etc). Chiar dacă ar fi posibil economic, ca hidrogenul verde să fie produs mai ieftin decât hidrogenul negru / albastru eficienţa este foarte scăzută, foarte proastă. Consumi mult mai mult pentru electroliză, lichefiere, transport, alimentare (precum la gaz metan, înainte de a alimenta, trebuie să ground maşina cu un conductor electric altfel energia statică poate aprinde vreo scânteie şi sari în aer la staţia de încărcare) faţă de energia electrică transport - baterie - motor. Credeţi că Tesla nu a vrut. Dar ştiu că nu e nici verde, nici viabil economic. Cât despre Liban. Ăia cu războiul civil interminabil ? Trăiesc ce au.

  • Edikkk, sâmbătă, 09.10.2021 22:49

    Chestia cu "sursa regenerabilă" "pila de hidrogen" de parcă pila asta creşte în copaci ! De aici ura mea faţă de Toyota. Pentru că sunt mincinoşi parșivi. Vreţi dle Dutz să aflaţi dacă există soluţii cu adevărat regenerabile? Da, există. Dar ia timp şi ceva bani. Infrastructura de azi, bazată pe hidrocarburi are peste 100 de ani. Să dăm şansa noilor tehnologii (investind). Viitorul este clar un mix de solar, eolian cu actualele hidro şi nuclear. Pentru clădiri rezidenţiale unifamiliale deja soluţia e clară, deja folosită, viabilă: solar fotovoltaic, baterii electrice, baterii termice, pompă de căldură (preferabil geotermale). Deja această soluţie este implementată în UK şi la blocuri. Iar acestea s-au ieftinit foarte mult. E mult de spus, dar ca idee, un pasionat a demonstrat că poate înmagazina vara căldura întro baterie termică, container izolat care conţine roci sau nisip, atât de multă căldură că o poate folosi toată iarna întreaga. Acum totul depinde de costuri, investiţii, serie mică, mare, mentalităţi. Soluţiile pentru mare parte din probleme există. Şi în agricultură, şi în industrie... O seară bună. PS sunt mai acid, ca să văd dacă respectivul trece de ego-ul său şi să înveţe (sic!) Rari o fac.

    Dutz, sâmbătă, 09.10.2021 23:03

    “Ura mea pentru Toyota”…. Chiar nu vezi nimic bolnav cronic in tine??? In rest mulțumesc pentru recapitulare… și noapte buna… pe veci!!!

  • Edikkk, sâmbătă, 09.10.2021 23:23

    1) urăsc minciuna Asta cu urăsc Toyota, este aşa... literatură, beletristică, exprimare artistică 2) demonstraţi pentru a Na oară, că nu aţi citit link-ul , nu aţi văzut video, nimic Nu este absolut nicio pierdere cu adio ăsta. PS "noapte bună.. pe veci!!!" Sună a "hoţul strigă hoțul" :)))

  • Edikkk, duminică, 10.10.2021 07:34

    @. şi pentru toţi frustrații în agricultură da, bugetar da, am dat multe găini afară. din coteţ. Boireală. Ciudă ceva? Asta cu grammar nazi este pentru proşti. Atât te-a dus capul măi "punct" ca să întrebi chestii personale, ca să jigneşti, atât puteţi, să urmăriți firmituri, fără să vedeţi argumentul. România. Dehhh. Hai dute şi mănâncă ceva fericit că mi-ai zis-o, aşa acum dacă ai aflat ce muncesc ca să fii fericit cu ce să jigneşti. Hai, respiră şi pregăteşte-te. Dar stai la coadă. E plin de indivizi care dau răspunsul fără să citească întrebarea, argumentul.

  • @Dutz, duminică, 10.10.2021 10:20

    Hyundai bagă mare pe hidrogen și deja a luat fața VW pe electrice. Frustrații din România care trec precipitat pe trotinete se aleg cu un springuleț sau maxim un Peugeot e208. Idic e dealer auto. Se vede ca e și fost samsar, nu poate lega corect două cuvinte.

  • Edikkk, duminică, 10.10.2021 11:37

    Da, da, inexo, sunt samsar de tractoare, aşa e

  • Dinu Coman, duminică, 10.10.2021 21:48

    Sigur ca viitorul va fii al hidrogenului. Energie mare in volum mic. Industria bateriilor actuale este estrem de poluanta, si NU productia de hidrogen, precum zice Edikkk, pe aici....Hidrogenul se obtine prin electroliza, si se poate obtine chiar la bordul autoturismelor. Este cel mai curat posibil carburant, iar in urma arderii acestuia, rezulta numai apa distilata !Cam multi neaveniti se dau profesori...

