Ultima ora: Opel-Magna, acord de principiu

Publicat vineri, 29.05.2009 17:40 de Mircea Meșter

Reprezentantii GM si cei ai consortiului Magna/GAZ au ajuns la un acord de principiu pentru Opel. Marca germana nu va ajunge, astfel, in Grupul Fiat.

General Motors si consortiul canadiano-austriaco-rus Magna/GAZ au ajuns la un acord de principiu legat de vanzarea companiei germane Opel. Informatia a fost publicata in premiera de agentia Reuters, care citeaza surse implicate in negocieri.

"Am ajuns la o intelegere de principiu. Scopul este acela de a pune la punct cat mai mule detalii legate de afacere inainte de intalnirea finala cu Cancelarul Germaniei, Angela Merkel, pentru a putea sa semnam un acord chiar astazi",

a declarat sursa citata de Reuters si preluata de Automotive News.

Decizia ar fi una vitala pentru Opel, in conditiile in care compania-mama General Motors este asteptata sa intre sub protectia falimentului in 1 iunie, data-limita acordata de statul american pentru restructurare. Saab, cealalta subsidiara GM din Europa, a primit astazi acordul unui tribunal suedez pentru prelungirea perioadei de restructurare cu inca trei luni.

Dupa ce in cursa pentru Opel ramasesera ieri doar doi ofertanti, Fiat si Magna/GAZ, compania italiana a dat astazi primele semne de retragere. Sergio Marchionne, administratorul delegat al companiei italiene, declarase in aceasta dimineata ca este inca interesat de Opel, "insa nu in conditiile in care se cere mai mult decat s-a cerut pana acum".

"Natura urgenta a situatiei nu poate sa puna Fiat in situatia e a-si asuma riscuri extravagante. Este cel putin incorect ca cineva sa astepte ca Fiat sa puna la bataie fonduri in conditiile in care sursele de finantare a grupului in discutie raman necunoscute", spunea Marchionne in aceasta dimineata.

via | Automotive News | Reuters

  • LEE, vineri, 29.05.2009 18:26
    bravo

    Doamne-ajuta !

  • Anti LEE, vineri, 29.05.2009 19:59
    BA!

    Ba LEE se vede ca nu ai pic de economie in tine! Uitate la Chrysler dupa ce a fost preluat de CERBEUS LCC , a dat faliment! FIAT ERA CEA MAI BUNA SOLUTIE PENTRU OPEL DEOARECE FOLOSEAU PLATFORME COMUNE! Asa ca ADIOS Opel! Faliment in cel mult 2 ani! PA!

  • NeoGalaxy, vineri, 29.05.2009 20:07
    Oameni si Mentalitati

    @Anti Lee: Este greu sa schimbi mentalitatile oamenilor asa ca lasa-i pe genul ca Lee sa creada ce vor. Este greu chiar si cu faptele in fata sa-i convingi cum si care este cea mai buna solutie.

  • Erasmus, vineri, 29.05.2009 20:16
    si asa

    @Anti Lee ai perfecta dreptate deoarece exemplul cel mai perfect este JAGUAR.Jaguar care este in patrimoniul TATA se dizolva incet si sigur. Nici un model competitiv, doar aceleasi modele de ani buni.Cel mai frumos era acum sa nu existe cuvantul faliment legat de Opel.Dar acum Opel va ajunge pe mana unor care nu istorie automobilistica.Ceea ce conteaza in ziua de azi .RIP OPEL

