STUDIU: 19% dintre proprietarii de mașini electrificate s-au întors la un vehicul cu motor termic
Un studiu realizat de Universitatea din California a dezvăluit că 18% dintre proprietarii de vehicule electrice și 20% dintre cei care au deținut o mașină plug-in hybrid, s-au întors la o mașină echipată doar cu motor termic.
Tot mai mulți producători de automobile îmbrățișează electrificarea, dar Universitatea din California a vrut să vadă cum se împacă proprietarii cu mașinile electrice sau echipate cu sistem de propulsie plug-in hybrid.
Tocmai de aceea, doi profesori au realizat un studiu pe această temă între anii 2012 și 2018.
În cadrul studiului au fost intervievate 4.167 de familii. Dintre acestea, numai 1.842 au decis dacă vor deține, sau nu, în continuare o mașină electrică.
Studiul a mai arătat că 18% dintre proprietarii de mașini electrice au decis să revină la un vehicul propulsat de un motor termic. De partea cealaltă, 20% dintre cei care au deținut o mașină plug-in hybrid au renunțat la ea în favoarea uneia echipată numai cu propulsor "clasic".
Principalul motiv invocat a fost lipsa unei infrastructuri corespunzătoare. 70% dintre cei care au renunțat la mașina electrică nu aveau acces la o stație de încărcare Type 2 acasă.
Trebuie menționat că în ultimii trei ani, autoritățile au fost mai implicate în dezvoltarea infrastructurii necesare încărcării mașinilor electrice. Altfel spus, dacă studiul ar fi fost realizat în perioada 2018 - 2021, cu siguranță rezultatele erau altele.
via Autoblog.it
-
Fanel_, joi, 06.05.2021 14:21
Universitatea din California a vrut să vadă cum se împacă proprietarii cu mașinile termice Tocmai de aceea, doi profesori au realizat un studiu pe această temă între anii 1912 și 1918. Studiul a mai arătat că 18% dintre proprietarii de mașini termice au decis să revină la un vehicul autopropulsat de 4 picioare avand in dotare o pereche de coarne sau o coada mai lunga. Principalul motiv invocat a fost lipsa unei infrastructuri corespunzătoare. 70% dintre cei care au renunțat la mașina termica nu aveau acces la o stație de încărcare Type "pompa" acasă sau un putz de petrol in curte
-
Seriff, joi, 06.05.2021 14:33
Si-au dat seama ce tepe si-au luat, ca nu sunt fiabile, pierd timpul cu ele la incarcat si nu pot sa le conduca fara griji, bravo lor, oameni destepti.
-
Fanel_, joi, 06.05.2021 14:40
@seriff ma bucur ca, in sfarsit, suntem deacord pe aceeasi tema
-
eu, joi, 06.05.2021 14:54
aolo ... cam nasol, daca in California, tara tuturor posibilitatilor eco se intampla un ca asta... pe la noi ce sperante mai sunt la "electrocutare"?
-
dan_grc, joi, 06.05.2021 14:58
Daca studiul era realizat în perioada 2018-2021 cu siguranta rezultatul era altul, adică 18 %.
-
Andrei, joi, 06.05.2021 16:11
Au trecut 3 ani de la finalizarea studiului si abia acum publica rezultatele? Cati din cei care au renuntat la eletrice sunt din 2012? Cati din 2018? Cati din cei care au renuntat au avut de exemplu Tesla si cati poate un Leaf obosit prima generatie? Sunt detalii importante. Daca cei 18% sunt in marea lor majoritate de prin 2012/2013, cu o retea de incarcare destul de slaba si posesori de masini electrice destul de slabe, studiul nu mai are nicio relevanta in 2021.
-
@seriff, joi, 06.05.2021 21:28
Nu ti se pare ciudat totusi ca doar 20% au facut asta? Adica nu 80-90%, ci 20%. Un alt studiu zice asa: https://electrek.co/2020/12/29/once-you-go-electric-you-dont-go-back-survey/ Deci aia care faceti valuri, va agitati degeaba, oricum electricele nu vi se adreseaza si nici studiile. Niste cercetatori au asociat poluare cu un IQ foarte scazut, ceea ce se vede la voi. https://www.theguardian.com/environment/2018/aug/27/air-pollution-causes-huge-reduction-in-intelligence-study-reveals Deci e adevarat ca poluarea de la dieselurile obosite isi spune cuvantul. A se vedea ca cei mai fericiti si cu un anumit nivel de bunastare sunt mai prin Nord si vestul Europei si iei nu se intorc la masini cu ICE ci an de an creste procentul de EV, hibride si plug-in si scade diesel.
