Vettel a câştigat în India şi a devenit cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istorie!

Publicat duminică, 27.10.2013 13:00 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel a obţinut în India a şasea victorie consecutivă şi a devenit cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istoria Formulei 1. În plus, Red Bull a devenit matematic cvadruplă campioană mondială la constructori.

Strategiile opuse în privinţa pneurilor soft şi medium au animat un Mare Premiu al Indiei care a stat din nou sub dominaţia autoritară a celor de la Red Bull Racing.

Conform aşteptărilor, Sebastian Vettel şi-a păstrat la start prima poziţie câştigată în calificări după ce a rezistat unui atac din partea lui Lewis Hamilton, dar a intrat la boxe în turul doi pentru a schimba soft-urile cu cauciucurile medium.

Chiar dacă a revenit pe circuit doar pe locul 17, pilotul echipei Red Bull Racing a progresat constant în pluton până pe locul doi, în spatele lui Mark Webber. Australianul a început cursa cu o strategie diferită şi a intrat la boxe abia în turul 29, urmat doua tururi mai târziu de Vettel pentru al doilea schimb.

Ideea a fost ca Webber să rămână mai mult pe circuit cu pneurile soft pentru a creşte diferenţa comparativ cu Vettel, însă a revenit la standuri după numai trei tururi pentru a se echipa din nou cu cauciucuri medium.

Astfel, la jumătatea cursei, Vettel avea deja un avantaj de 13 secunde în faţa lui Webber, care nu a reuşit însă nici măcar să termine pe locul doi după ce a fost informat de nenumărate în turul 40 ori să oprească monopostul pe circuit din cauza unei defecţiuni tehnice la cutia de viteze.

Vettel a obţinut astfel cu uşurinţă a şasea victorie consecutivă şi a devenit cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istoria Formulei 1 cu trei curse înainte de final. De asemenea, victoria lui Vettel a fost suficientă pentru că Red Bull Racing să-şi adjudece al patrulea titlu mondial consecutiv la constructorilor, mai ales prin prisma rezultatelor modeste obţinute de Ferrari.

GROSJEAN IMPRESIONEAZĂ PRINTR-UN NOU PODIUM

În contextul abandonului lui Webber, Nico Rosberg a ocupat a doua treaptă a podiumului, în ciuda unui start ezitant în care a fost depăşit de Felipe Massa şi a revenit în faţa lui Hamilton. Pilotul echipei Mercedes a rămas însă în lupta pentru primele poziţii pe tot parcursul cursei şi a efectuat depăşirea decisivă în turul 53, când a trecut de Kimi Raikkonen.

Pilotul echipei Lotus a încercat o strategie surprinzătoare cu o singură oprire la boxe, însă nu a reuşit să reziste pe final, când a fost depăşit un de Romain Grosjean care a avut parte de una dintre cele mai bune curse din carieră.

Plecat de pe locul al 17-lea al grilei după ce a anticipat greşit rezultatele rivalilor în prima parte a calificărilor, francezul a început cursa cu pneuri soft şi a reuşit să le menţină în viaţă suficient de mult timp pentru a efectuat singura intrare la boxe, lucru ce i-a permis să ajungă în spatele coechipierului său. Rivalitatea internă şi-a spus din nou cuvântul când Grosjean l-a depăşit cu dificultate prin exteriorul pistei şi i-a cedat locul înapoi pentru a nu fi penalizat, însă în cele din urmă Raikkonen s-a lăsat depăşit cu uşurinţă pe linia dreaptă.

Grosjean a obţinut astfel al treilea podium consecutiv după cele din Coreea de Sud şi Japonia, în timp ce Raikkonen a fost nevoit să intre din nou la boxe din cauza deteriorării pneurilor şi a terminat în cele din urmă pe locul şapte după ce a stabilit şi cel mai bun timp în cursă. 

CURSĂ BUNĂ PENTRU MASSA, CEL MAI BUN REZULTAT PENTRU PEREZ

La rândul său, Massa a obţinut locul patru după un start excelent în care a câştigat trei poziţii prin depăşirea succesivă a lui Rosberg, Hamilton şi Webber, însă în a doua parte a cursei nu a reuşit să menţină ritmul la acelaşi nivel, fiind nevoit să se mulţumească astfel cu locul patru, chiar dacă la un moment dat a devenit lider.

McLaren şi-a egalat cel mai bun rezultat din acest sezon după ce Sergio Perez a ocupat locul cinci, obţinând cu această ocazie cea mai bună performanţă din carieră, reuşind să profite de problemele cu pneurile întâmpinate de Hamilton şi Raikkonen spre final şi să termine în faţa acestora.

Force India şi-a îndeplinit obiectivul de a termina cursa de casă de la Buddh în puncte, întrucât Paul di Resta şi Adrian Sutil au terminat pe opt şi nouă. Germanul a impresionat printr-un prim stint foarte lung, reuşind să rămâne pe circuit până în turul 42 cu pneurile medium, şi a terminat în faţa lui Daniel Ricciardo, care şi-a trecut în cont ultimul punct.

