Schumacher a invins la Nurburgring

Publicat duminică, 07.05.2006 00:00 de Mircea Meșter

Lupta din fostul si actualul campion mondial se ascute, Michael Schumacher reusind sa castige la Nurburgring a doua cursa consecutiva, desi Alonso a plecat din pole-position.

Michael Schumacher a confirmat astazi la Nurburgring revenirea de forma a celor de la Ferrari, castigand o cursa in care Alonso a fost depasit de strategia echipei italiene. Desi spaniolul de la Renault a facut o cursa foarte buna, el s-a clasat la final abia pe al doilea loc, in fata lui Felippe Massa, aflat la primul podium din cariera. Senzatia cursei de astazi a fost Nico Rosberg, care desi a pornit de pe ultima pozitie s-a clasat la final pe al saptelea loc. Iata insa cum s-a desfasurat cursa de la Nurburgring.


Cursa de astazi a inceput cu Villeneuve retrogradat o pozitie pe grila de start, dupa ce l-a obstructionat pe Fisihella in calificari, in timp ce italianul de la Renault se afla intr-un tur rapid. Villeneuve s-a alaturat astfel pilotilor echipei Williams, care au fost si ei retrogradati pe grila, insa cu cate 10 locuri, pentru schimbarea motoarelor inaintea calificarilor.

Fernando Alonso, cel care reusise sa se claseze primul in calificari, si-a confirmat valoarea la start, unde a reusit sa tina piept pilotilor Ferrari, care au incercat sa atace decisiv. In spate, David Coulthard si Vitantonio Liuzzi s-au acrosat, acesta din urma avariindu-si grav suspensia si determinand Safety Car-ul sa intre in pista dupa un tete-a-queue. Primele depasiri ale cursei le-au apartinut pilotilor McLaren, Raikkonen reusind sa treaca printr-o manevra interesanta de Button intr-un duel pentru locul al patrulea, in timp ce Montoya si-a aratat clasa, depasindu-l fara replica pe Fisichella.

In tot acest timp, ritmul cursei era dictat de Fernando Alonso, Michael Schumacher reusind insa sa stea imediat in spatele spaniolului. Germanul era urmat de colegul sau de la Ferrari, Felippe Massa, care incheia trio-ul de conducere. Cursa a continuat in aceeasi nota, singurul eveniment notabil in primele 15 tururi fiind abandonul lui Mark Webber, care incepuse foarte bine (dupa ce a luat startul de pe pozitia 20, australianul s-a aflat la un moment dat pe 12). A urmat episodul schimburilor de pneuri, primul care a intrat la boxe fiind Fernando Alonso. Insa, chiar daca Schumacher a facut un tur foarte rapid in acest timp, situatia a ramas neschimbata in fruntea cursei.

La jumatatea celor 60 de tururi de la Nurburgring, au inceput problemele pentru piloti: Button a fost nevoit sa traga pe dreapta dupa ce motorul i-a cedat chiar la capatul liniei din fata standurilor, Christian Klien a incetinit vizibil cu probleme la cutia de viteze iar debutantul Franck Montagny s-a vazut tradat de motorul Honda al monopostului Super Aguri in timp ce se afla pe a 17-a pozitie.

A doua oprire la boxe pentru cei doi actori principali din fruntea cursei insemna momentul adevarului. Alonso a intrat din nou primul, iar echipa de mecanici a parut ca lucreaza mai lent decat la prima oprire. Surpriza lui Schumacher a fost reprezentata de cele 3 tururi suplimentare pe care germanul le-a parcurs dupa intrarea lui Alonso la boxe. Acestea i-au adus un avantaj care, combinat cu o oprire perfecta a lui Schumacher la standuri, au facut ca germanul de la Ferrari sa iasa la 5.5 secunde in fata lui Alonso. In plus, pentru ca totul sa mearga prost pentru spaniol, distanta dintre el si german a crescut in scurt timp la 6.9 secunde.

Schumacher sprinta deja spre a doua victorie consecutiva in acest sezon al CM de Formula 1. Incepand de aici, cursa pentru primul loc se incheia, singurele batalii fiind date pentru pozitia a treia (cu Kimi Raikkonen incercand din rasputeri sa il ajunga pe Felippe Massa) si pentru pozitia a cincea (cu Barrichello tinand piept unui grup format din Ralf Schumacher, Fisichella si Nico Rosberg).

Cursa nu a mai adus insa surprize de acest gen, desi cei aflati pe locurile 2-4 s-au aflat la final intr-o marja de doar o secunda, singurele evenimente notabile pe pista fiind abandonurile lui Montoya si Ralf Schumacher.

CLASAMENT FINAL MP AL EUROPEI

1. M. SCHUMACHER (Ferrari)               1h 35 min 58.7 secunde 
2. F. Alonso (Renault)                             + 3.7 secunde
3. F. Massa (Ferrari)                                + 4.4 secunde
4. K. Raikkonen (McLaren)                    + 4.8 secunde
5. R. Barrichello (Honda)                       + 1 min 12.5 secunde 
6. G.Fisichella (Renault)                         + 1 min 14.1 secunde
7. N. Rosberg (Williams)                         + 1 min 14.5 secunde
8. J. Villeneuve (BMW Sauber)             + 1 min 29.3 secunde

CLASAMENT GENERAL PILOTI

1. F. Alonso (Renault)                         44 p.    
2. M. Schumacher
(Ferrari)               31 p.    
3. K. Raikkonen (McLaren)                23 p.   
4. G. Fisichella (Renault)                    18 p
5.
F. Massa (Ferrari)                            15 p.
6. J.P. Montoya (McLaren)                 15 p.  
7. J. Button (Honda)                            13 p.  
8. R. Schumacher (Toyota)                  7 p.

CLASAMENT GENERAL CONSTRUCTORI

1. Renault                     62 p.
2.
Ferrari                       46 p.
3.
McLaren                   38 p.
4. Honda                        19 p.
5. Sauber-BMW           11 p.
6. Williams                    10 p.