Acesta este noul Mercedes-Benz CLE Coupe. Înlocuiește două mașini: Clasa C Coupe și Clasa E Coupe

Publicat miercuri, 05.07.2023 18:47 de Alexandru Monenciu

Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul CLE Coupe sau, cu alte cuvinte, înlocuitorul lui Clasa C Coupe și Clasa E Coupe. Debutează pe piața europeană în luna noiembrie.

Mercedes-Benz a luat decizia să înlocuiască două modele dintr-un singur foc. Este vorba despre Clasa C Coupe și Clasa E Coupe, iar numele modelului care va umple spațiul lăsat liber de cele două este CLE Coupe.

Noul Mercedes-Benz CLE Coupe are o lungime de 4.850 de milimetri, o lățime de 1.860 milimetri, 1.428 de milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul măsoară 2.865 de milimetri (+ 25 mm față de Clasa C Coupe).

Datorită acestor noi dimensiuni, pasagerii din spate au cu 10 milimetri mai mult spațiu la cap, 19 milimetri mai mult spațiu pentru umeri și 72 de milimetri mai mult spațiu la genunchi. Volumul portbagajul a crescut cu 60 de litri.

DESIGN DE CLASA C SEDAN

Designul respectă filozofia "Sensual Purity" și are multe în comun cu Clasa C sedan. Farurile LED cu design unic, grila radiatorului cu efect 3D și stopurile LED sunt doar câteva dintre atracțiile noului model.

Bordul te duce mai mult cu gândul la Clasa C și nu la Clasa E, deși regăsim și litera E în denumirea noului coupe din Stuttgart.

Chiar și așa, avem materiale și finisaje premium, instrumentar de bord digital cu ecran de 12.3 inch, display central de 11.9 inch pentru sistemul multimedia MBUX, iluminare ambientală cu 64 de culori și, opțional, un sistem audio Burmester 3D.

Revenind la sistemul multimedia, acesta are conexiune 5G și este capabil să ruleze jocuri, să afiseze clipuri de pe Tik Tok, dar și să intermedieze conferințe video prin intermediul aplicațiilor Webex și Zoom.

NUMAI MOTORIZĂRI MILD-HYBRID, PENTRU MOMENT

Pentru moment, noul Mercedes-Benz CLE Coupe este oferit numai alături de motorizări mild-hybrid la 48V, pe benzină și diesel. Motorul electric, cu rol de generator, dezvoltă 23 CP, iar singura transmisie disponibilă este cea automată 9G Tronic cu 9 rapoarte.

Pe piața din Europa, intrarea în gamă se face cu versiunea CLE 220d, echipată cu motor diesel, de 2.0 litri, care oferă 200 de cai putere. Avem apoi CLE 200, cu motor pe benzină, de 2.0 litri, capabil de 204 CP și 7.4 secunde până la 100 de km/h.

Următoarea versiune este CLE 300. Avem același motor de 2.0 litri pe benzină ca în cazul lui CLE 200, dar plusează cu 258 CP, 400 Nm, 6.2 secunde până la 100 de km/h și o tracțiune integrală 4Matic.

Nu în ultimul rând avem CLE 450 4Matic. Actualul vârf de gamă oferă un motor de 3.0 litri, cu șase cilindri, 381 CP, 500 Nm și 0 - 100 km/h în 4.4 secunde.

Indiferent de alegerea făcută, șasiul a fost coborât cu 15 milimetri. În plus, pachetul opțional Technology include sistemul Dynamic Body Control și direcția integrală (virează și roțile spate).

Ulterior, Mercedes-Benz CLE Coupe va primi și versiuni plug-in hybrid, dar și versiuni de performanță AMG.

Lista cu sisteme de siguranță oferite în standard include Attention Assist, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assist, Speed Limit Assist, senzori de parcare față/spate, cameră video pentru mersul cu spatele și tehnologia Active Distance Assist Distronic (doar în Europa de Vest).

VARIANTĂ DECAPOTABILĂ DIN 2024

Lansarea pe piețele de pe Bătrânul Continent este programată pentru luna noiembrie. În 2024, Mercedes-Benz va prezenta și varianta decapotabilă, adică CLE Cabriolet.

via Mercedes-Benz

  • Dutz, joi, 06.07.2023 07:49

    As vrea sa știu cui îi plac tabletele lipite pe cockpit? Fără miștouri, sarcasme, jigniri… hai sa vedem dacă putem discuta si decent, argumentat, fiecare pentru el, fără sa comenteze ce crede altul. Nu ma refer doar la Mercedes… care din producători credeți ca au reușit să integreze eficient tabletele? PS… mulțumesc anticipat!

  • unuldinmultime, joi, 06.07.2023 09:20

    Personal, imi place integrarea facuta de Volkswagen in consola centrala, nu pe bord (cum este, de exemplu, la noul Passat). Sau cum este facuta de catre Porsche (ca sa pastram o comparatie apropiata de valoare cu Mercedes).

  • Mircea Badea, joi, 06.07.2023 10:26

    tot urat e, morsa... tableta ar trebui sa pivoteze. inca mizerie dizal?!!

  • Mu Mu, joi, 06.07.2023 10:38

    Cele mai decente dpdv al aspectului sunt cele de la RR. Deloc mari, potrivite fără să devină obscene.

