ANALIZĂ: Dacia Logan 2 şi Dacia Sandero 2 - detaliile interiorului şi ale exteriorului

Publicat marţi, 18.09.2012 11:58 de Mircea Meșter

Automarket analizează cadru cu cadru fotografiile oficiale ale noilor Dacia Logan 2 şi Sandero 2. Schimbări, noutăţi, apariţii, modificări.

După ce ieri am văzut primele fotografii oficiale ale lui Dacia Logan 2 şi Dacia Sandero 2, publicate înainte de vreme de jurnaliştii francezi de la L'Automobile Magazine, Dacia a spart embargoul şi a confirmat astăzi oficial că imaginile pe care le-am văzut cu toţii ieri fac parte din setul oficial de presă. Iar odată cu această confirmare avem la dispoziţie o serie de fotografii noi pe care putem să analizăm în detaliu modificările pe care cele mai populare modele Dacia le aduc în gamă începând cu această toamnă.

EXTERIOR

Comunicatul oficial Dacia anunţă că noile Logan şi Sandero "marchează introducerea unor noi tuşe de design, mai apăsate şi care amplifică statusul celor două modele". Această nouă identitate vizuală este determinată de "linii frontale armonioase împărţite de ambele modele". Detaliile despre exteriorul modelului care va fi produs în continuare la Mioveni nu se opresc aici, Dacia susţinând că, din profil, noile modele vin cu "proporţii armonioase între panourilor caroseriei şi suprafeţele vitrate", element care "întăreşte impresia de robusteţe sugerată de linia centrală sculptată, de bosajele mai proeminente ale roţilor şi de flancurile apăsate, repere ale întregii game noi Dacia".

Blocul optic al noului Logan 2 vine cu aceleaşi linii angulare, dar unghiul lor şi desenul general al farului se schimbă şi devine mult mai plăcut.

Una dintre principalele modificări la nivelul designului noului Logan 2: grila frontală. Aceasta primeşte două baghete cromate orizontale şi un fundal din plastic în formă de fagure. Grila se asortează excelent în continuare cu blocurile optice.

Spre deosebire de vechiul Logan, oglinzile laterale ale noii generaţii sunt prinse acum într-un plastic care continuă zona vitrată a geamului lateral. Anterior, aceasta era montată direct pe caroserie.

Bara frontală primeşte o formă nouă, subliniată şi de cele două "coarne" ale spoilerului, semn de modernizare.

Odată cu noul Logan, își face apariția un nou model de jante.

Stopuri noi care renunţă la orientarea verticală şi se prelungesc pe aripa posterioară. Deşi blocul optic în sine e destul de generos ca dimensiuni, luminile sunt restrânse într-un perimetru dreptunghic orientat spre spate.

Deşi unele voci afirmau că Logan îşi va schimba numele odată cu noua generaţie (inclusiv Constantin Stroe anunţa asta într-un interviu acum doi ani), avem confirmarea că numele câştigător nu se schimbă.

Noul Sandero vine cu aceeaşi faţă pe care o vedem pe Logan. Practic, diferenţele stilistice dintre cele două modele se rezumă acum la forma caroseriei.

Încă o dată blocul optic frontal, de această dată pe albastru.

Nicio diferenţă între Logan (sus) şi Sandero la capitolul linii frontale. Cele câteva mici schimbări sunt date de unghiul diferit din care au fost realizate fotografiile.

Nici stopurile nu diferă între Logan 2 şi Sandero 2. Deasupra celor două nume cromate vin, însă, o lunetă de hayon sau un capac de portbagaj, în funcţie de caroserie.

Apropo de stopuri, cele de pe Sandero par mai armonios sculptate în caroserie. Forma de hatchback favorizează stopurile de acest tip. Întrebaţi la Polo, Seria 1 sau noul Clasa A.

Sandero ar fi trebuit să primească un facelift, pentru că modelul lansat în 2008 nu a avut parte de modificări estetice până acum. Lansarea lui Logan 2 a adus cu sine însă o armonizare a liniilor Dacia, iar Sandero s-a modificat substanţial. Cât pentru o generaţie nou-nouţă.

