Saab opreşte producţia în lipsă de lichidităţi
Constructorul sudez Saab a fost nevoit să oprească producţia la fabrica din Trollhattan pentru câteva ore din cauza lipsei de lichidităţi.
Oficialii Spyker au declarat recent că producătorul suedez de automobile Saab a fost nevoit să oprească producţia de maşini pentru o scurtă perioadă de timp pentru a putea negocia cu furnizorii termenele de plată şi de aprovizionare. "Saab deţine mijloacele necesare în ceea ce priveşte achitarea lichidităţilor imediate"
Mai mult decât atât, olandezii au declarat că Saab încă mai lucrează la găsirea unor soluţii pe termen lung pentru a-şi consolida poziţia financiară şi pentru a-şi îmbunătăţi structura capitalului. Decizia de a părăsi corabia suedeză a lui Jan Ake Jonsson şi stoparea producţiei au dus la crearea unor incertitudini şi mai mari.
În apărarea Saab a venit Victor Muller care a declarat că producţia de la fabrica din Tollhattan a fost oprită pentru câteva ore din cauza unei companii de transport care a cerut un preţ mai mare decât cel stabilit iniţial pentru serviciile oferite. Totuşi, FKG, asociaţia suedeză a furnizorilor producătorilor auto, a anunţat că unele companii încă aşteaptă să primească banii pentru serviciile prestate în favoarea Saab.
Via | 4wheelsnews
-
Dan_GRC, sâmbătă, 02.04.2011 12:17
Da, "Saab detine mijloacele financiare necesare pt achitarea lichiditatilor" pe naiba..daca opresti productia din cauza unui transportator e groasa, chiar imi pare rau de aceasta marca
-
robo, sâmbătă, 02.04.2011 14:33
De ce nu este lasata sa moara in pace aceasta marca nu inteleg! Este destul de clar ca nimeni nu este interesat sa plateasca pt opeluri cu motoare de alfa sau gm ....
-
antonny, sâmbătă, 02.04.2011 15:45****
sa cumpere japonezi sau chinezi saab-ul .....
-
SaabCuantic, sâmbătă, 02.04.2011 21:37nu se mira nimeni...
Intr-adevar, se manifesta niste "semne prevestitoare" indubitabile asupra colapsului, desi toti cei cu mintea limpede au avertizat inca de la achizitia SAAB de catre anonimii diletanti de la Spyker ca sfarsitul zbuciumatei firme suedeze bate puternic la usa...Pana la declararea oficiala si judiciara a falimentului nu va mai trece multa vreme, iar dupa aceea nu vor ramane suspendate in eter decat promisiunile ridicole si insistente ale lui Muller ca va face si va drege in favoarea SAAB, tocmai el, care nu-i in stare sa vanda mai mult de 20 de modele Spyker pe an! SAAB a murit in esenta inca din 1989, ceea ce nu reprezinta numai opinia mea. Cei 20 de ani nevralgici de sub tutela GM nu trebuiau sa existe, insa adevaratii si fidelisimii fani nu si-au parasit niciodata pasiunea de capatai si nici n-o vor face! Ma rog, s-au imputinat si fanii SAAB, iar dupa disparitia practica a marcii mai mult ca sigur ca se vor rari si mai tare, unii imbratisand alte preferinte pe care, de altfel, nu si le-ar fi permis daca situatia era normala...Parca vad ca se vor indrepta catre...Porsche sau Mitsubishi (probabil si Subaru, daca nu si Nissan) , care inca mizeaza prioritar pe motoarele turbo pe benzina, dar eu, unul, nu as proceda in acest mod artificial din simplul motiv ca, daca ti-ar muri copilul, in inima ta nu l-ai putea inlocui niciodata cu un nepot, de exemplu! Pana la urma, este treaba fiecaruia ce masina alege, dar eu sustin ferm ca iubitorii de SAAB care isi merita eticheta trebuie sa stranga randurile si, daca nu mai este nimic de sperat, atunci trebuie pastrata o amintire vie si nobila pentru un modus vivendi - SAAB - care multora dintre noi ne-a inseninat viata printre atatea surogaturi de autenticitate si intr-o lume atat de ingrata... Cat despre "Opel-urile cu motoare GM si Alfa" (respectivul se refera la Ecotec si JTD) , doar atat: ignoranta si rautatea intotdeauna vor fi siameze!
