Turcia impune taxe de import de 40% pentru toate mașinile produse în China
Pentru a-și proteja industria locală, Turcia anunță acum introducerea unor taxe de import de 40% pentru toate mașinile produse și importate din China.
Avalanșa de mașini produse în China nu putea să rămâne fără răspuns din partea celorlalte state, inclusiv din Europa și, desigur, din partea Statelor Unite.
Recent, administrația americană a anunțat că tarifele de import pentru mașinile chinezești vor fi majorate de la 25% la 100%. Acum, a venit momentul ca și Turcia să reacționeze la această invazie de mașini produse în țara asiatică.
Anul trecut, turcii au impus tarife majorate pentru mașinile electrice produse în China. Acum, aceste majorări au fost extinse la toate mașinile importate din țara asiatică, inclusiv cele hibrid sau echipate cu motoare termice.
Așadar, Turcia impune tarife de import de 40% pentru toate mașinile produse în China. Mai mult, noile taxe vamale vizează mașinile cu prețuri accesibile, turcii impunând pentru acestea un tarif minim de 7.000 de dolari.
Dacă, spre exemplu, taxa de 40% calculată are o valoare mai mică de 7.000 de dolari, se va aplica această taxă minimă.
Uniunea Europeană este și ea așteptată să anunțe noi taxe de import pentru mașinile produse în China. Acestea ar putea fi anunțate chiar în această săptămână.
via Carscoops
-
Dutz, marţi, 11.06.2024 16:17
Comisia europeană are nevoie de 13 luni să analizeze… ei se ocupă de pisici, le “cresc”cozile. ;) Cat poate fi de greu… cunoști prețul de pe piața locală, cunoști prețul mașinilor din China din care mai scazi 20% (să fi sigur), se face diferența, se transformă în procente și gata taxa de import. Asta-i metoda elaborată și complicată (știu, mi-am dat seama, am vrut doar să mă dau mare), comisia impotenței poate să copieze ce a a făcut Turcia… azi!!! Mai știe cineva ceva de noile fabricile chinezești din Europa, au dat primul târnăcop?
-
Mihai, marţi, 11.06.2024 16:18
Cand te simti amenintat si nu poti tine pasul, recurgi la mizerii. Cine va suporta taxele? Clientii care fac gat ca nu vor chinezarii... Pai nu va obliga nimeni sa le cumparati, mai bine umflati buzunarele germanilor care fac profit pe spatele vostru. Platiti 100% mai mult pentru acceasi calitate.... Mai intai fac asta cu taxele si apoi umfla si ei cat vor preturile, ca nu mai au concurenta sau fac aliante ilegale in care stabilesc intre ei ce si cum, chestii deja stiute si aplicate de germani. Asteptam acum si chinezii sa se supere si sa ii trimita la plimbare pe toti care trimit masini in tara lor. Deja cred ca au luat destula tehnologie si se pot descurca singurei.
Dutz, marţi, 11.06.2024 17:37vezi ce zice DS… și e mai rău de atâta. Cu concurenta neloiala și prețurile de dumping n-are rost să-ți pierzi vremea, în China nu se duce nimeni să-i amendeze. Eu am văzut cu ochii mei adolescenți de 15 ani în fabrici și nu puneau ștampile. Am întrebat ce și cum și mi-a răspuns fără jenă că firma lor are aproape un milion de angajați (o firmă un milion!!!) și cel puțin 10% sunt minori. PLUS ca mai sunt și alții care aduc mașini în Europa, așa ca degeaba pui melodia cu nemții că-i doar așa să nu uităm că ești frustrat din naștere, ca așa ai auzit tu de la un prieten că-s hoți nemții, or fi unii nu zic. Eu am lucrat cu mulți și încă lucrez, arabi de vreo 3 feluri (este diferență mare între Egipteni și Marocani de exemplu) latino-americani, americani, canadieni etc… prefer în general nemții (și chiar n-am stereotipuri) și cu unii merge și la bere ;) Când îți iei produse Chinezești (și eu îmi iau, așa că-s parte din problemă) susținem abuzurile, clar?
-
dan_grc, marţi, 11.06.2024 17:02
Cineva ar fi in stare sa-i apere și pe Hamas, doar ca să aibă pretext pentru criticarea europenilor, în special germani, pai cum ba disperatule, nu ti-ai luat marcă chinezească până acum, ca de câțiva ani le faci reclamă ? Vezi ca UE încă nu a pus taxe, fugi repede, ca mai ai timp .
