PARIS 2014 LIVE: Honda Civic Type R Concept II prefigurează cel mai rapid model de performanţă al mărcii nipone

Publicat vineri, 03.10.2014 13:35 de Sebastian Toma

Honda aduce la Salonul Auto de la Paris cea de-a doua versiune concept a lui Civic Type R, despre care spun că prefigurează cel mai rapid model sportiv de serie creat vreodată de marca japoneză.

Honda Civic Type R Concept II este unul dintre exponatele anunţate de marca niponă pentru standul său de la Salonul Auto de la Paris. După cum spune şi numele, este vorba despre al doilea concept care prefigurează viitorul Civic Type R de serie, primul din istoria modelului echipat cu motorizare turbo.

De data aceasta, conceptul este vopsit într-o nuanţă specială de albastru, dar nu remarcăm nicio altă schimbare faţă de primul concept Civic Type R. Ambele concepte sunt apropiate de producţie, după cum au subliniat şi cei de la Honda, dar modelul de serie încă se lasă aşteptat.

Honda Civic Type R, conceptul apropriat de producţie anunţă o nouă eră pentru marcă

Reprezentanţii Honda spun că noul Civic Type R va fi cel mai rapid model din istoria mărcii, incluzând în comparaţie modelele Integra, Accord şi chiar NSX care au purtat titulatura "Type R", a explicat Suehiro Hasshi, coordonatorul proiectului de dezvoltare a noului Civic Type R. Printre dotările speciale ale acestuia se numără şi butonul "+R" de pe volan, care modifică răspunsul motorului la acceleraţie, comportamentul direcţiei şi fermitatea celor patru amortizoare adaptive. Activarea funcţiei +R va scoate la lumină caracterul dinamic al modelului pentru situaţiile în care şoferul doreşte să profite la maximum de cei peste 280 CP din dotare. Cât timp modul "+R" va fi dezactivat, noul Civic Type R va fi un model cu un comportament docil, pretabil pentru naveta zilnică.

Honda Civic Type R - noua generaţie introduce primul motor VTEC Turbo de 280 de cai putere

Eleronul mare al lui Civic Type R integrează şi stopurile modelului.

Cea de-a doua noutate tehnică a lui Civic Type R este sistemul "steer axis", o soluţie tehnologică dezvoltată de inginerii Honda pentru a reduce efectele fenomenului torque steer la accelerările puternice. Acest sistem include doi pivoţi suplimentari la nivelul suspensiei faţă pentru a menţine geometria în momentele în care şoferul accelerează puternic. Fenomenul de torque steer este comun pentru modelele cu tracţiune faţă echipate cu motorizări puternice sau cu un nivel ridicat al cuplului motor.

Via Honda

  • johnny_Zwee, luni, 29.09.2014 14:10

    superba masina, unica in felul ei.

  • _steli, luni, 29.09.2014 15:21

    Intr-adevar superba si pacat ca inca nu e gata. DAR, sa aiba performate peste cele ale lui NSX (in variatna Type R) ma cam indoiesc! 0-100 km/h 4,4 (4,6) s si 270 km/h viteza maxima sunt valori greu de obtinut cu un hatchback cu tractiune fata (de serie).

  • ioi, luni, 29.09.2014 18:01

    @_steli e vorba sa fie mai bun ca timp pe nurburgring si asta nu tine de 0-100 si nici de viteza maxima. pe de alta parte nsx nu facea 0-100 in 4,4-4,6; era cam 5,5

  • johnny_Zwee, marţi, 30.09.2014 06:45

    nu stiu de ce va preocupa asa mult pe voi in cat timp prinde suta, nu asta e esential, cel putin la noi in tara ca nu-s sosele pentru asa ceva. Poti sta la semafor si in ambuteiaj si cu una de asta cum poti sta la fel si cu cel mai nou model super-mega car, e tot aia. Daca te intinzi sa prinzi prea multa viteza, tinzi sa te imprastii pe sosea asa ca degeaba ai masina performanta