-
Edy, joi, 07.04.2011 15:37Partea fiecaruia
Eu tin minte ca nu cu mult timp in urma, SAAB avea fix cateva procente din partea GM de salvare impotriva dizolvarii...si iata unde sunt azi: Castriota sef design si un nou prototip botezat nu degeaba "phoenix" care a cucerit Geneva. In cazul in care nu va-ti prins pana acum in spatele lui spyker si Muller este un rus cu multi bani care si-a propus sa faca ceva si o sa faca iar restul gloatei (a se intelege producatori europeni) nu le convine ca SAAB isi revine cu pasi mari si siguri. Ca inca SAAB vinde 40-50000 de bucati pe an este din cauza ca au un singur model nou care se aliniaza cat de cat la standardele impuse de trioul german (bemve, audi si mertzan). Stirea de mai sus este menita sa bage lumea in sperieti aiurea, plecand de la premiza ca Jonsson s-a retras la pensie. Ok si cat mai voiati sa munceasca omul; impinge deja 70 de ani, ati fi vrut sa ramana 900 de ani pe lumea asta ca Matusalem? @SaabCuantic - subscriu 100% si ai dreptate! @robo - mai dtnplm de incult, conducator de trabant ce esti...
-
SaabCuantic, vineri, 08.04.2011 01:19stiti ceva?
Eu consider ca, daca vrei intr-adevar sa te numesti automobilist cu pasiunea in sange si care respira meserie, atunci ar trebui sa alegi modelul urmator: sa faci parte neintrerupt aproape 25 de ani dintr-o echipa de giumbuslucuri pe pista precum cei de la SAAB Performance Team...Mi se par incredibili oamenii aceia numai cand ma gandesc la faptul ca SAAB a trecut prin foc si sabie de cand constituie ei trupa de soc si, desi puteau bine mersi sa renunte la marca asta vesnic incerta si la activitatea lor nu extraordinar de profitabila personal si sa se indrepte spre alte zari, unde mirosea a trai mai imbelsugat, dansii au ramas totusi pe loc, indiferent de "pantele" financiare prin care au trecut colegii lor insarcinati cu productia la Trollhattan, si si-au vazut de talent si de daruire cu o forta morala si o abilitate motrica greu de conceput la omul standard de astazi (adica superficial, oportunist si schimbator...) . Culmea, firma-mama incepuse sa alunece pe tobogan din ce in ce mai accelerat dupa 2000, dar baietii respectivi pareau sa nu tina seama deloc de situatia economica a lui SAAB, de targetul de vanzari, de evolutia pietii sau de alte porcarii asemenea, necedand impulsului de moment si participand la tot mai multe demonstratii cu public in aer liber, facand cinste lor insisi si spectacolului sportiv de calitate. Sincer, ii invidiez pe cei trei crai de la Nord, care au dovedit fara umbra de dubiu atat prietenilor, cat si dusmanilor SAAB-ului, ce inseamna in primul rand sa-l ai cu adevarat, apoi sa ti-l cultivi cu pricepere si, oricand este nevoie, sa ti-l aperi cu demnitate...este vorba despre CREZ. Nu, nu sunt sentimentaloid, dar nu pot sa nu-mi scot palaria (sau sapca,dupa caz) in fata unor semeni de-ai nostri care nu cunosc decat din dictionare impostura, meschinaria si egocentrismul....La mai mare!
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
a oprit productia pt ca un transportator cere prea mult... absolut penibil !