Renault îmbunătățește gama de motoare diesel: francezii introduc două unități Blue dCi de 1.7 și 2.0 litri de până la 200 CP

Publicat miercuri, 11.07.2018 14:58 de Daniel Popescu

Renault actualizează gama de motoare diesel Blue dCi cu două unități care respectă noile norme de emisii. Propulsorul de 1.7 litri are până la 150 CP, în timp ce versiunea de 2.0 litri ajunge până la 200 CP.

Motoarele diesel furnizate de Renault trec în această periooada printr-o serie de modificări cu scopul de a fi adaptate la noile teste de emisii WLTP.

Primul pe listă a fost propulsorul dCi de 1.5 litri disponibil inclusiv pe Dacia Duster, care se va numi Blue dCi și va fi oferit în versiuni de 95 CP și 115 CP. Publicația franceză Caradisiac anunța acum că Renault a lansat pe piața belgiană două noi motoare diesel din familia Blue dCi, disponibile pentru Scenic și Espace.

Astfel, Renault Scenic (foto) poate fi achiziționat în Belgia și cu un motor Blue dCi de 1.7 litri, oferit în versiuni de 120 CP și 150 CP. La rândul său, Renault Espace poate fi configurat cu un motor Blue dCi de 2.0 litri, disponibil în versiuni de 160 CP și 200 CP. Ambele unități de propulsie pot fi cuplate la o cutie de viteze automată EDC cu dublu ambreiaj. Niciunul dintre cele două modele nu se comercializează în prezent în România.

Sursa citată afirmă că Renault Talisman este următorul model care va primi noua gamă de motoare și anticipează o extindere rapidă a acestora pe celelalte piețe europene, începând cu cea franceză.

Pentru moment nu sunt disponibile specificațiile complete ale noilor motoare, cu excepția puterii și a cuplului maxim de 400 Nm furnizați de unitatea Blue dCi de 2.0 litri, în creștere cu 20 Nm comparativ cu cuplul oferit de motorul dCi de 1.6 litri și 160 de cai putere.

Renault a actualizat în prima parte a anului și gama de motoare pe benzină prin lansarea noilor unități TCe de 1.3 litri dezvoltate în parteneriat cu Daimler, dar și prin noul TCe de 1.8 litri și 225 de cai putere disponibil pe versiunea specială limitată Renault Talisman S-Edition.

Via Caradisiac

  • someone, miercuri, 11.07.2018 15:16

    cred ca renault ne-a auzit cand am comentat la articolul anterior despre clio, si a zis "las' ca le arat eu". prin urmare iata 2 motoare diesel foarte interesante.

  • SIMPLE MINDS, miercuri, 11.07.2018 15:27

    @ automarket Care este utilitatea 1.7 dci (120-150 cp) cand poseda 1.6 dci (130-160,165 cp)????

  • @simple minds, miercuri, 11.07.2018 15:58

    Este un motor de generatie noua deci mai eficient si cu emisii/consum scazute fata de 1.6 dci

  • ANV, miercuri, 11.07.2018 16:04

    @SIMPLE MINDS Au marit cilindreea pentru a oferi aceeasi putere (sau chiar mai mare) si pentru a trece de testele de emisii WLTP. Probabil 1.6 dci nu ar fi trecut testele fara a scadea minim 20-30 cai putere. Urmeaza o perioada de reverse downsize?! :)

  • SIMPLE MINDS, miercuri, 11.07.2018 16:34

    @AVN Motorului 1.5 dci observ ca puterea i-a fost majorata de la 90 si 110 cp in versiunea blue la 95 respectiv 115 cp.In cazul motorului 1.6 dci e valabila sintagma :catelus cu paru' rosu ce-are baba n-are mosu'!Oricum,in estul europei argumentele fiabile ajung ceva mai greu.

  • someone, miercuri, 11.07.2018 16:39

    in acelasi timp, 1.7 cu 1 turbina e mai interesant pe termen lung decat un 1.6 bi-turbo,care are tendinta de a se strica mai des / repede. parere personala, eu cel putin asa as alege

  • MarDark, miercuri, 11.07.2018 17:07

    @SIMPLE MINDS Ca gluma: Si-au dat seama ca au gresit, in general dieselurile era cu impar 1.5 1.7 1.9

  • MarDark, miercuri, 11.07.2018 17:08

    *erau

  • SIMPLE MINDS, miercuri, 11.07.2018 17:08

    @ someone Ma gandesc cu groaza ce-o sa faca BMW cu quadriturbo de 400 caluti dupa noile norme... Cu cata herghelie o sa mai ramana?Cel mai probabil putin peste 200.Ale dracu norme WLTP !!

  • vianu, miercuri, 11.07.2018 17:33

    timpuri interesante traim.... sa vezi bucurie pe romani cu umflarea in cilindree a noilor motoare. Se vor simti foarte barbati (cel putin unii dintre ei).... motoare babanoase taxe pe masura. Iar autoritatile romanesti vor in schimb fooooarte suparate. cred ca am uitat sa pun niste ghilimele prin text, da'....

  • Bogdan, miercuri, 11.07.2018 18:42

    Renault nu striga recent sus si tare ca renunta la diesel?

  • wolteanoo, joi, 12.07.2018 15:19

    @ Bogdan Pai au renuntat la 1.6 si au facut de 1.7, in sensul asta :))))

  • PMC, vineri, 13.07.2018 14:41

    Cum era aia cu "revolutia electrica?" :)))))))