Skoda a produs 100.000 de motoare 1.2 TSI

Publicat marţi, 22.06.2010 13:14 de Sebastian Toma

Uzina Skoda din Mlada Boleslav a construit 100.000 de unităti TSI de 1.2 litri. Această fabrică furnizează motoare 1.2 TSI şi transmisii şi pentru alte modele din Grupul VAG care utilizează acest propulsor.

Fabrica Skoda din Mlada Boleslav sărbătoreşte producţia a 100.000 de unităţi 1.2 TSI. Motoarele respective echipează modelele Fabia, Roomster, Octavia şi Yeti, dar şi alte modele ale mărcilor din grupul Volkswagen. Cota de producţie a acestui motor a fost crescută la 1.250 de unităţi pe zi şi producţia va fi continuată chiar şi în timpul vacanţei pe care o vor întreprinde muncitorii fabricii în următoarea perioadă.

Motorul 1.2 TSI dezvoltă 105 CP şi 175 Nm graţie faptului că este supraalimentat cu o turbină, dar este oferit şi într-o versiune de 85 CP pentru Fabia. Cuplul motor maxim este livrat între 1.550 şi 4.100 rom şi unitatea este oferită alături de o transmisie manuală cu şase rapoarte sau o transmisie DSG cu şapte trepte. Motorul TSI respectă normele Euro 5 şi emite doar 134 de grame de CO2 când “trage” o Octavia, în timp ce are un consum mediu de carburant de numai 5.7 litri la sută. Unitatea are patru cilindri în linie, două supape pe cilindru şi distribuţie pe lanţ.

Uzina din Mlada Boleslav realizează şi turnarea blocurilor motor şi prelucrează o bună parte din elementele interioare ale acestui motor. Skoda a produs 367.800 de motoare de 1.2 litri în 2009, dintre care 59.5% au fost livrate către alte mărci din Grupul Volkswagen, iar majoritatea acestor unităţi este reprezentată de motoare 1.2 HTP. Alături de aceste motoare, cei de la Skoda au realizat şi 571.054 de transmisii MQ200, care sunt produse în aceeaşi fabrică şi au fost livrate mărcilor din Grupul VAG care le folosesc.

Via | Auto-media

  • aaa, marţi, 22.06.2010 14:14

    dupa cum se poate vedea din filmulet acest motor are doar doua supape pe cilindru nu patru. o zi buna

  • george, marţi, 22.06.2010 17:04
    WHAT DIFFERENCE DOES IT MAKE?

    @ aaa Conteaza foarte putin acest aspect intrucat motorul este supraalimentat si are injectie directa. O zi buna si tie!

  • Ursus, marţi, 22.06.2010 17:15

    Da are 2 supape pe cilindru si i-a cazut relentiu in baie

  • Thor, marţi, 22.06.2010 20:09
    costuri mici de productie, preturi mari pentru "fraieri"

    Iar motorizari d'astea "periculoase". 8 V, cine mai face beniznare in configuratia asta ? Nu tu VVT nu tu valve lift si mai are si 8 V. Ce daca are turbina ? Ai mers George cu asa ceva ? Ai mers cu Golf la drum lung cu asa ceva ? sa vezi cat de moarta e la viteze de autostrada ? Aaaaa, daca te joci cu ea prin oras intre semafoare e decenta, dar cam atat.

  • george, marţi, 22.06.2010 23:08
    NU TOT CE ZBOARA SE MANANCA

    @ Thor Daca un motor are turbina/compresor, problema umplerii cilindrilor e ca si rezolvata. Din dimensionarea si setarea turbinei poti sa faci in asa fel incat cilindrii sa se umple aproape la fel de bine precum in cazul unui motor aspirat cu paispe supape pe cilindru si admisie variabila mai ales fiindca "da ce-i mai bun din el" la turatii foarte scazute.. Ideea este ca motorul asta este gandit pentru economie de zeama si emisii reduse. Luat individual, motorul asta are niste performante foarte interesante. Pus pe Golf, situatia se schimba. Combinatia asta nu-mi surade nici mie dar in tarile civilizate exista destui clienti pentru asa ceva care mai sunt si multumiti (altfel nu s-ar mai face. Si asta pentru ca se preteaza foarte bine la un anumit mod de folosire care la noi nu prea exista. La noi exista multi tolomaci care isi iau asa ceva ca masina de familie si dupa aia se dau cu fundul de pamant ca nu trage si consuma enorm. Si mai sunt si altii care se dau cu capu` de pereti ca anumite masini sunt (mult) prea scumpe...Probabil ca ei au facut cu manutele lor cateva mii de masini si stiu foarte bine cum sta treaba...

  • bbb, marţi, 22.06.2010 23:17

    Au nevoie de asa multe motoare tinand cont de calitatea execrabila a motoarelor VAG, in special TDI-urile.

  • george, miercuri, 23.06.2010 00:40
    GREU CU SCRISU`, SI MAI GREU CU GANDITU`

    @ bbb Au (avut) nevoie de asa multe motoare ca se le monteze pe masini care au fost vandute sau urmeaza sa se vanda. DUH. TDI-urile sunt "execrabile" dar mai bune decat unele motoare Honda care consuma 1 kil de ulei la 6000 de mile...