NICIUN PUNCT PENTRU ALONSO, MERCEDES URCĂ PE DOI

Deşi avea nevoie de un loc doi pentru a rămâne în cursa pentru titlul mondial, Fernando Alonso nu a obţinut nici măcar un punct, în mare parte din cauza incidentului în care a fost implicat la start: Webber a abordat agresiv bordura din primul viraj, a pierdut spatele şi a lovit aripa faţă a monopostului Ferrari, spaniolul fiind nevoit să intre la boxe pentru a schimba componentă.

Spre deosebire de Vettel, Alonso nu a fost capabil să facă aceeaşi cursă de recuperare şi a rămas blocat la graniţa punctelor, punctul de referinţă fiind duelul cu Esteban Gutierrez pentru locul 13. Mexicanul a demonstrat că are valoare după ce a revenit pe poziţie deşi fusese depăşit iniţial, dar şi la scurt timp după ce fusese penalizat cu un drive-through.

Alonso a terminat în cele din urmă pe locul 11, rezultat în urma căruia Ferrari a pierdut locul doi în clasamentul general în favoarea celor de la Mercedes, diferenţa fiind de numai patru puncte.

Pe lângă Webber, în Marele Premiu al Indiei au mai abandonat şi piloţii de la Caterham, Charles Pic şi Giedo van der Garde, dar şi Nico Hulkenberg de la Sauber cu numai şase tururi înainte de final.

INDIA - REZULTATE CURSA:

 1.  Vettel         Red Bull-Renault           1h31:12.187
 2.  Rosberg        Mercedes                   +    29.823
 3.  Grosjean       Lotus-Renault              +    39.892
 4.  Massa          Ferrari                    +    41.692
 5.  Perez          McLaren-Mercedes           +    43.829
 6.  Hamilton       Mercedes                   +    52.400
 7.  Raikkonen      Lotus-Renault              +  1:07.900
 8.  Di Resta       Force India-Mercedes       +  1:12.800
 9.  Sutil          Force India-Mercedes       +  1:14.700
10.  Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari         +  1:16.200
11.  Alonso         Ferrari                    +  1:18.200
12.  Maldonado      Williams-Renault           +  1:18.900
13.  Vergne         Toro Rosso-Ferrari         +     1 lap
14.  Button         McLaren-Mercedes           +     1 lap
15.  Gutierrez      Sauber-Ferrari             +     1 lap
16.  Bottas         Williams-Renault           +     1 lap
17.  Chilton        Marussia-Cosworth          +    2 laps
18.  Bianchi        Marussia-Cosworth          +    2 laps
19.  Hulkenberg     Sauber-Ferrari             +    6 laps

Fastest lap: Raikkonen, 1:27.679

Not classified/retirements: Driver Team On lap
Webber         Red Bull-Renault             40
Pic            Caterham-Renault             36
van der Garde  Caterham-Renault             2


World Championship standings, round 16: Drivers: Constructors: 
 1.  Vettel        322        1.  Red Bull-Renault          470
 2.  Alonso        207        2.  Mercedes                  313
 3.  Raikkonen     183        3.  Ferrari                   309
 4.  Hamilton      169        4.  Lotus-Renault             285
 5.  Webber        148        5.  McLaren-Mercedes           93
 6.  Rosberg       144        6.  Force India-Mercedes       68
 7.  Massa         102        7.  Sauber-Ferrari             45
 8.  Grosjean      102        8.  Toro Rosso-Ferrari         32
 9.  Button         60        9.  Williams-Renault            1
10.  Di Resta       40       
11.  Huleknberg     39       
12.  Perez          33       
13.  Sutil          28       
14.  Ricciardo      19       
15.  Vergne         13       
16.  Gutierrez       6       
17.  Maldonado       1       
  • Bogdan, duminică, 27.10.2013 13:08

    Extraordinar start pentru Massa. Total dezastros pentru Alonso. Foarte multa actiune pentru el: contact cu Webber si apoi cu Button. Foarte bun si inceputul lui Rosberg care, desi a pierdut locul doi la start, a revenit in fata lui Hamilton foarte repede dupa start. Din pacate strategia lui Raikkonen a fost din nou gresita si a pierdut rapid ce a castigat la start. Iar apoi pe finalul cursei l-au macelarit tinandu-l pe circuit aiurea in tramvai. Inteleg ca au sperat la locul 3, dar ... ce naiba, parca ar fi amatori. Extraordinara depasirea lui Alonso din turul 22 asupra lui Gutierrez. Dar foarte trista situatia din finalul cursei cand a stat 10 tururi in spatele lui Ricciardo. Foarte buna a doua intrare a lui Roseberg. A reusit sa le ia fata lui Massa si Hamilton. Si acolo si-a facut cursa pentru locul 2.

  • GrosJan, duminică, 27.10.2013 13:13

    Alonso e setat sa-i ofere pe tava lui Vettel de ce are nevoie pentru a deveni campion. Mai ceva ca Newey. Pe ce loc trebuia sa vina Alonso in 2010 la Abu Dhabi ca sa castige Vettel? Dap, p'ala a venit. Pe ce loc trebuia sa vina Alonso in 2012 la Interlagos ca sa castige Vettel? Yup, istoria s-a repetat. Si pe ce loc trebuia sa vina Alonso in 2013 in India? Exact ...

