Tesla, interesată să permită altor constructori să utilizeze motoarele, software-ul și bateriile sale: "Nu vrem să omorâm concurența"
Elon Musk susține că Tesla este dispusă să licențieze motoarele, software-ul și bateriile sale către alți constructori, sub pretextul că este interesată de accelerarea adopției de mașini electrice.
Tesla a anunțat prin vocea CEO-ului Elon Musk că este interesată să ofere propriile tehnologii pentru a fi implementate de către alți constructori care nu dezvoltă încă mașini electrice în volume consistente.
Acest lucru ar avea loc prin intermediului unui contract de licențiere, iar Musk susține că producătorii interesați vor putea folosi atât tehnologiile pentru motoare și baterii, cât și software-ul.
"Tesla este deschisă la ideea de a licenția software-ul și de a furniza motoare și baterii. Încercăm doar să accelerăm energia sustenabilă, nu să omorâm concurența", a precizat Musk pe contul de pe rețeaua de socializare Twitter.
Între timp, autoritățile germane au dezvăluit mai mult sau mai puțin accidental că Tesla va produce la viitoarea uzina de la Berlin și baterii pentru mașini electrice, chiar dacă acestea au fost eliminate recent din proiect. În plus, oficialii susțin că Tesla va produce aici o baterie cu tehnologie nouă.
"Se spune că bateriile pe care Tesla vrea să le producă la Berlin au o tehnologie complet nouă. Datorită unei densități mai bune, noile baterii sunt mai mici și asigură o autonomie mai mare", a precizat Jörg Steinbach, ministrul economiei din Germania.
Descrierea este asemănătoare cu informațiile apărute în presa internațională în luna mai, potrivit cărora Tesla dezvoltă împreună cu producătorul chinez CATL o baterie fără cobalt cu o metodă mai simplă și mai ieftină pentru "împachetarea" celulelor, ceea ce are ca efect o reducere a masei. Detaliile oficiale despre noua baterie sunt așteptate în cursul lunii septembrie.
Via Electrek
-
ACE - Craiova, miercuri, 29.07.2020 11:25
Peste 4-5 ani ani pretul actualelor baterii de acumulatoare Li-ion se prognozeaza ca va ajunge la circa 80-90 Euro/kWh ceea ce reprezjnta jumatate din pretul actual al acestora. TESLA este o companie care este dedicata cercetarii si inovarii permanente ceea ce presupune o EVOLUTIE constanta si calitativa a produselor. Evident, este posibil sa existe si esecuri, dar ceea ce conteaza pana la urma, este dorinta de a da valoare muncii lor iar faptul ca doreste sa impartaseasca (cu bani - foarte posibil) tehnologia este foarte O.K.!!!
-
Octavian, miercuri, 29.07.2020 11:33
Ha-Ha!! Nu vrea sa omoare concurenta... Vrea doar sa vanda tehnologia ca sa mai acopere din costuri.
-
dan_grc, miercuri, 29.07.2020 11:35
@ACE Pretul electricelor nu va scadea peste 4-5 ani, daca va ramane la fel sa fii multumit, pretul producerii bateriilor a scazut in ultimii doi ani, dar a masinilor nu, apoi mai exista problema bonusurilor de stat, cand nu se vor mai acorda, ce crezi ca se va intampla ? Se vor ieftini electricele ?
-
io zoltan, miercuri, 29.07.2020 11:45
cred ca vor sa mai acopere din cheltuieli. Nu fac ei fapte de binefacere.
-
paul, miercuri, 29.07.2020 11:56
Aceasta atitudine deschisa este unul dintre motivele pentru care Tesla valoreaza pe bursa cat valoreaza.
-
ACE - Craiova, miercuri, 29.07.2020 12:03
@dan_grc Tot respectul, DAR: - In anul 2010, pretul bateriei reprezenta circa 57% din pretul masinii pur electrice cu baterii de acumulatoare Li-ion (BEV); - In anul 2020, pretul bateriei de acumulatoare reprezinta DOAR 35% din pretul masinii!!! Este foarte clar ca, pretul masinilor electrice, va fi si el unul DESCRESCATOR.... Singura discutie este legata de: 1) Cat de repede iti doresti un PHEV (cu auton. medie in anul 2020 de cca. 40-45 km WLTP) sau o masina pur electrica (BEV) in conditiile unei autonomii actuale de cca. 350-400-450 km WLTP, asta si in functie de ce masina ai acum si resursele financiare ale familiei, etc...; 2) Daca mai ai rabdare 3-4-5 ani pentru o masina pe baterii cu autonomie medie de cca. 600-650 km WLTP la un pret mediu de 35-40.000 Euro.... Evident, daca vrei lux: BMW sau MERCEDES BENZ etc...inmultesti totul cu 30-40-50%, lejer... O zi frumoasa sa aveti!!!
