Și sportivele trec pe hidrogen: BAC Mono are 377 CP și doar 655 kilograme
BAC e-Mono este versiunea alimentată cu hidrogen a modelului cu același nume. Acum, producătorul britanic a publicat primele detalii tehnice.
Briggs Automotive Company, pe scurt BAC, este compania din spatele modelului Mono. La finalul lunii ianuarie, constructorul britanic a anunțat că Mono va primi o versiune echipată cu pile de combustie cu hidrogen, dezvoltată împreună cu cei de la Viritech.
Acum, BAC a publicat primele detalii tehnice ale viitorului e-Mono. Momentan vorbim despre un studiu care să arate dacă acest model este într-adevăr pregătit pentru noua eră fără emisii.
În cazul lui BAC Mono, o masă proprie cât mai redusă este foarte importantă. Tocmai de aceea, producătorul a optat pentru pilele de combustie cu hidrogen și susține că e-Mono va fi cu 149 de kilograme mai greu decât versiunea echipată cu motor termic.
Această cifră ar putea scădea la 100 de kilograme dacă utilizează carcase din carbon pentru pilele de combustie și o baterie mai ușoară, care este, în prezent, în dezvoltare. La final, BAC e-Mono ar putea cântări doar 655 de kilograme.
Viitorul e-Mono va utiliza același șasiu ca Mono, desigur cu unele modificări. Bateria va fi o componentă a șasiului și va fi instalată sub scaun. Pilele de combustie vor fi montate deasupra bateriei.
În total, ansamblul va dezvolta 377 de cai putere. Pe puntea față vor fi instalate două motoare electrice, pentru a obține o tracțiune integrală. În consecință, BAC e-Mono va atinge 100 de km/h în 2.2 secunde și o viteză maximă de 266 km/h.
Pe simulări, e-Mono parcurge circuitul de la Silverstone în 2 minute și 04.3 secunde, cu 2 secunde mai rapid decât Mono R (echipat cu motor termic). Mai mult, producătorul declară că e-Mono are o autonomie de până la 255 de kilometri în condiții reale de condus.
Pe circuit, e-Mono poate acoperi 10 tururi rapide pe Silverstone fără să alimenteze.
via Carscoops