Topul vanzarilor in Europa
VW, Opel, Ford - aceasta este ordinea marcilor auto cu cele mai bune vanzari in Europa in primul semestru din 2007.
Nu este nicio surpriza pentru nimeni ca Volkswagen se mentine in fruntea producatorilor auto din Europa si dupa cifrele vanzarilor aferente primului semestru al anului 2007.
Conform datelor publicate de Asociatia Producatorilor de Automobile din Europa (ACEA) in primele sase luni ale anului s-au vandut 8.510.288 de unitati noi, cu aproximativ 15 mii mai putin decat in perioada similara a anului trecut.
La nivelul pietelor auto din principale tari europene s-a mentinut trendul inregistrat anul trecut. Astfel, piata italiana a crescut cu 6,5%, iar cea britanica cu 2%. In aceasta perioada alte piete europene importante au inregistrat scaderi.
Astfel, piata franceza a scazut cu 2,6 procente iar cea spaniola cu 1,6 procente. Cea mai mare piata auto din Europa, cea din Germania, a inregistrat o scadere semnificativa, circa 9,2%.
Un trend invers a fost iregistrat in tarile devenite recent noi membre ale Uniunii Europene, unde per total piata auto a crescut cu 14 procente.
Grupul german VW este pe primul loc in topul vanzarilor cu 846.887 unitati vandute in primul semestru. Locul al doilea este ocupat de Opel cu 727.993 de unitati vandute, iar ultima treapta a podiumului este ocupata de Ford cu 702.161 de unitati vandute.
Intr-un clasament al grupurilor auto care comercializeaza modele ale mai multor marci pe VW Group (VW, Audi, Skoda, Seat, lamborghini, Bugatti) este urmata de PSA Group (Peugeot si Citroen), Ford Europa (Ford, Volvo, Jaguar si Land Rover), GM Group (Opel Chevrolet, Saab , GM), Renault (Renault, Dacia), Fiat Group (Fiat, Lancia, Alfa Romeo), Toyota Group (Toyota, Lexus), DaimlerChrysler (Mercedes, Smart, Chrysler), BMW Group (BMW si Mini).
Clasamentul pe marci privind segementul de piata detinut:
1.Volkswagen – 10%
2.Opel - 9%
3. Renault - 8,2 %
4.Ford – 7,6%
5.Peugeot – 7,2%
6.Fiat – 6%
7.Citroen - 6%
-
mda, luni, 16.07.2007 13:50yeah...
1.Volkswagen 2.Opel masini germane .... shi foarte bune ... bravo lor bafta
-
Alex, luni, 16.07.2007 13:54Ciudat
Cit mai pacaleste si pe cine vw ? Opel e masina GM.
-
Alex, luni, 16.07.2007 14:24
Multumim Danao pentru clarificari. E pacat ca la copy+paste uneori incurcati datele problemei...
-
radu, luni, 16.07.2007 14:27..
vw si opel bune?!
-
u2, luni, 16.07.2007 14:54cota de piata
si cea mai mare crestere? HONDA !
-
Adrian, luni, 16.07.2007 14:56Greseli...greseli
Grupul VW nu include si marca Porsche. Poate ati vrut sa spuneti Bentley, Lamborghini si Bugatti. In rest...articolul este super sec. Parca prezinta vremea. Explicatii dragilor, de ce s-a intamplat acest lucru (de ex. scadere in Germania de 9,2% datorita cresterii valorii TVA, etc.), ca doar de aia sunteti jurnalisti auto!
-
Mircea, luni, 16.07.2007 15:00Asa este
@ Adrian: Imi er scuze in numele lui Robert, care va fi usor depunctat in clasament pentru asta. Absolut corecte observatiile. In schimb, un articol cu cifre de genul asta nu poate fi decat sec. In cel mai bun caz poate fi sec si scurt :) Merci. Te mai astept.
-
PikaChu, luni, 16.07.2007 16:34PT ADRIAN
Poti sa fi sigur ca VW detine Porsche !!!!
-
Dumitru, luni, 16.07.2007 17:02Pentru Pika Chu
O recomandare: ar fi bine sa nu faci afirmatii decat daca esti absolut sigur de ceea ce spui.. Intr-un forum de discutii nu conteaza prea mult - te acoperi de ridicol (cum tocmai ai facut-o), dar poti accepta asta, ca doar esti sub protectia anonimatului. In discutiile cu alte persoane, e bine insa sa tii cont de sfatul de mai sus.