  • moshu, duminică, 27.10.2013 13:17

    da, alonso se tot ineaca ca cataru la mal

  • Vettel, duminică, 27.10.2013 13:23

    dac vine Vettel la Ferrari il bate pe Alo la funduletul gol. ferrari se incapataneaza sa ia piloti cu background dar expirati. Inspiratia se rasplateste

  • Vettel, duminică, 27.10.2013 13:23

    Yeah baby!

  • Newey, duminică, 27.10.2013 13:24

    eo, eo, ue alonso

  • jabra, duminică, 27.10.2013 13:26

    trebuie sa fie mare frustrarea sa fi fan Alonso in aceste momente. Orice numai fan Alonso nu

  • dany, duminică, 27.10.2013 13:27

    Frumos gestul din final al lui Vettel! Datoreaza aceste 4 titluri in primul rand masinii! Apoi asa ar trebui sa se termine mai toate cursele, ”gogosile” de inspiratie americana contribuind la spectacol. Orice s-ar spune Vettel e un mare campion! Poate Schumacher are dreptate, Vettel nu mai are nimic de demonstrat la RedBull... daca ar merge la o echipa traditionala (cel mai probabil Ferrari) si sa faca totul pt a castiga si acolo atunci ar deveni o legenda incontestabila.

  • ferr1, duminică, 27.10.2013 13:28

    NEWEY DE 4 ORI CAMPION MONDIAL!

  • GORILAZ, duminică, 27.10.2013 13:28

    Se mai uita cineva la F1 cu lipsa de spectacol asta VETTEL?

  • tylt, duminică, 27.10.2013 13:29

    ar vrea newey...:)

  • neamupro, duminică, 27.10.2013 13:30

    Vettel, Rosberg, Grosjean. Noua garda vine la putere. Sunt cativa pe acolo care ar trebui sa-i urmeze exemplul lui Shumacher: retragerea

  • Bogdan, duminică, 27.10.2013 13:31

    Vad ca nu zice nimeni nimic asa ca voi continua tot eu: imi pare rau pentru cursa dura pe care au avut-o Webber si cu Raikkonen. Cred ca amandoi au motive serioase sa se simta dezamagiti. Cel putin Webber este intr-o pozitie extrem de grea. Si sa nu il uitam si pe Alonso, care e clar ca nu capatat deloc ceea ce astepta de la mutarea la Ferrari. Sper ca lucrurile sa se aseze mai bine pentru el in sezonul viitor si sa fie mult mai aproape de locul intai din punctul de vedere al performantei masinii. Pe de alta parte ... Vettel este de patru ori campion mondial. Din aceasta postura nu pot decat sa il felicit. E o zi mare pentru el.

  • genucu, duminică, 27.10.2013 13:32

    sa vedem la anul RGB

  • \zscfvscx, duminică, 27.10.2013 13:37

    @ferr1 Newey e de 10 ori campion mondial

  • bogdan_lupu24, duminică, 27.10.2013 13:39

    am vazut si eu cursa, felicitari lui Vettel din nou a avut cea mai performanta masina la dispozitie, imi pare rau de Alonso de Webber si de Raikonnen ce ghinion au avut, dar astea sunt cursele, insa trebuie dat credit lui Newey ca el e cel care face monoposturile performante si inca o data felicitari lui Vettel

  • bbrunes, duminică, 27.10.2013 13:41

    Cu problemele lui Webber cred ca ne-am obisnuit deja..o echipa penibila daca este capabila sa faca o diferenta atat de mare intre masinile pilotilor..tinand cont de ultimele curse ale lui Mark, este clar faptul ca au parte de masini diferite, caci Vettel forteaza cursa de cursa si nu ii cedeaza nimic..pentru ce a facut pentru echipa, Webber merita macar decenta de a-i fi oferita o masina cu care sa termine cursele. In ceea ce il priveste pe Kimi, cred ca deja stie ca echipa nu mai lucreaza pentru el, insa Grojean merita fiecare podium pe care si-l trece in palmares. Cred ca astazi comentatorii au exagerat in continuu pe seama lui Alonso. Problema de la start nu i s-a datorat lui, astfel ca nu a avut o cursa dezastruoasa. A depasit in aceasta cursa cat nu a facut-o probabil Vettel in cei 4 ani de campion mondial..nu mai au nimic de castigat, nici de pierdut, si totusi Alonso, plus Kimi si chiar Hamilton se lupta in cursa pana in ultimul tur, lucru care este de apreciat, caci cu siguranta ei sunt cei pentru care ne mai uitam la formula 1, nu acele victorii obtinute pe baza lui Newey si a ceea ce se ascunde sub masina..

  • Kimi, duminică, 27.10.2013 13:43

    Ce rost a avut sa isi loveasca colegul de echipa care oricum era mai rapid cu doua secunde pe tur? Un lucru mai stupid nu am mai vazut in a cest sezon. Mare prostie. Puteau sa abandoneze ambii piloti. Era mai bine ?

