Saab este din nou în priză: producţia a repornit azi la Trollhattan

Publicat vineri, 27.05.2011 13:20 de Bogdan Mirică

Saab a repornit astăzi producţia în cadrul uzinei sale din Trollhatan. În prima zi vor lua naştere doar 100 de unităţi, urmând ca mai apoi ritmul să crească pentru a putea acoperi cererea de 6500 de maşini.

Saab anunţă astăzi repornirea producţiei la uzina sa din Trollhattan, Suedia, după o perioadă de şase săptămâni de pauză, cauzate de probleme financiare.

Gunnar Brunius, vice-preşedintele diviziei de producţie şi achiziţie Saab, alături de Victor Muller, CEO Saab şi Spyker, şi Pang Quinhhua, CEO al Pang Da, furnizorul care a salvat constructorul suedez, au repornit linia de asamblare a uzinei, finalul zilei urmând să consemneze producţia a 100 de exemplare şi nu 230 sau 240 cum se întâmplă într-o zi normală.

Potrivit comunicatului oficial emis de Spyker, producţia trebuie să acopere o cerere de 6500 de maşini, la care se adaugă încă 1600 de pre-comenzi ale noului 9-4X. Aşadar, suedezii trebuie să funcţioneze la capacitate maximă pentru a putea livra 8100 de maşini.

Primele unităţi care au ieşit de pe linia de asamblare sunt un Saab 9-5 Aero XWD şi un Saab 9-3 Convertible.

Spyker a suferit mult în ultima perioadă din cauza imposibilităţii de a-şi achita datoriile faţă de furnizorii Saab. Salvarea a venit de la un distribuitor chinez, Pang Da, care şi-a impus însă condiţiile stricte. Înţelegerea dintre Spyker şi Saab pe de o parte şi Pang Da pe de altă parte a dus deja la injectarea unei sume de 30 de milioane de euro în Saab, aceasta garantând reluarea activităţii la fabrica de la Trollhattan.

Al doilea pas al înţelegerii va fi reprezentat de cumpărarea, în schimbul a 65 de milioane de euro, a 24% dintre acţiunile Spyker. Ulterior, Pang Da şi Spyker (redenumit Swedish Automobile) vor forma un joint venture care va construi maşini Saab la o uzină care urmează să fie ridicată în China.

via | Saab

  • vigenn 26, vineri, 27.05.2011 22:30

    ma bucura si nu ma bucura aceasta veste, dar decat sa se ajunga sa se contruiasca masini saab in china, mai bine ar pune acuma lacat pe portile fabrici pentru totdeauna.

  • SaabCuantic, sâmbătă, 28.05.2011 00:00
    of,Doamne

    @viggen26, ca sa te parafrazez, ai si nu ai dreptate...SAAB nu trebuie construit decat la Trollhattan si doar exceptional la Arizpe (Mexic/9-4X...pana se muta complet formalitatile, matritele si utilajele de productie in Suedia) , dar te rog sa citesti mai atent ce scrie in articol: Pang Da a pus niste conditii! Crezi oare ca pe mine sau pe multi altii, SAAB-isti sau nu, ne incanta contactul de disperare al suedezilor cu chinezii?! Nici vorba, dar stii tu stravechea zicala cu dracul si puntea...Precizez ca nu vad alta ordine fireasca de salvare autentica a SAAB-ului decat urmatoarea: BMW, Koenigsegg si, de sila, de nevoie, GM...Insa, cat timp Muller & banda lui nu vor pricepe in tartacutele lor dezarmant de limitate ca trebuie sa jonglezi putin pe degete harul negocierii (nu-i obligatoriu sa te nasti cu el...TOTUL SE INVATA!) ca sa poti convinge macar unul dintre cei trei factori majori de potentiala impulsionare a dezvoltarii marcii suedeze enumerati mai sus, joaca de-a sotronul cu galbejitii nu va face decat sa prelungeasca inutil agonia tuturor celor care iubesc si cred in SAAB! Nu-ti trebuie efort titanic de logica pentru a-ti da seama de un adevar atat de simplu! Aaa, si...faptul adorabil ca SAAB moare, dar nu se preda, spulberand inca o data nadejdea dementa a uraciosilor fara frontiere care de-abia asteapta sa vada acest brand si RENUME doborat total, odata pentru totdeauna, si care ma mir ca nu se ineaca cu propriile lor bale otravite, imi starneste un sentiment de satisfactie malitioasa: SAAB is alive, sic! More and more and more!!

