Top 10: Valoarea Brandurilor Auto

Publicat vineri, 10.08.2007 17:19 de Robert Gherghe

Automarket va prezinta topul zece al valorii marcilor auto. Topul este extras dintr-un clasament general de 100 marci.

Compania de audit Interbrand impreuna cu revista americana BusinessWeek au realizat topul brandurilor pentru anul 2007. Studiul ia in vedere valoarea de brand a marilor companii de pe glob. Astfel , in topul valorii de brand se gaseste Coca-Cola cu o valoare de peste 65 miliarde de dolari, fiind urmata, la o distanta considerabila, de Microsoft si IBM.

Lasand la o parte topul 100 realizat in acest studiu, ne vom concentra asupra pozitiei producatorilor auto in acest clasament. Trebuie sa mentionam de la inceput ca in topul 100 intocmit de Interbrand se gasesc 11 branduri auto, ceea ce consemneaza o cota destul de mare pentru o industrie in sine.

Mentionam ca acest studiu face o analiza si asupra celor mai bune evolutii, in ceea ce priveste valoarea fiecarui brand in parte. Cel mai de succes brand, la capitolul evolutie in 2007, este Google, care a crescut cu 44%. Dintre producatorii auto, cea mai semnificativa crestere a inregistrat-o Toyota cu 15%, dar cea mai mare a fost consemnata la Audi cu 17%.

Spunem ca Toyota a inregistrat cea mai semnificativa crestere pentru ca se afla in primii 10, pe pozitia a 6-a, si pentru ca este primul dintre producatorii auto. Astfel, primul producator auto la nivel mondial, se gaseste si in fruntea listei ca valoare de brand, suma la care este estimata ajungand la 32 de miliarde de dolari. Diferenta fata de locul doi, dintre brandurile auto, este importanta. Mercedes ocupa locul 10 la general si locul 2 printre marcile auto cu o valoare de brand de 23 de miliarde de dolari.

Studiul a consemnat o crestere importanta pentru cei de la BMW. Bavarezii au fost prezentati ca un exemplu pentru succesul valorii de brand, reusind sa-si mentina trendul ascendent. Japonezii revin in clasamentul marcilor auto cu Honda, pozitionata pe locul 19 la general. Daca BMW are o valoare de brand de 21 de miliade de dolari si Honda o valoare de brand de 19 miliarde de dolari, urmatoarea marca din clasamentul auto, Ford abia ajunge in 2007 la o valoare de 8 miliarde de dolari. Observam ca intre locul 4 si 5 exista o prapastie considerabila.

Dintre marcile auto aflate in top 100, Ford este singura care a intregistrat o scadere semnificativa, de circa 19 procente, fiind expusa ca exemplu negativ in ceea ce priveste eforturile pentru imbunatirea valorii de brand. Urmatoarele locuri in clasamentul auto sunt ocupate de VW si Audi, cu cate 6,5 respectiv 4,8 miliarde, valoare de brand. In mod surprinzator, coreeenii de la Hyundai ocupa un onorabil loc 8 in clasamentul auto si un loc 72 la general cu o valoare de brand de 4,4 miliarde dolari. Hyundai este urmata la general indeaproape de Porsche. Top 10 auto este incheiat de Lexus, divizia de lux de la Toyota, care ocupa locul 91 la general si prezinta o valoare de 3,3 miliarde de dolari.

In top 100 al marcilor se mai gaseste un producator auto. Este vorba despre Nissan, care se afla in picaj si care ocupa locul 98 la general.

In ceea ce priveste brandurile auto, observam din acest top ca marcile germane si cele nipone domina, intr-o pondere relativ egala. Singura marca americana este Ford, care se afla intr-o decadere imensa, la capitolul valoare de brand. Studiul ne arata ca cel putin la valoare de marca germanii si asiaticii domina lumea auto mondiala.

                                       Va prezentam un tabel cu  Topul 10 al valorii brandurilor auto! 

NR. Marca Loc general Valoare   Crestere
 1.Toyota
6
32 miliarde $+15%
2.
Mercedes
10
23 miliarde $+8%
3.
BMW
13
21 miliarde $+10%
4.
Honda
19
18 miliarde $+10%
5.
Ford
41
8 miliarde $-19%
6.
VW
54
6.5 miliarde $+8%
7.
Audi
68
4,8 miliarde $+17%
8.
Hyundai
72
4.4 miliarde $+9%
9.
Porsche
75
4.2 miliarde $+8%
10.
Lexus
91
3.3 miliarde $+9%

 

  • Zoho, sâmbătă, 11.08.2007 04:14
    Ford

    Pai ce valoare de brand mai poate avea Ford daca politica lor este de a vinde marcile de lux si a investi la Craiova? E normal sa dispara dintre greii mondiali. In timp se vor apropia ca imagine de Renault. Pentru restul celor din top, tot respectul chiar daca Hyundai nu se numara chiar printre preferatii mei. P.S.: Oare sa fie si cei de la Ford implicati in povestea taxei de prima inmatriculare despre care nu se mai aude nimic?!?

