STUDIU: Majoritatea americanilor preferă mașinile termice, în defavoarea celor electrice

Publicat luni, 28.11.2022 14:19 de Alexandru Monenciu

Potrivit unui studiu realizat de o companie australiană, majoritatea americanilor ar alege în continuare o mașină cu motor termic în locul unui model pur electric, indiferent de prețul de achiziție.

În ultimii ani, piața auto a fost inundată de modele cu zero emisii, iar în perioada următoare vor veni și mai multe. Chiar și așa, clienții nu sunt încă foarte convinși de mașinile electrice, preferând în continuare o mașină cu motor termic.

Asta relevă un studiu realizat de o companie australiană. Întrebați dacă preferă un model termic, sau unul electric, la același preț, 53% dintre americanii chestionați au răspuns în favoarea celui dintâi. 34% ar dori o mașină cu zero emisii.

Restul până la 100% nu au avut o preferință. Ca o comparație, situația stă exact invers în ceea ce privește Australia și Canada.

Revenind, însă, la americani, majoritatea celor care preferă mașinile cu zero emisii au vârste cuprinse între 18 și 24 de ani. Circa 70% dintre americanii cu vârste cuprinse între 55 și 64 de ani (care au luat parte la acest studiu) vor în continuare o mașină termică.

În ceea ce privește motivele pentru care americanii nu sunt convinși de modelele cu zero emisii, 56.4% au indicat durata de viață a bateriei și costul mare de înlocuire. Prețul de achiziție este o problemă pentru 54.4%, autonomia este îngrijorătoare pentru 50.9%, iar timpii de încărcare au fost indicați de 50.5% dintre cei chestionați.

Același studiu mai arată că americanii care sunt dispuși să plătească mai mult de 65.000 de dolari pentru o mașină electrică sunt de două ori mai mulți decât cei care ar plăti aceeași sumă pentru o mașină cu motor termic.

Totodată, 32.5% ar plăti maxim 25.000 de dolari pentru o mașină electrică, iar 20.9% nu ar depăși suma de 34.999 de dolari.

via Carscoops

  • Mike, luni, 28.11.2022 15:57

    53% - 34% termice vs electrice nu este un procent rău !! Chiar dimpotrivă ! Trebuie evidenţiat, că an de an, procentul celor care trec la electrice, creşte. Apoi, generaţia tânără masiv au intenţia de cumpărare spre electrice, aşa că ştim cu siguranţă, că viitorul este electric

  • Seriff, luni, 28.11.2022 16:05

    Vrajeli, in realitate nici 90% nu vor asa ceva

  • @Seriff, luni, 28.11.2022 16:18

    Era vorba de americani, nu romani:) Si sa tinem cont ca la ei combustibilul e la 1/3 din pretul la care il gasesti pe aici. Si ca sa te contrazici singur: Tesla e marca americana, Lucid Air la fel si vezi in ce directie merg Ford si GM cu motorizarile. Apoi iti dai si tu cu parerea.

  • ROV, luni, 28.11.2022 16:33

    Soarele trimite pe Pamant in 5 minute energia pe care tot globul o foloseste timp de un an...iar noi vrem tot in pesteri sa cautam cascavalu'

  • @seriff, luni, 28.11.2022 16:53

    Cum le mai stii tu pe toate!

  • Seriff, luni, 28.11.2022 17:03

    Da sunt cunoscator si nu am incredere in presa corupta care minte de rupe, in America 90% din masinile de pe strada sunt cu motoare de la 4000 in sus benzina, dar voi credeti tot ce zice presa corupta, cum era si articolul ala in care scriau ca logo-ul KIA e confundat cu ''KN'' si ca daca scrii KN pe google iti sugereaza Kia, minciuni, am testat si nu e asa. Dar voi credeti tot ce scriu coruptii de la AM, ca daca scriu ei asa e.

  • Superior, luni, 28.11.2022 17:34

    @ROV - degeaba trimite dacă nu poți stoca și utiliza când vrei/ai nevoie. Toate bateriile și acumulatorii de pe Terra în acest moment stochează un necesar de doar 1 minut și 40 de secunde. Până la 24 de ore mai e. Și deja se plâng că nu mai au suficiente resurse pentru a fabrica noi baterii, iar prețurile pentru ele au crescut de câteva ori deja.

  • @Seriff, luni, 28.11.2022 17:50

    in America 90% din masinile de pe strada sunt cu motoare de la 4000 in sus benzina nu pun la indoiala ca esti un cunoscator, in fiecare zi ne demonstrezi asta, dar poti da un link care sa sustina asta?

  • Mike, luni, 28.11.2022 18:39

    @Sheriff LOL !!! Scrie negru pe alb 53% termice, nu 90% Şi 34% electrice. Ghice ce... anul viitor termicele vor fi sub 50% şi în 5 ani electricele vor depăşi termicele la preferinţe. Cam asta este logica elementară dle Watson.

    Dutz, luni, 28.11.2022 23:18

    Si dacă nu o sa fie așa… iei o pauza din a te da cu părerea? Cel mai probabil subvențiile vor dispărea anul viitor din SUA si nu numai Pe comenzile unei hibride (nu dau numele), avem scădere la jumătate din mijlocul lui ianuarie. Mai mult de 90% prefera clasicele, ca au si electrică si ca încă își iau unii, este altceva. Sa vezi in Canada ce distracție a început deja. Practic este prima iarna cu electrice pe străzi, anul trecut a fost așa joc de glezne. O sa vedem cât o sa fie de multumiți mai ales ca sunt suficiente electrice sa se testeze si infrastructura in oarecare măsură.

  • Seriff, marţi, 29.11.2022 09:19

    Credeti fratilor ce vreti, dar realitatea e ca niciodata nu vor fi doar electrice pe strazi, vor mai merge termicele 100 de ani de acum incolo, deja electricele au inceput sa aibe probleme cu bateriile, stai sa se duca vorba ca au probleme, sa vezi cum o sa fuga lumea de tot de ele.

  • PMC, marţi, 29.11.2022 10:21

    Nu numai ca nu vor fi niciodata numai electrice pe strazi, asa cum bine spune Seriff, ci electricele NU vor fi NICIODATA alternativa 1 la 1 la motoarele clasice pe benzina/Diesel. Pentru ca nu au cum sa fie. Doar cei cu creierul cat nuca nu au inteles nici acum ca bateriile pe care le detine omenirea la ora asta sunt bune doar pentru transport urban, de scurta distanta. Mai sunt si scumpe si cu mii de probleme adiacente: incarcare inceata, incendii, eficienta scazuta care scade si mai mult in timp samd

  • Mircea Badea, marţi, 29.11.2022 22:21

    daca accizeaza combustibilul ca la noi, trec toti pe electrice. rednecii nu sti ca tehnologia avanseaza exponential. in 5-10 ani vor fi niste baterii ozn..