-
Edikkk, joi, 06.05.2021 21:30
Mă bufneşte râsul.... Da, 1 din 5 a renunţat.... Dacă şi-au luat Leaf EV şi nu Tesla, cred şi eu. Sau la PHEV şi-au luat nişte ciudate în loc de Toyota Prime, cred şi eu :)))
-
@edikk, joi, 06.05.2021 22:40
O sa te bufneasca si plansu' in viitor,de la 1 din 5 la 3 din 5 in urmatorii 10 ani. Asta cat mai tin subventiile,dupa,5 din 5.
-
Marian, joi, 06.05.2021 23:26
Pai sa vedem si ce zice studiul de anul trecut din Germania: https://insideevs.com/news/466566/germany-plugin-car-sales-december-2020/ BEV : up 660% PHEV up 601% Multumim romanilor care le cumpara jafurile diesel :)) Olandezii se intorc si ei la diesel :)) https://insideevs.com/news/465503/netherlands-plugins-car-sales-december-2020/ Somn usor!
-
Electric, vineri, 07.05.2021 07:40
Set baterii masina electrica 12.000 euro...coasca..nu costa nimic...după 8 ani te pisi pe masina, no revinzi , o casei cu 100 euro
-
Andrei, vineri, 07.05.2021 09:05
@Electric, pai vezi pe olx, sunt deja multe Renault Zoe de vanzare vechi de 8 ani. Se vand bine. Cu vreo 7000 de euro. Deci unde e casatul cu 100 de euro?
-
Seriff, vineri, 07.05.2021 09:31
Prefer sa fiu cu un IQ foarte scazut si sa merg linistit cu masina 1000 km din plin in plin fara griji decat ''inteligent'' si sa ma opresc in 1000 km de 3 ori in parcarile de la Kaufland si sa stau cu 100 de aplicatii sa incarc troaca electrica, aa, asta daca merge statia sau nu e ocupata de alti pensati cu glezne goale.
-
Fanel_, vineri, 07.05.2021 09:56
@seriff imi aduci aminte de un alt user (mai vechi), fan_Skoda (parca) Ca si tine si ala avea o obsesie: Skoda lui (tatane-sau) cu portabagajul cel mai mare din industrie. De fiecare data ne plictisea cu aceelasi text: "Skoda mea e cea mai buna ca am unde sa-mi bag porcu' de craciun". Tu ai obsesia cu Loganul tau diesel cu autonomie de 1000km, si atata te mai lauzi cu asta de parca ai fost atins de o mana divina si ai fi un fel de favorizat al sortii. Acuma daca stau si ma gandesc, cred ca esti acelasi user. Simplu in text, redus in termeni si obsedat de propria masina.
-
Zoe Trahanache, vineri, 07.05.2021 10:13
Bah, voi stiti de cand stau Zoaiele alea pe OLX? Pai daca ati sti, nu v-ati mai raci gura degeaba. Una e ca cer aia 8000 de euroi pe electroaca zoe si alta e daca primesc. Si nu primesc. Hai Edikk, repede cumpar-o si poti sa-ti treci si tu masina la profil sa nu-ti mai fie rusine. La fel si flanel, Tot pe strada aia de loseri. Ce masina ai trolache?
-
@Sheriff, vineri, 07.05.2021 10:17
Esti bun cu astia coane. De fapt se opresc de 3-4 ori in 1000 de km. Vrei sa bagi un weekend la Viena din Bucuresti si iti trebuie 2 zile. No, acuma o sa fiu facut tirist, dar pot trai si cu asta. Macar eu vad lumea cu coaja mea, nu imi fac veacul prin moluri in cautarea prizei perfecte.
-
Seriff, vineri, 07.05.2021 11:05
@Fanel Habar-nam cine e fan skoda, eu nu sunt obsedat de loganul meu, e o masina pe care am luat-o strict de naveta si pentru ca e practica, nu e vreo nava, sa fim seriosi:)) Doar ca nu vad o evolutie in aceste masini electrice in comparatie cu cele termice. Mi se par utile strict pentru cine sta la casa si are multe drumuri in oras, sau pentru firme gen UBER, taxi, pizza etc. La drum lung nu sunt utile si asta stie oricine, doar ca unii nu vor sa vada acest lucru.