  • Maka, vineri, 29.05.2009 20:43

    Cum Magna nu e venita de pe altalume si asambleaza masini germane de prestigiu, nu vad de ce nu s-ar descurca. E adevarat ca integrarea platformelor care practic era inceputa cu motoarele si Punto/ Corsa sau chiar platforme / motoare comune la Croma / Saab / Alfa 159 era un pas inainte dar nu inseamna ca era singura cale. Pe de alta parte s-ar putea ca pasul asa sa fie norocul lui Fiat ca nu si-a atarnat o piatra de gat. GM e foarte reticent sa mai discute cu italienii dupa ce le-au dat 2 miliarde pe o inginerie financiara si dupa ce in US s-au aliat cu dusmanul de moarte Chrysler iar Guvernul German si-ar fi inghitit greu orgoliul de cei mai mari fabricanti de masini in fata celor cu eticheta de cei mai putini fiabili. Alta problema ar fi ca daca Fiat pierde, rateaza una din caile spre piata rusa; desi a pus piciorul acolo, intrarea cu Opel ar fi fost de mai mare succes. Cum Magna e asociata in afacere cu niste rusi cred ca e clae ca Italienii pierd o sansa. Greu de explicat...

  • schumi, vineri, 29.05.2009 23:38
    CNN...

    Tocmai am vazut acum a stire pe CNN despre aceste negocieri de preluare a Opel si aflat ceva foaaarte interesant: se pare toate patentele pt modele Opel sunt detinute GM USA, adica, in conditiile actuale, de guvernul USA. O sa fie foarte interesant cum va mai putea fabrica Magna masini Opel. Mai degraba cred ca fabricile Opel vor fi folosite de Magna ca sa-sa extinda productia actuala de masini ale altor companii.

  • phanter, sâmbătă, 30.05.2009 00:40
    pt NeoGalaxy si furstratul celalalt

    Fiat s-a exclus singura din joc pentru ca a ales sa nu se prizinte la intalnirea cu Opel si guvernul german......Macaroni ala a zis ca Fiat nu mai poate sustine cu bani noua cerere facuta de GM. Exact ca la poker, Fiat nu a mai putut sa acopere miza si au fost super nesimtiti nevenind la intalnire. Nevenind la intalnire au dat dovada de nesimtire crasa care nu are nicio scuza pe lumea asta. Din pacate pentru Fiat nu are tehnologii care ar putea sa tenteze pe Opel sau GM, in schimb acestia au cam ce nu are Fiat. Nici macar de motoarele diesel produse de Fiat, punctul lor forte, nu mai este nevoie, GM detine de ceva timp Vm Motori care fac motoare diesel foarte reusite Pentru ca decizia o iau americanii, asa cum a zis si Maka, GM nu-si permite ca tehnologia lor sa ajunga si la Chrysler. Magna va avea pachetul majoritar, GM 35% iar angajatii Opel 10%.

  • URAGANU, sâmbătă, 30.05.2009 04:12
    pt phanter

    Tu trebuie sa fii unu d-ala de se uita prea mult pe Antena 3 si Realitatea TV sau crezi tot ce citesti in reviste sau pe la Top Gear. Trebuie sa fii unul din cei mai incuiati oameni din lume sa zici ca "Fiat nu are tehnologii". Fiat s-a comportat ca un adevarat competitor, a zis PAS, ca tot ai zis de poker. Pentru cei care nu stiu FIAT este la ora actuala cel care face motoare pentru Ferari Formula 1, Ferrari Automobile comerciale, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Opel, Saturn (una din cele mai economice masini de familie din SUA) si lista poate continua cu TEHNOLOGIILE lor inovatoare in materie de INJECTIE. Oare cine dracu e FIAT asta pe planeta ? Nu exista motoare pe planeta mai economice si mai fiabile ca cele facute de FIAT, draga domnule draga. Noua plaja de motorizari este unica in lume si nimeni nu-i poate concura. In alta ordine de idei, porcaria asta de alianta nu cred ca va fi aprobata de cancelarul Germaniei decat daca vor ingroparea Opel sau poate trecerea lui sub stapanire Rusa pana-si rezolva niste datorii fata de ei. Probabil asa isi achita Germania niste taxe pe gazul rusesc pt urmatorii 10 ani. Nu cred ca intr-o alianta Austriaco-Rusa, austriecii sunt cei care conduc =)) Rusii nu se baga niciodata intr-o combinatie in care nu au ei puterea de decizie. Multumim pt stire.

