Toyota Land Cruiser împlineşte 60 de ani

Publicat duminică, 16.01.2011 14:50 de Cornel Șocariciu

Toyota sărbătoreşte în ianuarie 60 de ani de la apariţia primei generaţii a SUV-ului Land Cruiser.

Anul acesta se împlinesc 60 de ani de la apariţia primei generaţii a lui Toyota Land Cruiser. Povestea SUV-ului japonez a început în luna ianuarie a anului 1951, cu apariţia prototipului BJ. Acesta a apărut din dorinţa japonezilor de a crea vehicule militare de teren.

Comparativ cu Jeep-ul americanilor, Land Cruiser dispunea de o putere mai mare graţie motorului de 3.4 litri cu şase cilindri capabil să producă 85 de cai şi care dezvolta un cuplu de 215 Nm.

Acesta dispunea de acelaşi sistem de tracţiune integrală folosit de Jeep.

Numele Land Cruiser a apărut la trei ani după debutul oficial. În Anglia aveam un alt competitor-Land Rover. Trebuia să vin cu un nume pentru maşina noastră care să fie la fel de puternic. De aceea m-am decis să îi spun Land Cruiser, au fost cuvintele lui Hanji Umehara, director tehnic Toyota.

Tot în 1953 apare modelul BJ40, care va rămâne pe piaţă până în 1984, acesta fiind înlocuit de BJ70. Odată cu apariţia acestuia, suspensia cu lamele a fost înlocuită de cea cu arcuri elicoidale. De atunci şi până astăzi, SUV-ul japonez a cunoscut un succes imens în întreaga lume mulţumită introducerii celor mai noi tehnologii necesare unui off-road-er.

  • andrei, duminică, 16.01.2011 17:32
    suv

    nu prea e suv

  • edrany, duminică, 16.01.2011 20:36

    SUV-uri sunt BMX X5, Audi Q7, VW Touareg, etc. Lan Cruiser face parte din categoria Offroad-erelor..

  • Doblo', luni, 17.01.2011 07:36
    LC

    La multi ani!

  • Victor, luni, 17.01.2011 10:44

    Una dintre cele mai reusite masini de pe piata,pacat ca este subestimata de tot felul de necunoscatori care o catalogheaza drept SUV...

  • ufx, luni, 17.01.2011 20:00

    puteati sa puneti o galerie niste poze cu modelele mai vechi

  • rov, luni, 17.01.2011 20:19
    Lc 120

    Este si SUV si OFF Roader in acelasi timp... M-am indragostit iremediabil de confortul si usurinta cu care se manevreaza aceasta masinuta. Desi initial am crezut ca va fi o masina dedicata iesirilor pe munte, cel mai bucuros de ea sunt in oras, unde in cele 5 sau 7 zile din saptamana ma apara de santurile de fibra optica, gaze si alte utilitati, imi pune in acelasi plan cu strada gurile de canal si ma teleporteaza peste sinele de tramvai... Pare mare, chiar este, dar am descoperit ca la doua dimensiuni lungime si latime este mai mica decat Passatul...da !! Directia are servo-asistarea lui Punto pe modulul CITY, iar cutia automata ma lasa sa-mi dau in liniste telefoanele. Hei, dar nici nu consuma mult...da pentru ca are doar 1950 Kg - oteluri speciale zic ei. Alte "SUV" au si 2700 Kg !! La primele iesiri pe drumuri virajate eram cu inima cat un purice- se rastoarna...nici vorba este extrem de stabila, nu, nu este sportiva intradevar. Iar daca va face cu ochiul vre-una, nu ratati suspensia pneumatica cu amortizoarele reglabile pe 4 trepte de tarie - ai doua masini intr-una ! Pe prima treapta de confort este aidoma unui off roader de generatie veche, iar pe treapta de sport este ca un seria 3 (exceptie virajele). Despre OFF Road nu va povestesc, stiti voi. La multi ani LC !!! Te iubesc.