  • LauCalin, miercuri, 23.06.2010 06:04
    @bbb

    Da mai, dar vezi tu, motoarele astea execrabile (TDI), mancatoare mai mult sau mai putin de ulei, pot parcurge multe sute de mii de km fara probleme majore. Astfel de motoare am vazut decat la VW (si Audi), Mercedes si Volvo. Cat despre motorasul asta de 1.2 TSI cica ar fi destul de bun. Stiu cativa proprietari de Polo care au motorul asta si sunt multumiti. Initial si eu am avut ceva reticente fata de el. Insa acum mi se pare unul bun :)

  • sorin, miercuri, 23.06.2010 07:52
    1.2tsi

    Motorul 1.2 tsi e super.. am un golf 6 cu motorul asta si trage ff bine.. si stiu ce inseamna puterea, pt ca inainte am avut un passat 1.9 tdi cu 131 cp.. Cu 1.2 tsi mergi lejer, la 140 ai 3000 rpm, deci super.. E echivalent cu 1.6 aspirat, dar mult mai vivace.. Iar la 1300 rpm in treapta a sasea nu smuceste, chiar impresionant.. Daca faceti si voi un drive test, cred ca va schimbati parerea.. Oricum va fi un "bestseller"..

  • bbb, miercuri, 23.06.2010 09:08

    O manca motorul Honda ulei dar VAG-inele pe langa ulei mai mananca axe cu came, pompe de ulei, turbine, patine lanturi de distributie schimbate mai des decat o curea si multe altele. LauCalin-cam cate sute de mii, cam 130-150000 ca la chilometrii astia deja trebuie sa pregatesti pusculita pentru pompa de ulei care este actionata de un ax mai subtire ca un creion si i se mananca muchiile si incepe sa se invarta in gol, si axa cu came si tachetii care cred ca sunt facute din fier mort . Asa ca prefer sa completez 100 g de ulei la 10000 km cu toate ca eu am 2 honda accord, model 2007 si 2010 si un civic si nu am completat niciodata. decat sa raman in drum cu masina cum era sa o pateasca un amic cu un audi a4 2.0 tdi, care intr-un final a reparat-o a vandut-o si si-a luat masina, adica Honda accord.

  • george, miercuri, 23.06.2010 11:58
    YOU POOR DEER...

    @ bbb Ti-am explicat de x-spe ori care sunt motivele pentru care se intampla unele dintre situatiile despre care vorbesti tu acolo. Sper sa fie vorba de rea vointa pentru ca altceva nu poate fi decat o grava deficienta intelectuala. Asa, ca sa nu mai spui ca vorbesc aiurea - cand mai faci comparatii din astea (care, din punctul meu de vedere sunt absolut penibile) tine cont de urmatoarele aspecte: -raportul dintre numarul de masini VAG si cele Honda de pe piata din RO -diferentele de varsta -diferentele de uzura -diferentele de tip motorizare -specificul unui mare numar de proprietari de masini VAG. Cand o sa vorbesti tinand cont de aceste aspecte, poate ca o sa mai aiba vreo importanta ce spui (slabe sanse chiar si asa). Pana atunci, vorbesti ca un expert in tehnologia productiei de ciorapi de lana...

  • bbb, miercuri, 23.06.2010 12:56

    raportul dintre numarul de masini VAG si cele Honda de pe piata din RO Asta se stie in toata lumea. Honda este in top 5 de cand e lumea si pamantul iar VW este pe locul 33, deci asta spune tot.

  • george, miercuri, 23.06.2010 13:03
    BINE CA NU DOARE

    @ bbb Nu reusesc sa identific motivatia logica a legaturii intre NUMARUL DE MASINI AL MARCILOR X SI Y PE PIATA ROMANEASCA SI CLASIFICAREA MARCILOR X SI Y IN NU STIU CE TOP. Topul de care vorbesti tu ca o garofita a fost realizat de Liga Profesionista de Bambilici pe Sarma? Si care ar fi criteriile? (de logica nu intreb pentru ca nu exista nici una)...

  • lexion, miercuri, 23.06.2010 14:28
    @LauCalin

    te rog nu mai lauda asa mult motoarele TDI, pentru ca nu cred ca exista pe lumea asta un motor mai defectuos si cu mai multe probleme, decat cel de 2.0 TDI de 136 CP de la VAG. Un consum enorm, la un motor cu extrem de multe probleme. Saptamana trecuta am mers "pana" in Olanda cu o asemenea masina, din 2004 cu 188 000 km la bord, pe Cehia a cedat filtrul de particule, si masina nu mergea mai mult de 40 kmh. Am lasat-o acolo si am continuat drumul cu un Focus 1.6 CR de la inchirieri, care...surprinzator nu s-a stricat si avea aproape dublu km pe bord.

  • george, miercuri, 23.06.2010 14:54
    GENIAL, SUPERB!

    @ lexion Comentariul tau e o mostra perfecta de "pricepere romaneasca"...cu toate lucrurile "bune" pe care le implica... Omu` de mai sus vorbeste de TDI-uri in general (care sunt vreo x+y*z-1 totul la patrat) si tu ii dai peste bot cu un motor anume care, din ceea ce povestesti tu acolo, nici nu e de blamat prea tare. Si uite de ce: -"consum enorm" - ce numar poarta la pantoful drept tipul care conduce masina asta? (rulajul e de circa 30.000 km/an) -"extrem de multe probleme" - tipul intretine si foloseste masina "ca la carte"? -"a cedat filtrul de particule" - filtrul de particule e parte componenta a motorului? A cedat filtrul din cauza motorului?

