Un accident dintre un Volvo XC70 și un Fiat Seicento demonstrează cel mai bine de a ce a primit modelul italian doar o stea și jumătate la EuroNCAP

Publicat joi, 28.04.2016 11:31 de Bogdan Mirică

EuroNCAP i-a acordat lui Fiat Seicento doar o stea și jumătate în anul 2000. Accidentul următor demonstrează de ce a primit modelul italian un asemenea punctaj.

În urmă cu 16 ani, în anul 2000 mai exact, EuroNCAP a izbit de barierele sale modelul italian Fiat Seicento, o mașină destul de populară la acea vreme pe Bătrânul Continent.

Rezultatele testelor de siguranță au fost dezastruoase, iar organismul european i-a acordat peninsularului doar o stea și jumătate pentru nivelul de protecție oferit. Structura caroseriei s-a deformat îngrijorător, iar riscul de rănire pentru capul și genunchii pasagerilor adulți a fost critic.

Fiat nu a revizuit nivelul de siguranță oferit de Seicento, însă pericolul a rămas. O dovedește un clip recent, care ne arată rezultatul unui impact al modelului Seicento cu un Volvo XC70. Se pare că șoferul crossover-ului suedez a frânat pentru a evita un obstacol, iar cel de la volanul lui Seicento nu a mai avut timp să oprească.

Imaginile vorbesc de la sine despre diferențele majore între cele două mașini la capitolul siguranță. Din fericire, pasagerii lui Seicento au scăpat teferi în urma accidentului.

  • roco, joi, 28.04.2016 11:50

    Din cate stiu eu, partea din spate la autovehicule este gandita sa se deformeze cat mai putin.

  • :)), joi, 28.04.2016 12:31

    Stii prost ! Exista zone cu deformare programata si in spate. Depinde de gravitatea impactului. Adevarul e ca la mintea ta, un Fiat Seicento, care pastreaza multe dintr-o masina conceputa in 1991, e mult mai sigura decat un Volvo XC70.

  • Sam93, joi, 28.04.2016 13:42

    Fiat Seicento are rigiditatea structurala a mamaligii amestecate cu lapte. Uitati-va la crash testul Euroncap la 64 de km/h si va ingroziti. Se face praf complet. Pasagerii sunt striviti ca niste insecte. Si asta simuland un impact cu o masina cu greutate identica. Daca simulezi impactul cu o masina mai grea si mai rigida, sansele de supravietuire sunt nule. Masina din imagine nu cred ca avea mai mult de 30-40 km/h. Bineinteles ca se face praf cand se loveste de un Volvo rigid de mai 2 tone. Totusi, daca o compari cu Fiat 500, progrese facute in domeniul sigurantei mai imense.

  • @@, joi, 28.04.2016 13:58

    Fiat inca mai fabrica masini de acum 25 de ani ?!!!!!!!!!!!

  • @@@, joi, 28.04.2016 15:38

    Da bai @@, fix asta galbena tocmai iesise de pe portile fabricii alaltaieri! Acum e chiar ultima varianta de facelift.

  • roco, joi, 28.04.2016 16:15

    @:)) bai zambaretule(madalescu) n-am zis ca partea din spate nu e gandita sa fie deformabila.In raport cu partea frontala, spatele e gandit sa se deformeze mai putin.Zic asta pt ca am fost martorul unui accident asemanator cu cel din articol dintre 2 Daewoo Cielo, iar rezultatul a fost aproximativ acelasi.

  • Sergiu.Andrei, joi, 28.04.2016 17:25

    Nimic interesant. Aceeasi dauna ar fi avut cam orice masina de la oricare producator fie ea si cu 5 stele EuroNCap. Si acum am sa va arat un accident asemanator cu un Logan vs Skoda Octavia. Accidentul s-a intamplat o viteza destul de mica nici 20 km/h . Capota Skodei era ''triunghi'' la fel ca si Fiatul, pe cand Loganul nu avea nimic . Dati clipul de la min 1:55 . https://www.youtube.com/watch?v=eOG679SN-_I @roco. Macar tu ai inteles . Altii nu prea. Poate vor arunca o privire si ei in clip pt a vedea ca nici un Logan nu are de suferit la un asa impact.

  • marius, joi, 28.04.2016 17:31

    hahhahahahahahhha,ciocolata s-a facut ,italieni cu masiniile lor

  • @roco, joi, 28.04.2016 18:21

    De ce prostilor carora nu le convine o chestie gasesc argument pe madalescu? De unde argument?! E o noua moda la ciutanime? Prostii ar trebui sa stie ca atunci cand se franeaza, botul masinii coboara, pe cand partea din spate e prin definitie mai ridicata. Impactul la inaltimi diferite, capota care-i cel mai mare element si cea mai expusa, toate creaza iluzia partea din spate e ca o nuca. O iluzie, exact.

  • lorinczi.thomas, joi, 28.04.2016 20:42

    bara poate sa fie intacta, dar pe dedesubt sa fie vraiste

  • Sergiu.Andrei, joi, 28.04.2016 23:02

    @lorinczi.thomas, ca bine zici. De multe ori se indoaie pe dedesubt. Se poate vedea asta daca deschizi haionul si te uiti la roata de rezerva .

  • roco, vineri, 29.04.2016 00:03

    @@roco accidentul de care ziceam eu, dintre 2 Cielo a fost la 20-25km/h si a fost fara franare de catre cel din spate.Deci ce zici tu de franare, nu s-a regasit in cazul asta.Asa ca m-ai incearca madalescu, sau cine ai mai fi.Faptul ca jignesti persoane care au o alta gandire fata de a ta, spune multe despre nivelul tau de inteligenta.

  • Paul, vineri, 29.04.2016 10:16

    Nu ne pasa de exemplul tau singular baiatule. Sunt 1000 de variabile. Cel de la 18:21, are dreptate.

  • Calingura, marţi, 03.05.2016 12:08

    Eu am lovit pe unul in spate. La 20-30 la ora maxim. Masina mea inca este zombi, a lui doar o zgarietura desi era mult mai veche si mai slab cotata. Nu m-am uitat la a lui, dar tin minte ca la Corolla, erau niste fieratanii solide la doar 10 m de bara de protectie. Pe cand in fata nu prea sunt. Fata trebuie sa absoarba bine socurile pentru ca poti lovi pietoni sau pentru ca poti avea accidente frontale la viteza mare. Cred ca daca Volvo lovea un Logan patea fix la fel.