-
@Seriff, vineri, 07.05.2021 11:20
Esti limitat... pentru ca te limitezi doar la aia care isi iau o electrica drept unica masina a familiei, niste idioti care nu.si permit nivelul de trai pentru asa ceva (vila cu wallbox propriu, alte 2 -3 masini in curte etc.), acelasi tip de idioti care isi fac credit pt iPhone, desi -sau pentru ca- nu si.l permit la nivelul lor real de venit. Masina electrica, pentru ca este abia la inceputurile tehonologiei si acceptarii sociale, este un lifestyle, nu ari la plug cu ea, nu faci turul Europei, nu cari sacii cu uruiala pt porcii de la tara; faci naveta din zonele rezidentiale in oras, pe care nu.l mai umpli la fiecare drum cu alte noxe emise. Te opresti la semafor langa o statie autobuz si nu le imbacsesti plamanii si creierii celor din statie sau de pe trotuar cu oxizi si dioxizi si funingine. Deci nu ne mai da exemple de Romani care nu.si permit cu adevarat detinerea unei electrice, ca Romanii oricum nu pot fi dati exemplu bun la nimic, atat sunt de haotici. Si de aia si pentru producatori contam doar marginal, nu dezvolta ei (orice produs ar fi) cu gandul la Romania. Ca nici România ca tara nu conteaza pe nicio harta, nici ca infrastructura, nici ca nivel de trai, nici ca civilizatie, nici ca educatie..ca nimic. Mai e si alalt @Seriff cu exemplul de drum la Viena in nu stiu cate zile..bai esti zdravan? Dar pana in Patagonia ai calculat cam cat ar face unii cu o electrica? Pai cei care sunt cu adevarat apti sa detina o electrica (nu toate saraciile) crezi ca o folosesc sa strabata 3 tari cu ea? Tu folosesti bicicleta sa vizitezi Bucovina? Pt ei electrica e ca bicicleta ta. Se urca in X5 daca chiar vor sa.si toceasca soldurile putin, sau iau business class.ul prin nori 2h. Asa si cu studiul asta, ultra vechi deci mort din fasa acum la prezentarea lui, arata de fapt ca 1 din 5 Californieni de acum 10 ani au fost niste idioti care si-au cumparat un produs fara sa intelega daca li se potriveste. Insa 80% nu au revenit si probabil nici nu vor mai reveni vreodata la termice... pt ca isi permit sa isi cumpere si sa foloseasca in continuare de fiecare data electrice noi!
-
Seriff, vineri, 07.05.2021 11:29
Pai si atunci ce sa inteleg, ca electricele sunt strict pentru cine are WALLBOX acasa si inca o masina cu motor termic pentru drumuri lungi nu? Adica pentru bogati care stau la vila.
-
Andrei, vineri, 07.05.2021 13:58
De un an am o electrica si stau la bloc. Am facut cu ea 20.000 km. Vechea masina termica nu am vandut-o, dar a ramas de 3 ori fara baterie in parcare, nefiind pornita de foarte mult timp. E foarte fain sa citesc comentarii cum imi explica unii cum nu am cum sa folosesc masina electrica. Oameni care nu au electrica, imi explica mie, care am electrica, cum ca masina electrica e naspa. Simpatic.
-
@andrei, vineri, 07.05.2021 14:22
Si noi acum trebuie sa te credem pe cuvant,nu? Daca ne-a zis anonimul Andrei pe AM e litera de lege,gata. Si eu am o Tesla 3,cu toata ca stau la casa,nu merita raportat la pret/autonomie.
-
LoL, vineri, 07.05.2021 14:54
bah Andrei steckerule de mall, deci la termica te-a lasat bateria si din cauza asta termicele nu-s bune. Ma faci sa rad. Te auzi ce spui? Ti-ai tras current de la electrica la termica sa pornesti? Cat de veche e bateria de pe termica? Poate ar trebui s-o schimbi. Cand electrica va fi la fel de veche si o s-o lasi in parcare mai mult va mai porni? Tema de gandire. In fine sa fii fericit insa daca te provoc acum la o tura de 200km cine crezi ca va ajunge primul la destinatie? Eu sau tu? Ai voie sa nu dai drumul la aer conditionat. Alta tema de gandire. Daca e dus intors n-ai nicio sansa, dar asa o cursa putin probabila asa ca te iert.
