STUDIU: Mașinile electrice chinezești, și de două ori mai scumpe în Europa față de țara lor natală
Potrivit unui studiu recent, prețul mașinilor chinezești este și de 3 ori mai mare în Europa comparativ cu țara lor natală. Asta pentru că mărcii chinezești sunt forțate, într-un fel, să facă profituri mari din mașinile vândute în afara Chinei.
În prezent, China oferă subvenții atât pentru mașinile cu zero emisii produse de mărcile locale cât și pentru cele produse de mărcile străine. În consecință, producătorii de automobile chinezești sunt "angajați" într-un război al prețurilor pe piața locală, iar profiturile nu sunt deloc mari.
Tocmai din această cauză, tot mai mulți constructori se văd nevoiți să facă profituri mari din mașinile vândute în afara Chinei, spre exemplu în Europa.
Un studiu recent demonstrează că mașinile chinezești sunt și de 3 ori mai scumpe în Europa, față de țara lor natală. Dar chiar și așa, sunt mai accesibile decât multe modele europene. Deși oferă mai multe dotări standard și mai multă tehnologie.
Compania Benchmark Mineral Intelligence arată că, în China, costul bateriilor este cu 18% mai mic decât oriunde altundeva. Mai mult, există aceste subvenții acordate de guvern, iar forța de muncă este clar mai ieftină.
Cei de la Reuters s-au concentrat pe prețurile practicate de către cei de la BYD în Europa.
De pildă, prețurile lui BYD Atto 3 sunt mai mari cu 81%-174% față de China. Un Dolphin costă cu 39%-178% mai mult în Germania, comparativ cu China. Nu în ultimul rând, prețul unui BYD Seal este cu 30%-136% mai mare față de China.
De cealaltă parte avem cazul Teslei Model 3, fabricate în China, și vândute cu 30% mai scump în Germania față de piața locală.
via Carscoops
Si cu toate astea, sunt mult mai ieftine decat cele din Europa. Iar o parte din profit ajunge si la germani, ca doar nu le vand chinezii in Germania si la germani nu le iese nimic. Deci sa nu mai faca atata valva europenii, ca ei le aduc, ei le vand si ei le cumpara.