  • Alex, sâmbătă, 30.05.2009 07:18
    mda

    Nu inteleg ce treaba are guvernul german cu Opel , care este proprietatea SUA ?!

  • schumi, sâmbătă, 30.05.2009 09:39
    @Alex

    GM a solicitat ajutor financiar pt Opel de la guvernul german :D. Peste 3 miliarde. Si atunci normal ca nmtii pun conditii (asa au facut si americanii cu concernele lor ca sa le acorde ajutoarelele). Problema e ca nemtii sunt interesati doar ca fabricile Opel (mai ales cele din Germania) sa mearga, oamenii de acolo sa nu-si piarda locurile de munca. Nu-i intereseaza ce masini se vor construi in acele fabrici. Referitor la negocierea cu FIAT, Marchione a spus ca nemtii au venit cu cereri suplimentare de bani fara insa ca sa puna la dispozitia FIAT situatia financiara exacta in care se afla Opel. In conditiile astea Marchione a considerat ca FIAT ar merge la risc ("risc extravagant" :D) daca ar accepta orbeste conditiile guvernului german. Mie tare mi-e teama sa nu fie o manarie de-a rusilor la mijloc :D. Acum, pt Opel-istii de aici, nu mai fiti asa disperati, nu mai huliti aiurea FIAT. Stiu ca va bagati unghia in gat pt ca FIAT a ajuns intr-o astfel de pozitie dupa ce acum 5-6 ani era sa de-a faliment (din cauza lui GM SUA, pt cine nu stie, care incepuse de pe atunci sa se scufunde, in primul rand datorita politicilor financiare pt angajati mult prea optimiste fata de concurenta; in SUA, salariile si asigurarile de la GM si Crysler erau mult peste cele practicate de constructorii europeni si japonezi cu fabrici acolo). Aici nu e vorba de un meci Steaua-Dinamo, unde suporterii "caftesc" (in cuvinte, cei drept :D) unii pe altii, iar jucatorii se duc si asculta o manea impreuna dupa meci :D. E vorba de viitorul marcii Opel, pt ca asta ne intereseaza pe noi. Ar fi pacat ca o marca cu traditie ca Opel sa dispara in timp ce marci ca Kia, Hyundai, Tata, etc. sa prospere. Sa speram ca si Magna este interesata sa pastreze Opel pe piata.

  • phantet, sâmbătă, 30.05.2009 09:54
    pt uraganu

    Mai citeste ce am scris. Eu nu am zis ca Fiat nu are tehnologii, am zis ca nu au ceva care sa tenteze, ceva ce nu are nimeni. Vad ca esti repetent rau de tot. Ce motoare face Fiat pentru Opel ? Sa nu-mi zici ca ca 1.3 si 1.9 pentru ca o sa rada lumea de tine. Chiar daca sunt de origine Fiat le produce Opel singur, nu le cumpara. 1.9 in fabrica de la Kaiserslautern - Germania 1.3 in fabrica de la Bielsko Biala - Polonia. Saturn ?? Ce motoare face Fiat pt Saturn ? Te droghezi cumva ? Iti place sa bei si sa scri pe internet ? Ia sa vedem daca te pricepi sau doar gura e de tine. Numeste 3 dintre ultimele tehnologii produse de Fiat.

  • Eustake, sâmbătă, 30.05.2009 09:56
    mda

    RIP Opel

  • schumi, sâmbătă, 30.05.2009 10:40
    Tehnologii FIAT: 3 exemple

    - Primul motor turbo diesel cu injectie directa : Fiat Croma 1986 D.i.d. - Primul motor turbo diesel cu injectie directa de tip common-rail: 1997 Alfa 156 2.4JTD - Primul motor turbo diesel cu injectie directa Multijet: 2003 Se pare ca pt Multijet 2 si FIRE, care tb sa apara la sfarsitul anului, vor patentate de catre FIAT, acesta dorind sa evite astfel situatiile din trecut cand noile tehnoligii care a venit au fost repede "adoptate" de catre concurenta.

