Tesla vrea încă o fabrică pentru un al patrulea model mai ieftin decât Model 3, dar nu în România: "Am putea face una în China"
Tesla Motors vrea să construiască încă o fabrică care să contribuie la proiductia unui al patrulea model mai ieftin, dar România nu pare să fie prezentă pe lista lui Elon Musk. "Am putea face una în China".
Autorităţile din ţara noastră au anunţat recent că negociază deschiderea unei fabrici de maşini electrice în România, iar Tesla Motors a fost principala sugestie cu privire la numele constructorului.
Americanii intenţionează să deschidă o nouă fabrică pe lângă cea din Statele Unite pentru a face faţă cererii pentru viitorul Tesla Model 3, însă oficialii companiei îşi îndreaptă mai degrabă atenţia spre China.
"Am dublat capacitatea de producţie în fiecare dintre ultimii ani şi vom continua să o dublăm pentru a ne asigura că furnizăm Model 3 la timp. Avem o fabrică în California care este suficient de mare pentru o producţie de 500.000 de unităţi pe an, dar vrem o fabrică suplimentară. Aceasta ar putea fi în China", a declarat Jon McNeill, preşedintele de vânzări al Tesla.
O astfel de fabrică suplimentară va fi însă utilizată şi pentru producţia unui al patrulea model în gama constructorului american. CEO-ul Elon Musk a confirmat că intenţia să este de a lansa în viitor un nou model care să fie mai ieftin decât Model 3, care în Statele Unite va costa 35.000 de dolari. În opinia sa, un astfel de model va face ca "aproape oricine" să-şi poată cumpăra o maşină electrică.
"Sunt entuziasmat să fiu capabil să produc o maşină pe care să şi-o permită aproape oricine. În viitor vor fi maşini şi mai accesibile. Cu a patra generaţie şi cu maşini mici vom fi în sfârşit în poziţia în care aproape oricine îşi va permite o maşină", a explicat Musk.
Până atunci, Tesla are alte probleme de rezolvat, pe lângă producţia lui Model 3. Costurile de reparaţii pentru unităţile Model S şi Model X aflate în garanţie sunt de circa două ori mai mari decât în cazul constructorilor tradiţionali. Astfel, Tesla cheltuie în medie 918 euro pentru reparaţia unei maşini, în timp ce Ford are cheltuieli de 380 de euro, iar GM de numai 350 de euro pe unitate. În schimb, Daimler cheltuie 850 de euro pentru reparaţiile unei maşini aflate în garanţie, aproape de nivelul înregistrat de Tesla.
Via Electrek, HybridCars, LeftlaneNews
Un interior mai ieftin decat Model 3? Exista asa ceva?