  • alex_cu_a_mic, joi, 06.07.2023 10:41

    La 4.85m lungime e mai degraba segment D nu C. No, inca un segment care moare incet, incet.

  • M, joi, 06.07.2023 11:37

    @Dutz DS 7 Ce nu-mi place MIE deloc la masina asta este volanul ala stramb, cu doua niveluri de comenzi.

  • Seriff, vineri, 07.07.2023 09:27

    @Mircea Badea, mizeria aia diesel bate orice electrica la ce vrei tu, e cerere pentru diesel pe genul acesta de masini, cine isi ia Mercedes nu se duce doar pana la Lidl si inapoi, se duce sa se plimbe, de-aia isi ia lumea diesel, dar ce sa intelegi tu.

  • @sheriff, vineri, 07.07.2023 14:06

    ce nu intelegi tu e ca dizal e pt saraci, deci un mert dizal e ori un parvenit cu 4 clase, ori femeie, ori manelist cu rate ilegale.

  • Dutz, sâmbătă, 08.07.2023 01:26

    Din comparativul compactelor (car wow, WV, Audi, Mercedes, BMW), tot cam așa arată lucrurile si anume ca o pondere mai mare a ecranelor si faptul ca cele mai uzuale comenzi (ex. clima) sunt transferate pe ecrane nu este ceva neaparat de apreciat. La modelul Mercedes din articol, ecranul “împinge” gurile de aer prea sus si nu prea merge cu eleganța. Ecranul fiind cam jos, distrage mult atenția. Cred ca Volvo a găsit o poziție mai potrivită. Dacă tot se vor ecrane (mari), cel de pe seria 3 mi se pare cât de cât acceptabil, asta dacă ar fi păstrat mai multe funcții cu acces direct de pe cockpit. Un alt trend pe care nu-l apreciez este înghesuirea a tot mai multor butoane/taste/funcții pe volan. Fără un bun antrenament nu ai cum sa accesezi comanda dorită fără a verifica in prealabil, iar in unele cazuri se pot accesa accidental. Nu in ultimul rând, utilizatorii care au peste 50 de ani, își cam prin urechile (scuze dacă cineva se simte jignit), dar nu asta este intenția. O masina trebuie sa fie ușor si practic de utilizat, ori meniurile si setări peste setări la cam tot aduc stres pentru unii. Nu-i destul ca unii din părinții noștri ne cer când ne prind sa le descâlcim telefoanele, acuma ne vor suna (dacă reușesc sa deblocheze telefonul), sa ne întrebe te miri ce in legătura cu masina ;)) Nu văd nici o legătura între motorizarea unei masini si calitatea de om (ce fel de om) a celui care o alege. Fiecare cu treaba lui si cu alegerile lui. Avem pe piața benzina, diesel, hibride, electrice… tot ce vrem si nu-i coada, bani sa fie ;)

  • @dutzu, sâmbătă, 08.07.2023 07:59

    ba spune multe despre om ce masina prefera, ce motor, cum o conduce etc..

    Dutz, sâmbătă, 08.07.2023 18:14

    Este dreptul tău sa-ți creezi propriile tipare in gândire. Cum conduce o persoana si ce scoate pe gura (sau ce bagă in gura) clar este legat 100% de personalitatea lui, educație, bunul lui simț etc… alegerea motorului mai tine cont si de nevoile familiei, contextul economic, infrastructură șamd. adică factori externi. Cât exista junk-Food, Coca-cola (si restul otrăvurilor), țigări etc. permite-mi să mă îndoiesc de bunele intenții si de argumentele din spatele electrificării parcului auto. Mercedes încă oferă diesel pentru ca piața o cere, motorul diesel este mai scump la achiziție si nu este subvenționat. Cei care încă optează pentru un diesel cam știu ce fac, sunt poate la a 3-a sau a 4-a masina cu acest tip de motor. Poți spune la fel despre electrice? Știi cu cât poți vinde o electrică după 4, 5 ani? Știi cât va costa asigurarea la o electrică? Știi clar impactul in poluare VS o clasica? Știi cum se va dezvolta infrastructura electrică? Poate oricine sa folosească astăzi o electrică? Nu am spus ca-i o prostie sa-ți iei electrică… da nu-mi pare ca ești un geniu sau o persoana educata dacă faci asta sau cel puțin nu pentru ca-ți iei o electrică.

  • @dutzu, sâmbătă, 08.07.2023 19:17

    cati manelisti stii cu electrice sau sa saliveze dupa electrice? si opus, cati it-isti, doctori etc oameni mai educati? eu zic ca e clar... dizelul il omoara pe soros cand o arde prin vreo capitala, normal ca nu are nimic impotriva sa bei cola/diluant dar intr-o electrica! sa nu-l omori din vreme..

  • Seriff, luni, 10.07.2023 09:48

    @14:06, esti spalat pe creier grav, tu de ce crezi ca majoritatea masinilor de lux sunt diesel? Pentru ca au putere mai mult decat suficienta si autonomie uriasa, tu asta nu pricepi, time is money, oamenii nu vor sa isi piarda timpul prin benzinarii sau statii de incarcare, de-aia exista diesel, dar ce sa inteleaga cu taran cu 4 clase care nici golf 4 nu isi permite.