-
ds, marţi, 11.06.2024 17:13
@16.18 Să ții pasul cu cine? Te-ai întrebat cum obțin prețurile astea? Ei copiază produse, tehnologii și tot ce prind iar guvernul chinez subvenționează la greu producția auto electrică, când plătești muncitorii cu un castron de orez pe zi și când ti se rupe de mediu, de norme, de calitate, de interacțiuni economice civilizate este firesc să produci volum mare și ieftin. Iar la toate astea mai adauga faptul ca europa trebuie sa-si protejeze industria si locurile de munca.
-
dan_grc, marţi, 11.06.2024 17:29
N-ai cu cine, de acord ca Occidentul este de vină pentru ascensiunea Chinei în domeniul auto cel puțin (nu doar cel auto ), dar unii chiar cred ca chinezii joacă cinstit, pai cu cât este plătit un muncitor în China, cu cât în Europa de Vest, chiar și Est, câte taxe plătesc, acolo orice mișcă este cu voia Partidului, care împarte, face, drege, fara sa țină cont de nimeni, chiar și așa, mașinile lor NU sunt la jumătate de preț și doar unele sunt ok la calitate, restul mai proaste decât cele mai proaste europene, deci lăsați-mă cu lamentările astea, sa pună și chinezii taxe, am mai discutat asta, care au fabrici acolo și produc modele pentru piata lor nu vor fi afectați .
-
Clique, marţi, 11.06.2024 18:16
Începe tremuratul chiloților. Ce au pățit băjeții, gata, nu mai pot ține pasul ?
-
Al Bundy, marţi, 11.06.2024 21:33
Din punctul meu de vedere e foarte corect ceea ce a scris Mihai... Europenii doar se vaită si cer ajutoare de stat tot din banii proștilor de pe site... Dar lor le pasa de muncitorul chinez, muncitor in adevăratul sens al cuvântului... O P.S : munca e o gluma in multe domenii din Europa, mai ales în România.
-
Trilulilu, marţi, 11.06.2024 23:02
Deci pa pa BRICS și în urma Ucrainei în UE :))
-
George Simion, miercuri, 12.06.2024 08:18
pai de ce nu subventioneaza si ue?! turcii au dictator, dar noi ce avem?
-
@dan_grc, miercuri, 12.06.2024 09:18
Hai zi-ne tu cum sta treaba cu chestiile legale:)) Banueisc ca si BMW, Daimler si VAG fac chestii legale dupa tine, cu reclame mincinoase, cu softuri ilegale, cu minciuni si aliante. Eu am deja chinezarie, deci nu zic nu. Am laptop de serviciu made in China, jucariile copilului sunt 90% made in China, imbracaminte si incaltaminte made in China, ca sincer oricat am cautat, greu de gasit si facute in alta parte. https://m.zf.ro/companii/dezvaluire-au-ajuns-temu-shein-doua-platforme-china-incarce-masinile-22402696 Deci nu va mai bateti cu caramida in piept atatia, ca si voi faceti la fel, numai ca nu stiti ce cumparati. La fel si cu masinile, va dati cu parerea, dar sunteti toti varza, de aia luati numai troace obosite! Ia zi, de cand produc in China (joint venture) VAG, BMW si Daimler? Nu au fost ei primii care le-au dat tehnologie, ca sa faca mai mult profit si vanzari si acolo???
-
@ds, miercuri, 12.06.2024 09:22
Pai daca Europa vrea sa isi apere, atunci de ce germanii le-au dat la chinezi tehnologie gratis? Si daca sunt asa buni, de ce umbla cu softuri ilegale??? Daca Europa vrea sa protejeze Industria, de ce nu protejeaza si cetatenii??? Daca ascund adevarata poluare emisa, crezi ca te ajuta la plamani???????? Hai sa ii protejam si sa ii ajutam pe germani sa ne imputa si sa ne omoare plamani!!!! Limitati mai sunteti! Ati face orice sa aparati niste marci corupte pentru ca nu judecati. Voi cum va aparati interesele? Cand BMW, Daimler si VAG va prostesc, voi ii laudati???
