Mitsubishi închide singura sa fabrică din Europa la finele anului curent

Publicat luni, 06.02.2012 11:27 de Sebastian Toma

Fabrica Mitsubishi din Olanda va fi închisă la finele anului curent. Aceasta are 1.500 de salariaţi şi produce modelele Colt şi Outlander.

Mitsubishi a anunţat astăzi că va închide uzina NedCar din Olanda. Respectiva fabrică este singura facilitate de producţie din Europa a mărcii şi construieşte modelele Colt şi Outlander. NedCar furniza doar cinci procente din producţia totală Mitsubishi pe un an, iar fabrica va fi închisă la sfârşitul anului curent, odată cu ieşirea din producţie a actualului Colt. Cei de la Mitsubishi au luat această decizie pe fondul cererii în scădere pe piaţa din Europa şi a costurilor ridicate de producţie din Europa de Vest.

Fabrica Mitsubishi din Olanda a produs doar 50.000 de unităţi în 2011, în condiţiile în care capacitatea sa maximă este de 200.000 de unităţi pe an. La nivel global, Mitsubishi a produs 1.1 milioane de unităţi în 2011. Vânzările constructorului nipon pe piaţa din Europa din 2011 au atins 218.000 de unităţi. Spre comparaţie, Mitsubishi a vândut 340.000 de unităţi în Europa în 2007.

Mitsubishi va construi o nouă fabrică în Thailanda şi studiază posibilitatea creşterii producţiei la uzinele din Brazilia şi China. Cele două pieţe sunt aşteptate să înregistreze o creştere semnificativă în următoarea perioadă. Uzina NedCar a fost deschisă în 1991 în cadrul unui parteneriat joint-venture între Mitsubishi, Volvo şi guvernul olandez. Între timp, Mitsubishi a devenit unicul acţionar după ce a cumpărat acţiunile partenerilor în 2001.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • TIKA, luni, 06.02.2012 13:24

    Oooo nu chiar ma batea gandu spre finele anului sa imi iau un outlander...poate se mai gasesc ceva stocuri.

  • unckle, luni, 06.02.2012 14:58

    batrana mea Mitsu este fabricata acolo :) ... masina japoneza, fabricata in olanda, cu sasiu suedez, motor japonez, cutie frantuzeasca, sticla nemteasca .. si tot asa :) ... dar inca merge ... si, la -20C, le fac cu manutza pe geam (de la caldura) dizelistilor care stau cu feștila sub motor :) .... acu' ... recunosc ... am plecat cu benzinarul si am lasat dieselul acasa ... dar si mercedesul a plecat la sfert .. la numai -16C :)

  • agoox, luni, 06.02.2012 15:06
    @unckle

    si ce treaba are faptul ca tie ti-au pornit masinile la -20, respectiv -16 grade cu concedierea a 1.500 angajati?

  • dan_grc, luni, 06.02.2012 15:34
    @unckle

    Ei hai ca merge si dieselul la -20, eu am mers la -18 fara probleme, asta dupa ce mi-am luat o baterie noua:) Cat despre inchiderea fabricii...este o decizie corecta economic, daca vindeau doar 50 de mii in loc de 200 de mii, afacerea este afacere

  • Adi, luni, 06.02.2012 15:49
    Putin ne pasa unde se fabrica daca se respecta imaginea marcii si anume

    de masini bune calitate-pret. Cine cumpara Mitsubishi stie ca face cea mai buna alegere din clasa non premium.

  • Jap, luni, 06.02.2012 17:29
    wow

    Nu vreau sa va suparati pe mine... dar chiar ati dat banii vostrii pe masinile astea? Sau mai bine spus ati fost si la concurenti? Si eu am testat Mitsubishi Lancer si am ramas cu o parere proasta. Motoare demodate, plastice JALNICE, finisaje ieftine ( in portbagaj se gaseste un placaj pfl cu niste carpa deasupra )... etc. Momentan nu cred ca exista masini sub Mitsu ( inafara de Chinezesti si Indiene )

  • razvanis, luni, 06.02.2012 17:32
    EU

    Uitati un aspect important, Mitsubishi nu vor mai fi fabricate in UE si este posibil sa se modifice preturile datorita taxarii, sau sa ramana preturile la fel in ciuda taxarii dar sa faca rabat in alte parti sa recupereze banii ...

  • lorinczi.thomas, luni, 06.02.2012 17:54
    @razvanis

    A, mi-ai dat o idee. Vor sa inchida fabrica ca sa isi mareasca profiturile la ce vanzari mici si masini demodate au!

  • paulietgm, luni, 06.02.2012 19:30

    Masini demodate? Designul nu cred, motorul 1.8 did nu cred, poate doar benzinarele pt ca nu au turbo, iar plasticele ieftine sunt caracteristice la modelele asiatice cu cateva exceptii. Cati bani dai atat primesti.

  • Alin D., luni, 06.02.2012 19:56
    @unckle

    Unckle, de unde sti ca sticla e nemteasca? Sunt 2 mari producatori in lumr de sticla securizata pentru automotive si nici unul nu este din Germania...

  • lorinczi.thomas, luni, 06.02.2012 21:13

    Demodat, fiindca au un design din anii 2008 incoace, suntem in 2012! Lancer e o plictisita in favoarea lui Insignia sau chiar Passat care arata ceva mai bine, nu stiu are ceva de zici ca-i goala pe dinauntru. Colt arata ca un VAN! IMiev, ASX, Outlander, na, e OK. Pajero e OK, arata ca un suv adevarat! Au gama limitata: 7 modele Alte marci nu ca ar avea mui mult, dar...

  • Herak, marţi, 21.02.2012 13:30

    Salut. Am urmarit cu interes discutiile voastre.Eu sunt propietarul unui Mitsubishi si sunt foarte multumit de el. Am testat si la concurenta alte modele "nemtesti...calitate germana". Masinile japoneze Rules dpv. al fiabilitatii si dotarilor standard ca sa nu mai vorbesc de siguranta inclusa in orice pachet. Brandul Mitsubishi are modele extrem de reusite : Colt- cand a aparut era pe locul 1 la siguranta si fiabilitate ( a fost laudat si de cei de la top gear). intradevar este cam uratel dar va aparea noul model si atunci.... Lancer Evolution -masina lor de raliu ( nu cred ca mai are nevoie de o prezentare...in plus am si condus-o pentru ca au achizitionat-o 2 prieteni de ai mei- evo 9) Pajero care este o masina de offroad nicidecum SUV ( sa nu se supere colegul).....este campionul la Paris Dakar de 13 ori consecutiv L200- utilitara lor o vezi peste tot prin oras.... Si ce este de apreciat cel mai mult...reviziile la ei....in afara de consumabile....nu mai faci nimic la masina.... Salut