  • asmaticu, sâmbătă, 11.08.2007 04:27
    more comments?

    pai toate topurile se fac pe bani,3 marci VW, 2 Toyota

  • MORE COMMENTS?, sâmbătă, 11.08.2007 08:32
    EU

    PT."de asmticu" ....CARE 3 MARCI VW????

  • Sebi, sâmbătă, 11.08.2007 09:11
    cele 3 marci

    Cele 3 marci is VW AUDI si PORSCHE

  • andreivoicu, sâmbătă, 11.08.2007 09:20
    marci VW

    VW are, VW, audi, skoda, seat, bugati si lamborghini dar nu porsche. dimpotriva, porsche are o parte importanta din VW.oricum, topul se refera la fiecare marca in parte, nu la valoare de piata a grupului

  • shm, sâmbătă, 11.08.2007 10:23
    lamborghini

    lamborghini apartine mai nou de audi...

  • POTYI, sâmbătă, 11.08.2007 10:26
    despre top 10

    este eroare in informatie,dar nu ma refer la redatia AUTOMARKETdar,daca apare in top 10 Hyundai,atunci unde este Opel,Peugeot,Skoda,etc.aici e vorba de politica comertului,de a promova si alte firme pe piata auto,deci e vorba numai de bani,pacat.

  • Vlad, sâmbătă, 11.08.2007 11:58
    Pt POTYI

    Hyundai a vandut in prostie...si a trecut acel prag de $$$$....are o piata mult mai mare Hyundai decat Opel,Peugeot si Skoda....acesta este motivul....piata romaneasca desi una foarte buna nu se poate compara cu alte piete....daca vezi multe Skoda prin oras sau Opel-uri nu inseamna ca se vand in aceeasi masura si in alte parti...

  • themadman, sâmbătă, 11.08.2007 13:10
    :)

    ma bucur pentru astia de la hyundai ca reusesc sa-i prosteasca pe straini cu plasticele lor ambulante. :))

  • jazzboy, sâmbătă, 11.08.2007 13:35
    TOYOOOOOTAAAAAA

    foarte tare..e o mashina care te tine toata viatza, daca nu traiesti mult... pana la urma ce are audi si nu are toyota nu?... si la mai mare....

  • cgc, sâmbătă, 11.08.2007 13:58
    The best 100 global brands 2007

    Pt cei care vor sa vada clasamentul complet. pot accesa http://www.interbrand.com/surveys.asp. Probabil ca sunt branduri care nu apar si asta din mai multe motive si nu neaarat ca brandul in sine nu valoarea atat incat sa intre in top. Unul din criteriile esentiale este ca brandul sa fie prezent (sa vanda) pe toate continntele. Astfel Renault, Peugeot etc (astea mi0au venit in minte) deoarece nu vand in America, de ex, nu pot fi prezente. O alta cerinta este ca valoarea brandului sa depaseasca 1 miliard de euro. Pt cei care urmaresc acest clasament, printre care ma numar, stiu ca Audi sunt in crestere puternica inca din 2005. Toyota la fel. Mercedes este insfarsit in crestere dupa 3 ani de stagnare si scadere. BMW in crestere sustinta, iar Ford intr-o scadere dezastruoasa pt ei.

  • primus, sâmbătă, 11.08.2007 14:03
    clasament rezonabil

    E drept, Hyundai apare un pic surprinzator in top, dar nu e vorba aici de calitatea masinilor, ci de... faima care si-au facut-o. Pesemne or fi convins publicul cumva de valoreaza atat de mult brandul lor. Pentru cine nu a inteles inca, atat ar costa vinzarea numelui (in principiu, pentru a fi folosit tot pentru a produce masini). Skoda n-are cum sa valoreze mult, fiindca pana nu demult a fost produsa pentru o piata mica, Peugeot, Renault si Opel n-au convins indeajuns de mult de-a lungul timpului. In schimb, daca cineva ar cumpara dreptul de folosire al numelui VW Golf sau Honda Civic Type R, chiar daca ar scoate o prastie pe piata, in prima faza ar obtine urechi ciulite si ochi holbati. Asta inseamna brand valoros ;)

  • VWFan, sâmbătă, 11.08.2007 15:08
    Pt Zoho

    Taxa de prima inmatriculare va fi recalculata in Septembrie si va intra noua grila ( necalculata ) in vigoare dupa 6 luni de la aprobare.

  • KhaosQ, sâmbătă, 11.08.2007 15:23

    Dacia noastra pe ce loc e?

  • ghita, sâmbătă, 11.08.2007 15:34
    loool

    daca voi puneti opel inaintea lui hyundai atunci sunteti la pamant. normal ca e mai tare hyundai decat cacatul ala de opel

  • Zoho, sâmbătă, 11.08.2007 17:22
    pt VWFan

    Cunosti mai multe detalii despre taxa (eventual un link la un articol serios)? Personal cred ca vor sa amane aprobarea viitoarei grile de calcul pana dupa 1 ianuarie 2007 pentru a intra in vigoare la 1 ian 2008. M-am saturat de minciunile lor; sunt mai parsivi decat tiganii. Invetitia Ford la Craiova a marit serios miza. Ford nu ar investi aici daca ar exista riscul real ca taxa sa fie scoasa si vanzarile de masini noi sa scada dramatic. Sper spre binele nostru sa n-am dreptate.

