Dacia, pe locul al doilea în topul satisfacţiei clienţilor germani în 2010

Publicat joi, 24.06.2010 14:12 de Sebastian Toma

Dacia a urcat 11 poziţii în clasamentul JD Power din Germania în doar un an, atingând acelaşi nivel cu BMW în cel de-al doilea an de participare la acest sondaj.

Marca Dacia şi modelul Logan se află pe locul al doilea în clasamentul JD Power din Germania pentru anul 2010. Acest clasament a fost realizat în colaborare cu revista germană Auto Test şi este un studiu al satisfacţiei posesorilor de vehicule. Dacia a obţinut 836 de puncte din maximul de 1.000, la egalitate cu BMW, iar cei de la Mercedes-Benz s-au clasat pe prima poziţie. În categoria subcompactă, Dacia Logan s-a clasat pe locul al doilea.

Dacia a intrat pentru prima dată în studiul JD Power în anul 2009, când s-a clasat pe poziţia 13 din 27. În raport cu ceilalţi constructori, Dacia a înregistrat cel mai rapid ritm de creştere în cadrul acestui clasament, reuşind să crească cu 11 poziţii în doar un an. Potrivit celor de la Dacia, această performanţă a fost rezultatul Planului de Excelenţă Renault în domeniul calităţii, ale cărui măsuri au fost aplicate şi pe platforma industrială de la Mioveni.Cei de la Dacia au vândut 150.000 de unităţi în Germania până la sfârşitul lunii mai 2010 de la debutul lansării pe piaţa germană.

Compania de cercetare a pieţei JD Power a măsurat nivelul de satisfacţie a clienţilor în funcţie de patru criterii-cheie: atractivitatea vehiculului (performanţă, design, confort); calitate şi fiabilitate; costuri de întreţinere (consum, poliţe de asigurare, costuri de reparaţii) şi calitatea serviciilor reparatorilor agreaţi. Studiul a fost realizat în perioada ianuarie-martie 2010, pe baza a 16.330 de interviuri online cu clienţii care au deţinut un vehicul timp de aproximativ doi ani. Au fost evaluate modelele a 25 de mărci, acoperind toate segmentele auto.

Iată clasamentul JD POWER 2010 pe mărci

Marcă Punctaj

Mercedes-Benz

 838
 BMW  836
 Dacia  836
 Mazda  831
 Nissan  831
 Audi  827
 Suzuki  826
 Volvo  826
 Mitsubishi  823
 Honda  821
 Toyota  818
 Skoda  814
 Media industriei  813
 Volkswagen  812
 Kia  811
 MINI  811
 Hyundai  810
 Peugeot  808
 Seat 797
 Citroen 796
 Opel 794
Renault

794

 smart 794
 Ford 790
 Chevrolet 766
 Fiat 757

În acest studiu au fost incluse şi mărcile Alfa Romeo, Chrysler,Daihatsu, Dodge, Jeep,Lexus, Porsche, Saab şi Subaru, dar nu au fost notate din cauza numărului prea mic de respondenţi la sondaj.

Top 3 modele pe segment

Clasa Supermini


Model Punctaj
Kia Picanto 815
Smart fortwo 794
Renault Twingo 787

 

Clasa Subcompactă

 

Model Punctaj
Nissan Note 846
Dacia Logan 839
Toyota Yaris 833

 

Clasa Compactă

 

Model Punctaj
Mazda3 856
Mercedes-Benz A-Klasse 848
Hyundai i30 840

 

Clasa Medie

 

Model Punctaj
Toyota Prius 849
Citroen C5 837
Mazda 6 825

 

Clasa Medie Premium

 

Model Punctaj
Mercedes-Benz C-Klasse 835
BMW Seria 3 832
Audi A5 828

 

Clasa Mare/Modele de lux

 

Model Punctaj
Audi A8 858
Audi A6 844
BMW Seria 5 844

 

Modele Sport

 

Model Punctaj
Mercedes-Benz CLK 882
Mercedes-Benz SLK 853
Volkswagen Eos 818

 

Monovolume

 

Model Punctaj
Ford S-Max 856
Toyota Corolla Verso 834
Volkswagen Golf Plus 834

 

SUV-uri

 

Model Punctaj
BMW X5 896
Hyundai Santa Fe 880
Volkswagen Tiguan 858

 

Via | JD Power

  • rc, joi, 24.06.2010 15:51
    felicitari

    Bravo lor. Chiar nu mai e nimic de comentat la asta. Au reusit ceea ce si-au propus

  • schumi, joi, 24.06.2010 15:57
    ...

