Jaguar XF primeşte o nouă generaţie în aprilie 2015

Publicat marţi, 09.12.2014 18:32 de Sebastian Toma

Jaguar va aduce la Salonul Auto de la New York noua generaţie a modelului XF. Prezentarea acestuia va avea loc în aceeaşi perioadă a anului în care debutează comercial fratele său mai mic, XE.

Jaguar va prezenta în aprilie 2015 noua generaţie a lui XF, titrează britanicii de la Autocar. Noua generaţie a modelului englezesc de segment E va avea un design inspirat de fratele său mai mic, XE, în timp ce gama de motorizări va beneficia de aportul noilor unităţi Ingenium. Propulsoarele noi şi caroseria restilizată vor anima o platformă cu ampatament mărit a celei care

îl echipează pe XE. Datorită noii platforme modulare iQ, viitorul XF va fi mai uşor, mai economic şi mai agil, spun sursele din cadrul mărcii Jaguar citate de publicaţia britanică mai sus menţionată. Cei de la Jaguar estimează că modelul XF va fi cu până la 100 de kilograme mai uşor decât generaţia precedentă.

Noua generaţie a lui Jaguar XF va creşte în dimensiuni în vederea adresării cerinţelor înregistrate pe piaţă. La fel ca în cazul exteriorului, interiorul viitorului XF va fi inspirat de cel al lui XE, urmând să fie adoptate ”la scară” anumite trăsături de design. Bancheta din spate urmează să ofere mai mult spaţiu pentru ocupanţii săi, fără ca portbagajul sau spaţiul dinsponibil pasagerilor din faţă să fie sacrificat. Jaguar XF va primi şi o nouă generaţie a sistemului de infotainment al mărcii, spun sursele din cadrul mărcii din Coventry.

Cel mai interesant aspect la noul XF în afară de latura estetică va fi poziţionarea modelului. Potrivit celor de la Autocar, sursele din cadrul mărcii anunţă că membrii conducerii consideră că marca britanică are posibilitatea de a poziţiona marca Jaguar şi modelele sale într-o zonă mai sportivă a segmentelor în care activează. Cei de la Jaguar consideră că BMW s-a îndepărtat de originile mărcii în încercarea a-şi face maşinile mai populare pentru o bază mai mare de clienţi, spun sursele din cadrul mărcii care au preferat să-şi păstreze anonimitatea, iar strategii companiei sunt de părere că acea nişă a rămas dezvelită.

Via Autocar

  • robert, marţi, 09.12.2014 19:23

    Nici nu stiu de unde sa incep.in primul rand sunt un mare admirator si aspir de mult spre aceasta marca. Noua generatie de xf:sper ca se va descurca(de aratat sigur va arata bine cat timp e desenat de ian callum) Vad o gama frumoasa in viitor:xj facelift,noul xf,xe,f type.un singur lucru am de obiectat,anume inlatutaturarea lui xk. Observ ca cei de la Jaguar au inceput sa mearga pe principiul"trebuie sa renuntam,daca nu se vinde".NU Jaguarul trebuie sa ramana o marca care nu vinde prea mult.e clar ca nu vor ajunge la vanzarile mercedes si asta nu-i un lucru rau.Jaguarul e de colectie.REPET:DORESC SA AUD IN VIITORUL APROPIAT DE UN NOU XK.

  • vianu, marţi, 09.12.2014 19:33

    @robert nu vinzi in masa nu ai bani..concurenta se scalda in banuti marindu-si baza de clienti iar tu vrei jaguar care nu vinde prea mult

  • dan_grc, marţi, 09.12.2014 19:35

    @robert Ai observat ca cei de la Jaguar au inceput sa renunte la modele care nu merg bine? Ce nebuni sunt. Jaguarul nu mai e de colectie, nu trebuie sa vanda ca Mercedes, dar trebuie sa vanda mai mult decat acum, aceleasi pretentii sunt si la Volvo, pt ca noii proprietari au investit miliarde, nu ca Jaguar sa ramana de colectie, pt ca altfel nu-l mai achizitionau, aceste marci nu puteau supravietui singure, adica ar fi ajuns cu adevarat de colectie.