  • svensson, sâmbătă, 28.05.2011 00:41
    business

    mai saabcotic,ai descoperit apa calda?inveti tu suedezii cum se fac afaceri?oi fi si tu unu care crede ca in Suedia e socialism...sarman di tini,,,

  • SaabCuantic, sâmbătă, 28.05.2011 19:00
    Blurp!

    Da' tu shini ieshti, mei cotzcariule, shi tze te stropsheshti ashé?! Nu ma pot combate decat "batranii" Automarket, diletantii back to NFS, rezon?!

  • vigenn 26, sâmbătă, 28.05.2011 21:29
    @sabcuantic

    eu sunt pasionat de masinile suedeze, chiar detin doua, un saab 93 my 2000 care are niste parti care imi plac cat de cat( odata si odata am sa imi iau un batran 900 turbo) dar se putea sa fie si mai saab decat este, si mai am un volvo xc 70 care este alta mancare de peste, cand mi_am luat xc _ul oscilam intre noul 93 sport hatch si xc 70, am ajuns la volvo pt ca are anumite lucruri in plus fata de saab. Ce imi doresc eu este un Saab Saab, nu corcituri, cand cei de la saab o sa faca asa ceva atunci probabil ca o sa inceapa sa aiba succes, dar cat timp o sa aiba motoare, platforme de la alti constructoti nu prea cred. Pana la urma cumparatori deciid ce si cum, daca in lumea asta sunt destui care cumpara, mercedes, bmw, audi cumparapt ca sunt masini bune( dar pt mine aceste marci nu au valoare, si de ce nu au valoare, pt ca sunt patate, recunosc calitatile acestor masini, si tot respectul pt cei care le concep si le fabrica, dar cat timp o sa vad toti fraieri la volanul lor nu o sa pot sa imi doresc vreodata vreo masina dintrasta) sunt multe de spus dar sincer nu am chef pt ca nu are nici un rost. Toata stima.

  • SaabCuantic, luni, 30.05.2011 00:14
    aha! respect

    @vigenn26, pai de ce n-ai spus asa de la inceput ?! Puteam sa-mi dau seama cum gandesti daca imi ofereai aceste indicii. Ma bucur ca esti un partener "fiabil" de dialog :) In schimb, uita-te mai sus la amicul "svensson": lui i se pare ca eu excelez in clisee comparativ cu mintea lui, care cica erupe numai lasere impresionante; in cazul lui nu ma simt atat de elevat incat sa intorc si celalalt obraz, el dovedeste niste oarece carente educationale...Nu se cad pe forum abordari ca ale lui, nici riposte ca ale mele, dar...In fine. Foarte laudabil mi se pare faptul ca pretuiesti "suedezele". Am umblat pentru scurta vreme cu un 9-3 2.0t din 2001, nu uiti niciodata asa ceva, dar nu-mi apartinea, ceea ce mi-am permis fiind un...BMW 316i de 1.6L din '92. Se conduce mai sportiv decat o versiune actuala (nu este deloc confortabil, de obicei acesta fiind exact simptomul din care rezulta calitatea senzitiva a sportivitatii!) si am vazut chiar o explozie numerica in Bucuresti de modele ca al meu. Motivele pentru care m-am "dat" pe BMW ar fi diverse, insa in nici un caz nu m-a contaminat vreo molima "coca si piti" - pur si simplu pretul unui SAAB nou, indiferent daca importat oficial la noi sau disponibil pe "mobile.de", ma descumpaneste...Ca voi avea pana la urma un TurboX nu ma indoiesc, chit ca in schimb as fi silit sa dorm numai prin tomberoane. Cat despre perioada de dupa 1990, un fel de Halloween GM, m-am exprimat in dese randuri. Nu platformele Opel au constituit problema amenintatoare la adresa identitatii de sine a SAAB-ului, ci decizia arbitrara a americanilor, in dispretul conservatorismului fanilor SAAB, de a introduce strict motoarele lor dupa 2002, mai ales pe 9-3 (satisfactia care ne-a "consolat" a fost ca "Ecotec"-urile au fost proiectate initial de inginerii SAAB, iar cei de la Opel au fost de acord sa fie produse in serie si sa echipeze ambele marci de sub pulpana lui GM Europe). In privinta formelor exterioare, SAAB a respirat originalitate si sub GM, si sub Spyker, cu exceptia lui 9-2X, 9-7X si PhoeniX (hm , grila clara de BMW...). Cine oare vede un "Opel recarosat" cand priveste din exterior si din orice unghi natural un SAAB modern? Daca asa are impresia, in mod sigur este ori rauvoitor, ori tarat... In rest, se asterne praful...SAAB a hotarat (de fapt Muller, dar suedezii asculta de el ca de Evanghelie) sa se logodeasca cu hazardul, s-au luat de mana si si-au zis (Pang) DA! Dar noi iubim marca pentru ceea ce este si simbolizeaza, nu pentru ceea ce isi inchipuie unii si altii ca este sau pentru ceea ce ar vrea sa fie!