  • I.O.N, miercuri, 23.06.2010 15:05

    Eu am un prieten care a trecut de la honda accord la audi si mi-a zis ca nici nu sufla honda pe langa audi nu are nici o treaba.Un a4 tdi 170cp.De la interior pana la tinuta de drum impecabila in cazul audi si la accord e ok dar nu se compara cu Audi asta din proprie experienta.

  • bbb, miercuri, 23.06.2010 15:21

    Mai gicuta topul ala a fost facut de oameni 100% mai destepti ca tine. Nu mai comparati jucariile haudi cu masinile honda. mai copii.

  • dan, miercuri, 23.06.2010 16:05
    honda

    un golf 4 tdi da clasa la stiftu asta de Honda ce sa mai vb de Audi..

  • RTI, miercuri, 23.06.2010 16:05
    @ GEORGE

    motoarele TDI sunt simple si destul de fiabile , atat ( am 2 masini diesel : 1.9 pe skoda -90 cp si 2.0-140 cp pe jetta si nu sunt asa ,,exaltat'' de ele) , faptul ca s-au vandut bine in romania , la fel si dci-ul renault arata puterea financiara de aici , nu ca sunt cele mai bune pe plan mondial

  • Hadouken, miercuri, 23.06.2010 16:06
    @bbblana

    daca ar fi intradevar atat de geniale masinile de marca honda si atat de proaste cele ale VAG, de unde oare vanzarile astea? E cumva ceva conspiratie mondiala in favoarea nemtilor de care nu stim noi?

  • dan, miercuri, 23.06.2010 16:07
    vw

    uitati-va ce masina isi pastreaza pretul in Germania la fel--Golf 4 TDI cea mai fiabila masina din toate timpurile,cel mai bun raport pret-calitate..

  • bbb, miercuri, 23.06.2010 16:14

    Mai dane las-o mai moale ca esti varza. Honda este in top 5 iar VW pe 33 oare datorita lui golf4 este pe 33? Romanul cumpara VW pt ca atat isi permite.

  • bbb, miercuri, 23.06.2010 16:16

    Cu golful mai cara un sac de cartofi de pe camp, mai o ceapa, mai ia de la nea Gheorghe 10 litri de diesel de la tractor si nu moare de foame, pe cand cu o Honda nu poti face asta.

  • bbb, miercuri, 23.06.2010 16:18

    Si in legatura cu vanzarile megaastronomice ale vag-inelor, unii doresc sa faca cantitate pe cand altii se multumesc cu calitatea.

  • qualcuno, miercuri, 23.06.2010 16:23
    TDI.......

    1.9 TDI.....SUNT FOARTE FIABILE 2.O TDI....DEZASTRU

  • george, miercuri, 23.06.2010 16:24
    DESTEPTI CA TINE?

    @ bbb Am mai vazut eu topuri facute de oameni "100 % mai destepti decat mine" (ce exprimare nefericita)...Saracii de ei, spuneau niste tampenii cat China. Dar atunci cand au spus ca Acura e pe locul 13 la fiabilitate, dupa Chrysler, Ford, etc, au avut probabil dreptate...

  • bbb, miercuri, 23.06.2010 16:31

    Chiar nu are rost. Romanul s-a nascut taran si va muri tractorist.

  • serd, miercuri, 23.06.2010 16:45
    super

    Cred ca e un motor de cursa lunga,pacat ca baietii de aici isi dau nasol cu parerea ,are 8 v pt ca la o injectie directa sincer nu prea te intereseaza 16 v,plus ca turbina aia misto isi va face treaba ok mai ales ca are distributia pe lant si intercooler pe apa,e un motor de cursa lunga ,fiabil datorita simplitatii proiectului,au invatat multe din rateurile anterioare cand in goana dupa profit au facut gresli la motorizari

  • george, miercuri, 23.06.2010 16:56
    NOTE AUTOBIOGRAFICE?

    @ RTI Nu am spus niciodata ca TDI-urile sunt cele mai bune motoare pe plan mondial. Doar ca nu sunt varza asa cum spun unii si altii. Si eu am acelasi 2.0 TDI 140 si merge foarte bine. Trage bine, consuma ceva mai mult dar asta din cauza ca-l cocsez destul de tare si nu am probleme tehnice. Este adevarat ca nu-mi bat joc de masina. Intretinere mai bine decat la carte si utilizare dupa niste principii sanatoase (cu exceptia forjei). @ bbb Autocunoasterea este un lucru mare. Dar vad ca tie ti s-a intamplat in sfarsit... In alta ordine de idei, poate ma lamuresti si pe mine cine a facut topul ala asa destept...Nu de alta, ca sa nu raman cu certitudinea ca spui numai prostii si gugumanii...