Forma lunetei este uşor schimbată, elementul fiind modificat de dispariţia stopurilor verticale complexe ale generaţiei anterioare.

INTERIOR

La capitolul interior, Dacia foloseşte cuvinte mari în comunicatul oficial, apariţia sintagmei "de ultimă generaţie" fiind ocazionată de montarea display-ului touch de pe Lodgy şi pe Logan şi Sandero. Chiar dacă impresia low-cost rămâne la nivel estetic şi al materialelor - detaliile subliniind plastice dure pe bord şi pe uşi - Dacia a făcut câţiva paşi pozitivi importanţi. Printre aceştia se numără apariţia unor detalii cromate pe versiunile superioare de echipare (ramele gurilor de aerisire, mânerul schimbătorului de viteze şi logo-ul Dacia de pe volan), şi a unui detaliu colorat în zona inferioară a planşei de bord, aceasta asortându-se cu mânerele uşilor. Apar şi texturi 3D pe scaune, acestea "colorând" habitaclul auster cu care ne-a obişnuit Logan pe prima generaţie.

Privire de ansamblu asupra interiorului noilor Logan şi Sandero. Acesta nu va fi diferit între cele două modele şi vine cu un aer evoluat şi mult mai prietenos la nivel vizual.

Noile ceasuri de bord sunt interpuse şi vin cu margini cromate. Un tablou de bord simplu, dar foarte corect.

Volanul primeşte o spiţă inferioară cromată, iar comenzile din stânga şi dreapta acestuia activează sistemul Cruise Control. Nu vedem niciun semn că butonul de claxon s-ar fi mutat pe volan, deci cei obişnuiţi cu "clasica" manetă laterală vor merge în continuare pe aceeaşi linie. 

Monitor Touchscreen pe Logan şi pe Sandero. Cine s-ar fi gândit la aşa ceva în 2005, atunci când Dacia a scos pe piaţă modelul low-cost care avea să răstoarne toate criteriile europene de cumpărare a maşinilor odată cu apariţia crizei? Şi totuşi, după ce a apărut pe monovolumul Lodgy, era doar o chestiune de timp până când sistemul multimedia venea pe restul gamei.

Tapiţeria scaunelor noilor Logan 2 şi Sandero 2 vine cu modele imprimate în 3D. Acestea şterg din linia unor scaune altfel plictisitoare dezvoltate astfel pentru ca preţul maşinii să rămână unul low-cost.

Visul celor care ar fi dorit ca geamurile laterale să fie comandate de pe uşi nu s-a îndeplinit. Butoanele de deschidere a geamurilor rămân pe consola centrală, lângă cele de blocare a deschiderii acestora şi de activare a Cruise Control-ului. Până la urmă, dacă pe Fiat 500 se poate, de ce să nu se poată şi pe Sandero şi Logan? Ciudată amplasarea indicatorului de cuplare a centurii de siguranţă.
  • so, marţi, 18.09.2012 13:49

    designul la spoileru fata, mai ales partea de jos este furat din grupul VAG, mai ales vw jetta, stopurile seamana izbitor cu cele de pe polo, niste hoti!!! ba voi credeti ca furand veti face vanzari??? HUOOO!!!!

  • antonny, marţi, 18.09.2012 14:03

    Traiasca Polo Romanesc !!!!!!!!!!......Vanzarile o sa curga garla la acest model la export ......cei 3 muschetari(UP,Citigo,MII ) de la VAG o sa aive probleme de la Polo Romanesc cu motor 0.9 TCE 90 CP

  • lui, marţi, 18.09.2012 14:07

    dar sub tablarie , la platforma tehnica, ce s-a schimbat ?

  • BaditzaEx, marţi, 18.09.2012 14:17

    felicitari, Dacia merge inainte !