  • NeoGalaxy, sâmbătă, 30.05.2009 10:44
    Mda :)

    @Phantet: Am tot citit de spui tu aici si intr-adevar, astia de la Fiat sunt niste ratati. Nu de alta dar in comparatie cu 2 companii falimentare, sus numitele GM si Opel, "macaronarii" de la FIAT sunt ceva mai slabi decat cea mai tare companie din lume, numita "Dacia". Este evident ca Fiat nu are nici o tehnologie interesanta pentru Opel si nici pentru GM deoarece, Fiat produce masini pentru tari bananiere ca: Romania, Venezuela, Brazilia si altele, mai ales cele din Africa. GM si Opel in schimb, produc masini extraordinare, de o tehnologie ne mai vazuta si ne mai auzita de nimeni, de accea se poate spune ca aceasta lipseste cu desavarsire. Dar totusi, Opel are niste masini extraordinare, de accea, cele 2-3 miliarde pierderi anul trecut si scaderea vanzarilor cu peste 75% se poate pune pe seama prostiei cumparatorilor care prefera alte tipuri de masini sau de la alti producatori. Este evident ca motoarele Multijet pe Corsa si cele Isuzu de pe Astra nu sunt nici de provenienta Fiat si nici Isuzu fiind motoare produse de rasa martiana pentru Opel. Auzi amice, crezi ca ne este foarte greu si noua, altora de pe aici sa scriem toate tampeniile care ne trec prin cap intr-un anumit moment? Adica da intelegem ca esti fan Opel, dar ar trebuie sa te intereseze binele companiei si mai ales traditia lor, dar cel mai important nu este sa uiti de viitorul companiei Opel. Daca esti fan cu adevarat te-ai gandi la care este cea mai buna solutie si ne-ai impartasi-o si noua. Tine minte ca viitorul companiei este cel mai important si nu tine de mandrie, lacomie sau mai ales prostie, tine de pasiune si de intelegerea reala a problemelor companiei Opel (sau problemelor cu care se confrunta compania Opel daca vrei :). Poate iti da gandit ceea ce am avut eu de spus. Si scuze ca-ti spun nu sunt nici frustrat si nici nu ma intereseaza cine cumpara sau vinde aceasta companie. Daca dispare Opel sau nu... sigur nu imi afecteaza viitorul, dar asta nu inseamna ca-i doresc raul. Au o traditie, o istorie si am gramezi de prieteni care sunt fani Opel. Nici unul dintre ei nu stie de ce este fan Opel sau de le place Opel, dar este mai usor sa te iei dupa altii decat sa gandesti singur.

  • NeoGalaxy, sâmbătă, 30.05.2009 10:47
    Mda :)

    Iar GM nu prea vad ce mare smecherie de tehnologii mai au, nu de alta dar vanzarile lor sunt sub nivelul solului, au inchis marci si se mai desparta de cateva, au o rata a defectelor de 1000% mai mare decat a Fiat-ului asa ca... cam care sunt acele tehnologii pe care nu vor sa le dea Chrisler-ului? Opel Ampera nu este un proiect viabil si asta stie cam oricine care a facut un liceu, motoarele produse de GM sunt niste dezastre si mai ales.... inca nu inteleg ca motoarele de litraj mare sunt pe moarte.

