Toyota produce in continuare vehicule cu probleme la pedalier

Publicat marţi, 26.01.2010 10:58 de Sebastian Toma

Desi a organizat doua recall-uri pentru inlocuirea presurilor si modificarea pedalelor de acceleratie, Toyota nu a modificat aceste elemente pe linia de productie ale modelelor respective.

In ciuda faptului ca a organizat un recall masiv in Statele Unite ale Americii in decursul anului trecut si a initiat un altul de dimensiuni mari la inceputul acestui an, Toyota produce in continuare automobile cu aceleasi specificatii precum cele implicate in rechemarea in service anuntata anul trecut.

Problema modelelor respective statea in faptul ca pedala de acceleratie ar fi putut sa ramana blocata la podea, lucru care ar fi putut sa creeze situatii periculoase, in special pentru vehiculele cu transmisie automata. Mai mult decat atat, vehiculele care ar fi trebuit sa fie rechemate in service dar nu au fost inca vandute asteapta in showroom-urile americane fara sa fie reparate, deoarece Toyota considera ca aceste modele sunt lipsite de riscuri in momentul in care sunt noi.

Oficialii Toyota au declarat ca problema respectiva ar putea surveni doar in cazul vehiculelor vechi, iar atunci problema ar putea fi una extrem de rara. Pentru moment, cei de la Toyota nu au inca un remediu exact al acestei probleme, iar proprietarii de automobile Toyota din Statele Unite ale Americii ar putea fi chemati in service pentru anumite modificari, in functie de considerentele celor de la Toyota. Se pare ca ansamblul cu probleme provine de la un furnizor al celor de la Toyota, cei de la CTS. Organismul american NHTSA investigheaza posibiliatea ca furnizorul CTS sa fi vandut subansamble cu probleme si altor constructori.

Recall-ul celor de la Toyota a afectat 4.2 milioane de unitati Toyota si Lexus din Statele Unite ale Americii. Toyota ar putea extinde recall-ul din SUA si pentru anumite unitati din Europa, anunta France Presse. Primele informatii anunta ca acesta ar putea viza in jur de doua milioane de unitati, ceea ce ar echivala cu mai mult de jumatate din vanzarile totale Toyota la nivel mondial. Recall-ul masiv al celor de la Toyota a implicat schimbarea presului de la sofer si o eventuala remodelare a pedalei de acceleratie, pentru a impiedica blocarea acesteia in presul soferului.

Via | USAToday 

  • george, marţi, 26.01.2010 11:47
    FORD PINTO?

    facut de japonezi? Parca aia facusera niste socoteli din astea si le-a iesit ca mai bine despagubesc vreo cateva zeci de familii ale victimelor decat sa modifice...

  • Claus-Claudel, marţi, 26.01.2010 12:20
    ........

    vai de capul lor

  • tzigaie, marţi, 26.01.2010 12:58
    Problema Toyota

    Problema Toyota este cunoscuta si este prezenta si in cazul masinilor vandu-te la noi. Eu am o Toyota RAV4 automata. Pedala de acceleratie se blocheaza de foarte multe ori in momentul in care o apesi la podea. Dar acum m-am obisnuit, in bag in N si aia e, mai greu a fost prima oara cand m-am speriat destul de nasol, avand o viteza destul de mare si urmand o curba destul de periculoasa. Problema este ca pedala agata putin si kick-down si intra si sub covor.

  • george, marţi, 26.01.2010 13:08
    AGENTURILIII STRAINE ZICE CA PRODUCE

    @ ivanoff "Toyota says it still is making cars and trucks with potentially sticking accelerator-pedal assemblies that triggered a recall last Thursday of 2.3 million Toyota-brand cars and trucks. The automaker, reeling from its second throttle-related recall in three months, previously had said it continues to sell the vehicles and that it believes they are risk-free when new." Unde e confuzia?

  • Adrian, marţi, 26.01.2010 20:39
    Grea problema

    Grea problema la altii. Romanasul nostru cand pateste una ca asta cu covorasul luat de dupa colt (ca alea originale e mai scumpe) la Loganul lui se descurca: mai taie din el, il leaga sa nu se duca in fata, etc. Sau la Toyota nu merge cu mestereala?!

  • CALINKKK, luni, 01.02.2010 21:09
    ACCELERATIE RAV 4

    AM UN RAV 4 DE DOI ANI L-AM LUAT DE NOU AM DAT PE EL 35000 DEEURO SI IN ACEST TIMP AM PATITO DE DOUA ORI MI-A RAMAS PEDALA DE ACC BLOCATA SI INTOTEAUNA CIND AM ACCELERAT LA MAXIM O DATA PE AUTOSTRADA CIND NU AM MAI PUTUT INCETINI DUPA O ACCELERARE CONTINUA LA MAXIM TIMP DE CINCI MINUTE SI APOI AM PATITO SI IN TARA LA O ACCELERARE SCURTA DE CITEVA SCUNDE DAR LA BLANA SI CA NOROCUL CA AM FOST INSPIRAT SI AM SCOSO DIN VITEZA CA EA SE ACCELERA IN CONTINUU SI MAI SPER SA SE REZOLVE PROBLEMA PINA NU MOR DRACULUI