Saab şi-a găsit un nou partener în China: Pang Da

Publicat luni, 16.05.2011 13:40 de Mircea Meșter

La doar trei zile după ce au anunţat că parteneriatul cu Hawtai a căzut, oficialii Saab s-au reorientat spre cea mai mare companie de distribuţie auto din China.

După ce parteriatul dintre Saab şi chinezii de la Hawtai a căzut la sfârşitul săptămânii trecute, olandezii de la Spyker - deţinătorii mărcii suedeze - s-au reorientat foarte repede pe piaţă şi au găsit o altă companie din China dispusă să acopere costurile care vor asigura supravieţuirea mărcii pe termen lung.

Este vorba de Pang Da, companie care nu produce maşini, ci le distribuie, fiind cel mai mare lanţ de dealeri auto din China.

Conform declaraţiilor oficiale ale lui Victor Muller, directorul Spyker, Pang Da nu doreşte să cumpere Saab, ci să primească o parte din acţiunile Spyker. "Pang Da este interesată doar de un număr strategic de acţiuni ale unui mare producător auto european", susţine Muller. Şeful Spyker spune că Pang Da va avea nevoie de aprobarea guvernului chinez pentru a face această mutare şi că acest lucru ar putea dura "circa trei luni". În planul de revitalizare a mărcii suedeze va fi inclusă, evident, şi construirea şi producţia modelelor Saab în China, primul model care va fi asamblat aici urmând să fie noua generaţie a lui 9-3.

Conform cifrelor oficiale ale Asociaţiei de Producători şi Importatori Auto din China, Pang Da a vândut anul trecut 470.000 de maşini prin cele 1100 de puncte de vânzare pe care le deţine în această ţară. Profitul companiei în 2010 a fost de 190.8 milioane de dolari.

via | Automotive News (înreg.)

  • Anonim, luni, 16.05.2011 14:36
    Pang Da

    Cine? Panda? Credeam ca astia sunt pe cale de disparitie...

  • Mario, luni, 16.05.2011 14:58

    Ne bucuram!!!

  • RAM, luni, 16.05.2011 18:41

    Poate de data asta vor bate palma cu galbejitii.

  • SaabCuantic, luni, 16.05.2011 20:48
    hai, fratilor, ca a inceput sa macane!

