MTM sau Motoren Technik Mayer - povestea unui tuner discret

Publicat vineri, 27.04.2012 11:50 de Dragoș Băltățeanu

MTM este poate cel mai cunoscut tuner Audi. Germanii de la MTM modifică în principal puterea motoarelor, dar oferă şi elemente de caroserie speciale.

Totul a început în 1985, cu primul Audi Quattro. Un  tânăr inginer participa la dezvoltarea legendarului motor cu cinci cilindri ce dădea viaţă modelului Quattro. Apoi, în 1990, acelaşi inginer punea bazele companiei Motoren Technik Mayer. Adică MTM. Numele său este Roland Mayer. În '90 nimeni nu putea să spună cât de mult va creşte această mică companie, dar cei de la MTM au crezut în potenţialul lor. În 1992 au modificat motorul cu cinci cilindri în linie de pe Audi Quattro, făcându-l să dezvolte peste 400 CP. Modelul preparat de MTM devenea primul Audi legal care putea depăşi viteza de 300 km/oră.

Astăzi, MTM este una dintre cele mai respectate companii de tuning din Germania. Gama de mărci care pot fi îmbunătăţite de MTM numără nume ca Audi, Seat, Skoda, Volkswagen, Ferrari, Lamborghini, Porsche şi Bentley. 

Un alt proiect important în istoria MTM a fost Aztec, desenat de Giorgetto Giugiaro, apoi proiectul Gumpert Apollo şi apoi dezvoltarea unui compresor pentru modelele Spyker şi Venturi GT3. Un alt exemplu este implicarea în proiectul MTM-bimoto, un automobil cu două motoare bazat pe un Audi TT.

Acest automobil deosebit poate atinge o viteză de 374 de kilometri pe oră, acest lucru fiind confirmat de testul făcut de jurnaliştii de la auto motor und sport pe pista de mare viteză de la Nardo, Italia în 2003. În iulie 2007, proiectul bimoto era îmbunătăţit, automobilul MTM TT bimoto având acum peste 1000 CP. Cu Florian Gruber la volan, a atins o viteză de top de 393 km/oră, stabilind astfel un nou record de viteză pe pista de la Papenburg.

MTM îşi testează modelele modficate in-house sau la centrul de testare. MTM colaborează cu piloţi de top ca Walter Rohrl, Armin Schwarz sau Florian Gruber pentru a testa modelele MTM pe circuitele Nurburgring Nordschleife, Hockenheim sau Nardo. Casa germană are parteneriate cu Michelin, Continental, KW şi Performance Friction pentru componente de calitate. 



Spre deosebire de alte companii de tuning, MTM nu pune accent pe aspectul ţipător al modelelor modificate. Este drept însă că uneori aleg culori mai ciudate pentru a îşi prezenta modelele modificate. Însă, de obicei, trebuie să fii atent pentru a putea deosebi un model modificat de MTM de unul normal Pentru clienţii care doresc şi modificarea optică a modelelor, MTM oferă o serie de componente şi accesorii. Dar principalul serviciu oferit de MTM este modificarea motorului. Acesta poate oferi mai multă putere, MTM oferind pachete pentru motoarele pe care le poate modifica. De exemplu, pentru motorul de 2.5 litri de pe Audi TT RS, MTM oferă trei pachete care pot duce puterea motorului la 340 CP la 410, 424 sau 472 CP. Am avut ocazia să testăm un Audi TT RS cabrio cu pachet stage 2 MTM de 424 CP. Vom publica impresiile noastre curând într-un material special.

Pe lângă pachetele de îmbunătăţire a puterii motorului, MTM mai oferă componente performante ca evacuări, sisteme de supraalimentare, frâne, kituri de suspensie, jante cu design special, sisteme electronice şi, bineînţeles, componente custom. Dacă un client doreşte o modificare specifică, MTM o poate îndeplini prin programul MTM Individual. 

În România, MTM este reprezentată de Devil Motors. În ziua când i-am vizitat, în service se afla un exotic Audi R8 negru mat. Este vorba de un exemplar unic, cunoscut sub denumirea Audi R8 888 MTM. A fost vedeta salonului de tuning de la Dubai de acum câţiva ani şi cei de la Devil l-au expus la Salonul Auto de la Bucureşti din acest an. Şi dacă tot a ajuns, aici, Audi-ul a trecut printr-o revizie a masivei turbine efectuată chiar aici, în România.

  • the hep, vineri, 27.04.2012 13:15

    acel TT bimotor este oricum, numai "discret" nu .

  • audi s2, vineri, 27.04.2012 19:44
    mtm

    Grüße für MTM in Wettstetten