  • LauCalin, miercuri, 23.06.2010 17:08
    @bbb, @lexion

    Deja se lasa cu sange pe pereti :)) bbb, zi-mi si mie unde ai vazut tu clasamentul ala, cu VW pe 33 (ca de Honda pe 5 nu ma indoiesc). In primul rand nu vad care e legatura cu Honda in topicul asta. Cand m-am referit la fibilitate, m-am referit in general. Iar motorele TDI, ca vor unii sa accepte sau nu, sunt motoare fiabile, mai ales cele de 1.9 TDI (exceptie se pare ca face 2.0 TDI 140 CP care, asa cum ai zis si tu, nu eunul prea reusit). Nu stiu insa cum sta 1.6 TDI. Cunosc posesori de Skoda care cu 1.9 TDI au depasit 500 000 de km si au segmentat motoarele o data, la aprox. 450 000 de km si merg perfect si acum. Iar faptul ca Honda are vanzari mai mici decat VW nu se datoreaza atat de mult fiabilitatii, cat imaginii de marca. Cei care nu prea au cunostinte despre masini (adica majoritatea care isi cumpara masina) oricand iti vor spune ca VW este "cea mai tare din parcare", fara un motiv prea intemeiat. Nu compara situatia din RO cu cele de pe alte piete, mai ales cea din State, unde sunt diferente enorme. @lexion, nu ridic in slavi pe nimeni, mi-am spus numai o parere fata de ce am vazut. Iar faptul ca masinii cu care ai mers i-a cedat filtrul de particule, ala e un consumabil care se schimba periodic. Te-ai interesat macar daca la masina aia s-au facut reviziile la termen si cu ce fel de piese, inainte sa zici ca e proasta? :)

  • bbb, miercuri, 23.06.2010 17:15

    Eu stiu civicuri care au 800000km si 1090000 km si merg perfect cu motorul original fara segmentare. Aici se vede diferenta. Si referitor la topuri cautati si voi cu Google daca stiti ce e ala si incepand cu topurile nemtesti si terminand cu cele americane VW este la locul lui, adica locul 33. Nu am zis ca honda este pe 5, am zis ca este in top 5 asta incluzand si locul 1 anul trecut. Acum daca voi va credeti mai destepti decat multi alti oameni asta este ceva tipic romanesc. Vorba multa, nimic concret.

  • Hadouken, miercuri, 23.06.2010 18:19
    @bbb

    esti complet dus. "Si in legatura cu vanzarile megaastronomice ale vag-inelor, unii doresc sa faca cantitate pe cand altii se multumesc cu calitatea." Daca masina nu e buna, pot sa faca ei si 1gugolplex de masini ca nu le va cumpara nimeni. Ideea e ca ele se vand nu doar in Romania, pentru ca tara noastra nu are cine stie ce piata. Incearca sa dai maneaua mai incet si sa incerci sa te si gandesti putin inainte.

  • mikidutza, miercuri, 23.06.2010 19:49

    Din pacate toti proprietari si-au exprimat frustrarea intr-un mod cat se poate de subiectiv...ala ridica TDI in slavi ca'l are si e nemtesc, cel'lalt ca Honda e calitate japoneza...pana la urma sunteti OFFline, si nu ati adus nimic surprinzator topicului(motorul 1.2 TSI VAG)...fiecare cumpara ce-i place si de ce are banutzu..se stie ca in ROUMANIE VAG e marca populara si Honda NU, asa ca, comentariile sunt de prisos. Pana la urma romanului ii place fudulia (VAG, HONDA de ex), dar daca tot ati vb de marcile astea vb nene si de Dacia, compatrioata voastra. TDI sunt bune de consum sa te mandresti, fala, iar Honda sunt altceva, exercitiu de imaginatie...parerea mea, subiectiva!

  • Virgil, miercuri, 23.06.2010 21:38
    offtopic si eu

    Vreau si ei sa fiu putin offtopic ca mai toti de pe aici: eu chiar am mers si cu Honda (acord 2.0 + civic 1.8 auto) si cu Audi si cu Vw (passat 2.0 tdi 170 cp dsg + golf 1.9 tdi 105 dsg). Audi am de 6 ani (A 4 1.9 tdi 115cp si q 5 2.0 tdi 170). Am vrut sa imi placa Honda: dar .. imi pare rau: nici nu se compara cu Audi de fapt nici cu Vw: nici la calitate materiale, nici la motorizare, nici la tinuta de drum, nici la consum: civicul de 1.8 benzina auto nu o puteam scoate din 10-11%. Q5 ul de 1800 kg fac des 7% in oras. Chiar nu inteleg cum sunt atat de incantati de Hoda? in afara de lookul exterior - care imi place si mie... eu pur si simplu nu inteleg!!! e slaba la toate capitolele fata de masinile cu care personal am mers...

  • george, joi, 24.06.2010 00:31
    TOPURI FACUTE DE SAORMARI

    @ bbb Pe Goagal poti gasi tot felul de lucruri. Atat lucruri bune cat si tampenii. Eu iti dau exemplu concret de top facut de firma serioasa care scoate Acura pe 13 la fiabilitate. Da-mi si tu exemplu concret, eventual si un link catre topul facut de firma serioasa in care Honda e pe 1 si VW pe 33...daca oi fi si tu in stare sa spui macar o data ceva cat de cat inteligent. Hai ca se poate, un pic de efort intelectual din partea ta.

  • Thor, joi, 24.06.2010 00:58
    mai George

    Turbina e o constanta, sunt destule motoare turbo ca sa-ti dau exemple. Ia incearca sa-ti acoperi o nara si sa dai cateva ture de stadion, pe urma incearca fara sa vezi unde esti mai eficient. Stie toata lumea, fie o axa cu came sau doua un motor cu 16 V e peste orice 8 V. Cine mai foloseste un SOHC cu 8 V in ziua de azi pe un benzinar fie el si turbo vine cu o scamatorie. Dar de ce ma mir, pana mai acum cateva luni era in functiune 1.6 8 V 102 cai putere, motor de pe vremea lui tataie.