    Avand in vedere preocuparea celor de la Dacia pt calitate produsului finit, normal ca clientii sunt satisfacuti :D : http://www.220.ro/faze-tari/Cum-Se-Fac-Reglajele-Fine-La-Dacia-Sandero/S2XnSYhkrG/

  • Victor, joi, 24.06.2010 16:05
    Dacia

    Satisfactia financiara poate,oamenii sunt bucurosi ca au dat putini bani pe o Dacie,intretinere ieftina si masina decenta dar nu au cea ce conteaza cel mai mult pt un posesor de masina(fie ca recunoaste sau nu),si anume satisfactia sociala,adica de cata invidie masculina ai parte si cata simpatie feminina primesti(binenteles exista si oamenii pasionati care iti stiu istoria marcii,modelului detaliile tehnice ale masinii,care isi iau acea masina pt un motiv anume bine justificat,numai ca acestia sunt in minoritate),iar Dacia din pacate nu ofera aceasta satisfactie(poate Duster este un inceput),dar se muleaza excelent pe nevoile pietei si asta pana la urma ii confera un imens avantaj

  • Hunter, joi, 24.06.2010 19:22

    @Victor Se vede ca esti romanas...pentru ca ai mentalitatea asta balcanica ce predomina in tara asta. Oamenii aia de prin strinataturi care isi iau Dacia, si mai ales nemtii au un mod de gandire mai altfel. Adica se uita la bani in primul rand, si fac totul cu cap, ceea ce pe la noi nu prea exista sa gandim cu capul...ci doar cu curul. De ce sa nu dea bani pe o masina nou, ieftina, buna pana la urma de mers din punctul A in punctul B, mai ales ca aia au si drumuri, nici nu se rablageste asa usor, plus ca au si service-uri si dealeri ok, deci nu il doare capu de nimic pe neamt. Dupa 3-4 ani o poate vinde si isi ia alta, chiar in sistem buy-back, intrucat masina are carte service si arata ca noua. Si cu ocazia asta, daca sa zicem ca exista 2 masini in familie, pai a doua masina, care poate fi de la Audi al Mercedes sau BMW, pai o tine in garaj, sau o scoate la concediu. In rest isi face treaba cu Dacia sau alte marci la fel de ieftine si bune. La noi in tara, unde toata lumea mananca kkt si se naste cu dorinta de a epata, sa moara capra vecinului de ce masina mi-am tras eu, da stau la garsoniera la marginea orasului si tin BNW-ul sau Audi-ul langa tomberoane si in noroi, pentru ca asa e smecheros.....ca sa am eu cu ce ma da rotund la sfarsit de saptamana, cand bag benzina de 30 de lei si ies la colt de strada.......ca sa am eu satisfactie sociala, si toti sa moara de invidie....DUSMANII SA VADA CE POTENT SUNT !!!!! Asta-i nivelul, pretentii de mai bine nu avem de la cine sa primim sau sa dam sau sa afisam.......asta-i cloaca in care traim, unii chiar se nasc in tara asta si perpetueaza spiritul balcanico-romanesc. Dupa mine merita sa fim mandri de noi, ca romani, de ce suntem in stare, de cat ne duce capu, de faptul ca mereu de doare de altu/altii, da murim de foame....si ce e cel mai dureros si stupid, e ca nu facem nimica, nimeni nu face nimica. Ne meritam soarta cu varf si indesat, iar cu vremurile astea nasoale, criza si alte minuni, cum totul pica, pana si smecheriile romanesti de alba-neagra si de aburiri si invartit tot felul de "afaceri" ne prind bine.....poate ne curatam naibii odata ca popor si pe urma o luam de la zero, cu totul........dar ma rog...e doar o utopie. TRAIASCA ROMANIA SI POPORUL ROMAN !!!! P.S.: Unul din bancurile cu ursul.....face referire la niste urme de laba ale respectivului animal.....de fapt acele urme...de "labe" facem noi toti romanii zi de zi....ca la altceva nu ne pricepem..stam si o frecam....da nici macar fum nu iasa. IMI CER SCUZE PENTRU ANUMITE INSINUARI MODERATORILOR ACESTUI SITE

  • roadrunner, joi, 24.06.2010 19:32

    noroc ca este criza fiindca altfel nu cred ca mai avea acelasi succes

  • @shumi, joi, 24.06.2010 19:43
    E altceva.

    Vezi ca aia se intampla la fabrica Dacia din Rusia, ale carei modele se vand doar prin zona aia.

  • schumi, joi, 24.06.2010 23:07
    @@schumi

    Mda, probabil sunt destinate pietei cecene. Sunt numai bune de masini capcana. Off topic: Ai reaparut ? Chiar ma ingrijoram ca am ramas fara contrazicatorul meu personal :D.

