Studiu: aproape 60% din mașinile second-hand de pe internet sunt vândute de samsari. Dealerii au doar 15% din anunțuri

Publicat miercuri, 11.07.2018 15:24 de Paul Cosma

Mai mult de jumătate din mașinile second-hand vândute pe internet în România aparțin samsarilor, potrivit unei analize realizate de un site de specialitate. Doar 15% dintre anunțurile de vânzare sunt de la dealerii auto.

Piața mașinilor second-hand din România este preponderent o afacere a samsarilor, care dețin mai mult de 50% din anunțurile de vânzare.

Mai exact, 55% dintre anunțurile cu autoturisme second-hand sunt postate pe internet de către samsari, după cum reiese din analiza făcută de InspectorAuto.ro.

“Din maşinile existente pe internet la vânzare în luna iunie, aproximativ 15% din anunţuri sunt de la dealerii auto, în timp ce restul de 85% se împart între samsari (circa 55%) şi românii care îşi vând maşina personală (circa 30%),” potrivit sursei citate.

Autorii analizei spun că situația din România este total opusă celei din Germania. Nemții își vând mașina veche la dealeri, iar anunţurile vânzătorilor autorizaţi reprezintă aproximativ 79% din piaţă, în timp ce persoanele fizice au doar 21%, potrivit InspectorAuto.ro.

“Dealerii sunt de multe ori în dificultate şi câştigă greu cota de piaţă pentru că, de regulă, aceştia vând maşinile în mod corect, cu kilometri reali, şi fac asta în mod legal,” conform aceleiași surse.

Via News.ro

  • Green_Alex, miercuri, 11.07.2018 16:14

    Inteleg rezultatul studiului si tema articolului dar as fi curios cum sunt definiti samsarii: Daca sunt "persoane fizice care se ocupa in mod constant cu adusul masinilor din afara si vandutul lor in tara" cred ca e greu sa-i separi de unele persoanele fizice "normale". Stiu eu cativa care isi schimba masina cam anual si in consecinta au permanent anunturi pe olx, dar nu traiesc din asta. Ei unde ar intra? Pe de alta parte daca samsarii au o firma prin care aduc masinile se cheama ca sunt dealeri?

  • xxx, miercuri, 11.07.2018 19:07

    Subiectul este delicat, un dealer nu are flexibilitatea unui "samsar" (eu le-as spune gheambasi, au schimbat mârțoaga cu o troaca) Cred ca cei de la agențiile noastre de voyage nu s-au adaptat trendului, ar merge de minune excursiile în Germania unde cetățeanul cu mai putini bani ar putea sa-și aleagă mașina "live" Fenomenul se va amplifica de la 1 septembrie 2018 când noile reguli WLTP intra în vigoare și mașinile noi se vor mai scumpi, bonus vor dispărea anumite motorizări (prețul la sh va creste deasemenea!)

  • sandu, joi, 12.07.2018 09:05

    din pacate romanul e prea comod si credul si cumpara de la samsari. ar trebui legi mai dure pe partea de vanzari masini sh ca doar proprietarii si dealerii sa vanda masini. poate mai scapam de jafurile de pe strazi.

  • Kap, joi, 12.07.2018 10:12

    Unii dealeri au apucături detestabile, comparabile cu ale unor samsari. Probleme cu actele, probleme cu mașinile, deși în general se pleacă de la premisa garantării unor standarde. FALS! Din ce am constatat garantate sunt doar prețurile mari la mașini similare (față de anunțurile celelalte) și pretențiile, în rest e mai greu de făcut o afacere bună cu mașini second cu dealerii. Oare samsarii ăștia cu acte au vreun interes să comande câte un studiu din ăsta pe care să-și bazeze lobby-ul pentru legi mai restrictive?