Vânzarea Volvo a fost aprobată de Comisia Europeană

Publicat miercuri, 07.07.2010 10:30 de Sebastian Toma

Comisia Europeană a aprobat vânzarea Volvo către Geely. Tranzacţia va fi finalizată în cel de-al treilea sfert al acestui an.

Consiliul concurenţei al Comisiei Europene a aprobat vânzarea Volvo. Astfel, cei de la Ford Motor Company vor putea să vândă marca premium din Suedia fără probleme legale din partea CE. După cum ştiţi, cei de la Geely au cumpărat marca Volvo de la Ford contra sumei de 1.8 miliarde de dolari. Preluarea a fost negociată încă din luna martie şi reprezintă cea mai mare achiziţie făcută de o companie chineză peste ocean.

Odată cu bifarea acestui pas pe agenda tranzacţiei, ne putem aştepta ca aceasta să fie finalizată în decursul celui de-al treilea sfert al acestui an. John Fleming, şeful diviziei europene a mărcii Ford, a specificat că vânzarea Volvo va avea loc în perioada menţionată mai sus. Astfel, atât GM, cât şi Ford vor renunţa treptat la legăturile pe care le aveau cu producătorii de automobile din Suedia. Rămâne de văzut cum vor evolua aceştia după ce vor fi conduşi de alte corporaţii străine.

În cazul fiecărei tranzacţii de acest gen, Comisia Europeană verifică toate detaliile contractuale şi examinează modul în care va evolua compania care urmează să fie văndută după ce achiziţia este realizată. Dacă membrii CE nu consideră că există vreo problemă privind încălcarea legii concurenţei neloiale sau o altă inconcordanţă legală, tranzacţia respectivă primeşte acordul lor. Membrii CE au declarat că afacerea Ford-Geely nu va "împiedica signifiant" competiţia din Europa.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • Kalugaru, miercuri, 07.07.2010 11:31

    o sa vedem cum Volvo se va stinge incet incet, asa cum jaguar este in moare clinica acum! RIP VOLVO RIP JAGUAR!

  • @Kalugaru, miercuri, 07.07.2010 12:09
    Geasesti

    Jaguar a intinerit mult de cand a fost preluat de indienii de la TATA. Nu cred ca este deloc in moarte clinica, ba din contra...

  • !!, miercuri, 07.07.2010 12:09

    Mie mi se pare uimitor cum Gelly a reusit sa asimileze Volvo luand in considerare ca in urma cu 25 de ani produceau frigidere, iar acum acum cand au trecut pe masini vand mai putin si decat Volvo. Clar au fost sprijiniti de guverul chinez cu credite cu dobanzi infime

  • Kalugaru, miercuri, 07.07.2010 12:17

    ma lasi ca jaguar a intinerit???? ce naiba a intinerit???? X Type afost de pe piata si nu are succesor!!

  • @ !!, miercuri, 07.07.2010 12:47
    Guvernul chinez este adevaratul proprietar Volvo Cars

    Geely a fost doar un paravan, deja statul chinez va detine din septembrie 2010 ( printr-un fond de investitii de stat ) aprox 40 % din actiunile Volvo Cars . Era clar de la inceput acest lucru, Volvo Cars fiind o companie muuuult mai mare decat Geely . Insa statul chinez se pare ca stie ce vrea, noul CEO Volvo Cars fiind fostul sef VW America Stefan Jacoby, acesta avand o vasta experienta in Asia, Europa si America de Nord .

  • Alex, miercuri, 07.07.2010 13:12
    Clasamentul vanzarilor in Marea Britanie in luna iunie 2010

    Cea mai vanduta marca in UK ramane Vauxhall (30,200), podiumul fiind completat de Ford (23,716) si VW (16,437) . Per total, VW Group depaseste vanzarile Vauxhall, acestea depasind 32,000 unitati vandute . Surprinde clasarea foarte buna a marcii BMW (locul 4), vanzarile sale depasindu-le pe cele ale unor producatori generalisti ca Nissan, Peugeot, Renault sau Toyota . Mai multe detalii gasiti pe urmatorul link http://es.autoblog.com/2010/07/07/ventas-junio-2010-reino-unido/

  • ion, miercuri, 07.07.2010 13:27

    @Alex ar trebui sa fii sters pt offtopic baiatule... ce treaba are cu articolul?? voi astia cu VAG sunteti disperati de viata rau de tot...

  • LauCalin, miercuri, 07.07.2010 13:49
    @Kalugaru

    Dupa ce ca vorbesti prostii te mai dai si mare. Daca stiai cum sta treaba, ca vad ca din gura (taste) dai, ai fi stiut ca X-Type nu a fost privit cu ochi buni inca de cand a aparut. Putini au fost cei care au crezut ca e bine sa fie un Jag de clasa medie,cu diesel de 136 CP si eventual si variata break. Putinii care au crezut ca au dat lovitura au fost americanii de la Ford, care au fost de acord fabricatia lui. Piata a spus insa "pas". Oricum de cand a ajuns la Tata, Jaguar o duce (mult) mai bine. Cat despre Volvo nu uita cat de bine a fost promovat S60. Si cu banii cui?!... ai Guvernului suedez, cu cei de la Ford? Nu bre, cu banii lui Gelly. Chinezii sunt multi, dar nu prosti si stiu sa gestioneze afacerile. Si sa o faci intr-o perioada de criza economica, e ceva. Altfel China nu devenea cea mai mare piata auto. Intelegi? ;)