  • RTI, joi, 24.06.2010 02:25
    @ thor

    stai calm nu ai cu cine ,nu vezi ca omul e telegidat

  • george, joi, 24.06.2010 09:25
    RESPIRI PE GURA

    @ Thor Serios, tu chiar esti convins ca exemplul cu acoperitul narei se potriveste la situatia data? Esti cam pe langa subiect si in afara problemei... Pe unde te invarti tu de stie "toata lumea" ca un motor 16V aspirat e peste orice 8V turbo? Acu` vreo 10 ani, VAG avea un TDI de 1.9 si 150 CP (si cuplu de camion) cu 8v si un benzinar atmosferic de 1.8 cu atentie 20v si, daca nu ma insel, admisie variabila de doar 125 CP... Fiindca nu intelegi, repet: motoarele astea sunt facute pentru un target anume. Daca tii mortis sa ai "performanta" si "tehnologie", pe acelasi Golf poti sa pui niste motoare foarte tari (printre ele, si un Engine of the year). Cine se asteapta ca un Golf cu motorul de 1.2 TSI sa fie o minune, e prost de se calca singur pe picioare. @ RTI De unde si pana unde ai ajuns tu la concluzia ca as fi TELEGIDAT? Sau faci si tu ca rumanu` verde: arunci o gugumanie si nici un argument...

  • RTI, joi, 24.06.2010 10:28
    @george

    nu fi planta ,tehnologia tfsi este nou in gama vw si destul de problematica privind fiabilitatea ( la midocar este un cc 1.8 tfsi cu pistoanele facute praf ) intotdeauna un motor aspirat este mai fiabil, pentru ca sunt mai putine lucruri care se pot defecta , majoritatea supermasinilor au motoare fara turbina sau compresor , motoare ce dezvolta peste 100cp / litru. cat despre marele producator de motoare vw, performantele lor vin din ultimi 10 ani , nefiind pana acum un producator renumit pentru agregatele lor

  • george, joi, 24.06.2010 11:07
    ITI LAS TIE ONOAREA

    de a fi planta... @ RTI Poate vroiai sa spui 1.8 TSI, nu TFSI... Nu vad ce relevanta are faptul ca la midocar e o masina cu pistoanele facute praf. S-a facut expertiza si s-a demonstrat ca de vina este sistemul de injectie? Sau este pur si simplu o concluzie la care s-a ajuns cu berea-n mana la radacina brusturelui, in cel mai curat spirit damboviteano-mioritic? Daca fiabilitatea ar depinde de complexitatea tehnologica, inseamna ca motorul diesel de la Honda e mai nasol decat cel pe benzina, de exemplu. Logica asta e foarte subreda. Un motor ca TSI-ul asta e mai simplu decat un aspirat cu 4/5 supape pe cilindru, admisie variabila si distributie variabila. Majoritatea supermasinilor au (mai degraba aveau) motoare atmosferice din alte motive. Lucrurile se vor schima si asta destul de repede, din cate se vede. Pentru un generalist, VAG este by far cel mai tare producator de motoare din piata din orice punct de vedere mai putin poate al fiabilitatii. Si nici printre supermasini nu se face de rusine daca tinem cont de faptul ca Lamborghini, Porsche, Bugatti si Bentley sunt la ei in batatura...

  • b76, joi, 24.06.2010 19:23
    @george

    nu-ti mai pierde timpul. e simplu, vag face niste motoare atat de proaste incat 1.4 tsi a iesit motorul anului din nou. asa ca nu mai are rost discutia. salutare

  • Thor, joi, 24.06.2010 22:00
    greu la deal cu boii mici

    Si ce treaba are una cu alta ? Aici se vorbeste de 1.2 TSI Pot sa fie motoare bune din aceeasi parinti si chix-uri. Cum a fost 1.6 FSI, asa numitul "fuel sensitive". De ce a pastrat vw o vechitura ca 1.6 102 cp si a aruncat la gunoi un motor cu mai multi cai si injectie directa ? Cand e in juriu la "Cel mai bun motor al alunui" Dan Vardie nu dau 2 lei pe asa ceva. Oricum acolo nu se testeaza motoare, se testeaza masinile care au motoarele respective. Cum fac ei diferenta intre masini si motoare ? cum reusesc ei sa elimine caroseria din ecuatie ? Money talks ! Mai George, am zis eu ceva de comparatii intre aspirat si turbo ? Am zis eu ceva de gura ? Vorbeam de 8 sau 16 V pe un turbo benzinar, de ce delirezi cu motorina si altele ? ai ramas fara argumente ?

  • RTI, joi, 24.06.2010 22:05
    @george

    Geometria turbinei este variabila , vezi ca te exprimi aiurea...dar e normal la tine . PS . E DE VINA ALIAJUL DIN CARE ESTE FACUT MOTORUL . Da , motorul honda diesel este mai slab decat echivalentul pe benzina si inca ceva nu confunda vw cu lamborghini si porsche , ignorantule.

