Rivian plănuiește o fabrică de mașini electrice în Marea Britanie

Publicat duminică, 01.08.2021 12:34 de Paul Cosma

Start-up-ul Rivian discută cu miniştrii britanici despre posibila construire a unei fabrici în Regatul Unit, proiect care ar putea include un sprijin substanţial din partea statului, potrivit informațiilor din presa britanică.

După ce au transmis că analizează construirea unei noi fabrici de asamblare pe teritoriul SUA, americanii de la Rivian ar negocia de mai multe săptămâni cu guvernul britanic proiectul de construire a unei fabrici lângă Bristol. 

Discuţiile nu sunt încă într-un stadiu avansat, dar orice decizie de investiţie ar fi probabil în valoare de peste 1 miliard de lire sterline (1,39 miliarde de dolari), potrivit Sky News, care citează surse. 

Departamentul pentru afaceri, energie şi strategie industrială (BEIS) a refuzat să comenteze despre ”investiţiile individuale”.

Într-o declaraţie trimisă prin e-mail către Reuters, BEIS a spus: ”În timp ce lucrăm să atragem investiţii interne în Marea Britanie pentru a accelera creşterea noilor industrii, nu putem comenta speculaţiile cu privire la investiţiile individuale.” 

Via news.ro

  • dan_grc, duminică, 01.08.2021 13:41

    Apropo de startap-uri, ce spuneți de frauda numită Nikola Motors ? Văd că nu se vorbește de asta pe la noi

  • Johnny, duminică, 01.08.2021 17:52

    Dan-grc detalii?

  • Edikkk, luni, 02.08.2021 08:06

    Rivian deja au prototipurile construite, prea mulţi actori mari implicaţi, sunt serioşi şi reali la Nikola, da vrăjeala şi au dat-o în bară rău de tot pentru că CEO era numai gura de el, dar muncă spre deloc iar apoi a mizat pe hidrogen, dar ce nu ştie multă lume este foarte greu să faci maşina pe pilă de hidrogen!!! Ori să cumperi tehnologia şi subansamble de la Toyota, era mult mai înțelept aşa... şi Toyota a pierdut ani şi miliarde pentru Myrai... ori mai bine mergeau pe baterii... dar la vremea aceea bateriile încă nu aveau densitatea necesară (trebuie un minim 400 wh/kg) şi nici la un preţ pe kwh decent (sub 100$) şi să ai capacităţile de producţie a bateriilor ! Ditamai Tesla, au bateriile noi, au în construcţie fabrica în Texas și încă nu o să poată anul acesta fabrica Tesla semi, pentru că nu reuşesc să facă baterii şi pentru modelul Y şi pentru Semi, iar la Semi intră foarte multe baterii... Aşa că Nikola a fost vrăjeală de la început.

  • hanni, luni, 02.08.2021 09:28

    Bune adaosuri au electricii astia daca isi permint sa deschida fabrici prin tari scumpe cum sunt UK sau Germania.

  • Kirotractor, luni, 02.08.2021 10:55

    @Johnny: Nu colegul @dan_grc ar trebui să ne dea detalii ref. la mega-manglelile tip Nikola, ci AM. Mai ai deci de așteptat -- o eternitate. :-) Back ontopic însă: chiar dacă Rivian n-ar fi o altă bulă speculativă gen Fisker, Bollinger, Lucid Air etc., rămân la convingerea că n-are vreun sens ”ecologic” lansarea de măgăoaie BEV-camionești cu +1.000 CP. Clar însă că, la fel ca-n cazul hyperEVcars-urilor cu și mai mulți cai electrizați (Rimac Nevera, Lotus Evija, Pininfarina Battista etc.), factorul ”fascinație” e perfect calculat de promotorii noului (a)normal.

  • Edikkk, luni, 02.08.2021 20:34

    Da, nu au sens de la 250 cai putere în sus.... Am pus un 100 în plus, pentru că bateria e grea...