  • BaditzaEx, marţi, 18.09.2012 14:18

    Sandero arata f misto

  • GicaDeLaButelii, marţi, 18.09.2012 14:23

    @ SO : Asa si? Arata-mi tu masina moderna (adica aparuta in ultimii 3-5 ani) care sa nu aiba cate ceva ce pare inspirat de la alta masina. Este foarte greu pentru un designer sa faca o masina cu design "nemaivazut" dar sa fie si ieftina si mai ales sa se vanda. Un exemplu reusit este Nissan Juke (este atat de urata incat lumea o place). Pana la urma Dacia va vinde mai multe Logan sau Sandero decat orice Jetta sau Polo si asta fiindca sunt la 50%-75% din pretul celei mai ieftine masini noi din VAG (Polo nou incepe de la 12000E iar un Sandero de la 6000E).

  • coco, marţi, 18.09.2012 14:36

    Dupa opinia mea au avansat mult cei de la dacia si daca acum 5 ani imi era scarba cand auzeam de logan acum vreau sa spun ca noua imagine chiar ma incanta,peste 2 ani ar trebuii sa schimb masina si stau sa ma gandesc daca iau un golf sau doua loganuri in aceaisi banuti.

  • Bogdan, marţi, 18.09.2012 14:50

    3 lucruri puteau schimba daca se vroia cu adevarat si anume:comenzile de la geamuri si oglinzi pe manerul de la portiera soferului, claxonul pe volan in loc de maneta aia idioata si butucul de pe usa soferului care arata ca la 1310.Cu cat ar fi putut creste pretul masinii hai sa fim realisti...

  • Sorin, marţi, 18.09.2012 15:03

    Interesant.. ca posesor al undei Fabia din 2003 ma pune pe ganduri daca ar fi o alegere buna pentru a o schimba. ramane de vazut cum isi va face aparitia si live/pe sosea

  • URASC FRANTA, marţi, 18.09.2012 15:04

    NICIODATA NU MI-AU PLACUT MASINILE FRANCEZE.

  • antonny, marţi, 18.09.2012 15:10

    @BOGDAN .....cu cat ar fi crescut ?pai hai sa luam 100 euro cost x148000 unitati SANDERO vandute 2010 rezultatul citeste-l tu 14.800.000 euro .....poate costurile sunt mult mai mari

  • Razvan, marţi, 18.09.2012 15:45

    Ce pot sa spun , sunt un opelist inrait , am condus si logan si nu mi-a placut de nici o culoare , de duster sau lodgy nu mai zic , dar ce vad in poze chiar imi place , felicitari pentru perseverenta si incercarile de evolutie , mai este de lucru la cateva detalii enumerate mai sus de catre colegii care au postat , as mai adauga poate un motor peste 130 cp , si calitatea plastcelor , in rest tot inainte cine stie poate peste 10 - 15 ani , in loc sa cumparam sh alte marci poate luam copiilor logan sh :) .

  • paul, marţi, 18.09.2012 16:01

    Felicitari Dacia, e un pas inainte insa exista un DAR. Mi-ar fi placut sa aud si ceva in plus despre siguranta sau ramfosari in usi. O bara oblica prin usa suna a fi mai ieftina decat un airbag lateral care poate il iei ca optional poate nu. Dar de bara oblica prin usa ar benefica toate versiunile. Cu cat crestea pretul pentru asa ceva. Ar merita sa se promoveze si cu asa ceva daca ar exista.

  • mark, marţi, 18.09.2012 16:33

    @BOGDAN .....cu cat ar fi crescut ?pai hai sa luam 100 euro cost x148000 unitati SANDERO vandute 2010 rezultatul citeste-l tu 14.800.000 euro .....poate costurile sunt mult mai mari gresit ....ar aduga la pretu masini sa zicem 150E deci asta inseamna 7.400.000 euro profit .....

  • Eko, marţi, 18.09.2012 16:37

    Ciudată amplasarea indicatorului de cuplare a centurii de siguranţa! Au aruncat-o si ei pe acolo, poate sa iasa in evidenta asa de chici, ca normal ar trebui sa fie pe tabloul de bord. Tot m-am minunat cum actionezi butoanele de la geamuri ca sunt extrem de jos, mai jos si ca la vechea generatie plus ca sunt si mai mici din ce vad. Ma intreb ei au incercat sa verifice daca le pot actiona sau ai zis hai sa punem mai multe butoane pe bord sa para mai incarcat.