  • Andi, marţi, 09.12.2014 20:02

    @robert @dan_grc: Daca nu se vinde un model risca sa traga toata compania in jos pentru ca nu numai ca nu scoate profit, dar nu-si acopera nici investitia... Nu sunt multe marci care sa poata sa-si permita sa tina modele de dragul exclusivismului. Porsche, prin Cayene, Panamera, Macan poate sustine 911-le, avand in spate si intreg colosul VW, dar Jaguar nu are aceeasi sustinere... Totul, oricat de frumos ar parea, se rezuma la cifre... banuti... si daca nu produci banuti actionarilor te duci acasa...

  • robert, marţi, 09.12.2014 20:11

    @andi Ai perfecta dreptate in ce priveste grupul vw.nu am facut referire la bani,desi totusi la asta se reduce totul.totusi land rover nu se poate plange de invasari si indienii au destui banuti

  • dan_grc, marţi, 09.12.2014 20:24

    @Andi Multumesc pentru lamuriri:)

  • dany, marţi, 09.12.2014 21:26

    pt mine (desi inteleg partial cauzele) ramane o enigma de ce Jaguar vinde asa de putin comparativ cu Mercedes/ BMW/ Audi (in segmentele in care au modele)

  • tzenu_bmw, marţi, 09.12.2014 23:47

    @dany Jaguar nu a investit la fel de mult ca tripleta germana in ultimi 20 de ani......si de aici nu au reusit sa rupa gura targului cu mai nimica cu nici o imovatie cu nici un model mai deosebit.....au ramas in umbra....rezultatu il stim cu toti.... Ce e bine e ca Jaguar e pe 'val' din nou in zilele noastre......si in cativa anii(daca nu chiar acuma)va fi un concurent in adevaratu semne al cuvantului pt Mercedes,BMW si Audi....... cat despre sportivitate......se pare ca englezi spun bine ca BMW sa cam indepartat de sportivitatea care iau consacrat........

  • Andrei, miercuri, 10.12.2014 01:11

    O marca umila,pentru F-type au copiat elemente de pe la vreo trei marci,fara macar sa redeseneze putin....jenant.

  • dany, miercuri, 10.12.2014 13:31

    @ tzenu XF este un model delicios ca design iar tehnologiile sunt doar putin ramase in urma fata de nemti. Si totusi se vinde modic comparativ cu E-Class, seria 5 si A6! Daca nemtii ar vinde de ex 150 000 din acesta clasa iar Jaguar 100 000 ar fi de inteles... insa cand ei vand doar 30-40 000 sau nici macar atat e de neinteles pt mine (imaginea de marca Jaguar e la fel de prestigioasa sau premium precum Mercedes/ BMW si poate peste Audi)

  • matei, miercuri, 10.12.2014 14:18

    @Andrei Mai baiete,vad ca esti total neinformat.uita-te la un e-type si o sa vezi asemanarile.ma rog,nu stau acum sa-ti explic tie cum functioneaza designul.e umiliyor pentru tine ca comentezi degeaba.

  • Edi, miercuri, 10.12.2014 15:20

    Ma bag si eu ca pisica in lapte, dar vin cu o explicatie pentru vanzarile Jaguar: 1. Marca inca foloseste multe componente Ford (de ex. motoare V6 de la Ford). Pentru o masina care se vrea premium e un lucru negativ, nu poti minti clientii in felul acesta. 2. Indienii au investit in marcile astea, dar aceste investitii reprezinta o picatura in ocean fata de cat investesc nemtii. Sa amintesc cele 80 mld. euro pe care vrea VAG sa le investeasca in urmatorii ani fata de cele 2-3 mdl investite de indieni? 3. Masinile au un design atragator, dar din punct de vedere tehnic sunt ramasi in urma. Uitati-va la o navigatie Jaguar si la ce ofera concurenta. 4. Fiabilitatea marcii este sub tripleta germana. Sa mai continui? Am fost tentat de un Jaguar XF dar dupa drive-test am ramas cam bosumflat. Pur si simplu nu mi-a placut ambianta, parea un Mondeo mai bine finisat si ...cam atat.

  • Andrei, miercuri, 10.12.2014 16:29

    Scurt si la obiect...nu vreau elemente de la Bmw,Ferrari,Alfa Romeo pe un Jaguar vreau elemente desenate de Jaguar...doar se doreste a fi un brand,daca merge pe a copia de la alte marci e ok "mai baiete"