  • LauCalin, vineri, 25.06.2010 05:17
    @Hunter

    Ai si tu dreptatea ta, intr-o anumita masura. Totusi, sa nu uitam ca si in cazul Daciei sunt unii care isi fac credit pe 10 ani, numai din dorinta de a avea o masina noua. Sincer lucrul asta mi se pare un fel de condamnare sa zic asa, pe 10 ani. Pentru ca, daca numai asa te incadrezi sa faci un credit pentru un Logan nou, inseamna ca nu ai prea multi bani. Iar in cazul asta cred ca ar fi mai ok un second la vreo 4-5000 de euro sau un Logan la 3-4000 (personal consider ca nu se merita sa dai mai mult). Deci uite ca si in cazul Daciei pot fi unele "specimene" descrise de tine :)

  • alex, vineri, 25.06.2010 10:59
    DACIA UN SUCCES

    FELICITARI ! Unde sunt cei care ridica in slavi alte marci gen VW , japoneze etc. , nu sunt mare fan Logan dar dupa Franta acum si Germania spune acelasi lucru , ca Dacia Logan , Sandero etc sunt modele bune si apreciate de o anumita categorie ce-i drept , DAR aici nu vorbim de cei pe care criza nu i-a afectat si al caror pret de achizitie a unei masini incepe de la 100.000 euro in sus. PS: ma bucur enorm pentru Dacia si pentru posesorii lor de oriunde ar fi ei. CAND a aparut Logan multi au starmbat din nas, apoi surpriza ...Succes! A apart Duster mai multi au strambat din nas , MAI mult Succes!

  • VSZ, vineri, 25.06.2010 13:53
    :)

    nu-mi vine sa cred golanu a ajuns mai departe decat alte marci cred ca numa din cauza pretului ca la calitate lasa de dorit

  • ion, sâmbătă, 26.06.2010 09:20

    Dacia nu e pentru fitosi asta-i clar... calitatea inseamna lucruri diferite pt oameni diferiti... pt mine calitatea inseamna robustete, fiabilitate, habitabilitate suficient de mare cat sa fie confortabila, si o retea service operativa si bine dezvoltata in teritoriu.

  • Victor, sâmbătă, 26.06.2010 15:19
    @Hunter

    Prietene nu ai inteles nimic,de foarte multe ori alegerea unei masini este un act emotional si nu unul rational,si foarte multi cumparatori de masini isi doresc ca masina lor sa le reprezinte statutul social,si stai tu linistit ca si in Occident sunt destui care sunt gata sa isi dea si ultimul banut pt a epata si nu este specific numa „romanasilor”,toate marcile astea scumpe si de prost gust gen Vertu,D&G sau modele de masini gen X6 sau CL samd sunt venite din vest si pt piata din vest si acolo au avut succes k daia au ajuns pe aici si asta inseamna ca in vest au fst destui gata sa sparga o gramada de bani pt a epata si daca tu bati campii cu ce auzi la inteletualii astia frustrati care sunt buni numa la a repeta clisee nu inseamna ca asta este realitatea

  • Rio, luni, 28.06.2010 08:18

    @Roadrunner Dacia a fost un succes de cand a aparut pe piata internationala, intr-o perioada in care cuvantul criza era doar in dictionar. Este adevarat ca acum, odata cu criza, vanzarile cresc si mai mult, dar asta de la niste valori care oricum erau mari. Neamtul nu este ca romanul sa inceapa sa stranga punga abia cand nu mai este nimic in ea ;)...sau olandezul...sau francezul

  • Rio, luni, 28.06.2010 08:22

    @Victor De acord cu tine DAR ponderea celor care isi cumpara o masina pentru a se empata la noi depaseste orice limita a bunului simt. Daca la ei sa zicem ca sunt 2-5% care fac asta, la noi sunt vreo 70%. De ex mergi intr-un oras din vestul Europei si vezi ce masini circula pe acolo, dupa care aminteste-ti de ce dai la noi in orase. Daca o sa vezi vreun X5 sau ML ratacit prin oras ai avut bafta. La noi nu mai ai loc de ele.

  • Schmidt, luni, 28.06.2010 19:07
    Pentru Rio

    Bai Rio, Am tot citit comentariile tale in stanga si dreapta si am constatat ca esti un pustan de 21 de ani fara experienta si fara prea multa minte dar care ii place sa isi laude gunouiul. Traiesc in germania iar germania e plina de turci polonezi si romani in procesul adaptarii ce conduc Dacia. pentru banii dati e ok, in final omul e satisfacut de ceea ce a primit pe banii dati. Si o pereche de tenisi de panza vor bate orice adidas origibnal daca la 1 leu perechea te-au tinut o vara. Asta nu inseamna ca sunt egale sau ofera acelasi confort, aceleasi proprietati si aceeasi imagine. Si da Berlinul de exemplu e plin de X5 si ML. Inainte sa deschzizi gura, iesi prin lume baiete.

  • Adryan, marţi, 27.07.2010 18:16
    Schmidt

    Sa ma scuze ceilalti cititori si moderatorii. Degeaba stai in Germania ca tot un roman prost,incult si needucat esti. Daca erai asa destept il corectai frumos si iti impuneai punctul de vedere intr-un mod civilizat si rezonabil. Sa auzim de bine "Inainte sa deschzizi gura, iesi prin lume baiete." ... Laugh Out Loud !!!