  • 91Schumi06, duminică, 27.10.2013 13:48

    Yeah, baby!!!!!!!!!! Lasati-ne sa ne bucuram de-al IV-lea titlu mondial consecutiv! Si as avea si eu o intrebare pentru baietii care acuza ca Vettel castiga doar datorita masinii: poti sa iei 4 titluri consecutive doar cu o masina extraordinara?? Va zic eu ca nu! Baiatu' asta are talent si ar trebui sa fim mandri si fericiti ca suntem contemporani cu el! Astazi a facut si depasiri, a recuperat fantastic dupa prima oprire la boxe, ce mai vreti de la el??? Dupa etapa din Barcelona spuneati ca asa e Vettel fara masina, nu e-n stare sa treaca de-o Marussia, dar Alonso astazi, ce a facut in spatele unui Toro Rosso? In fine, felicitari si lui Grosjean, care mi se pare ca s-a maturizat enorm intr-un an si sa auzim de bine! Go, Seb!!!!!

  • aex, duminică, 27.10.2013 13:50

    Desi a castigat de 4 ori campionatul F1, nu o sa fie un pilot iubit. In cei 4 ani Vettel, nu prea s-a duelat pe circuit cu nimeni, masina lui a fost atat de buna incat nu a fost nevoie. Nu contest ca este un pilot bun, nimeni nu contesta, DAR nu poti sa-i dai toate meritele lui. Alonso in acesti ani a fost singurul care I-a pus proleme lu Vettel, dar nu pentru ca a avut o masina celputin egala cu a lui ci prin pilotaj. Pot spune ca la R&B in cei 4 ani a fost ca 60% masina si 40% pilotul, la Ferari 60% pilotul si norocul si 40% masina. Dar exact ca in alte sporturi, raman titlurile, nu cum a fost castigate sau pierdute.

  • 1571, duminică, 27.10.2013 13:51

    un fleac ...m-am ciuruit :)))))

  • @91, duminică, 27.10.2013 13:57

    Nu stiu daca ai observant, dar Toro Roso si Sauber au fost chiar buni in afara Europe. In plus pune-te in locul lui Alonso din cursa de azi. Fustrarea, 3 ani cu una din cele mai titrate echipe si nici un titlu, a fost la un pas de doua ori. Sa nu crezi ca in situatia lui s-a gandit doar la cursa de azi, la anul vine si Kimi. Alonso sa nu fii, la Vettel vine Riccardo, pilot doi.

  • to aex, duminică, 27.10.2013 14:03

    cel putin intr-un an , Alonso a ajuns sa lupte pentru titlu si sa depinda numai de el sa-l ia, doar ca ...Petrov era pe circuit;

  • ferr1, duminică, 27.10.2013 14:15

    Cand vezi comentariile lui @91Schumi06, te gandesti ca Florin Ion si-a facut cont pe site-ul asta si isi expune ideile. "sa fim mandri si fericiti ca suntem contemporani cu el". Parca ai 16 ani... Daca nu era Vettel viata ta era mai trista, inchis in camera, in spatele monitorului, abuzat de colegii de liceu :( Lasa ca viata ta va fi mai trista cand Vettel se va transfera la Ferrari si nu va mai castiga nimic. Sper sa vina fara Newey. Doar e mare campion. N-are nevoie de Newey.

  • Soxy, duminică, 27.10.2013 14:15

    BV Vettel BV RBR Pentru 2014 Forza Kimi Forza Alonso Forza Rossa!!!

  • M&C, duminică, 27.10.2013 14:23

    MACAROANA CU CAPSUNA = COCKTAIL DE LOCUL 11 :))))

  • pif, duminică, 27.10.2013 14:32

    A fost o cursa buna cu cateva depasiri frumoase dar pacat ca nu am avut o lupta pentru victorie astazi.Bravo lui Vettel dar atat timp cat masina conteaza foarte mult ramane de vazut ce o sa faca cand o sa aiba la dispozitie a 3-a sau a 4-a masina ca performanta.Rosberg a facut o cursa foarte buna ,la fel si Grojeans care vrea sa demonstreze ca la anul va fi pilotul nr 1 la Lotus.Massa,o cursa decenta,Hamilton putea mai mult cu siguranta ,la fel si Raikkonen.Alonso a avut ghinion dar este un pilot care arata ca merita toti banii pe care ii incaseaza .Imi pare rau de Webber care a fost umilit la RedBull in ultimii ani si nu este normal asa ceva.Sper sa castige totul cu Porsche la anul si sa se bucure de fiecare cursa.Sa asteptam inca 3 curse frumoase si interesante anul acesta.

  • PNEURILE_SOFT, duminică, 27.10.2013 14:43

    nu au tinut MULT PREA putin? ce naiba face pirelli? cum sa faci 3 ture si sa se duca pneurile? ar tb. penalizati, e o mare prostie PS. 1. nu tineam cu vettel, dar acum incepe sa-mi placa 2. la fel si grosjean, nu mi se parea deloc ok cu accidentele si prostiile lui, dar acum incepe sa-mi placa si asta 3. ABIA ASTEPT SEZONUL VIITOR !!