-
Seriff, vineri, 07.05.2021 14:59
@andrei, ce masina ai? Ce autonomie reala ai? Si unde o incarci daca zici ca stai la bloc? Aa, si cat dureaza sa o incarci?
-
Andrei, vineri, 07.05.2021 15:08
Masina este un Renault Zoe obosit de doar 18.000 de euro. Pot ajunge din Bucuresti la mare fara sa opresc pe drum pentru incarcat. Daca nu depasesc 90 la ora pot face chiar si 400 km cu un plin. O incarc la statiile publice, in vreo 1-2 ore, cand ma duc la cumparaturi de obicei. In 20.000 km nu am avut un singur drum pe care sa nu-l fi putut face cu electrica. Dar tot secretul e sa fii capabil sa te adaptezi. Pentru cine e capabil, o masina electrica e usor de folosit. Cine nu e capabil, gaseste scuze pentru incapacitatea lui.
-
@andrei, vineri, 07.05.2021 15:16
Marmota,la 90km/h a mea consuma 2.8l/100km,dar vezi tu,e prea scurta viata sa mi-o petrec la volan dupa toate tirurile.Teoretic poti ajunge din Bucuresti de la iesire la mare la intrare in Constanta cu electrotroaca ta,dar cand ajungi,ce te faci faca gasesti priza de la kaufland ocupata?
-
Seriff, vineri, 07.05.2021 15:25
@Andrei, mersi pentru raspuns, apreciez ca esti sincer, legat de masina, sunt oameni si oameni, adica unii care accepta ca trebuie sa mergi la consum cu masina si ca trebuie sa stai o ora, doua sa o incarci, altii nu. Fiecare e liber sa aleaga, eu lucrez de la 9-19 zilnic, la 19:30 ajung acasa, in cursul saptamanii clar nu am timp sa incarc o masina, iar in weekend prefer sa fac altceva, acum fiecare e liber sa faca ce doreste cu viata si cu timpul lui.
-
Andrei, vineri, 07.05.2021 15:27
Am zis ca fac 400 de km la 90 la ora. Cati km sunt pana la mare? 230. Ajung acolo mergand cu 130 la ora, viteza legala. Si ce fac daca e ocupata priza de la Kaufland? Ma duc la alta. In zona Constanta sunt vreo 40 de prize publice. Deci vezi ce usor ti-am demontat ambele contraargumente?
-
Andrei, vineri, 07.05.2021 15:33
@Seriff, sunt perfect de acord ca fiecare sa aleaga sa faca ce vrea cu timpul lor. Doar ca mi se pare un pic hilar ca de multe ori argumentul timpului e adus de un om conducator de troaca SH diesel nemteasca de 4000 de euro. Sa fim seriosi, daca timpul tau era atat de pretios, nu aveai o troaca sh. Se gasesc solutii si daca lucrezi in timpul saptamanii. De exemplu, eu am kindle-ul la mine si au fost cazuri cand m-am dus sa incarc si cat s-a incarcat masina nu am pierdut deloc timpul, ci am citit o carte care ma ajuta pe mine profesional. Din nou repet, e chestie de adaptat. Sau de ce prefera sa faca fiecare cu timpul lor. Asa e. Unii citesc carti, altii prefera sa bea o bere.
-
alex_cu_a_mic, vineri, 07.05.2021 16:36
@ @Seriff 11:20 Omiti scopul esential pentru care sunt promovate si stimulate masinile electrice: eliminarea poluarii din orase. Conform gandirii tale, electricele sunt doar pentru cei bogati care stau la casa si mai au si alte masini pentru scopurile neimplinite de electrica. In ritmul asta, electricele or sa-si atinga scopul la pastele cailor pentru ca cei cu venituri precare vor continua sa conduca masini ieftine, vechi si precar intretinute (mai ales la sistemele de tratare a emisiilor) pentru ca atat isi permit. Si nimeni nu ar trebui sa-i oblige la altceva. Sau poate se mobilizeaza hastagii de la putere sa aplice vreo solutie finala saracilor ca prea incurca treburile. Ie saraci, n-are bani, nu munceste remote, n-are trotinete, n-are smartuaci, bea bere la pet, ie bolnavi, ie needucati, si multe altele. Ce mai, o piedica si un hazard la progresul Romaniei multitrotinetist cu smartuaci dezvoltate. Si mai si polueaza cu golfu 3 tedei sau Loganu decei. Hai, la gazare si la cuptor cu ei, cu tot cu masina. Poatre se organizeaza si niste camere de gazare tip drive trough. Defapt ar fi un fel de final-drive-in.
