Saab, la graniţa falimentului: Administratorul cere lichidarea firmei

Publicat vineri, 21.10.2011 09:57 de Mircea Meșter

Telenovela Saab continuă. După ce şefii companiei nu au reuşit să ajungă la niciun rezultat în discuţiile cu potenţialii investitori chinezi, administratorul angajat de Tribunal a cerut lichidarea: Saab nu are destui bani pentru a continua reorganizarea

Deşi părea în primă fază că va reveni la viaţă după ce un tribunal suedez a decis să aprobe intrarea sub protecţia falimentului, compania suedeză Saab pare sortită dispariţiei. De această dată oficial.

Administratorul care se ocupă de reorganizarea Saab din partea Curţii suedeze a decis să oprească procesul de restructurare după ce a ajuns la concluzia că banii strânşi până acum cu chiu, cu vai de

Saab nu sunt îndeajuns de mulţi pentru a duce mai departe povestea mărcii suedeze. În concluzie, administratorul a decis să trimită o scrisoare tribunalului prin care cere dizolvarea companiei.

"Nu există destui bani pentru continuarea procesului de reorganizare. A fost depusă o cerere pentru încheierea procesului, ar trebui să ajungă pe biroul judecătorilor în cursul zilei de vineri (n.r. azi)", a declarat Guy Lofalk, administratorul temporar al celor de la Saab.

Conform oficialului care s-a ocupat de formalităţile de restructurare, companiile chineze Zhejiang Automobile şi Pangda Automobile - ambele interesate iniţial de o investiţie masivă în Saab, de circa 250 de milioane de euro - ar fi avut banii necesari, dar nu au ajuns la un acord cu actualii proprietari ai mărcii suedeze: "Pot doar să spun că cele două părţi nu au ajuns la un acord", a declarat Lofalk. În peisaj a intrat în zilele trecute, surprinzător, compania americană North Street Capital, însă cele 70 de milioane de dolari pe care americanii erau gata să-i pompeze în Saab au fost departe de a acoperi toate nevoile unei companii afundate în datorii.

Swedish Automobile - fost Spyker - a anunţat că va contesta cererea lui Lofalk şi că va încerca, de asemenea, să ceară curţii schimbarea administratorului.

via | Automotive News

  • men, vineri, 21.10.2011 10:52

    erau 2 smecheri pe aici care le stiau ei pe toate :)) (mari cunoscatori intr-ale economiei samd) ztele si cuantic parca se numeau :))

  • mda, vineri, 21.10.2011 11:12

    SAAB isi merita sfarsitul... e condusa de niste incompetenti si vinde in continuare masini depasite PS: anuntati-ne cand se termina... altfel devine prlictisitor

  • H2, vineri, 21.10.2011 12:46

    Sorry,SaabCuantic! Sa nu faci vre-o prostie,pt ca nu dorim sa te pierdem. Si eu am plans dupa Hummer si Pontiac... Viata e nedreapta uneori!!!!!

  • Bethurbazal, vineri, 21.10.2011 13:52
    Opinie

    Lasati ca oaia nu-i asa neagra cum pare. Acum toti suntem pasionali. Peste ceva timp vom vedea renascand marci ce le credeam apuse. Parca unele au reinceput din nou: Lagonda, Alpine,

  • SaabCuantic, vineri, 21.10.2011 15:45
    Mmm, stau calm, nu-i bai...

    Cand vom vedea portile companiei inchise si sigilate si apoi buldozerul si flexul intrate in fabrica pentru a o lichida, atunci ma voi trezi din hibernare, asa ca rog sa nu mai fiu deranjat din somn, uaaaaah, ce bine-i sa dormi :)

  • Andrei, vineri, 21.10.2011 15:50
    @SAAB

    Poate a venit timpul ca aici sa se incheie poveastea SAAB. Daca este pacat sau nu, fiecare are parerea lui. Dar este bine ca aici sa se incheie povestea cand inca mai exista ceva din SAAB. O amintire poate valora foarte mult, pe cand o dezamagire poate distruge totul.

  • ScorpyonVAG, vineri, 21.10.2011 18:01
    @

    De abia astept sa dispara, si flexul sa bata la usa lor =)). PS: Fac pariu, ca daca dispare maine VW, SKODA, SEAT, 50% din populatia planetei si 90% din populatia Romaniei, dispare de suparare =)).

  • ztele, vineri, 21.10.2011 18:30
    Rekonstruction

    E un conflict de interese. Guy Lofalk are pe masa o oferta de cumparare de la Youngman Lotus, dar numai pentru 100% din Saab, deci Victor Muller va trebui sa se dea la o parte. Victor Muler, in schimb, a initiat tratativele cu NSC pentru ca nu mai e sigur de buna credinta a chinezilor. Asadar, Guy Lofalk a invocat lipsa de bani pentru a cere stoparea reorganizarii. Momentan nimic nu e decis. Am fire albe deja :)

  • dan, vineri, 21.10.2011 20:36

    @scorpion vlag eu unul m-as bucura sa dispara vw si cu toti °intelectualii° ce nu mai pot de suparare

  • CcC, vineri, 21.10.2011 20:58
    Ma mai tineti minte ? Daca nu, cautati prin arhive....de 1 an si ceva

    tot scriu pe aici ca falimentul SAAB este inevitabil. Poate nu da anu asta faliment....dar la anu sigur. SAAB = faliment. Imi pare rau dar asta e,...