-
dan_grc, miercuri, 29.07.2020 12:21
Daca te uiti pe lista de preturi iti este foarte clar ca pretul este descrescator ? Asa ar trebui, dar nu se intampla asta, cat costa vechiul Zoe si cat este actualul ? S-a ieftinit macar cu 2000 de euro ? Unii nu intelegeti ca electricele nu vor urma exemplul electrocasnicelor, care erau foarte scumpe la inceput, apoi s-au ieftinit de cateva ori.
-
X, miercuri, 29.07.2020 12:44
Pretul electricelor va scadea din urmatoarele motive: 1) Primele masini electrice BEV, de volum, au aparut prin anii 2011-2012: Tesla Roadster, Renault Zoe, Nissan Leaf si cateva chinezarii....in total daca erau pe piata 7-8 modele. Au aparut apoi BMW i3, Smart EV si Mercedes Benz clasa B, s.a. cateva masini cu autonomii intre 150-200 km in ciclul NEDC. 2) Acum sunt pe piata cel putin 50-60 de modele PHEV si BEV electrice de serie, unele cu preturi pornind de la 20.000 Euro; 3) Peste 5 ani vor fi peste 200-250 de modele electrificate, de la toti producatorii auto mondiali, cu preturi pentru toate buzunarele. 4) Concurenta si pretul mai mic al bateriilor vor conta foarte mult.
-
dan_grc, miercuri, 29.07.2020 13:20
@X Probabil ca te bazezi pe niste studii, sper ca nu pe aceleasi studii care preconizau prin.2012 ca tabletele vor inlocui toate calculatoarele de birou si de acasa pana in 2020, pe principiul ca un calculator este o hurdubaie invechita si inutila, dar s-a dovedit ca o tableta mica si finuta este mult mai inutila.
-
Vali, miercuri, 29.07.2020 14:39
Eu zic sa nu se mai chinuie atat cu bateriile...sa puna vreo 2-300 gr de uraniu imbunatatit intr.o baterie ca la submarine...si ai curent pe viata :)))
-
joe, miercuri, 29.07.2020 14:54
SCAD PRETURILE LA ELECTRICE SI CRESTE PRETUL LA KW,,precum la Ionity.DACA MAI PUN STATELE SI CEVA ACCIZE,ALTE TAXE PE KW,,e numai ”bine”
-
fanel, miercuri, 29.07.2020 16:53
Electricele nu vor cunoaste scaderi ale preturrilor in sume absolute, mai degraba vom asista la un trend de genul "more value for same money". Unde value = autonomie, acesta fiind cel mai probabil criteriul definitoriu de departajare a viitoarelor electrice din acelasi segment.
-
zagado26, joi, 30.07.2020 00:01
Eu cred că de fapt are nevoie de cash şi nu mai are de unde să găsească aşa că mai vinde ceva
-
noname00, joi, 30.07.2020 00:49
"Încercăm doar să accelerăm energia sustenabilă, nu să omorâm concurența" - daca aceasta afirmatie ar fi adevarata Tesla ar fi incercat sa vanda tehnologia in 2015, nu in 2020, cand majoritatea constructorilor deja au lansat modele proprii sau lucreaza la ele. Probabil nu au vanzarile la care se asteptau actionarii, si acesta e singurul mod in care pot creste venitul.
-
fanel, joi, 30.07.2020 02:14
Eu cred ca e o suma de factori ce a dus la o astfel de "darnicie". Pe de o parte limitarile de ordin fizic respectiv o capacitate maxima de productie, in ciuda febrei de a construi aproape instant noi linii de asamblare in locatii strategice ce pot asigura acoperirea cererii cu costuri minime de transport si taxe. Apoi si in stransa legatura cu plafonul maxim de productie aparitia inevitabila a concurentei care, in ciuda pozitionarii sale in urma Tesla, pentru a cotrabalansa punctele forte ce caracterizeaza masina americanilor (eficienta ansamblului baterie-motor si globala retea de incarcare) ofera la schimb, o "compensatie dubla" (prima - designul si a doua calitatea finala a produsului). Fara sa omit cireasa de pe tortul Tesla - condusul autonom de ordin X- nu as crede ca aceasta joaca un rol deosebit pe pietele externe Americii, pentru ca e clar ca sistemele autonome inca au nevoie de...spatiu pentru a functiona in conditii sigure. Si mai ales au nevoie de... "semnatura primarului". Lucru care se lasa inca asteptat, cel putin in zona europeana. Ca si concluzie Tesla intrevede in urmatorii o batalie de supravietuire pe un camp saturat de ofertanti clasici dar si 100% chinezi. Firesc in acest caz e sa isi puna la dispozitie contracost punctele forte - baterie, motor, soft - ce ii caracterizeaza (inca), in speranta ca viitorul le va oferi un spatiu de joc, o patratica proprie din care sa obtina un profit rezonabil pe termen cat mai lung.
