Renault va lansa un nou brand, dedicat modelelor sport: Renaultsport
Renault va transforma divizia Renault Sport într-un brand de sine stătător. Primul model: versiunea de serie a conceptului DeZir.
Britanicii de la Autocar anunţă astăzi că Renault se pregăteşte să facă o mutare foarte interesantă pe piaţa europeană: lansarea unui nou brand sub care să fie comercializate viitoarele modele sportive ale francezilor. Brandul se va numi Renaultsport, marca-mamă renunţând la ideea de a dezvolta maşinile sportive sub resuscitatul brand Alpine. Motivul: piaţa ştie deja că divizia Renault Sport se ocupă de hot-hatch-urile de succes ale mărcii, deci alăturarea acestui nume lângă modelele sport nu ar fi deloc una dificilă pentru francezi.
Conform informaţiilor publicate de britanici, primul model al noului brand va fi versiunea de serie a apreciatului concept DeZir (foto), lansat în premieră mondială anul trecut, la Salonul Auto de la Paris. Deşi nimic nu este confirmat oficial până în acest moment, planurile de dezvoltare puse la cale de Renault sunt deja avansate.
"Renaultsport este cheia strategiei Renault de viitor. Vorbim de un brand pentru care clienţii dovedesc deja o loialitate remarcabilă şi care este perceput de unii posesori ai modelelor în cauză ca o marcă de sine stătătoare. Vom continua să lucrăm la versiuni derivate din Megane, de exemplu, pentru că Megane este o maşină superbă şi excelentă pentru noi. Dar vom avea nevoie şi de modele specifice Renaultsport. Am început deja să lucrăm la acestea. Ne gândim la volume reduse de producţie", a declarat Beatrice Foucher, managerul de produs Renault, citată de Autocar.
Conform unei surse interne Renault, viitorul model de serie bazat pe DeZir va fi un cabriolet şi va costa în jur de 35.000 de euro. Acesta va avea sub capotă fie motorul de pe Megane RS (2.0 250 CP), fie cel de pe Clio RS (2.0 şi 200 CP), în funcţie de ce vor decide inginerii francezi.
via | Autocar
Foarte bine. E loc pentru toata lumea pe piata, nu trebuie sa cumparam toti germane... Pe de alta parte, este un test potrivit pentru a vedea nivelul tehnic al grupului Renault, dincolo de marketing.