  • Edikkk, luni, 11.10.2021 00:02

    Scuze dle inexo, înseamnă că m-am înşelat. Între timp a dispărut şi comentariul respectiv. Scuze din nou.

  • Seriff, luni, 11.10.2021 10:26

    @e-dick, tu nu ai viata? Postezi zi noapte si in weekend pe aici? Iti recomand sa iei o masina diesel si sa te duci si tu sa te plimbi, mai lasa propaganda asta, ai luat-o razna non stop, esti mai rau antena3, job nu ai? Un hobby ceva, pune mana, fa si tu sport ceva, vai de capul tau.

  • momo, luni, 11.10.2021 10:33

    toyota iar face istorie.

  • Retardikkk, luni, 11.10.2021 12:31

    sta si schelalaie toata ziua pe aici cu incuviintarea redactiei, ar trebui boicotat site-ul pana nu i se mai permite acest ton.. noua imediat ne sterg mesajele

  • SGT, luni, 11.10.2021 12:38

    Eu nu inteleg de ce il mai luati in seama pe edikkk. Chiar daca poate veni cu argumente pentru a sustine ca viitorul este cel al EVs, o face intr-un mod foarte slab in care se cearta cu toata lumea. Cand ajungi in punctul acela, deja iti pierzi toata credibilitatea, desi poate ai 100% dreptate. Mai e un cineva pe AM - Costel - care la postarile de F1 joaca mereu aceeasi carte - in 70-90% din postarile il critica pe Leclerc si cam atat. Cu cat raspundeti la commenturile acestea inutile, aduceti relevanta unor astfel de personaje, care au demonstrat ca nu prea pot participa intr-o discutie civilizata, din pacate. Sanatate, numai bine :)

  • Seriff, luni, 11.10.2021 13:08

    @SGT, corect, subscriu. Eu nu pricep de ce nu i se sterg comentariile, de ce AM incurajeaza un astfel de personaj? E clar ca pe toata lumea deranjeaza postarile lui.

  • xxx, luni, 11.10.2021 13:38

    Știe cineva cat costa un kg de H lichid ?

  • eu, luni, 11.10.2021 13:48

    ce spune Edikkk este corect, logic si fezabil, daca aveti disponibilitatea sa intelegeti si sa studiati. nu poti sa ai sursa de energie decat daca este ceva nuclear(fisiune), care sa produca energia la bord, precum in cazul portavioanelor sau submarinelor nucleare, in rest transporturile, si totul de fapt se bazeaza pe baterii de acumulatoare, sub o forma sau alta. si aici este cuvantul cheie ACUMULATOR - ACUMULARE, iar orice acumulare necesita timp. bateria este un acumulator de energie electrica. necesita timp pana se incarca. combustibilii fosili sunt ei ei tot o acumulare, pe perioade foarte foarte lungi e energiei solare, sub forma de biomasa ingropata in pamant si care contine puterea calorica data de soare. ca punem benzina sau motorina in 3-4 minute si gata, am plecat, este greu de corelat cu faptul ca au fost necesare multe milioane de ani pentru crearea acelei acumulari de energie in stare lichida, pe care o turnam in rezervorul masinii. noi irosim mult prea ineficient si in doar cateva clipe energia acumulata in incredibil de mult timp. omul, pana de curand, si in multe cazuri si astazi, ca sa se incalzeasca iarna, trebuia sa acumuleze din timp (vara-toamna) lemne (lemn=energie), din nou acumulare. in lacul de acumulare, se acumuleaza multe saptamani-luni apa, iar eliberarea ei produce instant energie electrica. in functie de nevoia sistemului national energetic, se deshide mai mult sau mai putin "supapa". ursul iarna cand hiberneaza in padure supravietuieste tot pe principiul acumularii: acumuleaza peste an, sub forma de depozit de grasime, pe care apoi o consuma treptat pana in primavara, cand iese din barlog slab si infometat. ce spune edikkk cu inmagazinarea energiei solare in containere cu nisip/roci pentru incalzire pentru iarna este perfect fezabil: acumulam peste vara caldura si o eliberam in spatiul de locuit treptat, in functie de nevoi, iarna, cand energia calorica directa a soarelui este foarte slaba. absolut totul, toata viata pe pamant depinde de energia soarelui in ultima instanta. ne bazam pe energia lui acumulata treptat pentru a o folosi mai tarziu, in cicluri naturale de acumulare-dezacumulare. pe principiul asta trebuie inteleasa si acumularea energiei pentru transporturi. daca vrem sustenabilitate, trebuie sa egalam cumva timpul necesar acumularii energiei in baterii cu timpul de destocare a energiei convertite in lucru mecanic. in modul in care procedam astazi, consumand in cateva ore energie acumulata in miliarde de ani nu vom ajunge nicaieri. sau, prin stiinta si inovatie sa reusim sa obtinem o anumita cantitate de energie comprimand/scurtand timpul obtinerii ei, care in mod normal ar fi mult mai lung. pana la crearea de micro-sori locali / surse de energie virtual nelimitate aici pe pamant (fuziune nucleara) mai este cale lunga, desi stiinta lucreaza din greu in sensul asta. mai interesant de imaginat va fi apoi ce se va intampla cand vom obtine acel corn al abundentei energetice....vor mai exista razboaie si daca da, pentru ce? vor mai exista oameni (mai putini , mai multi)? va mai exista/rezista planeta ?

