Ultima GTR spulbera recordul circuitului Top Gear

Publicat vineri, 23.10.2009 18:17 de Mircea Meșter

Ultima GTR - model omologat pentru sosea - a reusit sa bata recordul pe turul de circuit Top Gear, detinut pana acum de Gumper Apollo Speed. Exista insa o problema: turul a fost realizat independent de catre Ultima, nu de echipa Top Gear.

Supercar-ul britanic Ultima GTR a reusit sa bata in mod neoficial recordul pe tur al celebrei piste de incercari Top Gear. Masina - echipata cu motor V8 de 5.7 litri si 720 de cai - a reusit sa parcurga intreg traseul circuitului cu timpul de un minut, 9 secunde si 9 zecimi, cu 7.2 secunde mai repede decat Gumpert Apollo Speed, urmatorul model omologat pentru sosea din clasamentul tururilor.

Mai mult, Ultima GTR a terminat cu un timp mai bun decat cel al Ferrari-ului FXX pilotat de Michael Schumacher in primul episod al seriei anterioare Top Gear, chiar daca modelul italian este destinat exclusiv rularii pe circuit.

Testul a fost organizat chiar de catre compania Ultima, inginerii acesteia demonstrand ca o masina nu trebuie sa coste o avere pentru a putea sa faca le faca fata supercar-urilor clasice ale lumii. Un exemplar Ultima GTR are un pret de lista de doar 78.000 de lire sterline (85.000 de euro), cu mult mai putin decat FXX, de exemplu, care poate fi cumparat cu nu mai putin de doua milioane de euro.

"Suntem absolut incantati de acest record. L-am vazut pe Michael Schumacher pilotand extrem de rapid un FXX inspirat din cursele de Formula 1, insa nu m-am indoit in niciun moment de faptul ca Ultima GTR poate sa se ridice la acelasi nivel", a spus Richard Marlow, directorul companiei Ultima, dupa stabilirea performantei. Acesta nu s-a abtinut de la a lovi in final sub centura modelul Ferrari: "Spre deosebire de FXX, care nu e omologat pentru sosea, am putut sa mergem acasa in masina dupa test".

Conform datelor publicate de producator, Ultima GTR accelereaza de la 0 la 60 de mile pe ora (0-97 km/h) in 2.6 secunde, viteza maxima a modelului britanic fiind de 370 km/h.

via | AutoTrader

  • Bethurbazal, vineri, 23.10.2009 22:26
    Opinie

    Un dus rece pentru marii constructori de super-sportive! Asta e Ultima GTR.

  • djufx, sâmbătă, 24.10.2009 16:07
    ufx

    lasa k nici asta nu e eftin deloc

  • Ciprian, sâmbătă, 24.10.2009 20:14
    Ultima

    Dar urata cu spume

  • Vlad, sâmbătă, 24.10.2009 22:45
    Ultima

    La asa pret si performante nu prea mai conteaza cum arata :))

  • andy, duminică, 25.10.2009 03:27
    greseala admin

    se scrie GUMPERT, nu gumper

  • oktav, duminică, 25.10.2009 08:36
    gumper[t]

    true true, is Gumpert

  • LauCalin, luni, 26.10.2009 11:44
    era de asteptat

    Ultima de vreo 10 tot "sufla in ceafa" tot mai tare marilor constructori. Uite ca o firma destulde mica, fara tradite si fara fite, le-a dat peste bot. Performante fenomenale la un pret foarte ok... ramane de vazut cat de fiabila va fi.

  • unckle, joi, 29.10.2009 12:14

    Masina este urata pentru ca asa cere aerodinamica. La o privire "superficiala" se pot observa destul de multe artificii aerodinamice , si ceva principii constructive care au fost respectate aproape 100% in detrimentul aspectului estetic. La ce motor poseda... si la greutatea de sub 1 tona care o are ( probabil ) nu prea are cum sa mire pe nimeni ca performantele sunt excelente . Stie cnv daca tot M.S. a fost la volan ?

  • unckle, joi, 29.10.2009 12:17

    aici este filmul : http://www.youtube.com/watch?v=vOt-zUuWFOM