Seat extinde productia in America Latina si Asia
Seat intentioneaza sa devina un brand global, prin marirea consistenta a productiei anuale de automobile.
Oficialii Seat iau in considerare extinderea productiei intr-una din tarile din America Latina precum Brazilia, Mexic sau Argentina. De asemenea, pentru a-si asigura prezenta pe o piata in crestere, o alta linie de productie a constructorului spaniol ar putea fi deschisa in China sau Rusia. Erich Schmitt, presedintele Seat, a dezvaluit unor reporteri de la Automotive News faptul ca producatorul spaniol planuieste sa-si mareasca capacitatea de productie prin asamblarea modelelor Seat la una din uzinele Volkswagen in America Latina.
“Deoacamdata, se cunoaste faptul ca extinderea va fi facuta intr-o regiune unde se produc deja automobile. Trebuie doar sa luam o decizie asupra localizarii noii linii de productie Seat: Argentina, Brazilia sau Mexic”, a declarat Schmitt.
Pietele din America Latina ar putea fi o solutie pentru obiectivul de dublare a actualei productie Seat pana in 2018 la 800.000 unitati, anul trecut fiind produse 431.000 unitati. Momentan, Seat se comercializeaza pe continentul american doar in Mexic, unde vanzarile constructorului spaniol au scazut anul trecut cu 21.2% ajungand la un volum de 15.644 unitati. O decizie asupra unei productii in America Latina este asteptata in sase saptamani. In schimb, presedintele Seat a refuzat sa dezvaluie data la care productia in noua locatie ar putea incepe.
In acelasi timp, constructorul iberic efectueza un studiu de piata in China si Rusia pentru a determina daca una din aceste doua tari reprezinta o potentiala piata de desfacere pentru automobilele Seat. O reactie pozitiva a publicului ar insemna justificarea extinderii productiei la una din uzinele Volkswagen din China sau Rusia, tara in care Seat este deja prezenta, comercializand 443 de automobile in primele luni ale acestui an.
“Ar putea fi o buna oportunitate pentru noi daca am avea o productie si o piata de desfacere locala. Intrebarea cheie este: ce prefera chinezii? Bineinteles ca raspunsul depinde de pret, design si volumul asteptarilor”, a declarat Schimtt, adaugand ca decizia asupra unei productii in China sau Rusia este asteptata in toamna acestui an.
Pentru a-si indeplini obiectivele de crestere a productie, Seat are nevoie de a mari capacitatea de lucru. In acest sens, presedintele Seat a mai mentionat ca inca o zi de munca ar putea fi adaugata la uzina sa principala din Martorell, Spania. Momentan, la fabrica Seat se lucreaza in trei schimburi pe durata a cinci zile pe saptamana. Productia uzinei ar putea fi marita la 650.000 unitati anual, fata de cele 430.000 unitati produse anul trecut, prin adaugarea inca unei zile de lucru. Diferenta de 150.000 unitati pentru atingerea obiectivului ar putea fi indeplinita prin productia la una din uzinele din Grupul Volkswagen.
Via | Automotive News