  • Kap, marţi, 18.09.2012 16:46

    Eu unul ma bucur ca va ramine claxonul pe maciulia cu semnalul, personal cred ca e mai bine. Si la fel, care e problema ca butoanele de la geamuri sint pe consola centrala? Astea sint subiectivisme si e foarte bine ca vor ramine la fel, fara sa ridice pretul inutil. Ce e foarte sigur e ca un pret bun pentru Laureate TCe va aduce vinzari bune.Daca nu, vedem.

  • robert, marţi, 18.09.2012 17:11

    Cum necum era nevoie de o schimbare.Aceasta se pare ca a venit. Cred ca reteta de succes va continua.Logan 1 nu este renumit pentru performante,nu se poate compara cu alte modele asa cum compara unii.Loganul este o masina low cost, o masina extrem de fiabila.Fiabilitatea tradusa prin cei 230.000 km rulati in 3 ani,100% pe drumurile patriei si costuri minime de intretinere(sub 7000 ron-incluzand consumabile si anvelope).Din aceste motive exportul reprezinta 70-80% din productia uzinei de la Mioveni.Am fost in Germania,nu exista autostrada sau oras in care sa nu vezi cateva masini logan si duster.Or fi nemtii prosti si i-am pacalit cu masina ? I

  • floricel, marţi, 18.09.2012 17:13

    ''Odată cu noul Logan, în gama Dacia îşi fac apariţia noi modele de jante.'' Care se dovedesc a fi niste capace de plastic. Al cui o fi comentariul??

  • Ionica, marţi, 18.09.2012 17:38

    capace care de altfel sunt geniale .... doar daca te uiti cu atentie si de aproape iti dai seama ca nu sunt jante de aliaj . Am mai vazut si pe Megane parca si si sunt chiar Ok

  • daniel.ighisan, marţi, 18.09.2012 17:45

    "Both models look completely different from the outgoing generation, providing a considerably more premium look while following the same recipe that made both cars a success in Europe – affordability." zice un site de profil. Eu zic bravo Dacia, si am impresia ca va fi mereu apreciata mai mult afara decat in tara pentru ca noi suntem si vom fi mereu carcotasi ca popor. O masina mult mai frumoasa decat vechea generatie, si care acum chiar arata a masina. Daca scot si un Dacia City, si un sedan de dimensiuni mai mari, vor avea o gama completa.

  • ScorpyonVAG, marţi, 18.09.2012 18:20

    Cred ca incep sa devin fan Dacia. Urmeaza sa vad pe viu aceste modificari :) Si au lasat loc si de facelift, adica de noi leduri in faruri si stopuri.

  • ScorpyonVAG, marţi, 18.09.2012 18:30

    @AUTOMARKET: ,,Odată cu noul Logan, în gama Dacia îşi fac apariţia noi modele de jante." In poza aia sunt capace + jante de tabla. Doar in a 2-a poza este noul model de jante.

  • Liviu, marţi, 18.09.2012 18:40

    As vrea un Logan Diesel sau benzina cu cutie automata. Pe cand asa ceva ?

  • ScorpyonVAG, marţi, 18.09.2012 18:52

    La partea tehnica sper la niste evolutii extreme. Anularea 1.6 16v mai mult ca sigur. Oferirea 1.2 16v ca motorizare de baza. 0.9TCe de 90cp ca motorizare de mijloc (un fel de 1.6MPI) Iar 1.2TCe de 115cp ca motorizare de top (un fel de 1.6 16v). Iar la capitolul diesel la motorizarea de top: 1.5DCi de 110cp.

  • verde, marţi, 18.09.2012 19:00

    Detaliile cromate sunt un pas pozitiv important? Detaliile cromate sunt niste prostii. Ca atunci cand au ajuns europenii in America si le dadeau indienilor cioburi de oglinda in schimbul aurului. Chestii lucioase care sa atraga prostii.