  • 91Schumi06, duminică, 27.10.2013 15:24

    @ferr1: prietene, spre deosebire de tine eu am si doua facultati terminate, pe langa liceu. Cand eu ma uitam la F1, tu nu existai nici in scrisori de dragoste. Eu n-am facut decat sa-mi exprim parerea si nu inteleg de unde pana unde ai ajuns tu la concluzia ca viata mea era mai trista fara Vettel? Din 2008 si pana acum Vettel i-a cam batut pe macaronari pe unde i-a prins, asa ca lingeti-va ranile pana-n martie, ca F1 inseamna inovatie...termen care nu mai exista in dictionarul celor de la Ferrari de prin 2004. Noroc cu Schumacher, ca altfel ajungeau la 35 de ani fara titluri mondiale.

  • Bobby, duminică, 27.10.2013 15:26

    Ce pot sa spun? Vettel este bun, este cvadruplu campion mondial, insa titlurile i-au fost aduse in special de masina. Asta este tristul adevar! Adevarat, in F12013 pilotul conteaza din ce in ce mai putin, insa se vede clar unde este meritul pilotului si unde este meritul masinii. Vettel este bun si este cel mai rapid pilot, insa este el cel mai bun? Nu cred! Cu toate ca in ultimii 4 ani a avut cea mai buna masina, in 2010 si 2012 a luat titlul la mustata. Aceste doua titluri le-a luat numai pe baza norocului si a masinii. Mai mult, aroganta de care da dovada il fac sa-si piarda mult din popularitate, si cred ca aceasta aroganta se va intoarce si-l va musca de partea dorsala. Stii cand vezi ca nu pilot este intr-adevar cel mai bun? Cand este in permanenta, indiferent de circuit, cu 2-3-4 zecimi de secunda mai bun decat urmaritorul sau. Cand poti deja sa dai 2-3 secunde pe tur celui mai bun concurent, e clar ca nu e talentul, ci e masina! Am fost intotdeauna fan Ferrari dintr-un singur motiv: am apreciat ca isi fac singuri si motorul, si sasiul, fiind, pana acum 3 ani, singura echipa de acest gen. Am recunoscut tot timpul ca Alonso este un mare pilot, cu toate ca nu-l prea am la inima, din cauza unor incidente lipsite de fair-play. Probabil este cel mai bun pilot cu experienta, alaturi de Hamilton, insa asta e doar parerea mea personala, deci subiectiva. Sunt profund dezamagit de Ferrari, insa il felicit sincer pe Adrian Newey! Pentru mine, el este cvadruplu campion mondial si la piloti, si la constructori! Astept cu nerabdare sezonul 2014 si, cu mai multa nerabdare, revenirea motoarelor Honda in 2015!

  • Flav, duminică, 27.10.2013 15:41

    @Bobby. Ca sa obtii titlul mondial iti trebuie un cumul de factori: CEL MAI BUN PILOT, CEA MAI BUNA MASINA, CEA MAI BUNA STRATEGIE, CEA MAI BUNA ECHIPA. Vettel este un foarte bun pilot, are si cea mai buna masina si bineinteles cea mai buna echipa tehnica, combinatia perfecta. Patru titluri la rand, nu cred ca e doar masina, parerea mea!!!

  • ferr1, duminică, 27.10.2013 15:54

    @91Schumi06 Prietene, comporta-te ca unul care are 2 facultati, nu ca un baietel rasfatat care se excita cand vede poze cu Vettel :D Cat despre Schumacher... stai calm. Sa zica el merci ca a fost la Ferrari, altfel ramanea cu alea 2 titluri si azi nu mai vorbea nimeni despre el. Dar stiu ca tu ai fetisuri cu germanii... "lingeti-va ranile". Cum spuneam... baietel rasfatat. Chiar crezi ca-mi pasa mie cine ce castiga? Crezi ca de-asta nu mai pot eu? Ma bucur de ceea ce vad in cursa(azi n-a fost nimic spectaculos), apoi imi continui linistit viata. POate Alonso sa castige 100 de titluri sau Vettel, tot nu-mi pasa. Pentru ca eu nu ma duelez cu nimeni, cum o face Mircea sau cum o faci tu, acum. Si mai usor cu "macaronari". As putea foarte bine sa-ti spun si eu ca esti tigan...

