Rolls-Royce testează noi teritorii: a prezentat conceptul unui camion hibrid pentru zonele miniere

Publicat marţi, 14.09.2021 12:51 de Alexandru Monenciu

Rolls-Royce prezintă, cu ocazia MINExpo 2021, conceptul unui camion hibrid pentru zonele miniere. Potrivit britanicilor, sistemul de propulsie hibrid reduce cu până la 30% emisiile de CO2 ale "mastodontului".

Rolls-Royce, prin diverse companii, este prezent în mai multe domenii. Spre exemplu, sub brand-ul MTU, britanicii comercializează motoare și sisteme de propulsie pentru nave și vehicule de uscat, de mari dimensiuni. Inclusiv pentru cele folosite în domeniul minier.

Cu ocazia MINExpo 2021 (cel mai mare eveniment dedicat industriei miniere), Rolls-Royce prezintă acum conceptul unui camion hibrid pentru zonele miniere. Potrivit britanicilor, sistemul de propulsie scade cu până la 30% emisiile de CO2 ale acestui vehicul uriaș.

Ansamblul combină motorul diesel al celor de la MTU cu un pachet de baterii. Acesta din urmă se încarcă atunci când camionul coboară în carieră, mulțumită sistemului de recuperare a energiei la frânare, și folosește energia stocată la urcare.

În final, motorul diesel va avea o capacitate cilindrică mai mică, astfel că emisiilor vor scădea și mai mult.

Acest concept vine la scurt timp după declarația BMW, părintele Rolls-Royce, potrivit căreia pentru reducere emisiilor trebuie regândit întregul proces de construcție a unei mașini. Inclusiv procesul de extracție a mineralelor necesare.

via MTU

  • Edikkk, marţi, 14.09.2021 12:56

    Au inventat apa caldă (Toyota non plugin hybrid) Oricum e un pas înainte. Să îl vedem şi implementat, nu doar vorbe.

  • Edikkk, marţi, 14.09.2021 13:40

    Rusine,Tata Nano!

  • Bda, marţi, 14.09.2021 14:52

    Ce treabă are părintele BMW cu rr/mtu.el are dreptul de a folosi eticheta pentru autoturisme

  • eu, marţi, 14.09.2021 15:23

    facuse si ceausescu unul din asta, daca mai traia il facea si el hibrid inca de prin anii 90, asa ca ce vedem aici e pistol cu apa

  • @eu, marţi, 14.09.2021 16:05

    Se numea DAC 120 DE,"DE" venea de la diesel-electric,foarte serios,era hibrid de atunci.Atunci aveam industrie,acum avem stiri despre altii.

  • eu, marţi, 14.09.2021 18:01

    da, era de fapt un model cu propulsie electrica, curentul fiind generat de un motor diesel, cam la fel ca si locomotivele diesel-electric produse la Electroputere. Doar ca nu aveau baterii pentru a inmagazina curentul produs la franare. Oricum franele erau tot pe acest sistem, doar ca energia era trasformata in caldura si se disipa prin niste radiatoare.

  • Adrian, miercuri, 15.09.2021 09:45

    Ia uite cate manute verzi au primit comunistii astia. Sau s-o fi intors lumea pe dos... cu dosul spre UE? Unde esti Inexorabil ?

  • eu, miercuri, 15.09.2021 10:12

    @Adrian - aveam 12 ani la revolutie si nu imi doresc sa ne intoarcem la ce a fost. Eu am vrut sa subliniez ca nu inteleg care e stirea, de ce a trebuit sa le ia peste 30 de ani sa faca pasul asta. Acum vad ei ca planeta se scufunda? De ce nu au inceput mai devreme daca sunt asa interesati de mediu?