  • dan, marţi, 18.09.2012 19:43

    bordul e fain

  • eu, marţi, 18.09.2012 21:26

    hai mă că arată bine... e un progres... încet.. încet. bv Dacia! la mai mare

  • GABI, marţi, 18.09.2012 21:56

    PENTRU UN LOW-COST ARATA BINISOR,NU MAI ZIC DE PRET CARE SE ASTEAPTA A FI IMBATABIL. INTR-ADEVAR CATEVA MICI DETALII DE EX.BUTOANE,DEPINDE DE GUST,EU AM O ASTRA G SI DE MULTE ORI (MAI ALES IN CURBA SAU MANEVRE PE LOC) NU PREA GASESC CLAXONUL,MULT MAI ERGONOMOC MI-SE PARE CEL PE MANETA SEPARATA PE CARE IL GASESTI IN ORICE UNGHI AL VOLANULUI!

  • rov, marţi, 18.09.2012 22:26

    felicitari pentru articol. a fost ...ca in showroom. merci

  • LUCCI, marţi, 18.09.2012 22:59

    Din ce vad, noul Logan e un Sandero sedan iar Sandero e un Logan hachback.Corect?

  • denon, marţi, 18.09.2012 23:10

    Arata ok noile Logan si Sandero.In aceeasi linie ar avea loc si un break. La capitolul design nu vad deloc mai prejos noul Logan fata de Rapid/Toledo si 301/C-Elisee.Sandero e chiar mai reusit.La mai mare Dacia

  • LauCalin, miercuri, 19.09.2012 00:05

    Doua lucruri imi pare rau ca nu li s-a acordat atentie prea mare: caroseria galvarizata si claxonul care nu e pus pe volan. Asta cu claxonul poate tine si de siguranta. Toate masinile din ziua de azi, cu exceptia Loganului au claxonul pe volan si este astfel mai usor de folosit. Ori cand te urci dintr-o alta masina si iti sare un nebun in fata, dai cu palma in volan din obisnuinta si... dai :)) In rest, o masina low cost, care arata bine pentru pretul ei. Ah, sunt curios daca s-a facut ceva si in privinta pozitiei la volan si a etajarii cutiei de viteze.

  • Bogdan, miercuri, 19.09.2012 07:04

    Conduc de 11 ani masini cu claxonul pe volan. Dar cand merg cu vechea masina a alor mei - o SuperNova din 2001 - ma simt mult mai bine cu el in stanga, pe maneta de semnalizare. Si am 35 de ani, nu 60. Lucrul pe care l-am remarcat inca de la generatia precedenta este fagurele din spoilerul fata al masinii. Este genial, chiar daca nu cadra deloc cu restul botului. Sunt atatea masini cu pretentii care nici in versiunile sportive nu au asa ceva, sau designul este mai prost decat folosit pe Logan. Treaba asta m-a distrat la culme cand am remarcat-o, iar acum ma bucura sa vad cat de bine arata fagurii din fata. Chiar daca ma musca invidia ca eu nu am asa ceva pe masina mea cu pretentii mult mai mari decat Logan-ul. Un alt lucru pe care vreau sa il remarc este soliditatea masinii si excelentul comportament pe termen lung al platformei tehnice. Masina asta este facuta pentru Romania. Tine excelent la frecusul de la noi din tara. Probabil ca in tarile vestice, unde drumurile sunt infinit mai bune decat la noi si conditiile de trafic mult mai usoare, masina asta pare indestructibila. Sunt convins ca alaturi de pretul relativ scazut asta este un mare atu al masiniilor facute la Uzina Dacia.

  • adrian, miercuri, 19.09.2012 12:05

    claxonul pe maneta este tipic francez. tiparul german este cu el pe butucul volanului. mai practic mi se pare pe maneta. aceeasi situatie este si in cazul comezilor pentru faruri - la germani este pe bord un buton rotativ iar la francezi este o comanda care se roteste pe o maneta.