  • @bobby, duminică, 27.10.2013 16:46

    Tristul adevar e ca orice campion a nimerit la echipa cu cea mai buna masina! Despre ce aroganta vorbesti prietene? Tipul a fost destul de fairplay avand la orice sfarsit de cursa un discurs decent...probabil ca voi va imaginati ca nu trebuie sa se bucure sau pur si simplu sunteti orbiti de faptul ca echipa voastra favorita pierde! Au o ignoranta si un sentiment de superioritate fanii macaronarilor de nu se poate ...vezi asta si in articolele de la rubrica auto

  • @bobby, duminică, 27.10.2013 17:00

    Cateva dovezi pt orbi ca o tot ardeti ca e masina mereu uitand urmatoarele (de pe wiki): BMW Sauber "On his testing debut, Vettel set the fastest time in the second Friday Free Practice before the race" La prima cursa din cariera: He started in seventh position on the grid, finishing in eighth position to take his first World Championship point and became the youngest driver ever to score a point in Formula One (at the age of 19 years and 349 days) Toro Rosso Vettel struggled for his first couple of races while cutting his teeth with his new team, but managed two impressive drives in his 5th and 6th drives for Toro Rosso, a team that was averaging a little worse than 14th place in the 2007 season before Vettel's arrival. 2008 " He impressed many at the European Grand Prix by setting the fastest times in the first practice session and second qualifying session, before qualifying sixth on the grid. Vettel finished the race in sixth, two seconds behind Jarno Trulli. Toro Rosso's technical director Giorgio Ascanelli explained said that something changed at the European Grand Prix in Valencia: "Suddenly Vettel understood something about how to drive an F1 car quickly. It made a huge difference – not only to the speed he could unlock, but also to his ability to do so consistently." At the 2008 Italian Grand Prix, Vettel became the youngest driver in history to win a Formula One Grand Prix --- It was the first podium and win for his Toro Rosso team!!!!!!!!! (MASINA?????)

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 27.10.2013 17:02

    Va mai aduceti aminte dragi copilasi de o frumoasa povestioara ce vi-o spuneam acum cateva luni. Ferrari va termina pe locul 4 la constructori si cu a 4 masina din punct de vedere valoric (desi au inceput cu cea mai buna masina in regim de cursa si a 2 in regim de calificari) iar Mclaren va termina pe locul 5 la constructori (si cu a 5 masina din punct de vedere valoric) dupa ce au inceput sezonul intr-un mod horror, sub Force India, Sauber si Torro Rosso. Dragi Ferraristi este penibil sa terminati doar cu un loc in fata celor de la Mclaren calculand ce masina aveati in Australia si ce masina avea Mclaren in Australia. Rusineeeeeeeeeeeeeee. Ma che catzo :))) Fernando e bolito :))) Stefano vateneeee :)))))

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 27.10.2013 17:08

    Am uitat sa adaug titlul la comentariu: You cut yourself... you bleed Mclaren...

  • Me, duminică, 27.10.2013 17:17

    Bine tu Vettel!Lasa sa ramai tu asa "hate'uit",ei raman cu ura,tu cu titlurile si cu fanii care te apreciaza orice ar fi ! :)

  • Soxy, duminică, 27.10.2013 17:20

    @Bobby nimeni nu ia un titlu doar din noroc sau doar datorita masinii din punctual meu de vedere titlurile din 2010 si 2012 pt Vettel valoreaza mai mult fiindca s-a luptat pt ele, advarat ca in 2011 si 2013 echipa RBR nu le-a dat drept de replica la restul echipelor cei care comentati despre titluri nemeritate/cu noroc (imi cer scuze pentru urmatoarea afirmatie) nu stiti kkt depsre F1 si istoria ei norocul face parte din joc: in 84' Lauda a luat titlul cu 0.5 puncte in fata lui Prost (sezon in care Prost a avut ghinion cu carul ... ) in 89 si 90 doua titluri luate fare urma de fair play, in 89 Prost in 90 reply de la Senna Piquet in 87 ... daca Mansel nu avea ghinion(adica Piquet noroc) nu lua titlul si sunt foarte multe alte exemple ce ar fi ca in viitor sa discutam despre sport si sa numai denigram piloti si echipe doar pentru "distractia" unor semidocti ca si Mircea84 etc ... daca tot am ajuns la tine: @ Mircea echipei McLaren I-ar fi rusine daca ar sti ca are un fan ca tine! nu meriti sa fii fan-ul celei de al 2-lea echipe ca succes in istoria F1

  • pt feratristi, duminică, 27.10.2013 17:36

    http://www.youtube.com/watch?v=xRZDn0UEJuY

  • fhf, duminică, 27.10.2013 17:53

    Imi pare rau pentru Alonso ca si-a ales astfel de echipa cand putea sa stea la fosta Lotus(Renault) poate cine stie era bine . Ma bucur pentru Vettel ca a demonstrat nu numai in trei ani, ci si in patru ca se poate si prin talent un titlu . Sper ca de la anu sa fie mai mult spectacol pentru ca fara el F1 pierde din valoare.

  • Mclaren_Mircea_1984, duminică, 27.10.2013 18:04

    @Soxy Pamantului ii este rusine ca exista Ferrari si toti fanii ei. Stii cum se zice ca locul 2 doare mai tare decat ultimul. Sper ca va doare pana in adancul inimii si maduva va e sfredelita de durere ca inca un an tot pe locul 2. Cu sadism si entuziasm asist la decaderea voastra. Cu moralul Alonso e gata dupa inca un loc 2. Relatiile inter umane cu Domenicalli, cu inginerii si cu Montezemolo sunt iremediabil alterate. Sper sa va duceti si mai tare pe topogan.