-
Seriff, vineri, 07.05.2021 16:46
@Andrei, eu consider ca ti-am vorbit cu respect, chiar ti-am multumit fiindca ai fost sincer, dar tu ma jignesti spunand ca eu conduc o troaca sh diesel nemteasca , ca idee eu conduc logan diesel luat de nou din Ro, masina achizitionata strict pentru naveta in afara orasului unde lucrez, in oras merg pe jos, sau cu bicicleta, e mai simplu, recomand. Si eu prefer sa citesc carti, dar nu in timp ce mi se incarca masina, prefer sa fac asta acasa.
-
Seriff, vineri, 07.05.2021 16:51
Si legat de poluare, atunci cand bogatii astia care au masini electrice nu vor mai zbura cu avionul in Maldive super des, cand nu or mai fi arderi de deseuri, cand fabricile nu vor mai emite nori toxici care te fac sa inchizi geamul la casa, cand nu se vor mai defrisa paduri cu acordul celor care interzic masinile ca polueaza, cand nu or mai aparea zeci de cartiere rezidentiale pe spatii verzi, cand nu vor mai fi milioane de vapoare cu care sa se plimbe tot bogatii, atunci o sa dau diesel-ul la remat.
-
PMC, vineri, 07.05.2021 18:18
Eu zic sa nu va mai certati. In cele din urma f bine ca apar alternative. Cine e pasionat si-si permite, isi ia electrica si plug-in si cal cu fluier. E treaba fiecaruia. E o tendinta clara asta cu electricele si chiar nu ai ce face. Sa cumpere cat mai multa lume electrice. O sa se ieftineasca supa de dinozaur, toata lumea castiga.
-
Andrei, vineri, 07.05.2021 21:16
O electrica te obliga sa iti schimbi asteptarile si sa te adaptezi tu la masina. Te obliga la stress-ul aplicatiilor, de care nu are nimeni nevoie, calcul la mers in concediu, unde opresc, cand opresc, rezervare statie, asteptari interminabile samd. Am o benzinara turbo de 150CP luata noua, care merge 800km cu 130km/h. Ma urc in ea si plec la drum, daca vreau sa schimb traseul sau sa ma abat 200km de la drum, nu am nicio grija. Nici nu stiu ca am masina, in afara celor 5 minute, in care incarc cu 1000km autonomie. Nu stau sa o incalzesc, sa o incarc la cumparaturi (mai bine le fac online), sa fac frigul in ea iarna sau sa mor de cald vara. Cam asta e ideea, imi plac lucrurile simple,care nu imi complica viata si ma tin captiv.
-
Ilie de la scularie, vineri, 07.05.2021 21:27
Pt Andrei de la 21:16,dintr-o eroare ti-am dat manuta rosie in loc de verde. @pmc,parerea mea e ca esti tare optimist cand scrii ca benzina si motorina se vor ieftini,nu cred ca ma insel cu asta,partea amuzanta e ca si pretul curentului o sa creasca in draci,ne intoarcem la dinam cat merge cafetiera.
-
hasu, vineri, 07.05.2021 23:03
Deocamdata Electrica este un vis pe care multi dintre noi nu reusesc sa si-l indeplineasca. Cand vor fi mai performante si incarcarea lor o sa se faca rapid poate ca o sa gasim si resursele financiare necesare pentru achizitionare. Deocamdata nu m-i se pare ca ai rupt gura targului ca ai o Electrica. Este extrem de incomod sa pierzi atita timp la o incarcare. Sincer, nu ma tenteaza, si nici nu vreau sa montez acasa o statie de incarcare, cu toate ca am trifazat acasa. Inca imi place sa aud sunetul esapamentului si sa schimb manual vitezele, mai ales sunetul Kompresorului. Va las pe voi sa savurati placerile Electricei.
-
Edikkk, sâmbătă, 08.05.2021 03:21
deci Andrei ne spune din experienţa sa, cam următoarele 1) poate face Bucureşti - mare cu 130km/h iar cu 90 km/h ajunge şi la 400 km autonomie 2) în oraş nu are nicio problemă, chiar dacă nu stă la casă sau să aibe loc parcare cu încărcător propriu Încarcă la mall, cred o singură dată pe săptămână, când face cumpărăturile Cum? Bagă ştecherul, pleacă în mall, se întoarce, scoate ştecherul. Sheriffu diesel... exact asta scriam în trecut, unii ofticoși dacă nu îşi permit, brusc zic că sunt proaste, denotă sărăcie. De creier.