  • george, joi, 24.06.2010 23:42
    GUGUMANII CAT CHINA

    @ RTI Am citit o gramada de prostii si gugumanii pe site-ul asta pana acum dar asta e deosebita...Deci, motor ASPIRAT cu TURBINA CU GEOMETRIE VARIABILA zici? Asteapta-ma 1 minut sa-mi revin din criza de ras... Inca o portie de ras sanatos: "E DE VINA ALIAJUL DIN CARE ESTE FACUT MOTORUL"... In primul rand, cine a decretat chestia asta? Vreun mecanicos din asta de duminica dupa pranz? In al doilea rand, un motor e facut din mai multe aliaje...Care dintre ele ar fi vinovat? In al treilea rand, daca e asa cum spui, atunci ar trebui sa ajunga in service cu motoarele facute praf TOATE MASINILE CU ACEST MOTOR, nu-i asa doctore? Cine a facut teste de anduranta ca sa stabileasca fara putinta de tagada ca motorul diesel de la Honda e mai putin fiabil decat cel pe benzina? Volkswagen e si marca de masina, e si nume de "operator economic"...Si indiferent cum ai formula numele, tot aia e...tehnologiile sunt folosite in comun... PACAT DE CARTE...

  • Rio, vineri, 25.06.2010 15:57

    @on-topic un motor interesant care ofera multe pentru capacitatea sa. Acum nu imi dau cu parerea de specialist dar din ce am auzit la motoarele astea are tendinta sa le cedeze distributia. Nu stiu daca e adevarat, nu am, nu am cautat, am auzit doar un zvon de la cativa care au motoare de genul asta (1.4 TSI, nu 1.2) @honda vs VW La noi in tara VW conduce detasat pentru ca asa cum zicea cineva mai sus VW merge si daca nu o intretii foarte bine. Insa in topul mondial VW este la un capat al clasamentului iar Honda la celalalt (printre primii). Honda este definitie pentru fiabilitate, VW este o marca ce face masini practice. Toate cele bune

  • george, vineri, 25.06.2010 17:25
    N-AM HABAR DAR STIU PERFECT

    @ Rio Comentariul tau e fenomenal. In cuvinte putine, suna exact ca titlul acestui comentariu..."N-am, nu stiu, nu cunosc DAR in topul mondial (habar n-am avut ca exista un top MONDIAL/SUPREM), VW e colo iar Honda e dincolo" Now, I`m speechless...

  • george, vineri, 25.06.2010 21:04
    CHELU`-SI PUNE MANA-N CAP

    @ RTI Deci tu spui ca un motor ASPIRAT are TURBINA CU GEOMETRIE VARIABILA si muuuuuulte alte nazdravanii si gugumanii si esti DASTEPT, iar eu care-ti explic cu argumente tehnice de maxim bun simt sunt ignorant si batut in cap... Oi avea si tu dreptate macar o data in viata ta, cine stie...

  • RTI, sâmbătă, 26.06.2010 15:00
    ma george ,esti complet nebun

    unde am zis ca motorul aspirat are turbina ? inca nu sti sa citesti ? daca nu ai fi asa agitat poate ai putea sa intelegi ce am scris, am zis ca la TFSI geometria turbinei este variabila, de aici reiese admisie variabila , tec sa intelegi si tu si exista TFSI nu numai TSI (injectie directa stratificata , de inalta presiune ) ,,In al treilea rand, daca e asa cum spui, atunci ar trebui sa ajunga in service cu motoarele facute praf TOATE MASINILE CU ACEST MOTOR, nu-i asa doctore? ,, - chiar esti dus , de unde ti-a venit ideea ca toate motoarele trebui sa se strice , daca un R8 a luat foc , din nu stiu ce motiv, trebui sa ia foc toate ? Argumente tehnice ? ce argumente tehnice ai adus ? ai sarit ca ars ca vw are cele mai bune motoare turbo , ca honda e praf ..., omule vw are motoare bune , nu extraordinare , inca o data daca confunzi vw cu lamborghini, bentley ,porsche sau veyron esti dus , vw au inceput sa produca motoare mai performante de cca. 10 ani dupa expansiunea vag cand au inceput sa inglobeze mai multe tehnologii , dar este alta discutie. Revenind la honda , cand ei foloseau tehnologia i-vetec asemanatoare cu vanos de la bmw ( cele mai performante in acel moment ) vw era departe ,asa ca mai calmeazate si mai citeste , sunt curios daca ai mers cu o honda sau cu o japoneza . Exista masini si in afara de vw , am doua din acest grup ( vag ) si sunt ok , dar siner sunt banale si mediocre ca performanta ,design , calitate ,etc fata de multe alte marci ... (ford ,honda ,mazda , alfa ,peugeot, etc ) singurul avantaj ,raportul caliate pret in momentul vanzarii si faptu la fiind foarte multe nu ai asa multe probleme post vanzare ( aici depinde cunosc o gramada de nefericiti ,dar mai conteaza si cum o utilizezi, daca ai ciesel si pleci cu fum de la semafor... )

  • Thor, sâmbătă, 26.06.2010 18:04
    of parca vorbiti chineza

    Motorul aspirat benzina, nu are cum sa aiba turbina, din acest motiv se numeste si aspirat. TSI, TFSI nu au turbina cu geometrie variabila. Eu stiu ca singurul benzinar turbo cu turbina cu geometrie variabila este porche 911.

  • george, duminică, 27.06.2010 22:06
    MASOARA-TI CUVINTELE!!!

