Noul Ford Explorer electric a intrat în producție

Publicat miercuri, 05.06.2024 10:17 de Tiberiu Safta

Ford a anunțat oficial debutul producției noii versiuni electrice a lui Explorer. Noul model este produs la Centrul de Electrificare de la Köln, din Germania.

Constructorul american a demarat oficial producția noului Explorer electric la Centrul de Electrificare din orașul Köln, Germania. Noul Centru de Electrificare este o uzină dedicată producției de mașini electrice, acesta fiind rezultatul unei investiții de 2 miliarde de dolari pentru a transforma o fabrică istorică într-o uzină producătoare de mașini electrice.

Astfel, noul Ford Explorer electric este primul model produs aici. Tot la această uzină va fi produs și un al doilea model electric nou, mai exact un crossover sport, care va fi dezvăluit în curând de către marca americană.

Noul Ford Explorer electric este disponibil și în România, în versiunea cu 286 de cai putere și autonomie de 602 kilometri. De asemenea, este disponibilă și o versiune mai puternică, de 340 de cai putere și cu autonomie de 532 de kilometri. În țara noastră, prețul de pornire al noului Ford Explorer electric este de 39.500 de euro.

via Ford

  • PMC, miercuri, 05.06.2024 11:48

    Ah, ce bucurie! :) Inca o electrica cu 40.000 de eur pe care n-o s-o cumpere nimeni :)))

  • @pmc, miercuri, 05.06.2024 13:56

    Lasă că pentru tine tocmai s-a lansat tigaia premium compacta la 50k.

  • Dutz, miercuri, 05.06.2024 18:09

    Bravo Ford, au transformat o fabrică istorică în istorie în scurt timp muzeu cu nici 2 mld. de euro și costurile se adună în fiecare zi. Să produci electrice la 40.000 când te cheamă Ford este noaptea minții. De câteva săptămîni se “plângea” Jimy ca BEV-urile trag tot grupul în jos. No acuma s-au scos cu acest best seller. În zona de volum target-ul trebuie să fie 20.000 și BEV-uri de oraș, asta până reușește careva să vină cu altă baterie. De la astea de acuma nu poți cere mai mult, nu degeaba BYD scot hibride. Cu actualele BEV-uri drumurile lungi sunt doar pentru pasionații de gadgeturi sau în zone limitate. Mai clar și simplu de atâta nu se poate. PS apropo ați văzut aberația din Grecia??? Cică nu acceptă pe feribot BEV-uri care au bateria peste 50%, este lege… așa ceva!!! Bănuiesc ca să nu “treacă” curent ieftin pe insule :)))

  • Elektrik, miercuri, 05.06.2024 18:27

    Ford din Germania este Ford Europa care v-a face electrice, Ford din România este Ford Turcia care face termice. La fel Renault care face electrice în Franţa, dar în România, Dacia au dat o pe mâna chinezilor de la Geely, care face termice.

  • spaclu lu manole, miercuri, 05.06.2024 19:47

    Eu zic ca ar trebui sa le mearga bine. Masina e mare, are o raza de actiune mai mult decat decenta si costa sensibil mai putin decat echivalentele de la alte marci. Un EQB e mai mic si mai scump. Probabil ceva mai tehnologic, dar nu la diferenta de ani lumina. Coru' diesel isi freaca mainile. Inca o masina electrica ce-o sa grabeasca revenirea termicelor in era moderna :):):)

  • joe, miercuri, 05.06.2024 23:00

    Noroc cu chinezii care nu pot tine pasul cu inovatia,performantele si pretul! Citisem de BYD ca au scos un PHEV cu autonomie 2100 de km si consum fara baterie incarcata in jur la 3 litri,,,si pret sub 25 ooo euro

  • PMC, joi, 06.06.2024 00:22

    Adevaru' ca Ford si-au luat-o pe coaja masiv in toata povestea cu electrocaZnicele. Si altii si-au luat-o. Ford sunt probabil singurii care o declara public.

  • Matei, joi, 06.06.2024 01:06

    Una peste alta încă un model electric reușit. Extremiștii se screm sa zică și ei ceva, în special gherțoiul cu SH și nebunul cu focile lui Musk.

  • PMC, joi, 06.06.2024 07:43

    @01:06 - fetitzo, si Mach E a fost reusit. Atata ca s-ar parea ca nu se vinde :)

  • pipo, joi, 06.06.2024 08:30

    Mai mult decât penibila asemănarea cu "vizorul " de la Opel pt blocurile optice. Pana și semnătura luminoasa au copiat-o. Sau au cumpărat stelantii și pe Ford ?

  • spaclu lu manole, vineri, 07.06.2024 15:50

    @Partidul Muncitorilor Comunisti, draghe, E Mach nu se vinde din cauza nesimtirii dealerilor. Masina a fost atat de populara in 2022 incat au incetat sa mai ia comenzi. Si tiganii din dealerships si-au pus profituri cu mult dincolo de bunul simt. Orice dealer Ford care a avut preturi decente a ramas fara masini pe stoc, deci se poate. E foarte amuzant sa vezi corul diesel cum se arunca disperat la concluzii din cifrele de vanzari ale publicatiilor de masa, fara sa citeasca si detaliile din spatele lor.