Un nou subiect de ancheta interna Toyota: directia lui Corolla

Publicat joi, 18.02.2010 11:04 de Sebastian Toma

In urma celor 160 de plangeri la adresa directiei lui Toyota Corolla, japonezii vor organiza o acheta interna pentru a descoperi daca exista cu adevarat o problema si care este cauza acesteia.

Toyota va opera o ancheta interna pentru a cerceta directia lui Corolla, cel mai bine vandut model din lume, din cauza unor plangeri din SUA la nivelul directiei. Seful departementului de control al calitatii de la Toyota, Shinichi Sasaki, va cerceta plangerile care acuzau pierderea temporara a controlului volanului. Cei de la Toyota nu au identificat inca o potentiala cauza de la care au pornit aceste probleme, dar vor verifica atat sistemul de franare, cat si directia si anvelopele. Shinichi Sasaki a declarat ca este nesigur daca un recall este necesar, dar Toyota ia in considerare aceasta posibilitate.

Dupa cum stiti, Toyota a operat un recall pentru a repara franele lui Prius, pedalele de acceleratie pentru aproximativ 10 milioane de unitati si schimbarea sau fixarea presurilor pentru numeroase modele. O problema la directia lui Corolla ar lovi si mai tare in increderea consumatorilor in modelele Toyota. Americanii de la NHTSA vor anunta peste cateva zile numarul de vehicule pe care Toyota le va verifica pentru a testa daca exista vreun fel de problema cu directia lui Corolla, pentru care au existat deja circa 160 de plangeri. Primele estimari implica 500.000 de vehicule care vor fi verificate in service-urile autorizate din Statele Unite ale Americii.

Toyota Corolla a fost vandut in peste 30 de milioane de unitati la nivel global din momentul in care a fost lansat in prima versiune. Corolla a facut deja subiectul unui recall in momentul in care modelele produse intre anii 2009 si 2010 au fost rechemate pentru a repara o potentiala problema la nivelul pedalei de acceleratie. Japonezii de la Toyota au anuntat ca vor echipa toate modelele pe care le vor construi cu un sistem care va taia puterea motorului in momentul in care soferul calca si acceleratia si frana in acelasi timp. Sistemul respectiv este creat special pentru a evita accidentele cauzate de o pedala de acceleratie blocata, accidente in urma carora au murit deja circa 30 de persoane la nivel global.

Via | AFP (inreg.)

  • Claus-Claudel, joi, 18.02.2010 11:45
    ..........

    pai daca o tine tot asa Toyota da faliment

  • VladP, joi, 18.02.2010 12:15
    eu zic sa ne mai gandim

    parerea mea e ca si-a bagat GM un pic coada in toata chestiunea cu Toyota. Mie imi suna a sabotaj. Au fost sute de recall-uri facute de toti producatorii si acum brusc facem super valuri... pute

  • Cupitza, joi, 18.02.2010 12:23
    pedale si altele...

    Pentru cine nu stia, pedalele de acceleratie in discutie sunt facute in ... Statele Unite. Oricum, americanii sunt cam plangaciosi. Orice li se pare ciudat, fac reclamatie, dau in judecata ... (a se vedea si cazul desenelor animate "Tom&Jerry", prea violente - ce idioti americanii astia). Clar este o lovitura contra Toyota si nu numai. A se vedea vanzarile GM. Cum japonezii (Toyota, Honda, Nissan) au vanzari masive in America, trebuia luata o masura. Multe alte companii au recall-uri masive si nu se face atat tam-tam. Chiar si Audi si BMW au probleme in state, dar nu face nimeni tam-tam. Poate sunt subiectiv, dar asta e parerea mea (si nu numai)

  • denon, joi, 18.02.2010 13:34
    americanii astia

    padure fara uscaciune nu exista.nu mi-au placut nicio data masinile toyota dar cred ca sant masini bune,intradevar o lovitura de imagine din partea concurentei americane

  • Despre GM si Toyota, joi, 18.02.2010 14:39

    in 2009, General Motors a fost al 2-lea producator mondial dupa Toyota, intrecand si VW care a fost pe al 2-lea loc o scurta perioada de timp. Acum cei de la General Motors vor sa faca tot posibilul sa intreaca si Toyota, iar daca continua cu sabotajele astea sunt sigur ca vor reusii....fiecare tara isi apara interesele, cum Tariceanu vroia ca toti sa cumparam Logan nou si nu sh din Germania asa si Americanii vor ca GM sa fie no1, numai ca acolo e la un nivel mai ridicat. Oricum Toyota e Toyota, nu se compara cu masinile alea americane cu aerodinamica de ciocan si motoare fara rost.

  • cozappz, luni, 22.02.2010 21:33
    Toyota 2007 Internal Documents Brag

    ... of Saving $100M by Negotiating "Limited" Recall http://jalopnik.com/5477096/toyota-internal-documents-brag-of-saving-100m-by-negotiating-limited-recall?skyline=true&s=i