  • phanter, sâmbătă, 30.05.2009 13:01
    mda :) :)

    Foarte frurstrat si Neo pierdut in galaxie si Schumi - un mare repetent. Neo-galaxie tata se vede ca suferi, ce nu-ti convine ... faptul ca nu se coboara toti in mediocritatea Fiat, ce te doare pe mana cui ajunge Compania X sau Y ? Vezi de macaronari tai care cica fac masini, cau au fost de 2 ori in faliment si nici nu era Criza. :) :) :) Schumi tata, esti roman sau turc ? Sti sa citesti ? Deci esti repetent si te dai destept :) :) Am zis - printre ULTIMELE tehnologii..... Tu vi sa-mi povestesti ce a fost acum 80 de ani, sau poate e adevarat fiat a ramas pierduta in timp :) :) :)

  • Vlad, sâmbătă, 30.05.2009 13:20
    Opel/Magna

    Actionariatul noii companii Opel AG va fi urmatorul : Sberbank Rossii 35%, Magna 20 %, GM 35 % iar angajatii Opel 10 %. Sberbank impreuna cu Magna au platit 700 milioane euro pentru 55 % din Opel . Parerea mea este ca daca FIAT isi dorea intr-adevar Opel putea sa ofere cel putin 700 milioane euro . Ei credeau ca o sa mearga aceieasi strategie ca in cazul Chrysler in care nu au oferit nici o suma de bani, in schimb Opel se afla intr-o situatie mult mai buna decat Chrysler asa ca este un lucru normal ca nu au castigat aceasta licitatie .Opel are in acest moment cale libera spre piata in continua ascensiune a Rusiei plus piata Europei . Magna este al treilea producator de componente auto din lume dupa Bosch si Denso, asadar comparatia cu Cerberus care este un fond financiar de investitii nu-si are rostul . In prezent un automobil este produs "in house" de producator in proportie de 40 %, restul fiind aportul furnizorilor. In acest caz Opel este intr-o pozitie foarte privilegiata, controlul calitatii fiind foarte strict . De altfel cel care nu-si dorea deloc ca Opel sa fie cumparat de Magna era Ferdinand Piech, presedintele VW care nu-si dorea ca Magna, unul dintre principalii furnizori ai lui VW sa devina concurent pentru constructorul din Wolfsburg .

  • Vlad, sâmbătă, 30.05.2009 13:37
    Opel-Vauxhall/Magna

    Am omis un lucru si anume la comentariul meu este inclus alaturi de Opel si sora britanica Vauxhall.

  • Gogomanu, sâmbătă, 30.05.2009 14:09
    @phanter

    Bai phanter esti dus cu nervii, dute si trateazate la veterinar!

  • Alex, sâmbătă, 30.05.2009 14:15

    Bine ca a ajuns in mana canadiana si nu in mana tiganilor de italieni !

  • schumi, sâmbătă, 30.05.2009 14:33
    @phater

    Mai citeste o data ce am scris, mai ales ultimul paragraf. Oricum, esti cam varza. Ma bucur ca nu-ti place FIAT :D.

  • LEE, sâmbătă, 30.05.2009 16:06
    off

    Fratilor, va repet! FIAT daca nu face rost de bani lichizi, moare in 2009-2010 !!!! Nu ati vazut prostia cu VW-Porsche, cum Porsche s-a aflat aproape de faliment 3 zile ??? olecutica de logica, please ! Bravo MAGNA !

