Rusia: Piaţa auto a crescut cu 39% în 2011
Piaţa auto din Rusia a înregistrat o creştere remarcabilă în 2011, de 39%, totalizând 2.653.000 unităţi. Cea mai populară marcă este Lada, cu o cotă de piaţă de 22%.
Piaţa auto din Rusia a înregistrat o creştere de 39% în 2011, iar Asociaţia Producătorilor de Automobile estimează o piaţă şi mai mare în decursul anului curent. În timp vânzările de automobile în Rusia au atins pragul de 2.653.000 unităţi în 2011, estimările pentru 2012 sunt de 2.8 milioane de unităţi până la finele acestui an.
Doar patru mărci au vândut mai mult de 150.000 de unităţi în Rusia în 2011, reuşind să atingă o cotă de piaţă de 6% fiecare. Vânzările Chevrolet în Rusia au crescut cu 49%, iar cei de la Hyundai s-au plasat pe locul trei, cu toate că au înregistrat o creştere a vânzărilor de 87.7%. Marca Solaris, originară din Coreea şi produsă în Sankt Petersburg, a reuşit să vândă aproape 100.000 de unităţi în Rusia, deşi a intrat pe piaţă în 2011. Renault a avut o creştere a vânzărilor de 94% în Rusia, graţie faptului că Logan a fost vândut în 82.000 unităţi (creştere de 30%), iar Sandero a fost vândut în 45.700 unităţi, marcând o creştere de 138% faţă de anul precedent.
Vânzările Volkswagen pe piaţa din Rusia s-au dublat în 2011, iar constructorul german a urcat de pe locul 11 pe locul şapte pe piaţa respectivă. Polo, cel mai popular model al nemţilor pe piaţa din Rusia, a fost vândut în acelaşi număr de unităţi ca Renault Logan în decembrie – 6.260. Nissan a înregistrat o creştere a vânzărilor de 74% pe piaţa din Rusia, devenind cea de-a şasea marcă pe piaţa din Rusia, graţie SUV-ului compact Qashqai – 35.230 unităţi vândute şi a lui X-Trail, vândut în 22.700 unităţi în 2011 în Rusia.
Economiştii nu estimează creşteri pe piaţa din Rusia în 2012, dar constructorii de automobile sunt de altă părere, fiind aşteptată o creştere de 5.5 procente. Reprezentanţii Asociaţiei Producătorilor de Automobile din Rusia susţin că premizele creşterii pieţei sunt prezente, deoarece flota de automboile este îmbătrânită, iar vehiculele existente pe piaţă au un nivel de dotare mediu destul de slab. Economiştii îi contrazic deoarece mediul financiar din Europa ar putea fi ostil pentru achiziţiile de automobile, iar accesul cetăţenilor la credite ar putea fi îngreunat.
Via | AutoActu