-
emil, luni, 16.07.2007 17:16pt. pika chu
pentru stiinta ta, vw nu detine porsche. s-ar putea ca in curand sa fie chiar invers...
-
AndreiRN, luni, 16.07.2007 19:42Interesant
Deci pe primele 4 lociri sunt doua marci socialiste si doua americane. Interesanta coincidenta. VW vinde in pierdere de ani de zile ca sa supravietuiasca si isi pot permite asta fiind subventionate de guvernul local care este si proprietar majoritar. De cand au pierdut la Curtea Europeana se zbat sa vand mai mult ca in cazul in care sunt cumparati sa primeasca o suma mai mare decat valoarea reala. Masinile Franceze ....... sunt un fel de Loganuri toate.
-
andreizv, luni, 16.07.2007 21:26RE:Interesant
Pentru AndreiRN: chiar sunt interesat ce masini frantuzesti ai condus de spui ca sunt Logan-uri toate. Habar nu ai ce spui...
-
CristiD, luni, 16.07.2007 23:10Robert NU a gresit
Daca va uitati mai bine in clasamentul oficial veti vedea mai bine ca 19% din cota de piata o detine grupul VW pt toate vanzarile, iar marca de automobil VW detine aprox.10%. Omul asta vorbea de vanazarile de Volkswagen, iar voi i le puneti in carca si pe cele de Skoda, audi, Seat.. etc. E valabil si in cazul grupului Fiat. Asa ca nu-l mai depunctati...
-
Adrian, marţi, 17.07.2007 09:22Pt. AndreiRN si pika chu
@Pika chu: VW nu detine Porsche, ci Porsche are cca. 30% din actiunile Concernului VW, ceea ce-i da practic controlul deciziilor. De mai multe actiuni nu au nevoie si vor mai cumpara numai in cazul unei incercari de preluare ostila din partea unui grup de investitii. @AndreiRN: ce spunea Dumitru se aplica si asupra a ceea ce spui tu. Porsche este marca de serie cea mai profitabila din toata industria auto, iar VW in ultimii 3 ani a inceput sa-i calce pe urme. inainte sa vorbesti uita-te la rapoartele lor financiare. iar cu masinile frantuzesti...in general sunt nishte copai, dar sa nu uitam ca Renault participa cu succes in F1 (ceea ce nu se poate spune de Toyota, Honda si pe alocuri chiar BMW), Peugeot si Citroen domina WRC de ani buni, iar ca argument suprem, cea mai impresionanta masina din lume (asa cum au declarat-o nenumarate reviste), desi are tehnologie germana, este produsa de o marca franceza.
-
cris, marţi, 17.07.2007 10:31Pt. Adrian
Imi pare rau sa-ti spun, dar nu are nicio legatura faptul ca peugeot si citroen se descurca in WRC pt ca sunt altele datele problemeiin motorsport. Macar atat puteai sa gandesti si tu inainte sa faci afirmatii. Iar cu privire la art. o propozitie am de spus: "Mitul masinii germane incepe sa apuna."
-
tot eu, marţi, 17.07.2007 13:22sigur?
cris:asta ai visat u azi noapte? nu ai cum sa negi faptul ca germanii fac unele din cele mai bune masini din lume si o vor face in continuare
-
cris, marţi, 17.07.2007 14:43pt tot eu
frate iti fac o singura comparatie: VW AG - Toyota Motor Group. Te invit sa te documentezi. Iti vand si un pont: jdpower.com si dupa mai vb. Eu unul n-as da o Toyota sau un Lexus pe 100 de VW sau Audi.
-
bogdan, marţi, 17.07.2007 16:24
vw ca grup a vandut primul, caci apoi opel e singur. si ford la fel...deci vw singur e slab...asa. ca acest top e de 2 lei...la comanda
-
cata, marţi, 17.07.2007 16:46masini
europa e plina de vw,opel si ford,deoarece sunt ieftine si durabile;oricum eu nu as da o toyota pe un vw.cred ca bmw(care este un mic fata de vw ca firma)face mai mult profit;in articol la renault lipseste in paranteza Nissan,care trebuie luat in considerare;totusi clasamentul pare in regula.