  • LEE, sâmbătă, 30.05.2009 16:17
    Opel-Gaz

    O alianta Opel-Gaz :) http://www.antena3.ro/economic/companii/grupul-canadian-magna-invingator-in-lupta-pentru-preluarea-opel_72643.html =============================================== http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-5733544-cine-este-magna-international-compania-care-pare-favorita-lupta-pentru-preluarea-opel.htm?cfat= Magna International este un nume de care s-a auzit des in ultima vreme, fiind in pole-position pe lista celor trei companii care vor sa preia Opel.Dar cine este totusi Magna? Compania a luat nastere acum 36 de ani la initiativa unui austriac care a fugit in Canada cu doar 200 de dolari in buzunar, ajungand de la un atelier de vopsitorie, la o companie cu 70.000 de angajati, gata sa preia unul din producatorii auto cei mai cunoscuti. Magna nu ar fi existat fara austriacul Frank Stronach, alias Franz Strohsack, nascut in 1932. La 14 ani a renuntat la scoala, iar la 22 de ani a plecat in Canada. A lucrat la un atelier de scule, a fost chiar si scafandru, iar in 1957 a creat compania Multimatic. Un deceniu mai tarziu Multimatic a fuzionat cu compania Magna Electronics, iar in 1973 a luat nastere Magna International care a crescut fulgerator in urmatorii ani, producand o multime de componente auto, de la sisteme de franare la tablouri de bord. Magna a capatat putere financiara si a cumparat o serie de mici producatori europeni de componente, dar si holdingul austriac Steyr-Daimler-Puch care detinea o linie de asamblare la Graz, Austria. Astfel, Magna a devenit si producator auto, astazi construind cateva modele BMW, Jeep, Saab, Mercedes si Chrysler. Un oficial german a declarat ca Magna este favorita in preluarea Opel, deoarece are cel mai convenabil plan. Ceilalti doi competitori sunt Fiat si fondul de investitii RHJ International. Se pare ca si General Motors prefera sa vanda Opel catre Magna, de teama ca daca Fiat ar prelua Opel, s-ar face concedieri masive. Magna are in prezent 70.000 de angajati raspanditi in peste 320 de centre de productie din 25 de tari. Traverseaza vremuri grele din cauza crizei, inregistrand pierderi de 200 milioane dolari in primul trimestru si o scadere a vanzarilor de 46%, spre 3,6 miliarde dolari. Interesant este ca totul se intampla din cauza degringoladei de la General Motors care este cel mai important client al Magna (19% din vanzarile companiei canadiene). Magna depinde mult de GM, dar asa s-a intamplat si la inceput, deoarece in 1960, prima comanda importanta pentru micuta companie a austriacului a venit de la GM. Magna are totusi ambitii mari, dispune de 1,7 miliarde dolari lichiditati si mai poate plusa cu 1,9 miliarde printr-un credit. Canadienii s-au aliat cu rusii de la GAZ pentru oferta facuta Opel. ============================================ FIAT nici nu mai trebuia sa se inscrie :) :) :) Au luat teapa................acum sar pe SAAB, care vor fi luati de koenigsegg :) si-i vor paste falimentul !!!

  • thenuts, sâmbătă, 30.05.2009 17:00
    @LEE

    Asa e MAMA OMIDA ce esti ! Ai putea face bani buni din previziuni ale viitorului. Economist trebuia sa te faci tu

  • Maka, sâmbătă, 30.05.2009 21:16
    @Schumi

    Cu tot respectul, Fiat nu detine vreo licenta pentru tehnologie common rail; primele firme care au facut asta si isi disputa intaietatea introducerii pe piata sunt Bosch si Denso. Sistemul botezat Multijet la Fiat exista si la alti producatori si este proiectat de Bosch. Motorul Multijet nu era ceva atractiv pentru GM; ei au oprimit drepturile asupra acestei tehnologii atunci cand au fost nevoiti sa plateasca 2 mld dolari italienilor. De atunci isi produc cu drepturi depline motoarele care sunt instalate pe Opel. Cat despre "tehnologia" FIRE - este numele de botez al gamei de motoare mici de la Fiat (1,2 Benzina). Chiar si fara acest patent Fiat are o multime de inovatii tehnologice in panoplie incat sa crezi ca e o firma care nu are tehnologii sau proiecte atractive trebuie sa fii foarte lipsit de cultura auto.