  • SGT, luni, 11.10.2021 14:34

    @eu Reciteste, te rog, comment-ul meu. Eu nu am spus ca are sau ca nu are dreptate. Am mentionat ca, in cazul in care are dreptate 100%, oamenii tot nu l-ar mai asculta sau lua in seama pentru ca nu reuseste sa pastreze conversatia / interactiunea cu alte persoane la un nivel decent. Poate sa aiba dreptate pana la Dumnezeu .. cat timp are atitudinea gresita in astfel de discutii, nu il mai baga nimeni in seama, ci din contra.

  • Gigi Contra, luni, 11.10.2021 15:25

    @xxx - in Austria se vinde cu 0,9 € / 100 grame la statiile OMV Daca luam in considerare datele din articol, consumul a fost de 0,415 grame H2 / 100 km, deci un cost de 3,74 € / 100 km, ceea ce nu este rau deloc. Dar trebuie specificat ca de obicei astfel de recorduri au loc in conditii speciale, in sensul in care s-a mers pe un mod super-econom (fara AC, viteza redusa pe autostrada max. 90 km/h, fara demaraje puternice, adica ca o batrana care merge duminica la biserica) Informatii oficiale mai complete aici: https://pressroom.toyota.com/toyota-mirai-sets-guinness-world-records-title-with-845-mile-zero-emission-journey/

  • xxx, luni, 11.10.2021 16:58

    Multam fain! Nu mă iau după recordul lor, datele statistice de astăzi spun ca un 1kg îți ajunge pentru 100km pentru un client normal (la cap). La 9€/kg prețul ar fi echivalent cu un GPL sau GNC, doar ca mașina este de 3 ori mai scumpa Nu știu ce sa spun, dar nu pare o mare soluție, ținând cont de preț si riscuri

  • inexorabil, luni, 11.10.2021 17:25

    Eu nu ţin morţiş să-mi impun punctul de vedere şi nici să pretind asimilarea lui ca axiomă (precum se pretează, de obicei, “crema” conducătoare din dosul planetei, automat şi slugile ei jurate din prostime), dar unele lucruri chiar trebuie echivalate cu enormităţi pure…Ca de pildă: “miliardele de ani” de aşa-zisă transformare radicală a materiei (incluzând poanta evoluţionismului), mai întâi de “purcedere” a sa dintr-un…punct, başca “ultra-concentrat” (cică existent dintotdeauna şi cică pierdut într-un spaţiu care este infinit, într-adevăr, dar numai din voinţa Creatorului!). Din nefericire, mulţi susţin asemenea teorii fanteziste, în loc să îmbrăţişeze (tot mai) logicul creaţionism. Implicit, să accepte originea ABIOGENĂ a petrolului (pentru că, din firea Sa, Dumnezeu nu face absolut nimic la întâmplare sau de dragul de a fi făcut, ci ca să ne ajute, în măsura în care ştim să valorificăm resursele pe care ni le-a lăsat odată cu Geneza – deci, n-a avut, n-are şi nici nu avea loc vreodată vreo “metamorfoză”, “acumulare” sau “stratificare”…aiurea! – deja putem să afirmăm, fără şanse de a ne înşela, că, în general, omenirea s-a folosit cu iscusinţă de zestrea materială asigurată prin graţia divină, chiar dacă vrăjmaşul neîmpăcat al Cerului a înţeles în timp că, încercând s-o ia el cu japca, mai precis prea fidelii lui cu trup, robii Domnului vor ajunge la mâna prinţului întunericului…din cauza păcatelor, pe care Cel Preasfânt nu le poate tolera nicicum şi nicicând). Spiritul condiţionează materia (niciodată invers) şi transcende timpul şi spaţiul…infinit (infinit prin definiţie), existând “în afara” lor (astfel, spiritul nu se supune “capriciilor” timpului şi nu suportă dimensiuni fizice, fiind oricum imposibil a-i stabili coordonate). Ţi s-ar înnoda neuronii, dacă te-ai zbate să-ţi închipui ce înseamnă această Lege, care constituie misterul/farmecul Creaţiei (tocmai fiindcă mijloacele de investigaţie ale minţii noastre sunt teribil de limitate…). Foarte important: Adevărul, fiind Unic prin El Însuşi, n-are nevoie defel de cercetări/confirmări “ştiinţifice”. În veci de veci nu! Cine crede contrarul este, neîndoielnic, amăgit de preavicleanul din tenebre… PS. Securitate, dă-te bătută! Nu mai otrăvi suflete crunt naive cu fabulaţii/incantaţii de tip oculto-ateist!!