  • Bobby, duminică, 27.10.2013 18:06

    @soxy Vad ca dai peste nas tuturor, dar faci exact ceea ce ne acuzi pe noi ca facem: adica pentru noi nu esteok ca favorizam o anume echipa sau pilot, insa pentru tine este ok :) Majoritatea titlurilor castigate in F1 de-a lungul timpului cred ca sunt argumentative. Adica ori acuzatii ca a castigat din cauza masinii, ori ca a avut noroc, ori ca adversarul a avut ghinion, etc ... titlurile tot timpul se vor comenta. Eu nu comentez daca a meritat sau nu titlul, eu comentez daca este sau nu cvadruplu campion mondial pe meritele sale. @pt cel care mi-a raspuns prin doua mesaje: Iti raspuns repede si punctual: timpp din antrenamente nu au absolut nici o relevanta, si stii foarte bine asta. Despre ce aroganta vorbesc? pai sa-ti dau repede cateva exemple din memorie (nu din wikipedia): ignorarea ordinelor de echipa doar pentru ca el vrea neaparat sa castige, declaratii ca nu il intereseaza absolut deloc recordurile, insa in fiecare cursa, in pofida mesajelor primite de la boxe, el face record pe tur in ultimele tururi si, cea mai mare gafa, faptul ca a afirmat ca toti stau la piscina, si doar Red Bull munceste, si ca de asta castiga. Daca dai o cautare "Vettel's arrogance" cred ca vei gasi mai multe rezultate decat atunci cand cauti "Vettel's talent". Iar ce mi-ai citat tu acolo din wikipedia ... dovedeste exact ce am spus si eu: Vettel este un pilot bun, poate chiar foarte bun. Dar nu dovedeste daca este intr-adevar cel mai bun. Este posibil sa fie intr-adevar the best of the best, dar nu o va putea dovedi atat timp cat conduce un monopost care poate oricand sa dea minim o secunda pe tur oricarei alte masini de pe pista. Iar revenirile si depasirile in pluton ... pai cu cea mai buna masina ce-ai vrea sa faca? Normal ca depaseste tot ce prinde!

  • @bobby, duminică, 27.10.2013 18:47

    Ignorarea ordinelor de echipa inventate de frerrari si huduite de fani ...mda e ceva asta! Atat timp cat el ca pilot si-a dorit victoria ma bucur ca a ignorat ordinele de echipa! 2) Sa ne aducem de aminte de Senna care a trecut prin aceeasi situatie ...desi in multe curse avea un avans destul de mare fata de urmaritor ignora ordinele echipei si nu o facea pt a stabili un record ci doar pt ca putea, pt a dovedi ca este bun si pt a-l umili pe Prost! 3) Au fost echipe care mai mult sau mai putin voalat au aratat ca au oprit dezvoltarea monopostului in timpul sezonului ... deci a avut dreptate! Ce ti-am dat eu acolo este din epoca pre Red Bull si iti arata tocmai ca si intr-o masina de loc 13-14 cum avea la Toro Rosso el a reusit sa o duca pe 5-6 (ai citit macar ce scrie acolo??) . Timpi de antrenamente nu au nici o relevanta cand esti "senior" in F1 dar spun ceva cand esti la prima aparitie!

  • ARMAND, duminică, 27.10.2013 19:25

    Voi va mai uitati la F1 la plictisitorul VETTEL...eu deja ma uit la INDI in SUA...este mai distractiv

  • Bogdan, duminică, 27.10.2013 20:38

    Vettel si-a luat amenda pentru burnout-ul de dupa cursa. http://www.f1fanatic.co.uk/2013/10/27/e25000-fine-for-vettels-victory-doughnuts/

  • cosminescu01, duminică, 27.10.2013 21:54

    @Mclaren_Mircea_1984: iti urmaresc comentariile de mult timp.Sincer,cred ca ai o problema si inca una destul de mare.Iti recomand o vizita la un psiholog sau poate chiar mai rau.....Sa stii ca nu e rusine,te duci ca si la orice doctor si se poate trata.....nu ti-o spun ca sa te jignesc,n-am nimic cu tine dar cred ca ai ajuns deja la o ura sporita fata de "feraristi" si nu mi se pare justificata.Nu cunosc cauzele acestor simptome si nici nu-mi pasa dar consider ca faci niste afirmatii deplasare si fara nici o noima de multe ori. Dragul meu,de ce produci atata vrajba?? Nu-ti dai seama ca e doar o competitie?? Ei raman cu banii si tu cu ce ramai? Te consumi degeaba.Te simt ca fiind enorm de stresat cand vezi "rosu" in fata ochilor.Frustrarea imensa de care dai dovada cred ca te apasa si te macina in acelasi timp.Ma repet,nu am nimic cu tine doar ca nu m-am mai putut abtine citindu-ti comentariile deplasate.Stii,este o vorba.Daca din 10 persoane 7 iti spun ca esti beat,atunci cu sigurata asa e.You know what i meant to say! Numai bine,

  • Danny, luni, 28.10.2013 08:13

    Webber daaa...traiasca championul multiplu si cutiile, kersul si toate celelalte piese de recuzita de pe masina lui Webber! Daaaa. VETTEL ESTE CEL MAI ARTIFICAL PILOT DIN ISTORIE! S-a catarat sus si asta e bine. Cu cat va cadea de mai sus va fi mai bine ;)

  • 123, luni, 28.10.2013 08:23

    Va recomand sa cititi niste articole despre Vettel in care este catalogatul unul dintre cei mai buni din tot timpul. Si nu de niste anonimi ca voi.

