Renault si Nissan vor produce si mai multe modele impreuna pentru a economisi bani
Criza economica care afecteaza industria determina cel de-al treilea producator al lumii, alianta Renault-Nissan, sa stadardizeze platforme si solutii pentru a face economie.
Renault si Nissan au identificat o masura de reducere a costurilor, principala solutie fiind o colaborare mult mai stransa la nivelul modelelor dezvoltate in comun.
Carlos Ghosn, presedintele aliantei, a numit o echipa formata din sase oameni de la Nissan si cinci de la Renault al carei scop este de a accelera parteneriatul dintre cele doua marci prin implementarea unor programe de activitate comuna si de standardizare a segmentelor.
Primul pas in dezvoltarea comuna a unor modele a fost deja facut, in conditiile in care uzina Renault din Brazilia va produce doua modele Renault iar uzina Nissan din Africa de Sud va gazdui productia a doua modele Renault. Pana la sfarsitul lui 2009, 11 vehicule vor fi produse in in comun de cei doi constructori.
O alta arie comuna de munca va deveni cea logistica, Nissan si Renault urmand sa imparta activitatea centrelor CKD si a nivelului de componente auto, stadardizand fluxul logistic. Unul dintre cele mai importante segmente care vor deveni comune va fi cel al motoarelor, procentul de stadardizare a componentelor intre cele doua marci urmand sa fie accelerat. In acest moment, 50% dintre componentele motoarelor Renault si Nissan sunt comune.
Colaborarea stransa dintre Renault si Nissan se va resimti si la nivelul platformelor, care astazi sunt comune in proportie de 70%. Un exemplu punctual de standardizare a componentelor este sistemul de aer conditionat, care va fi acelasi pe 24 de modele si versiuni Renault si Nissan din segmentele B si C.
via | Just-auto
Dupa ce proprietarii de Lamborghini s-au plans de cadranele de R8 din bordul masinilor, se pare ca si Reno va "prelua" fortat de criza moda adoptata si de VW.