Şeful PSA Peugeot-Citroen vrea să aducă mai multe mărci în parteneriatul existent cu Toyota

Publicat joi, 23.04.2015 18:21 de Sebastian Toma

Carlos Tavares, şeful PSA Peugeot-Citroen, a declarat că este interesat în extinderea colaborării cu Toyota şi pentru alte mărci, în vederea reducerii costurilor de dezvoltare şi producţie.

Carlos Tavares, CEO-ul PSA Peugeot-Citroen, s-a declarat interesat de extinderea colaborării cu Toyota şi cu alte mărci, titrează Automotive News. În cadrul unui interviu acordat la Shanghai, şeful concernului francez se declară încântat de colaborarea cu Toyota prin joint-venture-ul din Cehia, în cadrul căruia produc modelele Citroen C1, Peugeot 108 şi Toyota Aygo, pentru alte mărci.

Tavares consideră că parteneriatul semnat în urmă cu un deceniu de marca japoneză şi concernul francez ar putea fi extins în mod favorabil pentru toate părţile prin introducerea altor mărci în colaborare, în vederea amortizării rapide a costurilor de dezvoltare şi producţie.

CEO-ul PSA Peugeot-Citroen se declară dornic să menţină parteneriatul actual cu Toyota, dar a ţinut să exprime dorinţa concernului francez de a colabora şi cu alte mărci în această privinţă cât timp aliaţii lor japonezi sunt de acord. Toyota şi PSA au zece ani de colaborare şi au o fabrică în Republica Cehă capabilă să producă 340.000 de unităţi pe an ale tripletei 108/C1/Aygo. Un nou partener ar putea asigura atât ocuparea maximă a uzinei pentru o perioadă prelungită de timp, cât şi amortizarea costurilor deja existente pentru dezvoltarea unor modele cu o marjă redusă de profit în raport cu cele aparţinând segmentelor superioare.

Carlos Tavares a demarat o campanie drastică de restructurare a companiei PSA Peugeot-Citroen şi aceasta a implicat eliminarea de locuri de muncă, închiderea unor fabrici şi renunţarea la aproape jumătate din modelele din portofoliu. Tavares, fostul numărul doi în Alianţa Renault-Nissan, a luat aceste decizii în speranţa că va elimina costurile care împiedicau concernul PSA să obţină succesul finaciar şi comercial dorit şi că va reuşi să aducă această companie înapoi la profit.

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • rva, joi, 23.04.2015 18:40

    Nr. 2 de la Renault-Nissan, e nr. 1 de la PSA. Cam asta-i nivelul de competenta la PSA. Destul de bine as zice comparativ cu altii. Carlos Tavares e un baiat suficient de destept sa scoata PSA din impas.

  • dan_grc, joi, 23.04.2015 18:46

    Da, trei marci nu sunt suficiente pentru un model comun in clasa mini, vreo sapte marci s-ar apropia de o rentabilitate rezonabila, dar cu o singura conditie: sa fie vizibil mai ieftine, pentru ca domnule Tavares, cand o buburaza ca 108 sau Aygo, ajunge la 13 mii euro, de cate marci e nevoie pentru a scadea pretul cu cateva mii? Dupa calculele contabililor din lumea auto, nu cred c-ar ajunge toate marcile din lumea asta.

  • tyd, joi, 23.04.2015 19:39

    mai sunt si dubele pejo/citro/toyot/fiat

  • LauCalin, joi, 23.04.2015 21:36

    Dane, eu cred ca, inainte de toate, este vorba de costul masinii din partea companiei ca sa o produca. Adica reducerea costurilor pentru companie, nu pentru client. :) Ca deh, afacerile sunt afaceri. Iar faptul ca un 107 poate ajunge la 13000 de euro... si un 208 poate ajunge la 20000 de euro. Nu cred ca despre asta e vorba. Si pe de alta parte, asa cum am mai sustinut, parerea mea este ca un parteneriat cu Mitsubishi ar fi cel putin la fel de rentabil. Iar cei de la Mitsu cred ca ar fi mai maleabili si PSA ar putea mai usor sa impuna niste reguli. Pentru ca stim cu totii ca din pacate, in Europa Mitsubishi este cunoscut doar cu ASX si poate si Pajero. Cred ca este singura posibilitate in acest moment pentru ca Mitsubishi sa aiba masini bune de clasa mica si compacta mai ales, care sa se vand binisor in Europa, si anume un parteneriat cu un european. Personal cel mai ok mi se pare PSA.

  • dan_grc, joi, 23.04.2015 23:22

    Știu Caline că este pentru companie și mai puțin pentru client, orice colaborare presupune economii în favoarea mărcilor respective, dar în acest caz mi se pare penibil să spui că mai vrei și alte mărci, trei nu sunt suficiente? Vorbesc doar de clasa mini, ce alte mărci să mai intre? Renault și Nissan? VW și Skoda? Păi nu va mai fi concurență chiar deloc, un model cu șapte sigle, aceeași mașină, nu se pot întrepătrunde chiar toate concernele. La clasa mică sau compactă da, PSA poate colabora cu Mitsubishi, ar fi interesant să existe modele Mitsubishi pe platformă comună cu 208 și 308, care să concureze mai ales cu omoloagele nipone, Mazda2, Micra, Mazda 3 sau Pulsar, dar asta e altceva.

  • tzenu_bmw, vineri, 24.04.2015 10:36

    PSA plus Toyota plus......Mazda... ar fi interesant un model Mazda facut pe platforma modelelor C1/Aygo/108 Mazda na mai avut un model de segment A in Europa de mult mult timp de pe vremurile cu modelul 121 daca nu ma insel.....poate acuma e momentu oportun....

  • avyped, miercuri, 29.04.2015 10:18

    In primul rand, nu ar vrea japonezii sa mai faca unul cu parlitii de francezi!