Poliţia vrea să dubleze numărul de radare fixe şi să le reactiveze pe cele vechi
Şeful Poliţiei Rutiere doreşte să amplaseze radare fixe în toate cele 220 de "puncte negre" din ţară. Noua reţea înclude încă 100 de radare fixe faţă de actualele unităţi dezactivate temporar.
Radarele fixe de pe drumurile naţionale din România vor fi repuse în funcţiune, iar numărul acestora va creşte cu aproximativ 100 de unităţi, informează Gândul. Respectivele radare fixe vor fi operate, de data aceasta, într-un cadru legal, iar toţi banii încasaţi de pe amenzi vor fi utilizaţi de stat, nu de administraţiile publice locale pe raza cărora erau amplasate respectivele radare fixe. Aparatele vor fi montate doar în localităţi, iar poliţiştii doresc să amplaseze aceste elemente doar în "punctele negre" ale şoselelor româneşti.
În schimb, poliţiştii promit să nu amplaseze prea multe radare fixe într-un singur loc sau într-o singură localitate, pentru a nu stresa şoferii. Deşi nu există un standard european în domeniu, poliţiştii vor amplasa cu precădere radare în zonele unde se înregistrează mai multe accidente grave. Scopul final al acestor radare este de a reduce numărul de accidente rutiere grave cu 55% până în 2020. În prezent, România este la cota de 10% din targetul stabilit de Uniunea Europeană, anunţă colegii de la Gândul.
În trecut, România se afla pe penultimul loc la siguranţa rutieră în Uniunea Europeană, după Malta. Acum, ţara noastră se poziţionează pe locul 17, pe la mijlocul clasamentului în materie de accidente rutiere grave. Poliţiştii speră să reducă dramatic numărul de accidente grave din ţara noastră, cauzate atât de starea proastă a drumurilor, cât şi de viteza excesivă, şoferii care au consumat alcool şi comportamentul inconştient al unor cetăţeni pe şoselele româneşti.
Poliţiştii promit şi o reducere a birocraţiei, care va fi operată printr-o optimizare a sistemului de încasare a amezilor. După cum explică şi Lucian Diniţă într-un interviu pentru Gândul, un şofer din Satu Mare care ar fi fost amendat în Ialomiţa ar fi plătit amenda în localitatea de domiciliu, dar banii încasaţi ar fi rămas la bugetul localităţii respective, nefiind tranferaţi în localitatea în care s-a petrecut contravenţia. În multe situaţii, şoferii erau fie nevoiţi să facă o "vizită" în localitatea în care au primit amenda pentru a prezenta dovada plăţii, altfel riscând să plătească în ambele localităţi dacă pierdeau chitanţa, totul pe fondul comunicării defectuoase între administraţiile financiare locale şi poliţie.
Via | Gandul.info
normal, in occident se scot, la noi se dubleaza. Mai are cineva de dat un tun :)