-
Edikkk, joi, 30.07.2020 07:32
Da, dle Octavian aveţi dreptate şi dvs dle Dan grc Este vorba doar de Tesla să facă bani pe termen lung precum ARM licenţiază arhitectura lor pe bani mulţi la Apple, Samsung, Huawei şi Qualcomm unii nici măcar reproducând ei ci sub contractează producţia labTMSC, Hynix Preţul electricelor va rămâne mare, din păcate, până când toţi dinozaurii auto vor produce fiecare anual minim 300.000-500.000 de maşini (Renault Nissan, Toyota, VAG, PSA-FCA) sau mai devreme producători 100% chinezi vor vedea oportunitatea şi vor intra puternic pe piaţa din Europa (cam improbabil dar nu se ştie niciodată) Păcat că nici unul nu a calibrat serios producţia pentru maşina electrică de masă Volkswagen, maşina poporului este a poporului german îmbogăţit mult peste acum zeci de ani, dupa război, şi alţi producători cu preţuri mai decente gen Renault nu fac nimic decât să se laude la infinit cu Zoe - care oricum e cam proastă şi foarte scumpă pentru ceea ce face - în rest bla bla bla şi fapte zero Ei încă trăiesc cu impresia că maşinile termice vor mai fi 1000 de ani. Nişte jegoşi care au miliardele şi deţin controlul în Europa. Nu îmi place China, dar singura şansă a democratizării maşinii electrice este posibil China, cu mare părere de rău. Aş vrea să văd un faliment de renume, în lumea auto, precum Blockbuster, Nokia doar ca să îi usture pe nemernici.
-
Edikkk, joi, 30.07.2020 07:45
În China se vând mini maşini electrice de oraş (max 70 km/h) cu preţ de aprox 1500$ Vândute se pare în 2017 numai în 1,7 milioane !! Da, nu au 5 stele, dar parcă nu toţi trebuie să avem Ferrari. https://youtu.be/kILXXaqspcI Acum eu zic că poate în Europa maşini electrice cu 3 stele şi dotări mai bune, ok, sigur lol nu 1500€, nu 5000€, dar un 25.000€ ar trebui să reuşească ceva decent nu citigo care stai cu genunchii la gât
-
Tavi.p, joi, 30.07.2020 09:44
@Edikk pai ai ceva decent la ora actuala, ai Mazda MX-30 la 23.400 cu rabla, ai peugeot 208 care coboara la sub 20.000 cu rabla, 2008 etc.
-
andrei, joi, 30.07.2020 10:56
sa ai 5 stele nu inseamna sa vrei ferrari, asocierea pe care o faci nu e doar stupida, ci chiar periculoasa dpdv al sigurantei. tu poti sa-ti iei masina si cu 2 stele, eu de la 5 stele nu cobor la mai putine. evident, e dreptul tau. dupa ce o sa ajungi la spital dupa un accident relativ usor intr-o masina din aia de 1500$ o sa iti reconsideri optica. PE PARIU! apoi, ce se intampla pe piata din china e irelevant pt romania. chiar nu e nicio legatura. iar preturile la electrice nu vor scadea. ca nu au de ce. ei sunt multumiti cu cat vand, si oricum nu pot produce ca la masini termice. vei primi mai mult de aceiasi bani, putere, autonomie etc dar per ansamblu cam ala va fi pretul. si cand o sa scoata si statele subventiile, sa te tii.
-
Edikkk, joi, 30.07.2020 11:45
Aveţi dreptate dle Tavi, aveţi dreptate. @Andrei o precizare: 3 stele azi înseamnă ce erau 5 stele acum 10 ani. Ok?
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Ce motoare sa dea la altii fratilor? Motorul electic e unul si doar unul, aproape perfect, ieftin, la care are deja acces oricine vrea. E acelasi motor din periuta mea de dinti. Cu bateriile e alta poveste. Pana acum erau si ele absolut comunte, consumer-grade, doar ca aveau un mod destept de a le lega intre ele si de a le gestiona software. Acum daca vin cu o solutie noua, bravo.