Tesla vrea să construiască 4 milioane de mașini electrice accesibile pe an până în 2030
Potrivit unor informații apărute în presă, Tesla are un plan ambițios de a produce 4 milione de mașini electrice accesibile pe an până la sfârșitul deceniului. În viitor, constructorul american va lansa un nou model compact, care va costa în jur de 25.000 de euro.
Unul dintre furnizorii apropiați ai mărcii Tesla a dezvăluit planurile constructorului american cu privire la nivelul său de producție până la începutul deceniului viitor. Astfel, compania deținută de Elon Musk ar avea în plan să construiască nu mai puțin de 4 milioane de mașini electrice accesibile în fiecare an până în 2030.
De mai mult timp, se zvonește că Tesla urmează să lanseze un nou model cu zero emisii, care să fie cel mai ieftin din gamă. Acesta ar urma să fie botezat Model 2, iar Elon Musk spune despre acesta că va avea un preț de aproximativ 25.000 de euro. Deocamdată, nu se știe exact când va fi prezentat noul model.
În orice caz, ambițiile celor de la Tesla nu se vor rezuma doar la mașinile accesibile. Potrivit surselor apropiate de producător, Tesla vrea să producă, în total, 20 de milioane de mașini pe an până în 2030. Cu alte cuvinte, marca americană își va mări capacitatea de producție de 10 ori față de nivelul din prezent. Acest lucru va putea fi posibil datorită noilor uzine Tesla din Germania, Mexic și China. Mai târziu în acest an ar trebui să vedem și debutul producției lui Cybertruck.
via Carscoops
-
Banditos, miercuri, 05.04.2023 16:56
Niciun tdi-st hard core nu va conduce vreodata o Tesla. Chiar si diesel fiind. E o chestiune de principiu si de orgoliu. Se stie! Sa fie vazut la volanul unei Tesla de "prietenii cu care mergea el la mare sa bea o bere la terasa"??? Niciodata!
-
@papagali electrici, miercuri, 05.04.2023 19:37
Iar tesla vrea... în viitor... deci unde e greșeala celor care au răbdare? Ratează spring de 44 cai la preț de 7 cazane? Zoe la preț de Tesla Model 3? Preț întreg la Tesla? P.S. Ce-i complet greșit cu voi?
-
Mike, joi, 06.04.2023 07:08
Tesla a produs 1,36 milioane maşini în 2022. Doreşte să atingă 2 milioane anul acesta, apoi până în 2030 inclusiv - media pe fiecare an să fie 4 milioane. Posibil ca în 2030 să ajungă la 6 milioane. Ambiţios dar nu imposibil.
-
Dutz, joi, 06.04.2023 07:36
Nu am nici o problema sa recunosc realizările Tesla… exista, produc, au clienti care sunt multumiți (câți or fi, dar sunt)… totul ok. Pe de alta parte afirmația sau planul cu cele 20 mil/an mi se pare din filme SF. Cele mai mari uzine auto, produc in jur de 500.000 unități/an, iar logistica pentru asemenea monștrii este incredibila, la fel resursele umane calificate sa susțină așa ceva. Ca cei de la Tesla sa producă cele 20 mil/an, mai au nevoie de doar 36 de uzine (cea din Mexic este doar pe hârtie), si asta in doar 7 ani. Este nevoie de minim 3 ani pentru o Giga Factory sa ajungă de la proiect la capacitatea planificata, dar poate dura 4 sau 5. Ori Musk știe ceva ce majoritate nu știm (posibil) ori este “all in” si joaca la cacealma (cel mai probabil). O data declarat așa ceva (deșii nu este clar dacă a spus sau nu el așa ceva), începe numărătoare inversa si Power Point-urile trebuie transformate in realitate. Dacă se reușește așa ceva (deși nu doar că mă îndoiesc, sunt convins ca este nerealist), va fi cea mai mare realizare din industria auto… ever!!! Ar însemna “eliminarea” multor producător deja existenți, care au fabrici, rețele de distribuție, furnizori, clienti șamd. O fi Musk rapid si ingenios, dar nu o sa stea nimeni sa se uite la el… serios acuma… cum sa scrii așa ceva???
-
Mike, joi, 06.04.2023 08:12
@Dutz... ai calculat total greşit. Sunt 4 milioane pe an. Pe fiecare an. Dacă în 2022 Tesla a produs 1,36 milioane, anul ăsta hai să zicem face 1,7 milioane... a făcut în medie 1,5 milioane... pentru următorii ani ajunge sigur la 2-3 milioane pe an. Ceea ce pare sigur, 3 milioane ÎN MEDIE pe an până în 2030 este fezabil, sigur aș zice, 4 milioane cam optimist... Dar nu scrie nicăieri că sunt 20 milioane pe an. Toyota produce 10 milioane pe an.... de unde ai scos 20 de milioane?
Dutz, joi, 06.04.2023 15:34Tesla vrea să producă, în total, 20 de milioane de mașini pe an până în 2030. Cu alte cuvinte, marca americană își va mări capacitatea de producție de 10 ori față de nivelul din prezent….. Ce am calculat greșit?