  • Zoho, sâmbătă, 11.08.2007 17:26
    corectie

    In comenntariul de mai sus era vorba de 1 ian 2008 si de 1 ian 2009. Nu mai pot edita, scuze de greseala.

  • Iuliii, sâmbătă, 11.08.2007 19:17
    Remember

    Totusi, sa nu uitam, k si lexus tine tot de toyota, asa k toti kre sunteti q VW "1.9 tdi din 2002-2004" ciocu mic, si da rusine toyota la toate punctele de vedere, tot asa....

  • Alex, sâmbătă, 11.08.2007 19:51
    brrrrr

    Cele trei marci de cazane germane (nemtesti)

  • adry2486, sâmbătă, 11.08.2007 21:21
    ford no1

    FORD,MERCEDES,ALFA ROMEO;)

  • julian, duminică, 12.08.2007 00:04
    clasament

    mi se pare normal sa fie nemtii in top la virf... este realitatea. din punctul meu de vedere audi este virf, la orice. hyundai isi merita cu prisosinta locul in top. satisfactia clientului in privinta acestei marci este surprinzatoare. personal sunt mai mult decit incintat de raportul calitate pret prezent la aceasta masinuta... sa nu uitam ca dau garantie 7 ani la anumite parti din masina. citi mai sunt pe piata in stare de asa ceva?

  • silviu o, duminică, 12.08.2007 00:15
    masini.....

    care din voi are o masina ca pornese la prima cheie dimineatza si daca da nu aveti de platit rata de 7 ani din programul rabla....toti de aici isi dau cu parerea....un proprietar de masina cand alege o masina dupa 4-5 ani de folosinta a unui vehicul si-o alege in functie de ce vrea de la ea...pesimistii si dushmanoshii sunt degeaba sunt doar dinastia care isi dau cu parerea ...asa ca ...oameni buni ,...va doresc sa aveti o masina buna a voastra la care sa tineti ...si dupaia parerile de specialisti gen"kkt-ul de opel" o sa dispara...care are creier deosebeshte pe carcotasi de restul....

  • Capitanu', duminică, 12.08.2007 09:31
    Carutze, sharete, sau masini?

    FOARTE INTERESANT... Fara sa fiu rautacios si lasand la o parte plasticul pe roti si motorizarile de doi lei ale firmelor si modelelor "consacrate" din Romania, veti descoperi ca exista intr-adevar o MASINA: VOLVO!!!

  • schumacher13, luni, 13.08.2007 00:07
    loc ceneral !!!

    cine e prima la general...? toyota e nr 1 dar la general 6...

  • schumacher13, luni, 13.08.2007 00:10
    scz

    loc general !!!......

  • John, luni, 13.08.2007 11:49
    pt schumaher

    Prima loc este ocupat de Coca-Cola. Scrie la inceputul articolului. Oricum un top de brand-uri nu se refera decat la popularitatea brand-ului la nivel mondial. Nu inseamna ca Opel este mai slab decat Hyundai si nici invers.

  • Neo, luni, 13.08.2007 12:59

    Nu mai comparati masinile firmelor,fratilor.Clasamentul de fata se refera la valoarea brandurilor,nu la cat de bune sunt masinile facute de ei.Ganditi-va doar ce vechime au primele branduri din top.Este normal pt ei sa aiba o valoare atat de mare.Adik sa fim seriosi,cand a aparut Toyota si cand a aparut VW?;).surpriza neplacuta care m-a lovit in moalele capului a fost Ford.Astia trebuie neaparat sa isi modifice politica.In orice caz,sunt multumit de clasament si nici nu m-as fi asteptat sa fie altfel

  • Florin, luni, 13.08.2007 23:38
    Nu uitati - Valoarea unui brand

    Valoarea unui Brand creste o data cu publicitatea (reclama) facuta acelui Brand. E adevarat ca nu reclama este totul dar a construi un brand este un lucru foare greu. Brandul inseamna renumele pe care il are pe piata un produs si nu neaparat calitatea produsului respectiv. Mc Donald's este un brand de renume mondial in top 10 si nu au deloc produse bune. Ba din contra. Valoarea Brandului este data de cat de usor vinzi un produs care poarta respectivul nume si cat de bine este el stantat pe creierul oamenilor ... Nu are legatura cu cata garantie dar sau alte d'astea ... Si sa nu judecam valoarea brandurilor din Europa, pentru ca aici situatia ar fi cu totul alta ... Sa nu uitam ca cea mai mare piata auto din lume este totusi America de nord. Unde daca pronunti nume ca Skoda sau Dacia s-ar putea sa le confunde americanii cu o marca de biscuiti ... E corect topul ... L-am mai citit si in alte reviste.