    Nu vi se pare ca se cam ingroasa gluma cu uite-l, nu e! investitorul minune din tara fluviilor Albastru si Galben? Ca show-ul sa fie complet, mai trebuie sa apara vreo stire in care sa se bata moneda pe ideea ca doar borcanele cu economii austere ale lui Dalai Lama mai pot salva SAAB-ul de colaps...Doamne, este cutremurator sa ajungi sa cersesti efectiv din poarta in poarta acel minimum vital de supravietuire ca sa nu dispari de tot din domeniu, semn neindoielnic ca administratia Spyker tinde sa intreaca in amatorism si precipitare pe cea de trista amintire GM, ce mai, am inceput deja sa ma sictiresc de debandada din curtea SAAB de parca asistam la un film febril-tremorist de tip Hitchcock. Am trecut de la amaraciune la revolta: cam toti constructorii de talie sunt preocupati ce modele noi sa mai elaboreze si cum sa se avante temerar pe taramul promitator al masinilor "eco" (exista, se manifesta, dar par slabute perspectivele SAAB-ului in aceasta directie tot mai frecventata pretutindeni...) , numai noi, cei din lumea si universul SAAB, "trebuie" sa ne holbam zi de zi la spectacolul jenant sustinut nestingherit de echipa de zgomote mediatice si agitatie profesionala in van a domnului Muller, caruia i se inchid toate usile in nas pentru ca l-a mancat pielea sa se inhame la o sarcina care il depaseste indiscutabil! Pana la urma s-a adeverit o mai veche profetie, lansata chiar in momentul "inaltator" al achizitiei SAAB din ianuarie 2010: un producator de nisa, care de-abia vinde intr-un an cam 20 de masini, prea scumpe pentru niste imitatii Audi si urate cu spume, care nu radiaza nici o personalitate distincta, avand pana si desenul grilelor sterpelit de la Maserati, N-AVEA CUM LOGIC sa sustina pe spezele sale proprii un producator amarat, ca vai de mama lui, comparativ cu numele consacrate de pe piata globala, dar care, totusi, este capabil prin definitie sa scoata in serie cel putin 50 000 de exemplare pe an, sa prelucreze si sa adapteze dupa specificul sau niste motoare provenite de la alta firma, in speta de la GM Europe (nu sa le aseze brut pe cadrul-sasiu, precum se preteaza Spyker cu motoarele Audi) , daramite sa-l mai si relanseze, sa-l stimuleze, sa-l impinga spre profit! Era la mintea cocosului ca urma sa se intample un imens bluf...din pacate dand apa la moara acelorasi stravechi si neslabiti detractori din toata lumea ai modului de viata care inseamna SAAB, pe care il maculeaza fara discernamant ori de cate ori prind ocazia infama (il mai tineti minte pe dilimacul care se pretindea indignat pe aici, pe forum: " Mai exista SAAB?! Dao naiba!"...nu comentez aspectul gramatical) Deci, scurt pe doi, basta! Daca un astfel de calvar te asteapta ca fan dedicat doar pentru ca "indraznesti" sa alegi altceva decat cohorta nesfarsita de conventionalisti, mai bine lipsa...Problema este ca pot renunta usor la orice lucru care ma poate deprima sau descumpani, niciodata insa la SAAB...este ca un virus morbid care mi-a intrat pe sub piele de dinainte de '89 si simt ca nu ma mai pot lasa vreodata de "viciul" asta, parca as fi alcoolic sau tabagiu inveterat. Ehei, nu s-a inselat deloc cine a zis ca "pe SAAB ori ajungi s-o dispretuiesti de moarte, ori s-o iubesti la nebunie, alternativa neutra nu exista"...Insa, adevarul nu este simplu in esenta: decat sa ne facem de rasul curcilor milogindu-ne pe la maestrii artelor martiale pentru un blid de orez mucegait numai sa nu sucombam de foame, mai bine ne intoarcem cu coada intre picioare la recentul exploatator si tiran, chit ca am constietiza instantaneu ca, in mod sigur, mai devreme sau mai tarziu, s-ar juca iarasi cu rabdarea noastra infinita de-a experientele bizare de tip 9-7X sau 9-2X, dar macar nu ar concepe tampenia cumplita "stinge lumina, aprinde lumina, stinge lumina, aprinde lumina" ,adica, cum-necum, productia ar fi continua, cu toata inconstanta ei mai mult sau mai putin obiectiva, alimentand piata aferenta si multumindu-si clientii la un nivel rezonabil, pe cand situatia actuala este inadmisibila deoarece stagnarea prelungita, nevrotica si aparent nerezolvabila a productiei va implica automat diminuarea accelerata a interesului gramajoarei de potentiali cumparatori care au mai ramas pe faza si , ca deznodamant inevitabil, ne vom trezi brusc, desi intr-un fel previzibil, ca...fuck up! All !

  • SaabCuantic, luni, 16.05.2011 21:40
    PS:

    Ultimele date de pe internet indica o datorie totala a SAAB-ului catre furnizorii de materiale si servicii estimata la, atentie...100 de milioane de euro ?!?! Valeleu, cred ca mi-au incremenit buzele, nu mai pot rosti nici un cuvant. Si noi ne stoarcem creierii aici sa gasim o solutie de dinamizare a viitorului marcii...Ce prostie! Ma duc sa ma culc din proprie initiativa. Hai pa...

  • daniel, marţi, 17.05.2011 01:10
    VW

    De ce este atat de disperat Vw group sa puna mana pe Alfa? Saab are un potential la fel de apreciat ca cei Italieni. Astfel n-ar ajunge si marca asta pe mana chineziilor. Cumparam atatea chinezarii, hai macar masina nu.

  • SaabCuantic, joi, 19.05.2011 23:31
    3 luni...

    Bun, intelegem omeneste ca Muller n-are incotro decat sa astepte unda verde din partea...Partidului Comunist Chinez (totuna cu "statul chinez") si sa presupunem prin absurdul cel mai absurd al absurdului ca va aduce banii fundamentali pentru SAAB, dar termenul avansat de 3 luni de expectativa dureroasa, de incertitudine continua si de speranta firava, adaugat la celelalte 2 luni de inghetare fortata a productiei, va avea neindoielnic consecinte destul de grave in plan economic...Singura manevra care mai poate mentine SAAB pe linia de plutire, intr-un interval relativ scurt de timp, necrutator din perspectiva celor care solicita datoriile cuvenite, ar fi lichidarea stocurilor de masini din toate reprezentantele globale, hai sa presupunem increzatori ca ar fi o optiune salvatoare momentan, dar, pe de alta parte, toate celelalte proiecte de viitor apropiat ar incremeni asisderea, inclusiv "noul 9-3"...Este ca un cosmar perpetuu: cum am dat-o, cum am sucit-o, uite ca am ajuns intr-o fundatura din care numai Dumnezeu stie cum se poate iesi...