    @ RTI Tu n-ai habar de capu` si de viata ta si ma faci pe mine in toate felurile?!?!? Ia mai subtire cu limbajul asta de cocalar. Pe langa faptul ca nu stii sa citesti ceea ce am scris si vorbesti din auzite, ai spus in postul precedent si o remorca de gugumanii. 1. “Un motor ca TSI-ul asta e mai simplu decat un aspirat cu 4/5 supape pe cilindru, admisie variabila si distributie variabila.” –asta am zis eu. “Geometria turbinei este variabila , vezi ca te exprimi aiurea...”- asta ai zis tu... No need for further details. 2. Exista TURBINA CU GEOMETRIE VARIABILA, exista distributie variabila si exista admisie variabila. Lucruri MUUUUUULT diferite dar care au din nefericire ceva in comun care ii face pe pafaristi si habarnisti sa se uite la ele ca curca-n craci... 3. Daca de vina este “aliajul din care e facut motorul” atunci ar fi normal sa pateasca la fel toate motoarele care au fost facute din acel aliaj, NU-I ASA DOCTORE?!?!?!? 4. Nu eu am zis ca “vw are cele mai bune motoare turbo” (se vede ca esti pafarist rau de tot). Eu am zis asa: “Pentru un generalist, VAG este by far cel mai tare producator de motoare din piata din orice punct de vedere mai putin poate al fiabilitatii.” Stii ce inseamna generalist, nu? 5. Eu nu compar Renault cu sau alt generalist cu supercaruri. Tu intelegi asa desi nu-mi dau seama de ce. Asta am spus eu mai sus : "Si nici printre supermasini nu se face de rusine daca tinem cont de faptul ca Lamborghini, Porsche, Bugatti si Bentley sunt la ei in batatura..." . Acum ai inteles ce vroiam sa spun sau ai nevoie de traducere din romana in roamana ? 6. “vw au inceput sa produca motoare mai performante de cca. 10 ani dupa expansiunea vag cand au inceput sa inglobeze mai multe tehnologii” WOW! Ai auzit de G60? Dar de GTI? What about Audi Quattro? De fapt, e inutil sa te intreb asa ceva daca tu nu stii cand a aparut TDI… 7. Cireasa de pe prajitura (sau bomboana de pe coliva, mai degraba) : "ai sarit ca ars ca vw are cele mai bune motoare turbo , ca honda e praf”. AM ZIS EU VREODATA CA HONDA E PRAF? NICIODATA, NICIODATA, NICIODATA!!!!! Asta ai inteles tu, din nou, fiindca nu stii pe ce lume traiesti. Eu am zis, chiar de foarte multe ori, ca Honda sta bine la fiabilitate dar ca nu e perfecta asa cum ma tot exaspereaza niste hondisti spalati pe creier si fanatizati pana la autosacrificiu. Un singur lucru de bun simt ai spus si tu in tot comentariul (lucru pe care eu l-am spus de 1476 de ori pana acum): “nu ai asa multe probleme post vanzare ( aici depinde cunosc o gramada de nefericiti ,dar mai conteaza si cum o utilizezi, daca ai ciesel si pleci cu fum de la semafor... )”. Cu alte cuvinte, daca esti sofer idiot si/sau nu o ingrijesti cum trebuie, mananci coapta orice masina, indiferent de marca.

  • Rio, luni, 28.06.2010 09:42

    @george No offense dar ESTI VARZA Eu ma refeream ca am auzit un zvon ca motoarele TSI de cilindree mica au tendinta sa uzeze distributia mai mult decat normal, ducand la cedarea prematura. Dar tu cum esti incult si nu ai invatat sa si gandesti ceva dupa ce ai citit, dai cu comment-uri aiurea. Doar pentru ca nu ai TU habar ca exista. Pentru indormatia ta topul se numeste Customer Retention Ratings si reprezinta durabilitatea, valoarea la revanzare si calitatea vehiculelor acelui automaker. Pentru ca sunt bun o sa iti dau si link-ul, pt k probabil nu o sa stii ce sa cauti http://businesscenter.jdpower.com/news/pressrelease.aspx?ID=2009260 Asta e pe 2009. Asa-i k ai ramas speechless? Enjoy si nu mai vorbi aiureli

  • george, luni, 28.06.2010 11:18
    HABARNIST, PAFARIST SI TUPEIST

    @ Rio Daca te iei dupa zvonuri, o sa crezi Mos Craciun o sa-ti aduca o Toyota noua la sfarsitul anului. Dupa cum spunea si colegul RTI, daca soferul e imbecil, atunci masina va ajunge o cazatura indiferent de marca si model. Si tu ma iei cu topuri facute de niste baieti carora le curg mucii-n gura de prosti? Ca sa vezi cat de imbecil este acest top (si altele facute de saormarii de la JD Power), uite colea 2 mostre de aberatii chiar din acest top: - Honda e pe 2 iar Acura (which is the same crap) pe OPTSPREZECE!!! - Nissan e pe 8 in vreme ce Infinity e pe TREIZECISIUNU, adica sub unii precum Ford, GMC, Dodge si alte petarde americane (Fata de Ford, chiar la mare distanta)... Culmea e ca ar putea avea dreptate chiar in cazul mult hulitelor Volkswagen si Audi unde diferenta e de doar 1 procent si 3 locuri in grila. Hai fugi si culca-te la loc ca vorbesti numai prostii...

