Surpriză de la Skoda: Octavia RS 245 devine cea mai puternică versiune din istoria mărcii

Publicat vineri, 03.02.2017 10:55 de Mircea Meşter

Pe lângă "clasicul" RS ajuns în acest an la 230 CP, Skoda Octavia oferă începând din această primăvară o versiune RS de 245 CP. Aceasta vine cu schimbări tehnice interesante.

Cehii de la Skoda le-au pregătit astăzi o surpriză interesantă fanilor mărcii. După ce acum câteva săptămâni am văzut primele imagini oficiale cu facelift-ul bestseller-ului Octavia - model care este disponibil, ca de obicei, în versiunile berlină cu hayon, break și RS, Skoda a dezvăluit astăzi primele imagini ale unei variante suplimentare care completează acest line-up de variante.

Este vorba de noua Skoda Octavia RS 245, cel mai puternic RS din istoria brandului din Mlada Boleslav.

Așa cum ați putut deja deduce, noua Octavia RS 245 va fi pusă în vânzare în paralel cu versiunea clasică RS, care oferă 230 de cai putere după facelift. Disponibil atât în variantă de caroserie sedan cu hayon, cât și break, RS 245 utilizează același motor 2.0 TSI de pe fratele său de 230 CP, fiind însă modificat electronic pentru a scoate 15 CP și 20 Nm (acum 370 Nm) în plus. Motorul este cuplat standard la o cutie de viteze manuală cu șase trepte, însă poate primi o transmisie DSG cu 7 trepte care-și face debutul absolut în gama Octavia.

Conform cifrelor oferite de Skoda, Octavia RS 245 accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.6 secunde (6.7 pentru break), deci cu 0.1 secunde mai rapid decât versiunea RS "normală". Skoda nu anunță cifrele oficiale de consum ale Octaviei RS 245, însă ne așteptăm la valori apropiate sau chiar identice cu cele deja publicate pentru varianta RS de 230 CP: 6.5 litri/100 km.

Dacă diferențele de putere și performanțe nu par să justifice lansarea noii versiuni, Skoda ne oferă o listă de modificări tehnice care transformă noua Octavia RS 245 într-o versiune cu adevărat interesantă. Dacă modificările estetice sunt evidente (grila neagră glossy a radiatorului, oglinzile negre, jantele de 17 inch și blocurile optice față și spate acoperite cu sticlă "cristalină", așa cum o denumește Skoda), detaliile ascunse, precum garda la sol coborâtă cu 1.4 centimetri, ecartamentul spate mai lat cu 3.8 centimetri, diferențialul electronic cu alunecare limitată VAQ și sunetul distinctiv oferit de pachetul Performance Sound Generator reprezintă câteva caracteristici disponibile standard pe această versiune.

Debutul oficial al noii versiuni Octavia RS 245 va avea loc la Salonul Auto de la Geneva, la începutul lunii martie 2017. 

  • Dodo, vineri, 03.02.2017 11:26

    Jantele alea mi se par total nepotrivite pt o asemenea masina, parerea mea.

  • Snatch, vineri, 03.02.2017 11:39

    Imi plac jantele si cred ca dau bine pe masina. Mai nepotrivit e textura si calitatea plasticului aluia din interior!

  • automobilistul, vineri, 03.02.2017 11:46

    Marfa.....si pun pariu ca consuma 1L la suta ca doar e VAG :))

  • @automobilistul, vineri, 03.02.2017 12:26

    da *oaie dar ca Cielo...., asa masina asa suspensii, asa sprint, asa pret la faruri...:))))))))

  • Nume, vineri, 03.02.2017 13:32

    @automobilistul, da asa e, dar de ulei ca oricare alt TSI care se respecta.

  • automobilistul, vineri, 03.02.2017 14:58

    @@automobilistul Doar ca Cielo din 1994 circula fara probleme si acum, pe cand Octavia Mk.1 pre-facelift din 99' nu mai vzi decat prin parasite prin cimitire crescand iedera pe ele :)). Asta ca sa nu mai zic ca Skoda facea masini subdezvoltate precum era Dacia Nova, Octavia nu avea nici macar A/C, nu mai zic de restul dotarilor de bun simt existente deja pe Cielo mai vechi cu 5 ani :)) . Ai dat iar cu bata-n balta.

  • @automobilistul, vineri, 03.02.2017 15:14

    Auzi boss, cam la pret gasesc si eu Cielo din 94', sa iau vreo 2-3 sa am pe urmatorii 100 de ani :))))))

  • @automobilistul, vineri, 03.02.2017 15:20

    Aaaa era sa uit, printre numeroasele dotari sa aiba si instalatie GPL cu senzor de gaz in caz de BOOOOM :)))))))

  • Kirotractor, vineri, 03.02.2017 17:26

    Repet, sint unul din putinii carora le place faceliftul indraznet si agresiv al Octaviei, dar jantele RS-ului 245 (pe 19" probabil) sint chiar penibile, ca de jucarie-chinezaie. P.S. ref. la-ntzepaturile hazoase de mai sus: Si eu am ramas fan Opel Kadett (mai ales GTi), da' tot nu pot sa inteleg pasiunea unora pentru copii slabutze ca Cielo.

