Şeful Volvo: "Nu trebuie să-i mai copiem pe rivalii noştri germani"
Stefan Jacoby, noul CEO Volvo, a declarat că brandul scandinav trebuie să revină la valorile sale şi să nu mai copieze brandurile germane Audi şi BMW.
Evoluţia brandului Volvo după preluarea Geely a devenit un subiect foarte discutat în presa de specialitate. Stefan Jacoby, instalat în funcţia de CEO al constructorului scandinav în luna august, a decis să clarifice direcţia spre care se va îndrepta brandul premium. Potrivit lui Jacoby, Volvo trebuie să recupereze trăsăturile sale individuale şi să se concentreze serios asupra caracterului premium pe care vrea să-l inducă.
Fostul preşedinte al diviziei americane Volkswagen este de părere că brandul nu mai trebuie să copieze rivalii germani. "Poţi recunoaşte imediat interiorul unui Audi sau BMW, însă nu acelaşi lucru îl pot spune şi despre Volvo, care în prezent nu este în concordanţă cu ceea ce vrea să sublinieze brandul. Trebuie să ne întoarcem la rădăcinile suedeze, nu atât de sportive, dar mult mai funcţionale, cu o eleganţă scandinavă".
Următoarele luni vor fi foarte importante pentru Volvo, care va elabora o strategie puternică pentru expansiunea pe piaţa din China şi pe alte pieţe emergente. Mai mult decât atât, compania trebuie să-şi regândească strategia de dezvoltare a platformelor. Jacoby susţine că suedezii se vor rezuma la folosirea a una sau maxim două platforme.
Referindu-se la designul modelelor pe care le patronează, CEO-ul a declarat că "Volvo nu mai trebuie să copieze rivalii germani. Simplitatea este cheia. Ar trebui să exprimăm doar valorile scandinave: valorizarea omului, siguranţă socială şi bunăstare. Nu trebuie să ne raportăm la aceleaşi dimensiuni sau la acelaşi ambalaj."
Acelaşi Jacoby a susţinut că motoarele vor reprezenta un factor foarte important în evoluţia companiei. O nouă familie de motoare diesel şi benzină este pe drum, ceea ce ar putea face ca în gama suedezilor să nu mai vedem motoare V8 şi chiar V6. Suedezii ar putea opta pentru agregate în patru sau cinci cilindri.
Viitorul oferă şi premizele unor vehicule electrice: C30 EV urmează să intre deja într-o perioadă de testare publică, iar V70 hibrid alimentat la priză este aşteptat în 2012.
via | autocar
parca nu asta era motivul pt care erau sa dea de cateva ori faliment?