Teste Euro NCAP: 5 stele pentru modele chinezești și Lucid Air, 4 stele pentru Peugeot 408 și Ford Puma

Publicat miercuri, 07.12.2022 17:01 de Alexandru Monenciu

Specialiștii Euro NCAP au publicat rezultatele ultimei sesiuni de teste din 2022. Numai 3 din cele 14 modele testate nu au reușit să ia acasă punctajul maxim de 5 stele, printre ele numărându-se și Peugeot 408.

Belgienii de la Euro NCAP încheie în forță anul 2022. În ultima sesiune de teste, organizația independentă a testat în total 14 modele, inclusiv câteva electrice și câteva venite de la producători chinezești sau americani.

Toate modelele au reușit să ia punctajul maxim de 5 stele, la testele de siguranță, cu 3 excepții. Printre acestea din urmă se numără și Peugeot 408.

CHERY OMODA5

Lista cu mașini testate de Euro NCAP, în ultima sesiune din 2022, debutează cu SUV-ul chinzesc Chery Omoda5. Acesta a primit punctajul maxim de 5 stele și s-a descurcat după cum urmează: 87% protecție pentru adulți, 87% protecție pentru copii, 68% protecție pentru pietoni și bicicliști, 88% sisteme de siguranță.

FORD PUMA

Modelul produs la Craiova a fost retestat de Euro NCAP, dar a fost nevoit să se mulțumească doar cu 4 stele la testele de siguranță. Ford Puma a primit 75% pentru protecția adulților, 84% pentru protecția copiilor, 70% pentru protecția pietonilor și bicicliștilor, iar 69% au primit sistemele de siguranță.

FORD RANGER

Celălalt model de la Ford, testat de Euro NCAP, s-a descurcat mai bine. Ranger a primit punctajul maxim de 5 stele, procentajele obținute pentru fiecare categorie în parte fiind următoarele: 84% protecție adulți, 90% protecție copii, 74% protecție pietoni și bicicliști, 84% sisteme de siguranță.

LAND ROVER DISCOVERY SPORT

Și SUV-ul britanic a fost declarat apt, din punct de vedere al siguranței, de către Euro NCAP. Cele 5 stele ale lui Land Rover Discovery Sport se traduc în felul următor: 84% protecție adulți, 89% protecție copii, 71% protecție pietoni și bicicliști, 85% sisteme de siguranță.

LEXUS RX

Tot 5 stele a primit și Lexus RX. Protecția pentru adulți a fost evaluată cu 90%, protecția copiilor cu 87%, protecția pietonilor și bicicliștilor cu 89%, iar sistemele de siguranță au primit 91%.

LUCID AIR

Modelul cu zero emisii american, cu performanțe de hypercar, a fost notat cu 5 stele de Euro NCAP. 90% a primit protecția adulților, 91% protecția copiilor, 78% protecția pietonilor și bicicliștilor, iar sistemele de siguranță au fost notate cu 84%.

MAXUS MIFA 9

Un alt model chinezesc, testat de Euro NCAP, este Maxus Mifa 9. Punctajul său de 5 stele vine tradus cam așa: 93% protecție adulți, 89% protecție copii, 73% protecție pietoni și bicicliști și 83% sisteme de siguranță.

MERCEDES-BENZ GLC

5 stele, un punctaj demn de un model produs de o marcă premium, a primit și Mercedes-Benz GLC. Procentajele obținute pentru fiecare categorie testată arată în felul următor: 92% protecție adulți, 90% protecție copii, 74% protecție pietoni și bicicliști, 84% sisteme de siguranță.

MG 4 ELECTRIC

Modelul cu zero emisii MG 4 a primit punctaj maxim, după ce a fost notat cu 83% pentru protecția adulților, cu 80% protecția oferită copiilor, 75% a primit protecția oferită pietonilor și bicicliștilor, iar cu 78% au fost notate sistemele de siguranță.

PEUGEOT 408

Aflat la prima participare, Peugeot 408 a obținut 4 stele la testele de siguranță. Însă, trebuie menționat că punctajul se bazează în mare parte pe cel al fratelui mai mic 308. Modelul francez are următoarele punctaje individuale: 76% protecție adulți, 84% protecție copii, 78% protecție pietoni și bicicliști, 65% sisteme de siguranță.

VOLKSWAGEN AMAROK

În urma testelor Euro NCAP, Volkswagen Amarok este o mașină de 5 stele: 84% protecție adulți, 90% protecție copii, 74% protecție pietoni și bicicliști, 84% sisteme de siguranță.

VW ID.BUZZ

Electricul Volkswagen ID. Buzz a fost vâlvă încă de la debut. La testele de siguranță, modelul german s-a ridicat la nivelul așteptărilor, fiind recompensat cu 5 stele Euro NCAP: 92% protecție adulți 87% protecție copii, 60% protecție pietoni și bicicliști, 90% sisteme de siguranță.

VOLKSWAGEN TOURAN

Și Volkswagen Touran a fost retestat de Euro NCAP, dar, la fel ca Ford Puma, a primit 4 stele. Punctajele individuale arată cam așa: 77% protecție adulți, 81% protecție copii, 62% protecție pietoni și bicicliști, 66% sisteme de siguranță.