  • automobilistul, vineri, 03.02.2017 18:14

    @@automobilistul... Mai bine din banii de Cielo iti cumperi 5 TE DE IU-ri rupte-n 14, e mult mai ''cul'' asa :)))

  • Steven, vineri, 03.02.2017 18:19

    @Kirotractor, scuza-ma dar acest facelift nu este deloc agresiv, si nici indraznet. E un facelift de prost gust, fara inteles si personalitate, si in niciun caz nu are viziune mai ales in concordanta cu trend-ul actual.

  • Kirotractor, vineri, 03.02.2017 20:31

    @Steven; mi-am recitit comentariul, ca sa fiu sigur ce-am scris... si nu, n-am zis ca TIE iti place facelift-ul Octaviei, ci doar MIE. :-) Ba chiar am subliniat ca-s unul dintre putinii carora le place. In plus, motivul implicit pentru care-mi pare indraznetz consta taman in faptul ca NU urmeaza trendul actual-uniformizat. Serios acu', parerile vizavi de stil / design au fost, sint si ramin subiective nu doar in domeniul auto, asa ca fiecare e liber sa-si afirme opinia, fara sa-ncerce a le-o impune si altora. ...Cum fac destui pe asta ametzit, afirmind cu tarie generalizatoare ca "nu este" in loc sa nuantzeze ca "nu ar fi" in viziunea lor.

  • Kirotractor, vineri, 03.02.2017 20:33

    Erata: "...Cum fac destui pe internetul asta ametzit" ... Care da din pacate unora impresia ca, din moment ce la apar pe ecran orice ar scrie, "dreptatea" lor e incontestabila.

  • flavius, sâmbătă, 04.02.2017 00:07

    Cred ca si-ar dori un coupe aspirat !Nu pot sa faca un coupe ca stramosii lor 130 rs.Baga turbo-rahat si tuning electronic.Sunt ca romanii cu Dacia fata de reno.Ii termina VW cu bashini de-astea.

  • LOL, sâmbătă, 04.02.2017 02:26

    Subaru Legacy 3.0R Spec-B din 2007 tot cu 245 de cai , care are peste 1500 kilograme si tot face 0-100 in 6,5 secunde.

  • Ron, duminică, 05.02.2017 00:32

    Jantele alea sunt de fantezie. Nu are nimic de-a face cu sportivitatea.

  • andy.s, duminică, 05.02.2017 11:12

    pai,ce urate faruri...

  • automobilistul, duminică, 05.02.2017 12:54

    @Ron De fapt toata masina nu are nimic de-a face cu sportivitatea :)) . Nu poti face dintr-o caroserie casual lunga o masina de circuit. VAG stie asta, dar cum principalul este $$ , ce mai conteaza asta ? :)) Macar e bn ca i-au pus suspensie independenta pe spate : Cu bascule ca-i mai ieftin ca Multi-link :))) .Chiar pe forum cineva sesiza faptul ca a aparut rugina pe oalele de la bascule spate la O2 :)))

  • Steven, luni, 06.02.2017 00:28

    @Kirotractor cred ca e grea limba romana pentru tine. cu toate ca trebuia sa fie pentru mine deoarece sunt in UK de 11 ani. Am specificat CLAR ca acela nu este in NICI UN CAZ DESIGN AGRESIV si NICI INDRAZNET!!!!! NU am comentat in niciun fel gusturile tale. Eu lucrez in design de peste 17 ani, si te asigur ca daca primesc un job/task din care trebuie sa rezulte un design agresiv si indraznet, in niciun caz nu ar iesi un design de TRACTOR precum arata noua Skoda Oktavia. Comentezi aiurea in tranvai, fara sa cunosti nici limba romana, nici terminologii, nici design, nimic. Chiar nu as vrea sa intru in polemici cu tine, ca nu suntem pe acelasi palier de cunostiinte. E ca si cum eu, bota in medicina, m-as la cearta cu un doctor pe tema medicinei. Hei na....agresiv, indraznet :))) Pe bune? :))

  • Kirotractor, miercuri, 08.02.2017 12:15

    @Steven: Prea multa munca-n UK a stricat se vede limbii... tale romane - altfel n-ai scrie "traNvai". :-) Serios acu' si lasind deoparte CV-urile declarativ-improbabile, am incercat sa nu te ofensez prin argumente infantil-simpliste ca ale tale, da-i clar ca degeaba. Fiindca n-ai inteles o iota din logica pare-se prea complexa pentru designeri pe cit de agramati, p-atit de 'celebri' ca tine.