-
AndreiRN, marţi, 17.07.2007 22:18Informati
VW este detinut in majoritatea de peste 50% de GUVERNUL LOCAL ILEGAL. De zeci de ani de zile VW isi permite sa vanda in pierdere deoarece guvernul pune diferenta si nu am incredere in declaratiile financiare prezente. Masinile frantuzesti sunt facute de mantuiala ca de fapt multe lucruri facute la francezi. Mai ales ca au protectia guvernamentala. Nu se vad in clasament masinile japoneze datorita protectionismului de piata practicat de Europeni. Le este FRICA de concurenta. Dar cu deschiderea noilor fabrici de asamblare in Europa lucrurile se vor schimba spre bine.
-
lucci, miercuri, 18.07.2007 00:39clasament
ia sa folositi subaru,mazda etc si alte produse ''made in japan'' si o sa vedeti diferenta;de la cer la pamantoara de ce in ultimi 6-7 ani topul ''autobild'' din germania are pe primul loc mesini japoneze?[este vorba de topul fiabilitatii peste 3 ani a masinilor] in franta n-ai sa vezi in veci un astfel de clasament! renault=varza!
-
ioiomaman, joi, 19.07.2007 20:25de cacat
ce pula mea... de cand e ww peste bmw de isi cumpara totzi labagii?????????
-
Ionut, sâmbătă, 21.07.2007 23:31top? ce top?
ce wv? Fiat are cele mai multe vehicole comerciale vandute. Are cea mai bine vanduta masina din clasa C (Grande Punto), inregistreaza cel mai spectaculos grad de crestere al vanzarilor si popularitatii din ultimul deceniu in lume, si voi o tinati cu wv. wv e PRAF pe langa Fiat
-
johny, sâmbătă, 28.07.2007 02:36masini
subscriu si eu, masinile frantuzesti fiabilitate 0, fiat e tot pe acolo, masinile japoneze domina in mod real piata mondiala, uitati-va ce le-au facut la americani la ei acasa....e normal sa se fereasca granzii europeni de ei...dar nu o sa poata s-o faca la infinit. le mai dau 2-3 ani.
-
puZz, sâmbătă, 28.07.2007 22:46VW vs Porsche
Nu detine nici unul nimica . la chayenne-ul care o s aiasa nou si o sa pape 8.5 % lucreaza VW si PORSCHE in cooperare ,deci nu are cum sa fie parte din Porsche ..poti sa cooperezi cu tine insuti ?
Citeste si
-
GENERAL | joi, 28 iuniePikes Peak: Ediţia 2012 a fost anulată din cauza incendiilor din ColoradoEdiţia din acest an a etapei de viteză în coastă de la Pikes Peak a fost anulată, anunţă organizatorii evenimentului. În 2012, Pikes Peak aniversa 90 de ediţii şi asfaltarea integrală a traseului. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 27 iuniePrinţul Albert de Monaco vinde la licitaţie 38 de automobile clasice din colecţia tatălui săuPrinţiul Rainer III de Monaco a strâns de-a lungul anilor o colecţie impresionantă de automobile clasice. Însă fiul său, Albert are o altă viziune şi a decis să vândă 38 de exemplare la o licitaţie ce va avea loc pe 26 iulie. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieStudiu: Toyota este cel mai ”verde” brand din lumeÎn topul celor mai ”verzi” 100 de companii din lume, Toyota a reuşit să ocupe prima poziţie. Alte trei branduri auto reuşesc să pătrundă în Top 10. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieNissan Leaf va alerga la Goodwood în marşarierNissan a anunţat că va alerga la Festivalul Vitezei de la Goodwood cu un Leaf care va parcurge traseul de 1.86 kilometri în marşarier. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieBulgaria ridică limita de viteză pe autostrăzile moderne de la 130 la 140 km/hBulgaria devine ţara europeană cu cele mai mari limite de viteză după Germania şi Polonia. Vecinii noştri pot circula cu până la 140 de kilometri pe oră pe porţiunile modernizate ale autostrăzilor. Citeste tot
verificati sursele mai bine sau explicati cota de piata raportata la ce (numar de masini in piata, masini vandute anul acesta, include si vehiculele comerciale?). VW are 19 % cota de piata in Europa raportat la masinile noi vandute anul acesta iar Fiat a avut peste 7 si anul trecut si anul acesta. Atentie... Iata statisticile oficiale: http://www.acea.be/files/479.xls