  • fusi, miercuri, 19.09.2012 13:46

    Sunt posesor de Sandero de aproape un an sunt foarte multumit fara probleme de si este din 2008 1,4 MPI +GPL nou,din ce observ din poze cele doua sunt reusite mai ales Sandero,sper ca acel claxon oribil sa al scgimbe,nu ma deranjaza butoanele de deschidere ale geamurilor ca sunt pe consola centrala si nici maneta claxonulu i ,cand merg cu masina familiei sunt obisnuit sa caut butoanele de geamuri pe bord dar nu este un minus, astept sa vad live masina pe drum,din poze ami plac foarte mult,succes DACIA pe viitor si sper sa nu ne dejamagiti.

  • Florin, miercuri, 19.09.2012 15:48

    Eu cred ca o sa-i loveasca rau de tot Skoda Rapid. Abia astept preturile pentru amandoua, daca este o diferenta de doar 2000 euro intre ele o sa o ia in freza Dacia. Plus ca motoarele actuale MPi si DCi sunt de vreo 10-15 ani pe piata, la toti producatorii deja se gasesc TSI si TDI . Fara motoare de 1.2 L de 100-110 CP si Diesel de 1.6 TDCI de 105 CP nu mai mult ca nu tine sasiu :(., Dacia va avea viitor sumbru.

  • ScorpyonVAG, miercuri, 19.09.2012 16:00

    @LauCalin: cred ca iti dai seama ca o caroserie galvanizata complet ar ridica pretul incat nu ar mai merita sa o cumperi nu ?

  • mariopiquet, joi, 20.09.2012 11:38

    Ceva poze cu Sandero Stepway aveti ?

  • Eremia George, joi, 20.09.2012 19:19

    Foarte misto noile modele! Bravo Dacia, chiar imi plac au reusit o treaba buna si asteptare chiar a meritat :)

  • mokuska, joi, 20.09.2012 23:01

    mai lasati comentariile, spuneti ceva de PRET

  • C.J., vineri, 21.09.2012 14:03

    Claxonul pe volan se vrea un "sweet reminder " al vechii dacii. In spiritul daciei 1300-1310 se va pastra acest claxon si mai era un detaliu care nu-l retin acum care s-a dorit a fi pastrat. Cel putin asa declarau francezii acum vreo 2 ani. Totodata si din considerente economice.

  • Mafia, duminică, 23.09.2012 22:01

    Arata superb de bine ,atat la interior cat si la exterior.Se observa calitatea Nissan.Sper ca si la motoare sa se observe mult mai mult calitatea Nissan decat Renault.

  • Mafia_mafia, duminică, 23.09.2012 22:48

    Imi displace.biah,...urmatorul!!!!! Sa fie un hybrid va rog....

  • eugen, marţi, 25.09.2012 13:54

    spre diferenta de alte ocazii, acum observ ca predomina comentariile pozitive la adresa daciei. si sincer, ma bucur enorm. totusi, eu care, de cand a aparut loganul, sunt cel mai mare fan al daciei, parca imi place mai mult bordul de la lodgy :). oricum exteriorul este peste asteptari. felicitari dacia!

  • mihai, vineri, 28.09.2012 13:44

    mare mare problema domnule cu claxonul asta... judecand dupa apucaturile majoritatii soferilor cred ca cei de la dacia vor alege sa mai puna o pedala intre acceleratie si frana... am remarcat ca in situatii de urgenta la franare, inainte de a apasa frana, mai toti soferii nimeresc intai claxonul spre a-l apostrofa pe `vinovat` :P

  • osy, marţi, 02.10.2012 22:18

    eu as interzice in ROMANIA claxonul de tot !!! loganul nou imi place arata bine, detin 2 loganuri diesel si sunt f multumit de ele. care vrea masina de tras ca pe hotii de cai sa isi ia logan iar care nu sa isi ia second din germania cu sute de mii de kilometri. pt mine masina e mijloc de transport si mi se rupe ca ce marca are cate airbaguri etc... ieftin si bun bafta ...