BMW şi Mercedes-Benz reduc numărul de platforme pentru reducerea costurilor

Publicat luni, 17.03.2014 11:51 de Sebastian Toma

BMW şi Mercedes-Benz vor opera o reducere a numărului de platforme pentru a reduce costurile şi a accelera dezvoltarea noilor modele.

BMW şi Mercedes-Benz, doi jucători importanţi în segmentul premium, vor reduce numărul de platforme pentru a reduce costurile şi a accelera lansarea de modele noi. Potrivit Automotive News, BMW Group va rămâne cu doar două arhitecturi, în timp ce Daimler va păstra patru arhitecturi pentru marca Mercedes-Benz, pe lângă cele din gama Smart

. După cum explică Thomas Weber, şeful departamentului global de cercetare şi dezvoltare al Mercedes-Benz, reducerea numărului de platforme aduce economii impresionante pentru constructorul premium care aplică această decizie şi aduce, în acelaşi timp, o creştere a calităţii şi a fiabilităţii modelelor oferite, deoarece componentele folosite de modele vor fi comune şi inginerii vor putea investi mai mult în cercetare şi dezvoltare fără probleme de amortizare,deoarece volumele realizate de modelele respective vor realiza acest lucru. Marca Audi va abordează deja o strategie similară, cu ajutorul părintelui Volkswagen Group, care îi asigură amortizarea dezvoltării prin împărţirea componentelor şi platformelor atât între modele, cât şi cu celelalte mărci ale concernului, cu mici excepţii.

Audi a surclasat BMW la vânzări în primele două luni ale anului

BMW Seria 2 Active Tourer este primul model cu tracţiune faţă al mărcii şi face parte din această strategie, împărţind platforma cu noua generaţie MINI.

Mercedes-Benz va avea doar patru arhitecturi în viitor, numite MFA, MRA, MHA şi MSA. Prima a fost deja lansată şi este destinată modelelor cu tracţiune faţă. A doua este rezervată modelelor cu tracţiune spate, ai treia este dedicată crossoverelor mari, în timp ce ultima este pentru modelele sport ale constructorului. BMW va opera o strategie şi mai simplă, împărţind platformele după tracţiune: faţă sau spate. Modelul BMW i3 va fi singurul exclus din această strategie, în timp ce modelele din gama MINI vor împărţi platforma cu BMW-urile cu tracţiune faţă. În prezent, BMW Group are cinci platforme, iar Mercedes-Benz are nouă platforme.

GENEVA 2014: Întrecere de noutăţi la standurile Audi, BMW şi Mercedes

Noua arhitectură de la BMW va debuta peste doi ani, odată cu noua generaţie a lui Seria 7. Spre deosebire de celelalte modele din Grupul BMW, creaţiile mărcii Rolls-Royce nu vor primi această platformă, dar folosi în continuare sisteme şi tehnologii de la BMW. În plus, toate vehiculele din Grupul BMW vor împărţi elemente electronice şi alte componente. În primă fază, ar putea fi un dezavantaj în materie de costuri, dar măsura va aduce tehnologiile găsite pe Seria 5 şi Seria 7 pe modele din gama Mini, spre exemplu. În ciuda faptului că modelele vor împărţi platformele tehnice, acestea vor avea caractere diferite, lucru realizabil prin modificarea setărilor de suspensie, direcţie şi configurarea interiorului.

Şeful departamentului de dezvoltare BMW: "Active Tourer ar putea fi singurul nostru model cu tracţiune faţă"

Via AutomotiveNews (înreg.)

  • LauCalin, luni, 17.03.2014 13:54

    O miscare pe care VW o face de mai bine de 20 de ani si GM de vreo 40. Si uite ca se poate face treaba foarte buna si asa.

  • dan, luni, 17.03.2014 16:34

    @LauCalin Se face, corect, numai sa nu o dea in extreme gen Seria 5 cu tractiune fata si motor in 3 cilindrii.

  • serd, marţi, 18.03.2014 21:39

    Nu e un lucru neaparat bun pt. client! E bun pt. profitul lor!