Românii au înmatriculat peste 2.800 de mașini electrice noi în 2020: creștere de 89% față de anul precedent

Publicat marţi, 19.01.2021 13:24 de Paul Cosma

Înmatriculările de mașini electrice noi în România au înregistrat o creștere de 89% în 2020, la peste 2.800 de unități. Per total, piața vehiculelor electrificate a atins aproape 9.000 de exemplare, cu 33% mai mult față de 2019.

Piața de mașini electrice continuă să înregistreze creșteri semnificative, potrivit celui mai recent raport publicat de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).

La nivelul lui 2020, în România au fost înmatriculate 2.846 de vehicule 100% electrice noi, în creștere cu 89% față de 2019 (1.506).

Creșterea a fost de 158% în cazul hibrizilor plug-in și a semnificat un număr de 1.037 de mașini înmatriculate.

Per total, piața vehiculelor electrice și hibride a ajuns la 8.902 exemplare în 2020, în creștere cu 33.3% față de 2019.

În ceea ce privește topul pe mărci, cele mai mari volume au fost înregistrate de Renault (934 de unități), francezii fiind urmați de Volkswagen (662), Skoda (425), Hyundai (294) și Mercedes-Benz (275). Tesla a avut o creștere înmatriculărilor de 244%, de la 18 la 62 de unități.

Cota de piață a mașinilor electrice, plug-in hybrid și hibride a fost de 7.1%, în creștere de la 4.2% în 2019. 

Via APIA

  • fanel, marţi, 19.01.2021 14:36

    Na, pe timp de pandemie cand esti "consemnat" la domiciliu iti poti permite sa astepti sa ti se incarce masina in priza. Dar sunt prosti, sa'i vad eu pe viitor cand vor avea nevoie de masina sa faca 800km/zi in excursie prin Europa sau macar pana la Constanta sau Predeal in WE.

  • facelift, marţi, 19.01.2021 14:40

    Crestere spectaculoasa dar suntem o piata minuscula. Eco vs fumegatoare inmatriculate lunar e o distanta astronomica. Stau si ma intreb de ce nu se taxeaza serios toate cazanele existente in circulatie...

  • Johnny, marţi, 19.01.2021 14:49

    @facelift. Nu poti sa taxezi aberant atata timp cat statul incuraja nu demult achizitia lor. De ce sa fie penalizati unii pt o politica gresita? E necesar sa treaca mult timp cu achizitii de electrice pana sa fie inlocuit parcul auto si nu e ok sa-i penalizezi pe cei care detin termice. Unii isi vor pastra masinile cu motoare termice pe post de masina clasica. Ce facem cu marcile simbol care vor sa produca termice in continuare, electrificam fortat Ferrari? Ma intreb cat polueaza cele 10 exemplare din Romania?

  • @johnny, marţi, 19.01.2021 15:22

    https://www.ferrari.com/en-US/auto/sf90-stradale Parca zice ceva de PHEV. Ca sa nu mai zic ca deja masinile cu combustie interna, pierd teren in topul sportivelor. Vezi Rimac, Tesla si alte super masini electrice care dau lectii la galagii.

  • joe, miercuri, 20.01.2021 02:11

    Cand o sa vad statii de incarcare la tot pasul si o aplicatie unica pt incarcare,,statii care nu sunt in ”pana” iar kw e la un pret rezonabil si nu an de an scumpiri si ”liberalizari” atunci ma gandesc la o electrica.Pana atunci,,pt drumuri lungi,,un diesel mititel,,sau o hibrida.ps :nu am vazut la nici un ”postac” care prezinta electricele sa ne prezinte aplicatiile,cardurile fiecarui tip de statie,firma.Fie el Buhnici,,sau oricare.

  • alex, miercuri, 20.01.2021 14:38

    Cate au fost cumparate cu ajutor de la stat si cate fara ajutor? Ar fiu bine de stiut