  • 1234, luni, 28.10.2013 09:12

    Le-am citit, sa citesti si tu sutele de articole unde vorbesc unii despre masina RBR. La inceputul anului cand erau pneurile OFICIALE 2013 l-am vazut in adevarata marime pe marele champion! A, mereu vor fi din astia care sa scrie articole laudative, 4 titluri nu e de ici de colo. Dar cum, cu tot soiul de artificii cu care a fost ocolit regulamentul si stergand pe jos cu al doilea pilot pe care nu-l recunosti ca e....al doilea.

  • io, luni, 28.10.2013 09:20

    vorba aseea, nu e pentru cine se pregateste, este pentru cine se nimereste :) Veni alonso sa faca triumf la ferrari dar facu vettel la RBR. Au fost mai buni 4 ani la rand. Felicitari!

  • 91Schumi06, luni, 28.10.2013 09:42

    Alain Prost (World champion 1985, 1986, 1989, 1993) "I’m delighted to see Sebastian win the title today. He is a great driver and he has had some outstanding wins this year, some of the best of his career so far. Singapore was one of those wins : he was fighting all the way but he made it look easy, which is always a mark of a worthy winner. You can see he is methodical in his approach, builds a strong team around him that is 100% motivated for success and is entirely focused on the end result. He is a great champion and I don’t think this title will be his last. He has a good team around him, stability with the technical team and with Renault, and of course he is still young enough to challenge for more. I’m pleased to see him equal my four titles. I wish him all the best to go on and win others and become a great Renault champion." O spune Alain Prost...care nu e chiar un neavizat in ale F1

  • Gogol, luni, 28.10.2013 10:20

    Daca o spui tu cu cele doua facultati atunci te cred pe cuvant. Nimeni nu spune ca nu a meritat dar sa fim seriosi, la ce masina i-a dat redbull cu o echipa suport STR cel mai mare buget din F1, ce naiba, daca nu iesea campion era de kko. Mai putin frumos a fost felul in care l-au tratat pe Webber si diferenta materialului de competitie pe care cei doi l-au avut in permanenta in anii astia.

  • ALONSO, luni, 28.10.2013 11:07

    Vettel a câştigat în India şi a devenit cel mai tânăr cvadruplu campion mondial din istorie! ADICA CEL MAI BUN TANAR CVADRUPLU CAMPION MONDIAL DIN ISTORIE, NU POT SCRIE CU LITERE MAI MARI SI MAI INGROSATE CA AS SCRIE .... C E L M A I T A N A R C V A D R U P L U C A M P I O N M O N D I A L D I N I S T O R I E .....ce nu va este clar? a?

  • nikki, luni, 28.10.2013 14:16

    oare de ce se strica doar masina lui Webber sa-mi spuna si mie cineva dintre fanii Red Bull

  • Nepoate, luni, 28.10.2013 14:54

    @nikki Masina lui Webber nu este identica cu cea a lui Vettel. Webber este unul din cei mai grei piloti din Formula 1, iar asta logic afecteaza si comportamentul monopostului. Monopostul e clar facut in primul rand pentru Vettel si apoi "retusata" pentru Webber. Ca si fapt divers, nu sunt fan RBR :D

  • gogu, luni, 28.10.2013 17:45

    vet- bravo, felicitari cam seci web- penibili cei de la stand cand se uitau unii la altii incurcati ca 'vai iar s-a stricat cutia' rosberg- bravo ham- dezamagitor? a terminat munitia pe anul asta? gro- super tare, felicitari kimi- penibil la depasirea lu grojanu- vroia sa intre in el? mas- parca a vrut sa le arate ca putea termina pe podium dar...nu mai vrea? alo- negru de suparare? :)

  • ccmax, marţi, 29.10.2013 13:03

    Felicitari Vettel si RBR. Pe langa toate controversele aparute, trebuie sa admitem ca totusi 4 titluri nu este un lucru mic. Oamenii (Vettel si echipa) au lucrat din greu si au facut tot ce este posibil din punct de vedere al regulamentului pentru a castiga si au reusit. Sper ca schimbarile de anul viitor sa echilibreze balanta si sa castige si echipa mea favorita.

  • redbull_666666, miercuri, 30.10.2013 21:14

    e cate ori sa schimbat viteza pe circuitul de la ultima cursa stie careva?? in special masina lui Vettel...e o intrebare in concurs...ma ajuta careva?? media stiu ca e undeva la 4000 de schimbari pe parcursul unei curse,,,,dar e nevoie de rasp exact...