  • victor_18, vineri, 21.10.2011 23:24
    saab

    eu nu inteleg de ce va bucurati atat, pana acum 10 ani circa,SAAB isi cumparau doar cei cu bani si cu mofturi, totusi e vina lor, managementul si asa zisa marca premium sau semipremium

  • CcC, sâmbătă, 22.10.2011 00:50
    @victor_18. Nu ne bucuram...sau cel putin nu eu. Dar cand vrei sa

    vinzi o masina la pret de Audi sau BMW si nu ai nici 60% din calitatea si performantele lor,eu cred ca in afara de faliment nu ai ce sa astepti. Eu cred ca e incostineta. Daca de maine ar scade pretul modelelor SAAB, ar incepe sa vanda mult mai bine si poate ar scapa de faliment.

  • Devorattor, luni, 24.10.2011 22:49
    VAG, mai taca-ti pliscul ca esti VAG la minte :))

    ScorpyonVAG, te urmaresc de ceva timp, si referitor la debitarile tale acumulate de-a lungul timpului, nu am decat cateva cuvinte: ai un creier cat al unui scorpion! Al unei insecte hidoase, ma refer.. pt SAAb au iesit si vor iesi oameni ins trada in Olanda, Germania, Suedia, etc. Pt VW, Audi si alte banalitati...nu rade si nici nu plange nimeni! Punct

  • SaabCuantic, marţi, 25.10.2011 14:14
    @Devorattor

    Nu este nevoie sa-l ataci la persoana pe Scorpyon. Altfel, ai rostit un adevar foarte incisiv despre SAAB. Probabil ca te simti si tu dezolat de amploarea isteriei aparute recent pe topicul VAG de pe Automarket, unde exaltatii pro-VAGauna (macar de-ar fi echilibrati, respectuosi, fara sa-i huleasca pe suporterii altor companii) se prajesc in suc propriu de euforie ca VAG-ON a iesit "numbar uan" la vanzari globale pe anul curent (totusi, ma indoiesc ca au reusit sa "marite" chiar atatea milioane de masini, mai degraba miroase a cifre supraestimate de catre statisticieni zelosi si a lauda de sine cum altfel decat gaunoasa...), desi GM ii bate la fundul gol in ceea ce priveste inspiratia, originalitatea, relevanta, estetica si atractivitatea design-ului, mai ales cel interior, cine ar fi atat de tembel incat sa nege niste evidente izbitoare? Dar fanaticii VAG nu si nu, ei o tin pe a lor ca muta de mormant, elogiind pana la paroxism niste motoare, OK, foarte bune, cu consum in general decent (mai ales Diesel-ul), dar, daca ma gandesc ca m-am plimbat si eu destul cu un nou-nout A8 4.2 TDI care imi "papa" 16-17 litri in oras, indiferent ce "stil economic" de condus incercam, mai bine...pa-pa. Adica pa. Avea un motor "bestial", nu-i bai, dar ma inhiba cilindreea mare, greutatea mare si interiorul slabut (de parca s-ar fi ocupat de el un depanator de radio cu idei alcoolice). Deci tot mai mult imi place BMW-ul meu vechi de 20 de ani, care radiaza o efuziune sportiva cum nici mama actualelor A5, TT si chiar R8 nu-si poate inchipui...Sau un Audi V8 ii da clasa pe configuratie de lux unui Audi A8! Sa fim onesti unii cu altii si sa admitem fara patima ca forta impresionanta de ansamblu a lui VAG si tot ce inseamna performanta la dansii poarta acelasi nume simplu, elocvent, perpetuu si predestinat in aceeasi masura lui BMW, AMG si, desigur, SAAB, toate aceste patru branduri echivaland cu apa de ploaie daca nu l-ar folosi: T-U-R-B-O. Prin urmare, regii automobilismului vor fi intotdeauna in numar de trei: Gottlieb Daimler, Rudolf Diesel si...Alfred Buchi (elevtianul care a imaginat, proiectat si construit cu succes primul sistem turbocharge din istorie).

  • stiutorul absolut !, miercuri, 26.10.2011 15:26
    SAAB

    Doar grupul VAG mai poate salva SAAB de la inchidere , este posibil sa se astepte falimentul si inchiderea , pt ca ulterior un producator sa cumpere drepturile de marca si atat , la un pret mult mai mic din moment ce nu doreste active ale marcii , o sa ia doar numele si istoria .