  • Seth, marţi, 12.10.2021 11:40

    Este loc pentru ambele tehnologii nu se exclud reciproc. Hidrogenul va fi folosit in mare parte in industria de transport marfa. Exista deja in uz in locomotive pe hidrogen care le inlocuiesc pe cele diesel. Exista deasemenea tehnologii care permit creearea benzinei sintetice pe baza de hidrogen in loc de petrol. PS oculto-ateisto-eco-tefelisto-neo-marxist Ce va mai place sa uniti cuvinte care de multe ori nici nu au legatura logica. Unii in loc sa vorbeasca la subiect au ajuns sa-si verse frustrarile politice, personale si religioase pe formulul automarket. Jenibili sunt unii de aici. Se stiu ei care;)

  • inexorabil, marţi, 12.10.2021 18:41

    Set (dar nicidecum cel din Vechiul Testament) = diversionist (cu rol zeflemist) pursânge! Şi unul dintre nenumăraţii ignoranţi cărora li se pare că “frustrare” ar fi totuna cu “nevroză”. În niciun caz noi, ţintele e-turbaţilor, nu ne pretăm la juxtapuneri în stilul “urechiştilor”, precum se opinteşte să “reliefeze” acest pion de pe statul de plată al asociaţiei profesionale a băieţilor cu ochi albaştri…Trucuri vechi, puişor! Iar eu sunt aici, pe baricadă, special pentru mata’. PS. Nici măcar argoul acceptat oficial nu acceptă o scornitură precum “jenibil”. Aaa, staţi, că nu aceasta ar fi problema de incriminat, ci năravul la ordinea zilei: ad hominem. Închinătorii care ard tămâie pe acest altar cică sunt taman pe subiect…dar nu şi la obiect! PPS. Hai, vino odată…Război Final/Total. Te aştept ca pe oxigenul vital şi tu nu ştii!

  • Seth, marţi, 12.10.2021 19:23

    Recunosc ca nu stiu care e problema dumitale. Scrii aici intr-o zi cat altii-n 10. Gaseste-ti si tu un hobby, macar mai scazi tensiunea. Pace-n suflet iti doresc.

  • inexorabil, marţi, 12.10.2021 20:58

    Mă confunzi cu Febrilikkk. Oricum sunteţi din aceeaşi clică…De altfel, numele vostru este: legiune (în sens biblic). Ah, şi ce mi-e silă de acest îndemn “civic” tipic hipsterilor “realizaţi”, recte “Take a life!”. Nu, mersi, o am deja!! Ce crezi? Am căpătat-o la naştere. Bună sau rea – după cum şi-o meştereşte fiecare. Dar, totodată, şi după cum li-i hatârul preaputernicilor autoselectaţi politico-economic.

  • Mr X, joi, 14.10.2021 11:50

    Hidrogenul nu e viitorul! Eficienta scazuta, costuri mari, etc. Toyota Mirai este o masina electrica cu un generator de curent. Costul sistemului Fuel Cell este imens comparat cu bateriile. Costul hidrogenului, productie transport si stocare plus incarcare in rezervorul clientului este imens. Bateriile sunt viitorul. Costul pe km al masinilor electrice dotate cu baterii este infim comparat cu benzina/motorina. Si sa nu uitam ce pret are Toyora Mirai