  • SaabCuantic, vineri, 03.06.2011 21:07
    intrebari de baraj

    Citeam deunazi pe net si nu reuseam sa ma dumiresc: "GM began making the Saab 9-4X on May 16 at its factory in Ramos Arizpe, Mexico. GM declined to comment on its relationship with Saab"...Foarte interesant, nu? De multe ori, prinsi in valtoarea tensiunilor locale ale SAAB, uitam sa ne raportam la fostul ei proprietar, care exercita inca un impact puternic si DICTEAZA inca directiile de actiune in cadrul firmei suedeze. Ceea ce vreau eu sa aflu in mod deosebit este: de ce ar ramane interesat in esenta de o fosta subsidiara problematica un concern de talie globala (facem abtractie de clauzele intelegerii legale cu Spyker de anul trecut) si cum vi se pare ca GM producea linistita un model SAAB intr-un interval de timp in care stia ca insasi fabrica-mama din Suedia era paralizata si nu producea nimic?...Itele astea complicate ale globalizarii sunt de vina, ai? Eu bag mana nu in foc, ci direct in reactorul nuclear, ca General Motors Co. practica cele mai rafinate jocuri strategice din intreaga istorie auto, adorand sa avanseze pe piata speculatiilor rationamente care depasesc capacitatea analitica chiar si a specialistilor! Mai simplu sintetizat, n-ai cum sa stii sau sa intuiesti ce vrea sa faca aceasta corporatie pe termen scurt, cu atat mai putin in perspectiva indelungata, si nu refer numai la SAAB. Oricum, GM mi-a lasat intotdeauna impresia unui autentic "hopa Mitica", care este menit prin firea lui mecanica sa cada intotdeauna in picioare...Si, in timp ce "colega" Chrysler pare sa fie inghitita fara sanse de scapare de un balaur mercantilist european, iar Ford vrea cu orice pret sa ia fata tridentului german in sectorul compacte, subcompacte, LCV si MCV, GM isi vede neperturbata de planurile sale ticluite cu grija, facute sa fie interpretabile in exterior tocmai fiindca o piata de succes se intretine nu numai cu vanzari, profit si cota de imagine, ci si cu giumbuslucuri pe masura, in sensul stimularii imaginatiei clientilor inteligenti...In loc de concluzie: SAAB era prea valoroasa pentru ca GM s-o scape complet din mana (faza din 2009 cu transferul de tehnologie suedeza la chinezi a dovedit istetimea de soi a americanilor) , iar printre aspectele futuristice de calibru ale corporatiei din Detroit figureaza si...SAAB. Lumea se schimba vartos, desigur, dar cand iti fixezi in fruntea topului celor mai reusite 10 masini din istoria ta productiva tocmai un model la care n-ai avut nici o contributie si care a apartinut de drept unui fabricant pe care l-ai incorporat mult mai tarziu, in speta SAAB 92, indiferent daca ti-a cauzat cutremure financiare si indiferent daca te-ai debarasat in mare parte de patrimoniul acelui producator, inseamna neindoielnic ca acesta are o semnificatie deosebita pentru tine, atat din punct de vedere fizic, cat si moral, stigmatizanta in timp. Asadar, ceea ce nu s-a stipulat in contractul de vanzare a SAAB-ului catre Spyker, dar care constituie cheia intelegerii intregii saga la care se preteaza de buna voie GM, suna astfel, simplu si elocvent: "Adio, dar raman cu tine...si nu ma enerva, ca s-ar putea sa ne iubim iar!"