Şeful sindicaliştilor Opel vrea mai multe maşini construite în Europa
Şeful sindicaliştilor Opel doreşte să mute producţia viitoarelor Antara, Captiva şi Agila la fabricile din Europa în defavoarea uzinelor din Coreea de Sud.
Klaus Franz, şeful sindicaliştilor Opel, speră ca viitoarea generaţie a lui Agila şi viitorul Antara să fie construite în Europa, alături de viitorul frate mai mic al lui Antara. În prezent, Opel Antara este fabricat în Coreea de Sud, alături de Chevrolet Captiva, dar Franz vrea ca fabricile Opel din Polonia, Germania şi Spania să preia locul uzinei din Coreea de Sud pentru ca GM Europe şi Opel să-şi sprijine angajaţii din Uniunea Europeană. Purtătorii de cuvânt ai mărcii germane spun că nu s-a luat nicio decizie oficială în privinţa viitoarelor modele, dar lobby-ul pe care îl face Klaus Franz nu pare să fie nemotivat.
Sindicaliştii vor care viitorul Agila să fie construit la Gliwice, în Polonia. Până în prezent, Agila era construit în Ungaria, printr-un parteneriat cu cei de la Suzuki. Odată încheiat acest parteneriat, cei de la Opel vor să facă noul Agila pe cont propriu, la o uzină din Coreea de Sud, spun sindicaliştii. Membrii sindicatului Opel se luptă ca Agila să înceapă producţia în Europa în 2014, la uzina din Gliwice, fără implicarea fabricilor din Coreea de Sud.
Singurul model Opel fabricat la uzina din Bochum este Zafira, iar sindicaliştii vor să asigure viitorul uzinei prin implementarea producţiei viitoarelor generaţii ale lui Antara şi Chevrolet Captiva. Ambele SUV-uri vor debuta în 2014, iar producţia era stabilită în Coreea de Sud. Fără Antara şi Captiva, uzina respectivă ar putea să nu beneficieze de o cotă de producţie suficientă pentru a rămâne profitabilă.
"Dan Akerson spune că modelele Chevrolet ar trebui să fie construite şi în Europa, în baza filozofiei care spune că producţia trebuie să urmeze piaţa", declară Klaus Franz. Tocmai de aceea, considerăm că noul Antara trebuie fabricat în Bochum alături de Captiva, deoarece sunt fraţi de platformă. GM vrea să construiască un SUV compact în Coreea de Sud începând cu finele anului 2012, dar noi Franz şi colegii săi speră să mute producţia în Zaragoza, Spania, uzină care a pierdut mult la capitolul producţie odată cu mutarea lui Combo în Turcia şi o parte a volumelor de Corsa în Eisenach.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
Si acest sef al sindicatului o sa propuna si o scadere de salariu competitiva cu muncitori din Coreea? Or sa aiba muncitori aceeasi productivitate?