Dutz, vineri, 07.04.2023 00:31Deci, Mike… ai reușit sa citești si sa identifici “calculat total greșit”?
-
Flu flu, joi, 06.04.2023 09:04
Elon se joacă iar cu prețul acțiunilor. Băjeții cu $ și-o iau în barbă grav zilele astea de la BRICS și OPEC, așa că de ce să nu profite și el puțin, deturnând câteva miliarde în acțiunile lui?
-
oricine, joi, 06.04.2023 09:46
Sper să reușească. Decât Spring care mă strânge la umeri și la preț (pentru cine a uitat Dongfeng-ul e 9500 dolari) prefer un produs din vârful tehnologiei. Și sunt amuzanți negativiștii ăștia care nu pricep cum alții ieftinesc când alții au dublat prețurile reale. Mai pe românește, niște târtani.
-
Kap, joi, 06.04.2023 10:41
Ambițiile legislative ale UE sunt motivul principal al diferenței dintre Dongfeng și Spring. Și (dacă!) o să ieftinească, o vor face toți, nu numai Tesla, doar atunci când vor dispărea motivele de scumpire, mai ales pomana exagerată pentru electrice cu baterie. Și până să vorbim de volume, Tesla trebuie să reușească să vândă o mașină accesibilă punct, că la 45.000 e departe de așa ceva.
-
@dumber electric, joi, 06.04.2023 17:16
"Tesla vrea să producă, în total, 20 de milioane de mașini pe an până în 2030." Interpretarea textului folosind creierul unui idiot: "Posibil ca în 2030 să ajungă la 6 milioane. ... Dar nu scrie nicăieri că sunt 20 milioane pe an."
Dutz, joi, 06.04.2023 18:24Posibil sa nu vedem același text? Copiez din nou…. Tesla vrea să producă, în total, 20 de milioane de mașini pe an până în 2030. Cu alte cuvinte, marca americană își va mări capacitatea de producție de 10 ori față de nivelul din prezent. Oare ce nu-i clar????
-
Dutz, joi, 06.04.2023 18:32
Apropo… După ce au scăzut prețurile cu 20%, in primul Q1 2023 fata Q4 2022 au creștere de 4,5%… de la 405 K la 423 K. De menționat ca si la final de 2022 au fost reduceri pe unele piețe. Ca sa ajungă la 20 mil pe an trebuie sa crească de 11,8 ori… un fleac!!!!
-
Mike, vineri, 07.04.2023 16:10
Degeaba, cine nu vrea, nu vrea.... Îţi lipseşte cel mai elementar simţ de echilibru. Dacă grupul Toyota cu totul ajunge la 10 milioane de maşini pe an, grupul VAG tot aşa spre 10 milioane pe an..... de unde scoţi tu Tesla 20 milioane pe an !!???!?! O fi o eroare gramaticală, dar ideea este evidentă ! Dacă nici explicată, refuzi să o înțelegi deşi e în faţa ta şi ca lumina zilei.... ce să mai zicem... Nu avem ce să mai zicem... Mda
Citeste si
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 15 noiembriePrimele imagini cu viitorul GT electric Jaguar: autonomie de circa 700 kmConstructorul britanic de automobile a publicat primele imagini cu viitorul său GT cu zero emisii. Conceptul ar urma să debuteze la începutul lunii decembrie, iar modelul de serie va fi prezentat în 2025. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | vineri, 8 noiembrieNoul Mercedes-Benz CLA electric stabilește un nou record: peste 3700 km parcurși în 24 de oreNoua generație Mercedes-Benz CLA a stabilit un nou record pentru mașinile electrice. Un prototip al viitorului model de serie a reușit să parcurgă peste 3700 de kilometri în doar o singură zi. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | joi, 31 octombrieSuzuki: primul model electric va fi dezvoltat împreună cu ToyotaPrimul model electric Suzuki va fi dezvoltat împreună cu Toyota, au dezvăluit oficial cele două mărci japoneze. Viitorul model va fi lansat în 2025, iar producția va avea loc în India. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | miercuri, 30 octombrieViitoarele modele electrice Porsche ar putea primi și motorizări termicePorsche nu vrea să renunțe la motoarele termice nici în deceniul următor. Constructorul german a dezvăluit că chiar și modelele concepute pentru a fi exclusiv electrice ar putea primi motorizări termice în viitor. Citeste tot
-
MASINI ELECTRICE SI HIBRIDE | luni, 28 octombrieChinezii de la CATL prezintă o baterie pentru mașinile hibride PHEV: autonomie electrică de 400 kmCompania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii de mașini electrice din lume, a prezentat o nouă baterie pentru mașinile hibride plug-in. Aceasta are în compoziție litiu și sodiu și promite să ofere o autonomie electrică de 400 de kilometri. Citeste tot
Daca nu trece p-e tdi tezla da faliment garanta-t!