-
@dan_grc, miercuri, 12.06.2024 09:36
Stau sa ma gandesc... am de ales o chinezarie electrica/hibrida gen Lynk & Co, Xpeng, Nio sau BYD si o troaca puturoasa BMW dizal 2.0 supraevaluata pentru ca are semn de BMW si e chipirule germana... Nici nu stau sa ma gandesc de fapt, nu-mi plac putorile! Si in plus tehnologia la chinezi a evoluat asa mult incat nici cel mai tare mercedes S class Maybach sau cel mai super BMW pe care il alegi tu, nu tine pasul cu ei... Vezi ca sunt multe prezentari despre cum se misca chinezariile! Dau lectii baietii.
-
@dan_grc, miercuri, 12.06.2024 10:06
https://chargedevs.com/newswire/evs-reach-90-market-share-in-norway-as-the-overall-auto-market-falters/#:~:text=Battery%20EVs%20took%20a%2090,of%20the%20entire%20auto%20market. Tara care e obisnuita cu electrice si nu sufera nici la temperaturi joase, nici range anxiety si tot vinde :)) Astia nu au auzit oare de dieseluri si beneficiile lor??? https://autovista24.autovistagroup.com/news/evs-enjoy-successful-start-to-2024-in-the-netherlands/ Olanda iarasi are cresteri la vanzarea de electrice. Discutam de 2 tari cu experienta in domeniul auto net superioara Romaniei care importa din tarile astea sh-uri ieftine si proaste! Deci sa ma lamuriti si pe mine cum se face ca 2 tari cu multa experienta cu masinile electrice, cumpara in continuare si chiar chinezarii: NIO, BYD, Xpeng vand deja in tarile astea. Da, sunt la inceput, dar vand... Hai baieti, bagati cu range de 1200 km la diesel.
-
ds, miercuri, 12.06.2024 10:38
@9.22 Atât ai putut pricepe din toată discuția? Aici nu este vorba doar de manevrari de softuri și protecția cetățenilor ue la poluarea produsă din cauza asta. Acesta este un caz punctual! De altfel în cazul Dieselgate s-au luat măsuri. Discuția este cu mult mai largă, vorbim de întreagă industrie nu de vw, vorbim despre norme și legi, și dacă tot ai adus în discuție: normele de poluare și din ce în ce mai dure și "Pactul Verde European" - auzit-ai de el? - oare ce reprezintă, nu protecția cetățenilor? Vorbim despre furt de proprietate intelectuală - de la adibas, reebak, mike, mcDoanald's, până la zeci de mărci de mașini Chery qq (Matiz), Vido ev (vw beetle), Great Wall Peri (Fiat Panda), etc, etc. Sunt zeci de mii de firme piratate și vândute. Vorbim despre calitatea produselor, despre angajați forțați să muncească până la epuizare, pe salarii mizere, copii exploatați - cum bine spune Dutz -, despre poluare la nivel de continente și o mare grămadă de bub-n cap. Și dacă tot ne faci limitați, ar fi bine să-ți scoți capul din traistă și să vezi orizontul și contextul discuției, nu să te trezești comentând de-a-n piciorelea cu lecturi din china today și sputnik.
-
dan_grc, miercuri, 12.06.2024 12:03
Hatere, Toyota manipulează teste de siguranță de ani de zile, un fleac, chiar nu ne spui nimic despre acest subiect ? :) Fuguta la cumparat o marcă chinezească, încă nu sunt taxe, hai ca poți.
-
@dan_grc, miercuri, 12.06.2024 14:43
"In zilele care urmeaza China va taxa la randul ei toate marcile auto europene care fac 50% din profit chiar in China, adica vom vedea un colaps al vanzarilor la Volkswagen VAG in care includem si Audi si Porsche. Alti mari perdanti sunt BMW si Mercedes care vand cele mai multe masini in China!" Ce zici de asta? Toyota e cel mai mare brand auto si va ramane acolo mult timp, chiar daca tie nu iti place... BMW in schimb sper sa dea faliment, ca prea multe ilegalitati face. Are management bun si super corupt daca mai exista firma asta dupa cati oameni au murit.
-
dan_grc, miercuri, 12.06.2024 15:05
De când sunt pe acest site, de prin 2011, tot speri sa dea faliment Bmw . Ce treaba are ca-i Toyota numărul unu, e vorba de corectitudine și moralitate, nu ? Când era VW pe primul loc făceai spume la gură, de fapt faci și acum .
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
Round 1 - Fight! oare 40% o fi suficient?