SKODA OCTAVIA

Ultima mașină testată, dar cu siguranță nu cea din urmă, este Skoda Octavia. Modelul producătorului din Mlada Boleslav a primit 5 stele, care se traduc în felul următor: 86% protecție adulți, 84% protecție copii, 68% protecție pietoni și bicicliști, 81% sisteme de siguranță.

  • nume, miercuri, 07.12.2022 17:40

    Noul Peugeot 408, doar patru stele? Pai nu zicea Mirica, acum cateva zile, ca "acesta folosește o platformă deja populară în Grupul PSA, evaluată cu 5 stele în cadrul altor teste de impact"? Sau au schimbat aia de la Euro NCAP, special pentru aceasta sesiune, modul in care acorda stelele?

  • 408, miercuri, 07.12.2022 19:11

    Pai nu se vede clar ca ala nu e 408? E un 308 SW si mai si scrie pe ecran ca ratingul a fost stabilit pe baza testarii acestui 308 candva anul asta. Pai unde e "prima participare a lui 408" la euroncap? Ce 'D-zeu', nu mai stim nici sa recunoastem masinile din vedere? Ce are scula cu prefectura si platforma cu structura? Sa.mi arate un 408 in actiune si apoi sa.i dea note. Nicio masina nu se comporta la impact ca alta diferita, chiar daca împart platforma.

  • idic, miercuri, 07.12.2022 21:45

    Pt 408 aveti citroen c5x care a scos 82%, DS-urile sunt constant pe la 85%, deci, ghinion psa. Ford Puma cu 75% concureaza direct Sandero.

  • r, joi, 08.12.2022 09:04

    Dacă mașinile testate sunt cele de stradă (am oarecare dubii ) ar rezulta că chinezii au trecut din faza de copiere în faza de leaderi (cu largul ajutor al imperialiștilor mari prieteni cu comuniștii). Chinezoiaca Maxus Mifa 9 are 93% protecție față de Mercedes GLC cu 90 % protecție adulți. Orice progres este benefic omenirii dar parcă a venit prea repede și dă cu vaporul în cap la 110 de ani de experiență în domeniul auto ca să pară și real. Cât despre testarea unei mașini și raportarea de stele la alta văd că devine regulă (probabil pentru membrii necotizanți). Dacia Joker a primit stelele de la Sandero deși este cu o jumătate de mașină în plus și nu a făcut nimeni scandal.

  • @r, joi, 08.12.2022 11:42

    Da, am observat si eu ca in ultima vreme masinile chinezesti iau 5 stele pe banda rulanta, in timp de marci precum VW, Peugeot, Ford, Fiat sau Dacia iau 3-4 stele, uneori si pe alea la limita, daca ne uitam si la punctajele pe capitole de testare. A disparut se pare si ultima urma de indoiala cu privire la siguranta pe care o ofera chinezii, iar asta ar trebui sa bage in sperieti firmele vechi, asta daca mai vor sa continue cu businessul. Da cu vaporul in cap dar inexplicabil nu este, daca ne gandim la forta chinezilor nu doar in materie de munca bruta, dar si in privinta capacitatii lor intelectuale. Au deja institutii foarte bune de invatamant superior care scot an de an zeci de mii de ingineri capabili, asa ca proiectarea pentru un automobil a unei zone deformabile care sa absoarba energia unui impact probabil ca deja este floare la ureche pentru ei. La olimpiadele internationale de mate-info chinezii sunt primii, deci creiere au destule (bine, au si baza uriasa de selectie). Nu mai zic de know-how-ul tehnologic pe care l-au tot fur... absorbit mai pe fata mai prin dos de la firmele occidentale care au mers in China pt productie si care, conform legii, pentru a exista si opera acolo, trebuie sa se asocieze cu o firma chineza, adica cu insusi statul chinez in ultima instanta. La intrebarea daca mi-as lua o masina chinezeasca, nu as sti deocamdata sa dau un raspuns clar. Sunt foarte tentante, iar eventualele retineri ar fi, in strict cazul meu, mai degraba de ordin moral/etic, pentru ca tehnic sunt deja unde trebuie. Nu cred ca am deocamdata suficient egoism in mine (foarte multi altii au, ca mno, asa functioneaza economia adevarata in care banii nu au miros) incat, in eventualitatea in care mi-as lua o chinezeasca, sa nu simt o urma de vinovatie sau tradare sau contributie cu buna stiinta la bunastarea unui regim care tine de putere calcand pe suferinta multor oameni, desi pentru chinezii de rand si cultura lor sociala, tipica musuroiului de furnici, am o oarecare simpatie. Ar fi un sentiment de vinovatie mai mare oricum decat cel pe care il resimt stiind ca am smartphone chinezesc nu doar ca productie, ci ca tot: conceptie, productie, brand, si care culmea merge impecabil si de care sunt foarte multumit. Dar bine, astea sunt framantari personale, nu cred ca intereseaza pe cineva, cel mult poate mai sunt si altii care isi pun astfel de probleme.