  • Theo, sâmbătă, 30.05.2009 23:18
    @Automarket - MM

    "sursele de finantare a grupului in discutie raman necunoscute" Mai zi odata. :)

  • schumi, sâmbătă, 30.05.2009 23:29
    @Maka

    FIAT a scos pe piata primul automobil cu tehnologie common-rail, ca de altfel si primul automobil cu motor turbo diesel cu injectie directa. Deci ne referim la automobile. Faptul ca FIAT nu detine nici un patent pt common rail/injectie directa este numai vina lor ca nu au fost destul de destepti la momentul respectiv sa faca acest lucru. Ma refer aici la MODUL DE IMPLEMENTARE common rail/injectie directa. Motoarele FIRE implementeaza o noua tehnologie numita Multiair, la care FIAT lucreaza de ceva ani. La asta ma refeream. Initial va fi implementata la motoarele mici. Exista detalii pe net despre Multiair. Pentru aceasta tehnologie ca si pt Multijet 2, FIAT intentioneaza sa obtina patente.

  • NeoGalaxy, sâmbătă, 30.05.2009 23:39
    @Prostii LEE

    @Lee, cred ca uiti ca pe Magna ii paste falimentul mai repede decat pe cei de la Fiat. Opel este in cadere libera si asta se cam vede. Toata piata auto este in cadere libera si Magna are o singura slabiciune. Care se numeste: "asambleaza pentru altii". Altii deja incep sa nu-si mai permita sa asambleze asa ca, mai departe te prinzi si singur. Iar GM isi declara falimentul Luni si Magna ramane faca un client foarte important. GM nu mai vine masini, nu mai face nimic. Au inchis ceva marci si poate era mai bine sa le inchida pentru moment pe toate, pana se rezolva cateva aspecte ceva mai importante din lume. Cum ar fii ca numarul prostiilor este mai mare de vreo 500000% decat al desteptilor. Poate te prinzi in care categorie intri... poate!

  • Silverblade, sâmbătă, 30.05.2009 23:48
    oricum e rau

    Mie unul imi place marca Opel. Tocmai de aceea imi pare rau ca va fi vanduta catre Magna; nici cealalta varianta nu ma incanta in mod deosebit, insa parca era totusi mai buna. Problema principala e ca Magna NU E CONSTRUCTOR DE AUTOMOBILE SI NICI N-A FOST VREODATA. Faptul ca produce componente pentru diverse marci nu conteaza intrucat multe din aceste componente sunt creata de firmele in cauza, iar apoi sunt produse sub licenta de diverse alte firme ("furnizorii"). Ca exemplu, si pe la noi se produc componente pentru Mercedes si tot felul de alte marci, dar nu va imaginati ca noi am conceput piesele respective. La fel si cu Magna: niciodata n-au conceput un automobil si ca urmare nu au cercetatori, nu au centre de cercetare in inginerie, nu au designeri, nu au proceduri de lucru intre diversele departamente implicate in crearea unei masini. Opel facand parte dintr-un concern nu are nici el toate astea pentru ca multe lucruri se fac centralizat (adica un concern are un centru sau vreo cateva de cercetare - nu multe - si acolo se concep modelele tuturor marcilor care fac parte din concernul respectiv). Ca atare prevad o serie de "experiente" cu rezultate proaste spre dezastruoase. Despre faptul ca rusii sunt implicati in conducere nici nu mai vorbesc; conceptele manageriale rusesti sunt faimoase in toata lumea... Poate s-or apuca sa faca tancuri, mai stii!

  • thenuts, duminică, 31.05.2009 01:56
    @Maka

    Hello again. Eu din cate stiu Fiat nu detine patentul pt CR din cauza ca l-au vandut ca erau constransi de situatia financiara. Se poate sa nu am dreptate

  • Victor, duminică, 31.05.2009 09:08
    Opel/Vauxhall

    In aceasta intelegere este inclus si centrul de dezvoltare GM din Russelsheim, locul unde se dezvolta toate modelele destinate pietei europene. Tot aici s-au dezvoltat Chevrolet Volt cat si modelele supersport ale GM (ex Corvette ZR1) . Cu o situatie financiara stabila garantata de noii actionari majoritari (Sberbank Rossii este cea mai mare banca din Rusia si una dintre cele mai mari din lume, Magna la fel o companie cu peste 100000 angajati in toata lumea si cu o situatie financiara foarte solida), Opel are toate sansele sa se dezvolte foarte rapid in ceea ce va deveni in 2010 cea mai mare piata auto a Europei si anume Rusia cat si sa-si consolideze pozitia in tarile Uniunii Europene.