GabiA, sâmbătă, 08.05.2021 10:20@Edikk, prea multa teorie. Cand renunti la dieselul tau puturos si iti iei si tu o electrica, ca sa ne povestesti din realitate cum e cu o astfel de masina?
-
Iulian, sâmbătă, 08.05.2021 09:56
Este vb numai de infrastructură, dar si de pret Cumperi o mini masina cu un super pret la care trebuie sa-i duci mereu grija ca daca ramai fara curent nimeni nu te poate ajuta sa-ti dea o sticla de curent. Daca cumperi o masina electrica ai sa vezi ca ai platit si combustibilul pe 20 de ani, la o masina cu carburant. Asa ca nu vad avantajele decat la ei. Poluarea este pusa sub semnul intrebarii. Daca avem poluare? Dece nu gasim rezolvarea. Nu mai taiem paduri si plantam si copaci. Eu cred ca o masina electrica in prezent polueaza mai mult, decat una cu carburant si este si mult mai costisitoare. Parerea mea este ca o masina ar trebuii sa fie mult mai ieftina este mult, mult mai simplă.
-
ds, sâmbătă, 08.05.2021 10:31
@Andrei ai perfecta dreptate cand zici ca "Dar tot secretul e sa fii capabil sa te adaptezi". Am simtit-o de atatea ori pe pielea mea. Cand am fost diagnosticat cu diabet a trebuit sa ma adaptez unui nou stil de viata. Vreau sa spun ca daca ai un minim de programare, un plan, deci sa vezi ceva mai departe de lungul nasului, poti fi mai castigat cu o electrica decat cu o termica. De fapt stii ca romanul e priceput in toate, politica, agricultura, fotbal si vreme. Mai nou la vaccinuri. Asa ca de ce n-ai primi sfaturi de la unii care in viata vietii lor n-au condus o electrica, dar ei stiu bine ce si cum. Intreaba-i de cate ori pe an conduc peste 250 de km intr-o zi. Personal ma gandesc foarte serios la o electrica, chiar daca stau la bloc, iar o data pe an, cand plec in concediu daca o fi sa fac j-de mii de km se poate inchiria o masina.
-
PMC, sâmbătă, 08.05.2021 11:02
Am mari semne de intrebare legat de toate studiile, nu numai de asta. Daca totusi e real, si datele sunt corecte, atunci rata de renuntare e extrem de mica, chiar surprinzator de mica. Daca din cei 19%, 70% renunta din cauza lipsei infrastructurii, atunci se poate spune ca masinile cu baterii sunt un succes. Am dubii ca e asa, repet, dar daca e asa, inseamna ca e o chestiune de timp pana cand masinile electrice vor prinde la si mai multa lume.
-
PMC, sâmbătă, 08.05.2021 11:38
@DS: daca mergi distante mici in mod uzual si-ti doresti electrica, ia-ti plug-in hibrid. In felul asta n-o sa ai nevoie de inchiriat masina pentru concediu. Astea iti ofera cea mai buna varianta in cazul tau.
-
ds, sâmbătă, 08.05.2021 13:41
@PMC, este evident că aceasta este soluția ideală pentru 99% dintre noi, numai că unii nu vor să vadă asta.
-
Meteorologogu, vineri, 14.05.2021 18:46
Cam prea vechi studiul ca sa fie relevant. Ma intreb care o fi motivatia de a "scapat" in public abia acum - nu mai au destule chipuri sa faca electrice si vor sa mai scoata un ban din termice ? La cum e prezentata stirea relevanta ei e mica - de ce au renuntat ? nu au avut retea ok de incarcare, nu se portiveste nevoilor lor legate de o masina, prea scumpe, prea urate (pe bune acum unele masini verzi mie i-mi abuzeaza vederea), nu le-a placut culoarea, au renuntat le ele dupa o luna, dupa doi ani ? Sunt foarte multe detalii si asa la general este cam ca si cum ai spune ca 28,7% din clientii care si-au luat masini galbene au spus ca acum si-ar lua masini violet ... si daca iti iei masina dupa cum e moda nu dupa ce ai nevoie ... e normal sa nu iasa chiar bine ...
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
Astea sunt niste masinatiuni! Nu exista asa ceva!