Toyota: Prius va fi cel mai bine vândut model în SUA până în 2020

Publicat marţi, 04.01.2011 18:03 de Bogdan Mirică

Toyota plănuieşte să facă din prius un adevărat best-seller american până în 2020. Hibridul şi derivaţii săi au misiunea de a cuceri publicul din Statele Unite în următorii 10 ani.

Toyota are planuri mari pentru Prius şi pentru gama de vehicule cu acelaşi nume, care va deriva din modelul hibrid. Constructorul japonez intenţionează să facă din linia sa de vehicule hibride un adevărat best-seller în Statele Unite, până în 2020.

Actualul Prius, recunoscut deja ca cel mai bine vândut model ecologic la nivel global, va da naştere în viitorul apropiat unei versiuni alimentate la priză, plug-in, şi unui monovolum, anticipat deja de un teaser şi programat să debuteze live la Salonul Auto de la Detroit. Trio-ul ofensiv va ataca piaţa din Statele Unite şi va încerca să atragă un volum mare de clienţi.

Bob Carter, vice-preşedintele diviziei americane Toyota, a declarat că "la sfârşitul acestui deceniu Prius va deveni modelul numărul unu pe piaţa din SUA. Camry, actualmente cel mai bine vândut model Toyota în America, va fi pe locul doi, însă nu din cauza unei deprecieri a vânzărilor."

Optimismul oficialilor japonezi se bazează pe dezvoltarea gamei hibride în următorii ani şi pe apetitul publicului de peste Ocean pentru modele eficiente din punct de vedere al consumului.

via | egm

  • Dan, marţi, 04.01.2011 18:50
    Verzii

    O avea publicul american apetit pt modele eficiente din punct de vedere al consumului, da cum ramane cu apetitul lor pt motoarele mari pe benzina? sa nu mai spun ca acolo benzina e mai ieftina decat in Europa.Ei consuma aproape jumatate din petrolul produs anual pe glob, tratatul de la Kyoto nu l-au semnat, si cred ca va ramane aceasta situatie mult timp de acum incolo

  • alinusu, miercuri, 05.01.2011 00:48
    Poluare

    Nu doar consuma petrol in nestire dar SUA este cel mai mare poluator de pe glob!peste 30% din poluarea globala cu gaze nocive(cele cu efect de sera etc.) vine doar de la ei! Daca ar vrea sa fie cu adevarat mai eco ar putea incepe cu semnarea tratatului!

  • alinusu, miercuri, 05.01.2011 00:55
    Hibridul

    Un hibrid este un compromis si ca orice compromis este ineficient! Aceeasi economie de combustibil se poate obtine cu un motor termic bine pus la punct!

  • @alinusu, miercuri, 05.01.2011 09:19

    Ai dreptate, hibridele nu sunt bune. Mai bine motoare mici diesel , exemplu BMW seria 3 ala care consuma 4,5 l la suta.

  • vxf, miercuri, 05.01.2011 10:15
    @alinusu

    Ai mare dreptate , si chiar exista motoare pe piata care overall au eficienta superioara combinatiei termic - electric. Plus ca motor termic nu inseamna ca trebuie sa arda neaparat produse derivate petroliere , caz in care raportul eficienta / poluare este net superior variantelor hibride.

  • !!, miercuri, 05.01.2011 10:38
    @alinusu aberezi

    un hibrid este un compromis doar in sensul ca nu e full-electric

  • gelu, miercuri, 05.01.2011 11:42
    @ !!

    da-i "ignore"

  • alinusu, miercuri, 05.01.2011 11:46
    @!!

    Au vrut sa faca o masina eco si au vrut sa o faca electrica! Pt ca nu au putut sa puna pe piata masini electrice practice (peste 300km cu o incarcare sub o ora pt o incarcare) au trebuit sa ii puna si un motor termic! asta inseamna ca au facut un compromis!

  • gelu, miercuri, 05.01.2011 11:56
    fenomenal!

    ai ajuns la concluzia "miratului" sau nu iti dai seama ce ai scris :D ?? alinushu...la momentul aparitiei era cel mai bun "compromis"...atat de singular incat nu putea considerat un compromis asa cum vrei tu sa sugerezi ci pur si simplu un alt tip de automobil anyway....imposibilitatea de accepta chiar si un compromis denota extremism. Nimeni cu mintea intreaga nu poate gandi in astfel de termeni. Si strict la clientii ce au optat pentru aceasta struto-camila (indiferent de motivatie) su schimbat nu numai optica altor potential clienti dar au reusit sa influenteze si TOTI proiducatorii auto. E un fapt de necontestat. Ce este iarasi clar ca din acest compromis (io l-as considera o etapa intermediara) se va ajunge la full-electrice. dar altii nu vad decat in alb si negru

  • alinusu, miercuri, 05.01.2011 15:23
    @gelu

    asta este opinia mea de inginer auto! alt argument in favoarea hibridului in afara de ce ai scris tu acolo poti sa imi dai?ceva concret! imi poti spune de ce ai nevoie de o etapa intermediara pentru a trece de la masini cu motoare termice la masini electrice? mai exact care este rostul unui hibrid?ca de redus poluarea si consumul nu e cazul!

  • gelu, miercuri, 05.01.2011 15:36
    imi poti spune de ce ai nevoie de o etapa intermediara pentru a trece de la masini cu motoare termice la masini electrice?

    inertia clientului moncher! la data aparitiei priusului ERA cea mai buna ALTERNATIVA la modelele americane. In acest moemnt lucrurile s-au schimbat, true, dar apetitul clinetului potential pentru electric este inca mic. Pe de alta tu vorbesti de randamentul motorului, citeste si reciteste oferta prius, pune in balanta ceea ce ofera acesta ceea ce ofera alt model si incearca (dar mi-e imposibil sa cred ca poti) sa faci un calcul la rece ca si cum ar trebui sa iti cumperi o masina in plaja de pret data de prius. Nu e vorba doar de o chestiune tehnica ci si de aspecte mai umane sa zicem (de exepmlu eu urasc zgomotul motorului diesel, ai ceva impotriva?). Nu toata lumea face politehnica pentru a fi sigur ca nu ia teapa de la constructor. Anyway...ofertele diverse sunt o crima impotriva umanitatii?

  • alinusu, miercuri, 05.01.2011 21:03
    @gelu

    toyota prius : in jur de 25.000euro 51mpg=4.5l/100km 134cp/5200rpm bmw 320d Efficient Dynamics : 35.898euro Edition 4.1l/100km 163cp/2000rpm your choice! in al doilea rand eu nu am zis sa nu mai cumpere oamenii hibrizi!tu ai inteles asta!eu am zis ca hibrizi nu sunt de fapt ce se spune ca sunt! a sa nu uit : normal ca nu toata lumea face politehnica!;)