  • LEE, duminică, 31.05.2009 09:53
    @NeoGalaxy

    Mai Neo, vezi ca nu m-am legat de tine, e parerea mea, si daca eu o respect pe a ta, macar atata bun-simt sa ai si sa nu te legi de mine sau de alta persoana. vorbim mai tarziu. FIAT da faliment curand. Iar Opel e pe val, INSIGNIA merge bine, e lider la vanzari in clasa sa in Europa, noul Astra apare curand.............

  • LEE, duminică, 31.05.2009 09:56
    ati uitat ceva!

    Ca Magna are totusi ambitii mari, dispune de 1,7 miliarde dolari lichiditati si mai poate plusa cu 1,9 miliarde printr-un credit. Canadienii s-au aliat cu rusii de la GAZ pentru oferta facuta Opel. Pe cand FIAT ciu-ciu lei, nu au avut de unde sa scoata 700 milioane euro cash............de asta si se gandesc ca ferreri sa iasa din F1, cheltuieli prea mari, rezultate minore. nu ma bucur pentru ei, ca si Honda s-a retras, si BRAWNGP ii bate de-i asculta cu urechea :) pa.

  • Maka, duminică, 31.05.2009 11:11

    Ma intreb de ce crede toata lumea ca o schimbare de actionariat salveaza Opel sau oricare alta firma... Practic oricine ar cumpara trebuie sa schimbe produsele si costurile cu care sunt realizate acestea incat sa schimbe situatia finainciara a producatorului, ceea ce inseamna ca pe langa costurile initiale noul actionar majoritar trebuie sa aiba banii pentru a sustine structura aceea timp de cativa ani si expertiza pentru a o schimba pe calea cea buna spre inima clientilor. In conditiile astea cred ca Magna e mult mai putin calificata decat Fiat, iar Fiat dupa volumele de vanzari in Europa a avut mult mai putin succes la aatrage clienti decat Opel. Poate implicarea rusilor ramane un "Joker" bun pentru ca s-ar putea deschide accesul catre o noua piata desi sa produci si sa vinzi in Rusia e cu totul altfel decat in Europa. Acolo se fura mult si productivitatea e mult mai scazuta, iar suma de care dispun oamenii pt o masina e mult maimica decat in Europe Centrala (de ex). Pana la urma, e greu sa tragi concluzii, dar cel putin 2 ani bine nu va fi pentru niciunii din preluarea asta.

  • Maka, duminică, 31.05.2009 11:25
    @The Nuts-commonrail

    Common rail a fost o idee Fiat care a avut ideea sa ridice presiune in sistem ca sa ibtina putere mai mare. S-au dus la producatorul lor cel mai mare de componente cu ideea, Magneti Marelli, dar acestia nu au putut proiecta ceva care sa poata fi folosit in comercializarea masinilor (injectoarele calculate ieseau f mari) si asa Fiat a fost nevoit sa se adreseze altui specialist, Bosch care a si avut banii si expertiza sa investeasca in cercetare incat sa ajunga cu produsul in faza comerciala. Patentele toate sunt ale lui Bosch si prima masina care a beneficiat de tehnologia lui Bosch a fost Alfa 156 1,9 JTD - 1997 In 1995 in Japonia Denso dezvolta idee tehnica si a lansat primul motor commonrail dar nu pe un autoturism ci pe un vehicul comercial (Isuzu parca). De aceea in toate comunicatele Bosch veti vedea ca fac afirmatii doar despre primul sistem cr de pe autoturisme. Ca sa poata ramane adevarata afirmatia "primul".

  • R, duminică, 31.05.2009 13:26
    huuuo OPEL

    Ce bine, poate dispare firma Opel de tot! :))