  • Rio, marţi, 29.06.2010 09:38

    @george Honda si Acura nu sunt "the same crap". Acura este divizia de lux si sport a Honda pentru piata Americana. Citez "The Acura brand was introduced to North America partly because Japan imposed Voluntary Export Restraints for the USA market, and it presented an opportunity for Japanese manufacturers to export more expensive cars.". Poate nu sunt asa grozave, asta a fost vocea clientului, n-au fost asa multumiti de ele asa k si-au ales altceva. Dar n-am ce sa fac, nu ma pot pune cu profesionalismul domnului George, care are zeci de ani de experienta in automotive si ale carui cunostinte vaste sunt cautate de cei mai mari in aceasta industrie pe care nimeni nu o intelege asa cum o intelege el. Get out of here. Decat sa ascult la specialisti de scara blocului ca tine prefer sa ii cred pe baietii astia "cu mucii in nas" si ceea ce zic profesionistii care nu vorbesc din auzit. Auzi la el, Ford petarda americana :))) Daca era asa de proasta marca, ramanea in America. Probabil ca de-aia Ford Fiesta este Car of the Year 2010, Ford Focus este considerata de mai toata lumea "one of the best small family cars on sale", Mondeo MK4 a primit distinctia Best Mid-Size Car in anul 2007 cand a aparut pe piata si multe alte distinctii. Iar asta se vede si in volumul de vanzari. Se pare ca tu le zici dupa ureche. Vino frate cu dovezi care sa iti sustina afirmatiile nu ma aburi cu prostii. Toate cele bune si las-o moale k faci spume la gura

  • Rio, marţi, 29.06.2010 09:47

    [Quote] Dupa cum spunea si colegul RTI, daca soferul e imbecil, atunci masina va ajunge o cazatura indiferent de marca si model. [/Quote] De acord cu majoritatea masinilor DAR cauta pe google, youtube si unde vrei tu ce inseamna o Honda Civic Fifth Generation, si ce inseamna B16A de 1.6l

  • george, marţi, 29.06.2010 23:15
    BINE CA NU DOARE...

    @ Rio Honda si Acura sunt diferite intr-o masura mai mica decat Volkswagen si Audi. Adica VW si Audi au aceleasi platforme tehnice dar o identitate vizuala complet diferita. Anumite modele Acura si Honda sunt identice atat vizual cat si tehnic. So, same crap... Decat sa-i asculti pe baietii astia, mai bine ai incerca sa gandesti ca doar e la mintea cocosului lobotomizat. Masini puternic inrudite dpdv tehnic si vizual (adica Honda si Acura), cea mai slaba e pe loc fruntas, iar cea mai buna e in boscheti...DUH... Ford e intr-adevar petarda americana. Topul respectiv se refera la modele din piata americana. Cu o singura exceptie, Ford-urile care se vand acolo sunt specifice pietei de acolo si sunt in marea lor majoritate petarde. Eu am venit cu argumente pertinente (usor de inteles chiar si de catre copiii din scolile speciale), tu ai venit cu aberatii, prostii, prejudecati si povesti din fata blocului la o bomboana agricola si o bere la PET de 2 litri.. Decat sa-ti faci griji pentru altu`(si sa patesti Doamne-feri ceva), mai bine ai face ceva cu casul ala... @ Rio 2 Daca soferul este grijuliu si pasionat, poate duce aproape orice masina la 1000000 km. Mai ales daca e din generatia `90 (cum e Civicul B16A sau Golf 3 sau alte masini din generatia respectiva).

  • Rio, miercuri, 30.06.2010 08:58

    @george "Eu am venit cu argumente pertinente (usor de inteles chiar si de catre copiii din scolile speciale), tu ai venit cu aberatii, prostii, prejudecati si povesti din fata blocului la o bomboana agricola si o bere la PET de 2 litri.." Eu am venit cu povesti din fata blocului??? In primul rand statistica prezentata este GLOBALA. JD Powers au sediul in US, dar au si peste 140 centre in 40 de tari din lume. Mai studiaza. In al doilea rand cu ce argumente ai venit tu? Alea din fata blocului. Eu ti-am prezentat statistici facute de profesionisti, mi-am sustinut argumentele cu dovezi clare iar tu vii si spui ca zic povesti din fata blocului? Cred ca ai nevoie de un control neuro-psihiatric. Iar pentru ultima parte, diferenta dintre Civic si Golf e ca Civicul te duce 1.000.000km si daca nu il ingrijesti ;). Asta a facut celebra Honda pentru fiabilitatea motoarelor. Ajung la concluzia ca tu ori nu stii sa citesti un post, ori il citesti si alegi doar ce iti convine dupa care dai cu reply-uri aiurea. Oricum singurul mod in care stii tu sa iti sustii argumentele este cu pareri de doi bani, atunci discutia s-a incheiat. Toate cele bune. P.S. nu consum alcool de nici un fel, nu imi place. Cat despre statul in fata blocului stai tu linistit, am prea multe proiecte in derulare si o fetita minunata pe care sa o cresc ca sa am timp de pierdut. Toate cele bune

  • 5555, sâmbătă, 03.07.2010 10:52
    777

    Lexion, ca o masina sa functioneze bine tr. sa-i schimbi consumabilele la timp. Masina ta ,(un Pasat probabil) luata la sh ,o fi avut filtrul din fabrica. Ar trebui sa apreciezi ca a tinut 188.000.

  • ggore, joi, 28.04.2011 08:36
    skoda octavia

    am un motor de 1,6 75kw l am segmentat schimbat supape semeringuri cuzineti ,si tot mananca ulei,cam 1l la200km,nu pierde pe nicaieri.